Millaisen Hermesin laukun valitsisin lahjaksi?
Muilla palstoilla on aika hiljaista joten kysäisenpä täällä jos pystyisitte vähän jeesaamaan: minulla on parin vuoden päästä nelikymppiset, ja mieheni lupasi ostaa minulle lahjaksi Hermesin laukun jota olen halunnut sitten Sinkkuelämää-sarjan. Sarjaa seuranneet muistavat varmaan sen jakson jossa Samantha yritti päästä laukkujonon ohi käyttämällä julkkiksen nimeä hyväkseen? Siitä lähtien olen kyseistä käsintehtyä laatulaukkua himoinnut. Mies varmaan jo kyllästynyt kun olen puhunut siitä iät ja ajat, joten voi olla että siksi sponsoroi sen :)
No joka tapauksessa, jonot ovat edelleen vuodesta kahteen joten nyt olisi korkea aika alkaa päättämään laukun malli, koko, nahka, väri ja metalli, vaikka vielä en ole edes päättänyt lopullisesti Birkinin tai Kellyn välillä. Birkin on kai helpompi koska sitä voi pitää auki kääntämällä läpän sisään, toisaalta aika huono taskuvarkaiden takia. Kelly olisi klassisempi laukku ja olen aina ihaillut Grace Kellyä joka teki laukun tunnetuksi ja nimettiin hänen mukaansa, mutta kyseinen laukkumalli näyttää siltä että on hankalampi saada auki.
Väri ei mikään kovin räikeä tai muotiväri, mutta ei mikään liian tavallinenkaan, nahka sitä perus togo tms. nahkaa sillä en usko että mies ostaa minulle krokotiilinnahkaista joka 5-6 kertaa kalliimpi kuin tavallisempi vuohennahkainen.
Koko varmaan 30 tai 35, sillä 40 näyttää liian suurelta ja siitä tulee painava kun sen täyttää, ja metallina ehkä mieluummin hopeansävyinen palladium koska se näyttää jotenkin nuorekkaammalta kuin kultainen. Käytännössä en siis halua näyttää "Demi-lehden pissikseltä" mutta en myöskään "Gloria-lehden keski-ikäiseltä tädiltä" laukkuni kanssa, vaan ehkä jotain siltä väliltä ;)
Onko teillä malli- ja väriehdotuksia?
Täytyy sanoa että onneksi näitä ei Suomessa paljon näe, eikä ole mikään "blogilaukku", enkä usko että moni tunnistaa sitä arvokkaaksi laukuksi mikä on tietysti pelkästään hyvä asia.
Kommentit (159)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:21"]
Ei Birkinit oikeastaan kovin paljon maksa. Suomessa liikkuvat Birkinit ovat samassa hintaluokassa kuin isommat Chanelit ja niitä näkyy (molempia) nykyään stadissa monella. Oman Birkinini ostin Pariisista kaksi vuotta takaperin. Mietin oranssia, mutta päädyin harmaanruskeaan ja olen ollut valintaani tyytyväinen.
[/quote]
Joku Chanelin large maksaa noin 4500 euroa suur piir (en tiedä viimeisntä hinnankorotusta, enkä jumbon hintaa) ja kyllä 35 Bikrin maksaa ehdottomasti vähintään pari tonnia enemmän.
[/quote]
Olisikohan 4200 ja siitä seuraava malli 4600? Chaneli meni nostamaan hintojaan noin tonnilla, koska halusi Hermesin kanssa samaan luokkaan. Hermes Birkin taitaa olla vielä tästä 1500-2000 kalliimpi.
