Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen Hermesin laukun valitsisin lahjaksi?

Vierailija
14.08.2013 |

Muilla palstoilla on aika hiljaista joten kysäisenpä täällä jos pystyisitte vähän jeesaamaan: minulla on parin vuoden päästä nelikymppiset, ja mieheni lupasi ostaa minulle lahjaksi Hermesin laukun jota olen halunnut sitten Sinkkuelämää-sarjan. Sarjaa seuranneet muistavat varmaan sen jakson jossa Samantha yritti päästä laukkujonon ohi käyttämällä julkkiksen nimeä hyväkseen? Siitä lähtien olen kyseistä käsintehtyä laatulaukkua himoinnut. Mies varmaan jo kyllästynyt kun olen puhunut siitä iät ja ajat, joten voi olla että siksi sponsoroi sen :)

No joka tapauksessa, jonot ovat edelleen vuodesta kahteen joten nyt olisi korkea aika alkaa päättämään laukun malli, koko, nahka, väri ja metalli, vaikka vielä en ole edes päättänyt lopullisesti Birkinin tai Kellyn välillä. Birkin on kai helpompi koska sitä voi pitää auki kääntämällä läpän sisään, toisaalta aika huono taskuvarkaiden takia. Kelly olisi klassisempi laukku ja olen aina ihaillut Grace Kellyä joka teki laukun tunnetuksi ja nimettiin hänen mukaansa, mutta kyseinen laukkumalli näyttää siltä että on hankalampi saada auki.

Väri ei mikään kovin räikeä tai muotiväri, mutta ei mikään liian tavallinenkaan, nahka sitä perus togo tms. nahkaa sillä en usko että mies ostaa minulle krokotiilinnahkaista joka 5-6 kertaa kalliimpi kuin tavallisempi vuohennahkainen.

Koko varmaan 30 tai 35, sillä 40 näyttää liian suurelta ja siitä tulee painava kun sen täyttää, ja metallina ehkä mieluummin hopeansävyinen palladium koska se näyttää jotenkin nuorekkaammalta kuin kultainen. Käytännössä en siis halua näyttää "Demi-lehden pissikseltä" mutta en myöskään "Gloria-lehden keski-ikäiseltä tädiltä" laukkuni kanssa, vaan ehkä jotain siltä väliltä ;)

Onko teillä malli- ja väriehdotuksia?

Täytyy sanoa että onneksi näitä ei Suomessa paljon näe, eikä ole mikään "blogilaukku", enkä usko että moni tunnistaa sitä arvokkaaksi laukuksi mikä on tietysti pelkästään hyvä asia.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 22:37"]

Mä voisin ihan hyvin kuvitella laittavani 7000 euroa laukkuun (en tosin nyt mutta ehkä jos tienaisin vähän enemmän). Mielestäni se ei eroa mistään miesten metsästysharrastuksista (aseet, varusteet, parhaassa tapauksessa reissut ties minne) tai muustakaan sellaisesta juuri. 

[/quote]

Todellakin se ei ole ongelma, jos on hoitanut raha-asiansa hyvin ja käteistä rahaa on käytettävissä. Tosin metsästysharrastus on sittenkin hyödyllisempi kuin kantamiseen tarkoitettu käyttöesine. Ihan jo hätätilanteessa ruokahuollon kannalta, sitä laukkua tai sen avulla ei voi syödä. ;)

Vierailija
62/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 22:37"]

Mä voisin ihan hyvin kuvitella laittavani 7000 euroa laukkuun (en tosin nyt mutta ehkä jos tienaisin vähän enemmän). Mielestäni se ei eroa mistään miesten metsästysharrastuksista (aseet, varusteet, parhaassa tapauksessa reissut ties minne) tai muustakaan sellaisesta juuri. 

[/quote]

Todellakin se ei ole ongelma, jos on hoitanut raha-asiansa hyvin ja käteistä rahaa on käytettävissä. Tosin metsästysharrastus on sittenkin hyödyllisempi kuin kantamiseen tarkoitettu käyttöesine. Ihan jo hätätilanteessa ruokahuollon kannalta, sitä laukkua tai sen avulla ei voi syödä. ;)

[/quote]

birkinistä saa aina omansa takaisin, jos on huolehtinut laukun kunnosa, sen verran isoja noi vuosittaiset hinnankorotukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kelly on ihana :) ostin itse Stokkalta 280e maksavan laukun vuosia sitten ja se on kuin kopio tuosta, vaikka en sitä silloin hoksannut. Oli vain niin ihana! Paljonko Hermesin Kelly maksaa?

