Oonko ainoa, joka on saanut "palvelua" synnyttäneiden vuodeosastolla?
Oon niin monta kertaa lukenut täältä kirjoituksia siitä, miten vierihoito-osastolla joutuu tekemään kaiken itse ja jos sanoo, ettei pysty, motkotetaan. Kipulääkettä pihdataan eikä vauvaa suostuta ottamaan hetkeksikään hoitoon.
Mulla oli toisin! Tulin yöllä osastolle ja olin tosi huonossa kunnossa. Hoitajat ottivat vauvani ihan pyytämättä vauvalaan yöksi (ja toiseksikin, vauva tuli minun kanssani yöksi vasta kun mieheni pääsi perhehuoneeseen), mulle haettiin ruuat ja passattiin lypsykonekin huoneeseen. Sain kipulääkettä pyydettäessä ja mulle sanottiin aina, että soita kelloa heti, kun tarvitset jotain.
Synnytin muutama vuosi sitten, joten mistään isoäidinaikuisesta menosta ei ole kyse. Onko tämä tosi harvinaista, vai onko vaan niin, että ikäviä kokemuksia muistellaan enemmän?
Joissakin paikoissa saa ns. palvelua, joissakin ei. Olen synnyttänyt kahdessa kaupungissa. Toisessa sai palvelua ja osasto oli kaunissti sisustettukin, toinen oli kuin DDR:stä eikä "palvelua". Ihan samanlainen, iloinen ja ystävällinen asiakas olin kummassakin.