Ambulanssi viipyi 3 tuntia: perheenisä kuoli
Hyvä että turvapaikkaturistien (50% rikollisia poliisin mukaan) diskorahaa ei leikata.
Kun jostain on pakko leikata, niin tottakai leikataan näistä jo nyt surkeasti toimivista perusterveydenhuollon paveluista lisää
IS: Ambulanssilla kesti yli kolme tuntia - perheenisä menehtyi | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Kommentit (50)
Siis ei sairaanhoidon vaan sairaankuljetuksen, T. 21.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:41"]
Ambulanssikuskit ja päivystyspolin hoitajat ne jaksaa liikuttavasti odottaa niitä gloriöösejä oikeita potilaita vuorosta toiseen. Se on kumma missä ne oikeat avuntarvitsijat osaakin piileskellä iänkaiken. Vink vink: hoitakaa niitä potilaita joita eteen tulee, ei oo parempiakaan. Ja jos ne sormimurtumaiset lakkaisi soittamasta ambulanssia, ja ambulanssikuskien tarve tippuisi puoleen, niin kuka teidätkään palkkaisi?? Sitähän minäkin.
[/quote]
Sä et kyllä ymmärrä päivystyksen työstä yhtään mitään.
Kas ettei soittanut jo aiemmin uudelleen. Jos mä alkaisin ambulanssia soittelemaan, niin en kyllä odottaisi puolta tuntia pidempään kun soittaisin uudelleen tai sitten lähdettäisiin jo taksilla sairaalaan. Olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun ihminen abulanssia soittaa niin silloin on jo hätä. Näin mä ainakin ambulanssin tilaamisen käsitän.
"Tämähän oli sen täällä haukutun blogistin isä." Miehen lapset ovat 15-16 & 17 vuotiaat, ja kumpikaan ei kirjoita blogia, siitä olen varma. Te ette varmaankaan tiedä tästä kaikkea, sillä taustalla on paljon muuta, mitä ei lehdelle ilmoitettu! Ja mistäkö minä tiedän? Tunsin tämän miehen, liiankin hyvin.
OlemmePerusteltu Kunnolliset rahan lainanantaja . Gettingoikeutettu laina on aina ollutvaltava ongelma asiakkaille , jotka ovat taloudellisesti needs.Nationwide Laina Luotonantajat on akkreditoituluotonantajan neuvostoa antamaan lainaa 3% paikallisia ja kansainvälisiä asiakkaita . Meille on annettuetuoikeus saavuttamaan taloudelliset needs.The kysymys luotto ei pitäisi estää sinua saamastalainasta että sinun ja ovat tehneet , että eroluotonanto teollisuudessa . Annamme laina vaihtelee 2 000,00 € maksimi 5.000.000,00 € yksityishenkilöille tarvitsevat taloudellista apua , että onhuono luotto-tai tarvitsevat rahaa maksaa laskuja , investoida liiketoiminnan jne. EMAIL : tongfiinanciial011@gmail.com
Palveluista ovat:
** jälleenrahoittaa
* Home Improvement
** Investointilainalla
* Velka
* Business Lainat
* Personal Lainat
* Kansainvälinen Lainat .
Kun Response , alla on laina hakulomake
EMAIL : tongfiinanciial011@gmail.com
1. . Koko nimi .........
2 . Maa ...........
3 . Valtion ................
4 . Ammatti ..........
5 . Puhelinnumero .......
6 . Ikä ..........
7 . Käyttötarkoitus ..........
8 . Siviilisääty ......
9 . Sex ...............
10 . Kuukausitulot ..........
11 . Tarvittava määrä ............
12 . Laina Kesto ................
Tunnustuksena näihin tietoihin , minä lähetän sinullehyvin laskettu Ehdot ja kunto onmäärä tarvitset .
Ystävällisin terveisin,
Mr.Tong Fred .
Täälläkin täytyy joidenkin taas yleistää. Itse olen Turusta ja kerrankin suht keskustassa kävellessäni osuin onnettomuuspaikalle, jolla oltiin juuri soittamassa ambulanssia. Ehdin kävellä 100m kun ambulanssi, palokunta ja pari poliisiautoa oli jo paikalla. Eikä ollut mikään suuri onnettomuus, vaan bussin alle jäänyt pyöräilijä (jota ei voinut enää auttaa, näki sen jo maallikkokin).
