Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen Hermesin laukun valitsisin lahjaksi?

Vierailija
14.08.2013 |

Muilla palstoilla on aika hiljaista joten kysäisenpä täällä jos pystyisitte vähän jeesaamaan: minulla on parin vuoden päästä nelikymppiset, ja mieheni lupasi ostaa minulle lahjaksi Hermesin laukun jota olen halunnut sitten Sinkkuelämää-sarjan. Sarjaa seuranneet muistavat varmaan sen jakson jossa Samantha yritti päästä laukkujonon ohi käyttämällä julkkiksen nimeä hyväkseen? Siitä lähtien olen kyseistä käsintehtyä laatulaukkua himoinnut. Mies varmaan jo kyllästynyt kun olen puhunut siitä iät ja ajat, joten voi olla että siksi sponsoroi sen :)

No joka tapauksessa, jonot ovat edelleen vuodesta kahteen joten nyt olisi korkea aika alkaa päättämään laukun malli, koko, nahka, väri ja metalli, vaikka vielä en ole edes päättänyt lopullisesti Birkinin tai Kellyn välillä. Birkin on kai helpompi koska sitä voi pitää auki kääntämällä läpän sisään, toisaalta aika huono taskuvarkaiden takia. Kelly olisi klassisempi laukku ja olen aina ihaillut Grace Kellyä joka teki laukun tunnetuksi ja nimettiin hänen mukaansa, mutta kyseinen laukkumalli näyttää siltä että on hankalampi saada auki.

Väri ei mikään kovin räikeä tai muotiväri, mutta ei mikään liian tavallinenkaan, nahka sitä perus togo tms. nahkaa sillä en usko että mies ostaa minulle krokotiilinnahkaista joka 5-6 kertaa kalliimpi kuin tavallisempi vuohennahkainen.

Koko varmaan 30 tai 35, sillä 40 näyttää liian suurelta ja siitä tulee painava kun sen täyttää, ja metallina ehkä mieluummin hopeansävyinen palladium koska se näyttää jotenkin nuorekkaammalta kuin kultainen. Käytännössä en siis halua näyttää "Demi-lehden pissikseltä" mutta en myöskään "Gloria-lehden keski-ikäiseltä tädiltä" laukkuni kanssa, vaan ehkä jotain siltä väliltä ;)

Onko teillä malli- ja väriehdotuksia?

Täytyy sanoa että onneksi näitä ei Suomessa paljon näe, eikä ole mikään "blogilaukku", enkä usko että moni tunnistaa sitä arvokkaaksi laukuksi mikä on tietysti pelkästään hyvä asia.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:32"]

onhan mikollakin! :D

[/quote]

Eli kaksi nyt bongattu täällä Hgissä :)) Siinä ne aidot sitten taisivat ollakin! AP herättää vielä takuulla myös huomiota laukullaan näillä seuduilla saatuaan sen :))

Vierailija
42/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:33"]

Onko Tukholman liikkeessä niitä laukkuja ollenkaan? Kävin alkuvuodesta NK:lla niin siellä näytti vain olevan jotain huiveja, solmioita, rannekkeita ja tuoksuja.

[/quote]

onhan siellä, mutta hyllyillä ainakin vaan picotin, bolide, evelyne, jige, garden party jne, ei birkiniä ja kellyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:11"]

Mulla on musta togo Birkin jonka mies osti mulle hääpäivälahjaksi viitisen vuotta sitten Pariisin St Honoren liikkeestä ilman mitään odotuslistoja.

Haluaisin sen oranssinakin ja sitten vielä croco Kellyn.

[/quote]

Kukaan suomalainen ei varmasti saa niitä suoraan liikkeestä ellei ole suuren luokan julkkis ulkomaillakin. Mutta haaveilla voi aina, eikö vain? :)

Vierailija
44/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:37"]

Onko Tukholman liikkeessä niitä laukkuja ollenkaan? Kävin alkuvuodesta NK:lla niin siellä näytti vain olevan jotain huiveja, solmioita, rannekkeita ja tuoksuja.

[/quote]

onhan siellä, mutta hyllyillä ainakin vaan picotin, bolide, evelyne, jige, garden party jne, ei birkiniä ja kellyä.

[/quote]

tuota häh, näetkö sen liikkeen jostain webbikamerasta juuri nyt, vai? :DDDD

Vierailija
45/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:35"]

[/quote]

Eli kaksi nyt bongattu täällä Hgissä :)) Siinä ne aidot sitten taisivat ollakin! AP herättää vielä takuulla myös huomiota laukullaan näillä seuduilla saatuaan sen :))

[/quote]

joo mutta nämä on evelyneitä. Se E siinä rei'itettynä.

Vierailija
46/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:37"]

[/quote]

[/quote]

tuota häh, näetkö sen liikkeen jostain webbikamerasta juuri nyt, vai? :DDDD

[/quote]

Ei kun olen myyjänä siellä.

