Pyydän ideoita omatekoisten ThaiCube-pakasteiden rasioiksi
Meillä on nyt tilanne, ettei keittiötä ole eikä tulekaan vielä noin kuukauteen. Pitkä juttu. Mutta pakastinarkku meillä on ja mikroaaltouuni. Ainoa valmisruoka, jota koko perhe näköjään jaksaa ja haluaa syödä, ovat ThaiCube-pakasteet, jossa riisi on pohjalla ja se soosi eri pahvikipossa siinä päällä. Kaksoisrasia kuumennetaan ja soosi kaadetaan alempaan laatikkoon sen riisin päälle.
Thai-curryjä siis osaan tehdä, siihen en tarvitse apua. Mutta olen laskeskellut, etttä omatekoinen annos tulee todella merkittävästi halvemmaksi kuin ostaa koko ajan niitä kaupasta. Ajattelinkin, että voisin mennä sukulaiselle tekemään jättisatsin curryä ja riisiä ja tuoda ne sitten pakastimeen.
Ongelma on nyt, etten keksi minkalaisessa astiassa voisin pakastaa ruoat niin että ne voisi kuumenttaa yhtäaikaa aivan kuten kaupan kuutiossa. Foliovuoat sopisivat muuten, mutta kun niitä ei voi työntää mikroon. Yhteen ei riisiä ja soosia voi pakastusvaiheessa sekoittaa. Olen yrittänyt huuhtoa kaupan kuutioiden pahviaskeja, mutta ne pehmenevät ja sotkeentuvat kuumentaessa siinä määrin, ettei niitä voi enää käyttää.
Jos jollain välähtää, antakaa kuulua. Otan käyttöön ja kehitän edelleen hullunkin idean, kunhan se toimii.
Kommentit (38)
Minä pakastaisin pienissä pakasterasioissa riisiä ja toisessa kastiketta. Toki tiskiä tulee. Minigrip-pussitkin ovat hyvä vaihtoehto, jos sopivan kokoisia pakasterasioita ei löydy.
Laita maitopurkin pohjalle soosi ja riisi päälle, ei tarvitse eristää toisistaan.
Sekoitetaan kuumana.
No, sellainen keittolevysysteemi ei paljon maksa. Me tehtiin keittiöremontin aikana ruokaa esim rengaspolttimella (siis ulkona) ja syötiin kertakäyttöastioista, pesuhuoneessa tiskattiin sit keittoastiat.
Mä pakkaisin annospusseihin, toisiin riisit, toisiin kastikkeet. Vievät aika paljon vähemmän tilaa pakastimessa kuin rasiat.
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Keittio/Varusteet/Sahkotoiminen-keittotaso-kaksi-levya-84126/
Ni, voit siis ihan kotona keittää niitä riisejä, eikä tarvi miettiä, häiritseekö sillä jotakuta..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:19"]
No eikös leivinpaperista taittele kipon sille soosille riisin päälle. Folio taitaa revetä ja tarttuisko kiinni...
[/quote]
Foliota ei missään nimessä voi laittaa mikroon.
[/quote]Jossain mikron käyttöohjeessa on kyllä puhuttu että pieninä määrinä tai jotain erityistä foliota voi laittaa, mutta ajattelin lähinnä että sen voi ennen lämmitystä sitten riisua siitä folio- tai leivinpaperikupista. Onko sillä oikeasti väliä kuumentaako ne erikseen, sen pakastamisen vielä ymmärrän että ei ole niin hyvä pakastaa sekaisin.
Mä pakastaisin kastikkeen minigrippusseissa ja riisin pakasterasioissa. Pussi samaan rasiaan riisin kanssa pakastimeen. Mutta siltikin ihmettelen, miksei muutakin ruokaa voisi tehdä (edes sillä keittolevyllä siellä kotona). Aika yksipuoleiselta kuulostaa.
Kannattaa myös lainata kirjastosta mikroruokakeittokirjoja. Olivat suosittuja joskus 80-luvulla ja hyviä reseptejä löytyy nytkin. ;)
kestäisköhän muffins vuoka mikroa, niitä on vaikka millaisia. Kiitos ideoista työlounaseväitä varten. Täytyy kokeilla toi maitopurkki juttu itsekin jos kestää mikron, ei tarvis raahaa eväsrasioita ees taas
Miksi se keitetty riisi ei voi olla sekoitettuna kastikkeeseen?? Näin minä ainakin teen jos otan illallisjämiä mukaan lounaaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 16:42"]
Miksi se keitetty riisi ei voi olla sekoitettuna kastikkeeseen?? Näin minä ainakin teen jos otan illallisjämiä mukaan lounaaksi.
[/quote]
No se rakenne ei sitten ole enää oikea. Kaikki eivät pidä mössömäisyydestä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 14:34"]
No, sellainen keittolevysysteemi ei paljon maksa. Me tehtiin keittiöremontin aikana ruokaa esim rengaspolttimella (siis ulkona) ja syötiin kertakäyttöastioista, pesuhuoneessa tiskattiin sit keittoastiat.
Mä pakkaisin annospusseihin, toisiin riisit, toisiin kastikkeet. Vievät aika paljon vähemmän tilaa pakastimessa kuin rasiat.
[/quote]
Meillä oli kanssa raksalla sellainen 2 levynen pieni sähköliesi. Se ei kirpparilla paljoa maksanut, mutta ei se ole kallis kaupassakaan.
Minä muuten laitan folion surutta mikroon, ei sille mitään tapahdu. Jos se ei kosketa jotain muuta astiaa, ei haittaa.
Lidlissä myydään metallisia pikaruokavuokia joita tuoteselosteen mukaan saa lämmittää mikrossa.
Olen käsittänyt, että metalli-ongelma mikron kanssa on vain hyvin vanhojen mikrojen vaiva. Mutta tämä on sitten täyttä mutua. Omassani voi pitää alumiinivuokaa ja vaikka lusikkaa.
“Vuoden 1987 jälkeen valmistettujen mikroaaltouunien magnetronit on kuitenkin suojattu niin, että metalliastioita voi käyttää. ”
VAlmisruoka on eri asia kuin kotiruoka. Varmaan se porukka syö samaa kotiruokaa kuin muutenkin, vaikka sen pakastaisitkaan. En minä syö esim. valmislasagnea, mutta itse tehty maistuu.
Me ostimme myös keittiörempan aikana levyn olohuoneen puolelle ja hyvin pärjättiin sillä sen aikaa. Meillä keittiö oli pois käytöstä tosin vain reilun viikon.
Folio ei meillä mikrossa kipinöi, mutta annas olla, kun laitan sekavihanneksia 1 rkl jossa on pieniä kuutioita porkkanaa, johan ne kipinöi. ei ole kiinni siitä, että ne olis olleet mikrossa liian kauan. Kun vaan ne on siellä 2 sek. kipinöinti alkaa.
No jos noihin liesiin mennään, niin toknetista irtoaa edullisia
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:19"]
No eikös leivinpaperista taittele kipon sille soosille riisin päälle. Folio taitaa revetä ja tarttuisko kiinni...
[/quote]
mä tuunaisin tätä vielä sen verran, että soosi alle ja riisi sit "leivinpaperikuppiin" siihen päälle.
[/quote]
iso muffinsivuoka mitään?