Ja sitten jotkut soittelee kiusallaan ambulansseja. Itselleni on soitettu ambulanssi, miehet tulivat ovelle ja totesivat, että eihän minussa mitään vikaa ole. Itsekin säikähdin, kun ambulanssimiehet tulivat yllättäen oven taakse kolkuttelemaan.
Näitä kiusantekijöitä riittää, toiset tuhlaavat lastensuojelun resursseja ja toiset sitten päivystyksen.
Missään ei ole luvattu että mies olisi selvinnyt vaikka ambulanssi olisi ollu paikalla 3 minuuttia ensimmäisen puhelun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:37"]
Kaikkiin ammttiryhmiin mahtuu myls ylimielisiä k**ipäitä, mielestäni heitä löytyy kummallisen paljon nimenomaan ensihoitajista ambulansseissa. Sitä ollaan niin paramediciä että. Kukaan muu -varsinkaan päivystyksen sairaanhoitaja- ei yllä lähellekään sitä älyn tonavan virtausta.
[/quote]
Törmäsin tuollaiseen 2010 helmikuussa Turussa, kun löysin äitini kylpyhuoneestaan eikä hän päässyt ylös, kun pyörryttti niin kovasti. Kohtaus oli alkanut olohuoneessa, josta hän oli kontannut kylpyhuoneeseen, mutta sinne oli romahtanut ja kännykkä oli makuuhuoneessa. Satuin paikalle melkeinpä vahingossa ja soitin ambulanssin, joka (kiitettävästi) 45 minuutin kuluttua löysi tiensä paikalle. Ensihoitajina olivat pitkä mies ja pätkä nainen, joista mies oli asiallinen ja mukava ja nainen sitten se kusipää. Nainen oli erittäin ylimielinen niin minua kuin silloin 84-vuotiasta äitiäni kohtaan. Hän esimerkiksi tuntui olevan sitä mieltä, että vanhat ihmiset noin ylipäätään jatkuvasti oksentelevat ja sotkevat paikkoja, johon minä muutenkin hätääntynenä puuuskahdin kiukkuisesti, että näyttääkö täällä sotkuiselta (äiti oli loppuun asti siisti ja tarkka asunnostaan). Puoli tuntia äidin kuntoa tarkkailtuaan he sitten lähtivät äiti mukanaan sairaalaan. viimeiseksi ensihoitajanainen totesi ivallisesti, että täällä nyt meni aivan turhaan aikaa hukkaan - kuulemma yhden potilaan luona Turussa ambulanssimiehistö saa olla korkeintaan 15 minuuttia! Minä en siihen sanonut mitään, otti koppaan muutenkin niin hirveästi naisen käyttäytyminen ja huoli äidistä oli edelleen kova. Ehkä olisivat pärjänneet sillä vartilla, jos olisivat huomanneet, että pöydällä oleva led-lamppu oli se, joka häiritsi sydänfilmin ottoa (joutuivat ottamaan ainakin kuusi kertaa sydänfilmin, kun tulos ei ollut oikea).
Minä sanoin good riddance, kun lähtivät pihalta. Ja äidin diagnoosiksi löytyi viikon sairaalassa olon aikana vestibulaari neuroniitti. Olisipa ensihoitajanainen saanut kuulla, että oli ollut kyseessä ihan oikea sairauskohtaus, hän kun tuntui koko ajan ajattelevan, että turhaan hänet paikalle kutsuttiin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:01"]
10:lle.
Ei, vaan kyyteihin on vihdoin tullt jotain järkeä. Useinmiten kuulemasi tarinat kuljettamatta jättämisestä on juuri näitä omaisten näkemyksiä. Miksi ihmeentakia kuluttaa veronmaksajien verorahoja siihen kun joku tarvitsee kyydin perusterveydenhuollosta erikoissairaanhoitoon ja vaivana on murtunut sormi, hengenahdistus tupakan polttamisen välillä tai vanha vaiva jonka takia muori vain nyt päättää tilata ambulanssin? Itseäni ensihoitajana suututtaa kaikista eniten ihmisten saamattomuus. Omia aivoja saa käytää ja ambulanssi ei ole mikään taxi!!
[/quote]
Kirjoittajalla nro 10 on kyllä itsellään ihan lääkärin näkökulma sairaanhoidon huononemisesta.