Onko Basiron-voide auttanut kenelläkään hormonaalisen akneen?
Minulla ilmeisesti hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen on saanut ihon menemään tosi huonoon kuntoon ja lääkäri käski ostamaan tuota Basiron-voidetta, joka taitaa olla vahvin aknelääke mitä käsikaupasta saa. Vähän olen skeptinen sen suhteen, tai siis en jaksa uskoa että se toisi ainakaan pysyvää apua. Mutta onko jollain kokemuksia tästä tai jostain muusta lääkeaineesta?
Kommentit (50)
Se on tosi hyvä voide! Kannattaa vain laittaa niin, ettei mene ihan heti nukkumaan. Vie värit tyynyliinoista ja pyyhkeistä jos et pese käsiäsi saippualla levittämisen jälkeen. Itsekin myös näppyjen päälle töpöttelen.
Mulla paheni akne siitä, meni iho tukkoon kun oli niin vahva aine. Mulla on kyllä atooppinen iho, normaali-ihoisella ei varmaan tee tuota? Parhaiten on auttanut hyvä päivittäinen puhdistusaine, esim. Neutrogenan ja avonin.
on auttanut jonkin verran jos jaksaa käyttää jatkuvasti, se tavallaan avaa ihohuokosia. on kyllä voimakasta ainetta ja saattaa pistää ihon punoittamaan, kesimään ja kutiamaan.
Kyllä siitä saattaa vähän apua olla, mutta vaihda käsipyyhkeet, tyynyliina ja mieluiten lakanatkin vitivalkoisiin. Todellakin värjää tai pikemminkin vie värit :(
Pyydä resepti Clindoxyliin. Yhtä tehokasta/tehotonta mutta ei pilaa lakanoita.
Kyllä se on auttanut, mutta ainakin minulla sen käytössä on ongelmia. Minulla finnejä tulee erityisesti kaulaan ja leukaperiin, ja kaulan iho on niin ohutta ja herkkää että Basiron tekee siitä ryppyisen, kutiavan ja kuivan.
Tulosten saamiseksi Basironiahan pitäisi käyttää 4-6 viikkoa koko ongelmalliselle aluelle, sillä sen idea on estää uusien finnien syntyminen. Sen laittaminen pelkästään olemassa olevien päälle ei ole tehokasta.
Lisäksi se tutkitusti vanhentaa ihoa melko voimakkaasti. Murehdinkin että vaihdanko tässä finnit ryppyihin.
Basiron vie muuten värit tekstiileistä niin tehokkaasti että pyyhe, johon kuivaan käteni kun olen ne pessyt saippualla voiteen levittämisen jälkeen, on täynnä vaaleita rantuja.
Basiron on ainoa, joka mulla auttaa.
Oon jo yli 3-kymppinen, näppylöitä ja isojakin finnejä ja mustapäitä tulee hirveästi rintakehään, leukaperiin, leukaan. Olin jo koittanut kaikki mahdolliset finnientaltutuskonstit eri ruokavalioista öljypuhdistuksiin, vitamiinilisiin, apteekin ihonhoitotuotteisiin, markettien ihonhoitotuotteisiin, kalliisiin merkkituotteisiin, olin myös kokeillut jo ihon hoitamatta jättämisenkin (pesut pelkällä vedellä)... MIKÄÄN ei auttanut.
Paitsi sitten Basiron.
Joo kyllä se on värjännyt yöpaitojani, lakanoita ja pyyhkeitä (alussa kun en osannut varautua) mutta se toimii mulla tosi hyvin. Eikä mun tartte levittää sitä kuin 2-4 kertaa (illalla kertasively parin päivän välein) niin iho paranee huomattavasti, ja sitten myös pysyy hyväkuntoisena useamman viikon putkeen, ilman että käyttäisin koko voidetta. Sitten kun ihoon alkaa taas puskea finnejä, otan basironin uudelleen käyttöön. Mä tosin levitän sitä koko sille ihoalueelle, missä finnejä esiintyy, en vain yksittäisten näppyjen päälle, kuten jotkut kertoivat tekevänsä?