Vierailija
64/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

About alkaen 4500€

Vierailija
65/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:23"]

Kannattaa muuten huomioida, että oikea kirjoitusasu on "Hermes'n".

[/quote]

Ei muuten ole. Hermès lausutaan ranskaksi "ermes", joten oikea kirjoitusasu on Hermèsin.

Kannattanee ensi kerralla ottaa asiasta selvää, ennen kuin ryntää pätemään, edes av:lle.

Jos haluat oppia oikeaoppista lausumista, kokeile vaikka tuolta:

http://www.forvo.com/word/herm%C3%A8s/

Vierailija
66/159 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:33"]

Kukaan suomalainen ei varmasti saa niitä suoraan liikkeestä ellei ole suuren luokan julkkis ulkomaillakin. Mutta haaveilla voi aina, eikö vain? :)

[/quote]

Jaa, ei ne kyllä kansalaisuutta kyselleet. Samalla tavalla suomalainen voi laukkunsa ostaa liikkeestä kuin japanilainen, saudi arabialainen, kiinalainen, britti ja jenkkikin. Tosin mieheni ei ole suomalainen. 

Mutta ehkei sinne kannata mennä ostoksille tuulipuvussa ja crockseissa, voi palvelu olla vähemmän aulista ja Birkinit pysyä piilossa. ;)

Vierailija
67/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 21:06"]

Eikö Strictly Stylen Hannalla ole Birkin bag?

http://www.olivialehti.fi/strictly-style/2013/04/rokkari-barbie-huulilla/

Oranssi Birkin olisi kyllä upea. Sellaisena (tai punaisena) luultavasti itse kyseisen laukun haluaisin, jos mulla ikinä olisi tuota laukkua mahdollisuus hankkia (ei tule luultavasti tässä elämässä olemaan).

[/quote]

Tämä birkin taisi olla kyllä Shanghain reissun feikkimarkkinoilta hankittu...

Vierailija
68/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:40"]

Joku kertoo saavansa tuollaisen luksuslaukun ja pyytää väriehdotuksia ja muuta niin jotkut luettelevat vaan omia laukkujaan itsekeskeisyydessään! Todella ikävää ja kertoo jotain suomalaisesta luonteesta, aina pitää olla kilpailemassa että kellä paremmat ja suuremmat!

[/quote]

Samaa ihmettelin minäkin, täällä alka ollaa samanlaista kilpailuhenkeä kuin mitä blogeissa on nähty! "Mun laukku on harvinaisempi", "mun hotelli oli paremmalla alueella", "meidän loma oli kalliimpi" ja sitten kyräillään ristiin pienissä kuppikunnissa! Naurettavaa ja lapsellista!

Vierailija
69/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 02:02"]

Tämä birkin taisi olla kyllä Shanghain reissun feikkimarkkinoilta hankittu...

[/quote]

Kaverin äiti, joka asuu Pariisissa ja tekee töitä sisustuksen parissa, omistaa ihan varmasti aidon Birkinin ja olen nähnyt sen pari kertaa ja se oli erilainen  ulkoasultaan kun miettii ryhtiä, kahvaa, nahan pintaa/rakennetta.

Vierailija
70/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Birkinit oikeastaan kovin paljon maksa. Suomessa liikkuvat Birkinit ovat samassa hintaluokassa kuin isommat Chanelit ja niitä näkyy (molempia) nykyään stadissa monella. Oman Birkinini ostin Pariisista kaksi vuotta takaperin. Mietin oranssia, mutta päädyin harmaanruskeaan ja olen ollut valintaani tyytyväinen. 

Vaikka Pariisissakin näitä laukkuja on jonkinverran hyllyillä, niin suosituimmat värit menevät ensimmäisinä ja usein rikkaat kiinalaisturistit partioivat näiden merkkiliikkeiden ulkopuolella odottamassa ja kun ovet aukeavat, he ryntäävät sisään ja ostavat lähes kaiken mikä irti lähtee.

Vierailija
71/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:21"]

Vaikka Pariisissakin näitä laukkuja on jonkinverran hyllyillä, niin suosituimmat värit menevät ensimmäisinä ja usein rikkaat kiinalaisturistit partioivat näiden merkkiliikkeiden ulkopuolella odottamassa ja kun ovet aukeavat, he ryntäävät sisään ja ostavat lähes kaiken mikä irti lähtee.