Maksaisin itse mieluummin sen nelisen tonnia Bottega Venetan laukuista kuin Chanelista, koska Bottegat eivät ole yhtä sarjatuotettuja eikä liian tunnettuja.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:17"]
Ai te ootte ihania, melkein kuin katsoisi Hyacinth Bukeeta : )
[/quote]
Tosta tuli mieleen että sellanen hyasintin värinen liila olisi kiva, vai onko se laventeli...? :))
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:17"]
Ai te ootte ihania, melkein kuin katsoisi Hyacinth Bukeeta : )
[/quote]
Tosta tuli mieleen että sellanen hyasintin värinen liila olisi kiva, vai onko se laventeli...? :))
[/quote]
Se Bucketin rouva se vaan teeskentelee ja on olevinaan, sillä kuitenkaan mitään ole. hah!
On niitä suomalaisilla bloggareilla, Mussulla on uusi Hermes Mikon blogissa :) Jos alkaa yleistymään nyt?
Ap, minusta Birkin oranssina on ihan ykkönen! The one. Se on paras ja kaunein, ja hankin vielä itsellenikin sellaisen. Täytin viime vuonna 40, ja mietin laukkua lahjaksi itselleni. Päädyin sitten kuitenkin suunnilleen perusmallin hintaiseen (8K€?) arvokelloon, mutta ensi vuonna minä ja mieheni olemme olleet yhdessä 20 vuotta, ja tiedän jo kuinka sitä juhlistan... :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:43"]
Mutta on ollut naisia jotka ovat pröystäilleet miehensä Platina-Amexeilla ja niiden siivellä saaduilla shampanjakahveilla ja sillä, että osaavat käyttää miestensä rahoja hyväkseen ja sitten niitä, jotka kertovat nauttivansa, kun voivat ostaa itse sitä, mitä sydän halajaa.
[/quote]
Hah! Maistuis varmaan luksus sullekin! :-)
[/quote]
Missä kohdin sanoin, etten pitäisi siitä, tai ettei minulla olisi varaa siihen, tai ettei jopa miehelläni olisi varaa siihen? :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:13"]
Käsittääkseni Birkiniä saa nykyään jo hyllystä? Joka tapauksessa, ainakin Lontoossa se alkaa olla jo vähän sellainen joka pissiksen veska. Ihana silti :)
[/quote]
Mieluummin että sellainen olis pissistyylinen trendilaukku kun kotirouvatyylinen vaippakantolaukku :D
Saako noita Heathrown lentokentältä, tietääks kukaan?
[/quote]
Tässä Kim Kardashian Hermesin 30 000 dollarin hintainen VAIPPAKASSI kainalossaan
http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2013/08/kim-kardashian-pricey-baby-diaper-bag__oPt.jpg
Ap sanoi vuosikausia himoinneensa Birkiniä ja natkuttaneensa siitä jatkuvasti niin että oli saanut miehen väsytettyä maksumieheksi. Eikös sitä nyt virkanainenkin pysty muutamassa vuodessa sen verran säästämään, että saa laukun hinnan kasaan? Parikymppiä viikossa on jo reilu tonni vuodessa.
Taitaa olla Hermesistäkin tulossa hyvää vauhtia samanlainen pissismerkki kuin Louis Vuittonista on jo tullut. Eikä siinä mitään, ihan hyvä tajuta itsessäänkin se, miten lapsellista tuo merkkitouhotus on. Laadun ja luksuksen kanssahan sillä ei ole mitenkään hirveästi merkitystä, laadukkaan ja kauniin nahkalaukun voi saada murto-osalla Birkinin hinnasta, ja sellaisen, jota kaikki eivät tunne. Merkeissä kiehtoo nimenomaan se rahamäärä joka niihin käytetään. Paitsi että muinaiset luksusmerkit, mitä Hermeskin on, oli aikoinaan sellainen, ettei taviksilla oikeasti ollut siihen varaa. Kyllä nykyään tosiaan kuka tahansa työssäkäyvä halutessaan voi sellaisen ostaa, jos ottaa sen tavoitteekseen. Siksi se ei enää ole samassa mielessä luksusmerkki.
Enkä nyt mitenkään ylhäältä käsin asiaa katsele, minulla on paljon merkkihuiveja, kenkiä ja laukkujakin. Hävettää vaan, että aikuinen nainen on sisäinen lapsi, ja on sellaisia hamstrannut.