Mullakin on herkkä ja atooppinen iho, joten epäilin aluksi kuinka ihoni kestäisi, mutta kyllä se on kestänyt. No mä oonkin laittanut sitä vain yöksi, ja aamulla pessyt pois, ja sitten levittänyt jotain ohutta kosteusvoidetta niihin kohtiin joihin sitä olen laittanut (ehkäisee ihon kuivumista paperimaiseksi). Jos olen Basironia käyttänyt kesällä, olen suojannut nämä ihoalueet päivisin korkean suojakertoimen omaavalla aurinkorasvalla.
Minulla auttoi ihotautilääkärin määräämä Skinoren-voide.
Kun sitä laittaa niin tuntuu hetken poltetta iholla mutta ei ärsyttänyt muuten minun herkkää ihoa. Yhden tuubin käytin ja pari vuotta on nyt finnit pysyneet poissa mitä nyt joskus tulee yksi tai kaksi leukaan.
Ja niitä finnejä oli 15v.- 40v.
Minulla ei tehonnut lainkaan.
Ainoa muutos, minkä sai aikaan on kylpytakkiini valkaisema läntti.
Käytin teini-iässä basironia selkään ja käsiin. Auttoi kyllä hyvin näpyt hävisivät, ainoa miinus on että tosiaan värjää vaatteet. Nykyään on taas käsivarret täynnä näppyjä ja ajattelin ruveta käyttämään taas basironia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 13:59"]
Kyllä se on auttanut, mutta ainakin minulla sen käytössä on ongelmia. Minulla finnejä tulee erityisesti kaulaan ja leukaperiin, ja kaulan iho on niin ohutta ja herkkää että Basiron tekee siitä ryppyisen, kutiavan ja kuivan.
Tulosten saamiseksi Basironiahan pitäisi käyttää 4-6 viikkoa koko ongelmalliselle aluelle, sillä sen idea on estää uusien finnien syntyminen. Sen laittaminen pelkästään olemassa olevien päälle ei ole tehokasta.
Lisäksi se tutkitusti vanhentaa ihoa melko voimakkaasti. Murehdinkin että vaihdanko tässä finnit ryppyihin.
[/quote]
VANHENTAA???? apua
Sehän on oksidantti ja tappaa siis bakteereja hapettamalla.
Käypäs marketissa ostamassa alfalipoiinihappoa joka on tiettävästi paras tapa lisätä glutationin määrää elimistössä. Ota niitä 250 mg:n tabuja kolmesti päivässä muutaman viikon/kuukauden ajan.
http://www.acneeinstein.com/studies-reveal-almost-irrefutable-evidence-for-the-root-cause-of-acne/
Muakin kiinnostaisi kuulla, jos jollain on kokemusta!
Mulla on sitä. Käytän vain näppyjen päälle, mutta ei sillä ole ollut mitään vaikutusta.
Tiedän että vastaan tähän ehkä vähän myöhässä mutta haluan jakaa tän tiedon teidän kanssa joilla on ollut samaa ongelmaa. Mulla on pitlään ollut aknea selän ja kasvojen alueella, mulle suositeltiin tätä basiron voidetta ja itse oon ollu tosi tyytyväinen! Hieron joka ilta suihkun yhteydessä kasvoihin ja yläselkään ja annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen huolellisesti pois. Tuloksia alko näkymään jo muutamassa päivässä! Mutta heti kun lopettaa hetkeksikin voiteen käytön niin akne taas puhkeaa.
Tyttö 16v
Onko siis oikeasti totta että vanhentaa..? :(
Basironin rinnalle suosittelen Xyliderm-geelin käyttöä ettei ihosta tule pintakuivaa. Mätää ei kannata säilöä pintakuivan ihon alle koska siten tulee arpia.
En ole ihan varma, että olisko tämä oma aloitukseni vuoden takaa mutta vastaan silti: auttoi hienosti ja finnit pysyi poissa kun lopetin voiten käytön. Enkä mielestäni vanhentunut. Tai siis nyt näytän ikäiseltäni, finnien kanssa 14-vuotiaalta.
Taidan tänään käydä ostamassa tökötin testiin ja katsoa oisko tuolla jotain vaikutusta johonkin.