[/quote]

:o

Vierailija
72/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:23"]

Kannattaa muuten huomioida, että oikea kirjoitusasu on "Hermes'n".

[/quote]

Hermes lausutaan (ermes) eli loppu-s aantyy, joten kannattaa huomioida etta kirjoitusasu suomeksi on siten "Hermesin".

Vierailija
73/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Täytyy sanoa että onpa monella suomalaisella Hermesin laukkuja, ihme kun niitä ei silti missään suomalaisissa blogeissa tai Helsingin keskustan liikkeiden kissanristiäisissä KOSKAAN näe :) 

Vierailija
74/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukka pitää niitä kassakaapeissaan...?

Vierailija
75/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 10:36"]

Jos porukka pitää niitä kassakaapeissaan...?

[/quote]

:D

Vierailija
76/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon mielikuvistus-Hermesejä? =)

Blogitreffien laukkuryhmäkuvissa on aina vain Kaneleita ja Luikkareita. Pari pientä H-olkalaukkua on parilla bloggaajalla kuvissa näkynyt. Ne oli ihan siistejä.

Tai sitten niillä Birkinien ja Kellyjen oikeilla suomalaisilla omistajilla on jo niin paljon ikää etteivät ymmärrä blogeista tai internetistä mitään =D Aloittaja tulee varmaan oikeesti oleen nuorin Birkinin tai Kellyn omistaja Suomessa?

Vierailija
77/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:21"]

[/quote]

Näin se menee. Kävin kesällä Pariisissa ja siellä meininki oli juuri tämä. Eikä vain Hermesin kohdalla, vaan myös LV:n ja Chanelin liikkeet olivat täpötäynnä aasialaista porukkaa, joka osti hullunkiilto silmissä näitä laukkuja. Ei kyllä itse tehnyt mieli edes mennä sisään liikkeisiin, saati ostaa jotain tämän massahysterian keskellä.

Vierailija
78/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman kolkyt ja risat suomalaisen joilla on ihan aidot Birkinit, vain yhdellä heistä on blogi mutta sekin keskittyy talonrakentamiseen eikä ostoksien esittelyyn.

Itse olen jo nelikymppinen enkä asu Suomessa mutta on se Birkin ihan arkikäytössä minullakin myös silloin kun käyn Suomessa lomailemassa.  Blogikin mulla on mutta en esittele siellä tavaroitani.

Vierailija
79/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa valita väri, mikä arkipukeutumiseensa ja omaan tyyliin parhaiten sopii. Clutchan ei ollut harkinnassa? Jos on värien ystävä muutenkin kuin trendien mukaan, sitten se omaan värikarttaan ja sen mkaisiin asuihin sopiva. Itse klassikkojen ystävänä en pelkäisi mustaa tai kullanvärisiä metalliosiakaan, mutta nämä ovat makuasioita. Ehkä ne valintoina ovat sitten liian tavallisia, mutta tietyt asiat säilyttävät paikkansa vuosikymmenestä toiseen ja haluaisin ajatella sen oman Merkuriuksenkin säilyvän sellaisena. Toki jos rivistöä on hankkimassa, useammat vaihtoehdot tulevat kysymykseen. 

Vierailija
80/159 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 10:35"]

Vau! Täytyy sanoa että onpa monella suomalaisella Hermesin laukkuja, ihme kun niitä ei silti missään suomalaisissa blogeissa tai Helsingin keskustan liikkeiden kissanristiäisissä KOSKAAN näe :) 

/quote]

Minä, kahden Evelynin omistaja, käytän jompaakumpaa melkein päivittäin, myös Helsingin keskustassa (ja Stockalla). Olen töissä sillä suunnalla.
Blogeissa niitä tuskin näet, koska en pidä sellaista. Keskustan putiikkien kissanristijäisissä tuskin myöskään törmäillään, koska en niissäkään käy (tai ole kutsuttuna). Laukkujakaan en lähde erikseen ulkoiluttamaan, jos sitä mietit.
Vietän ihan normaalia virkaäidin elämää; duuniin, kotiin, ruokaa, lasten kuskaamista, satunnaisia ylitöitä & työmatkoja, mökkeilyä ja ystävien kanssa oloa.