Vierailija
47/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoo saavansa tuollaisen luksuslaukun ja pyytää väriehdotuksia ja muuta niin jotkut luettelevat vaan omia laukkujaan itsekeskeisyydessään! Todella ikävää ja kertoo jotain suomalaisesta luonteesta, aina pitää olla kilpailemassa että kellä paremmat ja suuremmat!

Vierailija
48/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kellä paremmat ja suuremmat!" No mitäs uutta toi on, kautta aikojen miehet ja naiset tuosta kilpailleet.

Vierailija
49/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:13"]

Käsittääkseni Birkiniä saa nykyään jo hyllystä? Joka tapauksessa, ainakin Lontoossa se alkaa olla jo vähän sellainen joka pissiksen veska. Ihana silti :)

[/quote]

Mieluummin että sellainen olis pissistyylinen trendilaukku kun kotirouvatyylinen vaippakantolaukku :D

Saako noita Heathrown lentokentältä, tietääks kukaan?

Vierailija
50/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau myyjänä! No kerros vähän hintatasosta? Kelly? Birkin? Vai tietääkö joku muu?

Vierailija
51/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane Birkin > Birkin laukku

Vierailija
52/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birkinin laukku.

Vierailija
53/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei halua laukkua tunnistettavan, oranssi on kyllä väärä valinta. Joku hillitympi väri kestäisi aikaakin paremmin.

Ja itse olen joitakin juttuja Hermesiltä ostanut, kyllä niissä liikkeissä raha ratkaisee kuten muuallakin, ei tarvitse olla kuuluisa saadakseen palvelua. Joku kommentoi, että joku 'pystyy ostamaan' Birkinin. Eiköhän keskituloisista ylöspäin jokainen pystyisi, jos pitäisi sitä järkevänä. Itse en pidä. Tunnistettavuus ja hinta-laatusuhde ovat miinusta. Omat laukkuni ovat kotimaista suunnittelua.

Vierailija
54/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin kiinnostunut luksuslaukuista, ja näistä vain Birkin bagista olin aiemmin kuullut. Googlauksen jälkeen päädyin siihen, että tuo Kelly-mallinen laukku on paljon nätimpi. Ota se. :)

Vierailija
55/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Strictly Stylen Hannalla ole Birkin bag?

http://www.olivialehti.fi/strictly-style/2013/04/rokkari-barbie-huulilla/

Oranssi Birkin olisi kyllä upea. Sellaisena (tai punaisena) luultavasti itse kyseisen laukun haluaisin, jos mulla ikinä olisi tuota laukkua mahdollisuus hankkia (ei tule luultavasti tässä elämässä olemaan).

Vierailija
56/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on 2 Evelyniä, oranssi pieni ja vaaleanvihreä isompi. Itse olen ostanut, Lontoosta.

Vierailija
57/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko AP tiedustella, että mitä miehesi tekee työkseen, että hänellä on varaa ostaa noin kallis laukku sinulle?

Nimim. Toivottavasti meilläkin joskus..

Vierailija
58/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 21:27"]

Saisinko AP tiedustella, että mitä miehesi tekee työkseen, että hänellä on varaa ostaa noin kallis laukku sinulle?

[/quote]

en ole ap, mutta birkin 30:n saa alkaen about 7000€, joten ei se mikään maailman isoin ostos ole, ei sillä saa autoakaan.

Vierailija
59/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 21:27"]

[/quote]

en ole ap, mutta birkin 30:n saa alkaen about 7000€, joten ei se mikään maailman isoin ostos ole, ei sillä saa autoakaan.

[/quote]

Sittenhän ei ole mitään hätää. Vauraita naisia, ei velkoja, ylimääräistä käteistä rahaa laittaa arkisiin käyttöesineisiin ja muu viisaasti sijoitettuna tuottaviin kohteisiin. Kukaan ei ole vietävissä tai muodin orja, koulutettuja ja omista asioistaan itsenäisesti päättäviä, mikä naisenmalli! Ei nykynaisilla ole mitään hätää. Teistä olisi Suze Orman todella ylpeä!

http://www.amazon.com/Money-Book-Young-Fabulous-Broke/dp/1594482241

Tai sitten Sinkkuelämää-propaganda on osunut maaliinsa ja upottanut sen, hitaasti mutta varmasti ja ennenkaikkea taloudellisen tulevaisuuden kannalta. 

Vierailija
60/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ihan hyvin kuvitella laittavani 7000 euroa laukkuun (en tosin nyt mutta ehkä jos tienaisin vähän enemmän). Mielestäni se ei eroa mistään miesten metsästysharrastuksista (aseet, varusteet, parhaassa tapauksessa reissut ties minne) tai muustakaan sellaisesta juuri.