Lukeeko joku blogipiiriläinen näitä ketjuja kun täällä epäiltiin että suomalaisilla ei niitä ole, niin heti joku antoi blogitreffeillä laukkunsa bloggaajalle kuviin lainaksi? :D
Eikö kukaan osaa neuvoa APlle hyviä värejä vai tuliko kateelliset tähän ketjuun vain moraalisaarnaamaan ja jauhamaan itsenäisen naisen oikeuksista ja omista tienaamista rahoista?
Mun mielestä se perus harmaa Birkin on vaan uskomattoman kaunis:
http://www.hermesfashion.net/wp-content/uploads/2012/07/kim_kardashian_hermes6252010.jpg
Tuon ottaisin ap:na. Ei oranssikaan huono valinta ole, mutta tuo voittaa sen mennen tullen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:00"]
Eikö kukaan osaa neuvoa APlle hyviä värejä vai tuliko kateelliset tähän ketjuun vain moraalisaarnaamaan ja jauhamaan itsenäisen naisen oikeuksista ja omista tienaamista rahoista?
[/quote]
Onko ap niin nolo, ettei edes tiedä, mistä väreistä pitää, sen lisäksi että tarvitsee miestä maksamaan käsveskansa? :D
http://oursonline.blogspot.fi/2013/07/hermes-birkin-inspired-real-leather.html
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:00"]
[/quote]
Onko ap niin nolo, ettei edes tiedä, mistä väreistä pitää, sen lisäksi että tarvitsee miestä maksamaan käsveskansa? :D
http://oursonline.blogspot.fi/2013/07/hermes-birkin-inspired-real-leather.html
[/quote]
Niin no varmaan odotti että Suomessa olisi niitä joilla näitä laukkuja oikeasti on että minkä väriset ovat kauniita tai käytännöllisiä luonnossa ja muuta, koska minäkin olen kuullut että liikkeeseen mennään vaan tilaamaan eikä siellä ole niitä malleja ja värejä juurikaan esillä. Onko ostoprosessi siis vähän sen tyylinen että pannaan sika säkkiin ja katsotaan mitä siitä sitten tulee? =D
Maksattaa miehellä???
Mun mielestä on kyse synttärilahjasta jos se jäi joltain huomaamatta tai vielä jotenki epäselväks tosta otsikosta........
Minne muuten se blogitreffi-Hermeslaukku ketju katosi täältä tänään?
What, täältä on poistettu viesti, jossa kirjoitin, ettei treffien laukku ollut Mussun, Mikko niin kommenteissa kirjoittaa. :D Birkin oli luultavasti Erään Nimeltämainitsemattoman Kommentaattorin, joka sellaisen on kertonut omistavansa. Samoin ne vähän ryppyisemmät kädet luultavasti kuuluivat hänelle. Ja tämä Kommentaattori kyttää täällä ympäri vuorokauden ketjuja, joissa saattaa jotain häneen viittaavaa vilahtaa, vaikka kaikki perustuu siihen, mitä itse on kommentteihin vuosien saatossa kirjoitellut.
Voi Luajan Tähren! :D :D :D
Käsi jossa CC:n keraaminen kello, se halvin niistä kellomalleista?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:21"]
Ei Birkinit oikeastaan kovin paljon maksa. Suomessa liikkuvat Birkinit ovat samassa hintaluokassa kuin isommat Chanelit ja niitä näkyy (molempia) nykyään stadissa monella. Oman Birkinini ostin Pariisista kaksi vuotta takaperin. Mietin oranssia, mutta päädyin harmaanruskeaan ja olen ollut valintaani tyytyväinen.
[/quote]
Joku Chanelin large maksaa noin 4500 euroa suur piir (en tiedä viimeisntä hinnankorotusta, enkä jumbon hintaa) ja kyllä 35 Bikrin maksaa ehdottomasti vähintään pari tonnia enemmän.