Onko hiusten väri vaikuttanut miehiltä saamaanne huomioon?
Tällainen aihe tuli mieleen tuosta "Miksi suomalaiset naiset värjäävät hiuksiaan liian tummaksi" keskustelussa, jossa kovasti mainostettiin kuinka luonnonväri tai hyvin lähellä sitä oleva väri on ihmiselle kaunein ja paras.
Oma kokemukseni nimittäin on, että saan enemmän kehuja ja miesten huomiota voimakkaasti omasta väristäni poikkeavassa hiustenvärissä. Oma hiustenvärini on sitä tummempaa maantiensävyä, jota britit kutsuvat nimellä "mousy brown", hiirenruskea. Siis sellainen harmahtava ruskean sävy, ei mitään kultaa tms kivaa sävyä. Kun olen tuossa omassa värissäni, olen täysin huomaamaton, vaikka meikkaisinkin.
Mutta kun laitan joko kunnon blondiksi tai sitten tummanruskeaksi/mustaksi, johan saan kehuja ja miesten huomiota. Miesten huomiota on platinablondina tullut eniten, huolimatta siitä ettei se kauhean luonnolliselta näytä koska minulla on esim. aika tummat kulmat eikä kovin vaalea iho. Kehuja hyvännäköisyydestä taas on tullut eniten tumman tukan kanssa, ja ihmiset usein luulivat väriä luonnolliseksi.
Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia vai huomaako ullkomaailmakin sen että luonnonvärissä näytätte parhaimmalta?
Kommentit (8)
punainen on miesmagneetti, en ihmettele sen suosiota
Minulla on ollut mustat, punaiset, tummanruskeat, blondit ja lilat hiukset. Vähiten huomiota on tullut silloin kun hiukseni oli vaaleat. Eniten huomiota tuli silloin kun hiukseni olivat lilat.
Mustan, punaisen ja tummanruskean välillä en näe mitään sen kummallisempaa eroa.
Aitona punapäänä voin kertoa, että moni mies on ollut innokas josko pääsisi tarkastamaan stemmaako matto verhoihin :)
Jep..kyllä väri vaikuttaa.
Olen harmaapää ja saan vihdoinkin olla aivan rauhassa ja näkymätön. Ihanaa!!
En ymmärrä, kun jotkut valittaa, että vaihdevuodet on kamalia eikä vanhenevaa naista noteerata. Hui,hai..ei tarvitse miellyttää ketään, ei ulkonäköpaineita, mahdollisuus elää vihdoin omaa elämää just niin kuin huvittaa. Elämäni parasta aikaa.
Kyllä vaikuttaa. Blondina saan eniten huomiota ja vaaleassa nyt olen pysytellytkin, en tosin siksi vaan koska en jaksa jatkuvaa värjäilyä.
No kyllä blondina riitti vientiä vaikka kuinka. Nykyään olen oma maantienharmaa itseni ja saan olla ihan rauhassa. Tosin en käy ikinä missään ja ikääkin on 20 vuotta enemmän, johtuisikohan siitä?
Lyhythiuksisena blondina riitti vientiä, vaikka miehet kuulemma inhoavat lyhyttä tukkaa. Viihdyn paremmin tummissa pitkissä hiuksissa ja ne sopiikin mulle mielestäni paremmin, mutta baareissa saan nykyään olla rauhassa miehiltä.
Värjäsin vuosikausia tulenpunaiseksi, ja sain miesten huomiota. Mutta ne miehet ketkä huomioi olivat aika wt joten ei paljoa kiinnostanut. Nykyisin olen brunette mutta en saa enää minkäänlaista huomiota miehiltä. :D Joten oli omalla kohdalla iso vaikutus. :D