Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei kaikki jotka tiedätte juväskylästä / keljonkankaasta jotain!

Vierailija
15.08.2013 |

Olen asunut yli 20v pois jyväskylästä, ja aikanaan lapsena/nuorena siis asuin myllyjärvellä, keltinmäessä ja keljonkankaalla. Asun nyt pk-seudun tuntumassa ja olen pitkään haaveillut muuttavani takaisin jyväskylään. Koska minulla ei enää asu siellä lähisukua niin käyn siellä aniharvoin, nyt tämän vuoden kesäkuussa kävin kerran, edellisestä kerrasta 10 v aikaa. Keljonkangas oli muuttunut todella paljon!

Koska keljonkangas oli sellainen lapsuuden "kulta-onnela" niin se on ensisijaisesti muuttohaaveideni kohde. Olisin kysellyt seuraavia:

- onko keljonkangas "spurguuntunut" asukasmäärän lisäännyttyä paljon? (mamut/juopot/narkit/jengit/jne)

- onko palvelut hyvä lapsiperheelle? päiväkoti ja koulu, onko hyvät?

- onko ennenkaikkea TURVALLINEN lapselle liikkua itse (niinkuin ennen oli)

- onko taloja hyvin myynnissä vai vapautuuko vain harvoin?

- onko vuokra-asuntokantaa (ts. toisesta kaupungista muuttaessa pitäisi alkuun olla vuokralla hetki, ja haluaisin vuokra-asunnon jo sieltä paikasta mihin aion muuttaa että lapset pääsisi suoraan oikeaan kouluun)

- onko lääkäripalvelut niin pepusta kun annetaan ymmärtää? Kyllöönkö mennään? Toimiiko päivystys, saako akuuttiaikoja esim korvatulehduksissa?

- onko JKL kaupunkina talousmielessä kunnossa? Kaikissa kunnissa on toki nyt tiukkaa mutta saako esim. erityislapset tukitoimia tarpeeksi?

Itselläni siis 3 lasta joista yksi erityislapsi, 2 koululaista 1 tarhalainen. Molemmat koulutukseltamme akateemisia joten tiedän jo etukäteen että työnsaanti tulee olemaan tiukkaa koska taistelu työpaikoista tiukkaa. En siis elättele ruususen unia.

Toiseen kaupunkiin tapahtuva muutto on ihan järkyn iso rutistus, pitää myydä OK talo, vaihtaa työpaikat, koulut tarhat ja muut, enkä halua tehdä sitä turhan takia.

Lopuksi: onko MUITA alueita jyväskylässä jotka olisivat vastaavia kuin mitä keljonkangas parhaillaan ollut (silloin 80-luvulla) eli pieni, yhteisöllinen, turvallinen ja hyvät koulut ja päiväkodit (=homeettomat, hyvät opettajat)

Kiitos jos joku jaksaisi vastata!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuutesi onnelaa et enää takaisin saa. Ei täällä enää kukaan vieraiden lapsista välitä. Sellainen yhteisöllisyys on jäänyt todella pienten maalaiskylien erikoisuudeksi. Tietenkin yhteisöllisyys lähtee ihmisistä itsestään, mutta nykyinen sukupolvi on kasvatettu pelkäämään. Vieras on aina yhtä kuin uhka. Anteeksi, tiedän olevani nihkeä ilonpilaaja, mutta en ihan heti olisi luopumassa ok-talosta ja ns valmiista elämästä vain siksi, että aika on kullannut muistot.

Vierailija
22/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt viestin vaikka onkin jokin aika sitten jätetty tänne. 

Olen asunut nyt Keljonkankaalla 7-8v? ja olen kyllä tykännyt asua. Kaikki peruspalvelut on lähellä; hammaslääkäri, neuvola, kauppa, ABC, koulu, päiväkoti ja sen sellaiset eskarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko keljo täynnä mamuja! Vitu kova mesta!

Vierailija
24/24 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jyväskylä jengejä täynnä! Kannattaa varoo jos sut ammutaa ku pidät vääriä värejä joillaki alueil!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme