Millaisen Hermesin laukun valitsisin lahjaksi?
Muilla palstoilla on aika hiljaista joten kysäisenpä täällä jos pystyisitte vähän jeesaamaan: minulla on parin vuoden päästä nelikymppiset, ja mieheni lupasi ostaa minulle lahjaksi Hermesin laukun jota olen halunnut sitten Sinkkuelämää-sarjan. Sarjaa seuranneet muistavat varmaan sen jakson jossa Samantha yritti päästä laukkujonon ohi käyttämällä julkkiksen nimeä hyväkseen? Siitä lähtien olen kyseistä käsintehtyä laatulaukkua himoinnut. Mies varmaan jo kyllästynyt kun olen puhunut siitä iät ja ajat, joten voi olla että siksi sponsoroi sen :)
No joka tapauksessa, jonot ovat edelleen vuodesta kahteen joten nyt olisi korkea aika alkaa päättämään laukun malli, koko, nahka, väri ja metalli, vaikka vielä en ole edes päättänyt lopullisesti Birkinin tai Kellyn välillä. Birkin on kai helpompi koska sitä voi pitää auki kääntämällä läpän sisään, toisaalta aika huono taskuvarkaiden takia. Kelly olisi klassisempi laukku ja olen aina ihaillut Grace Kellyä joka teki laukun tunnetuksi ja nimettiin hänen mukaansa, mutta kyseinen laukkumalli näyttää siltä että on hankalampi saada auki.
Väri ei mikään kovin räikeä tai muotiväri, mutta ei mikään liian tavallinenkaan, nahka sitä perus togo tms. nahkaa sillä en usko että mies ostaa minulle krokotiilinnahkaista joka 5-6 kertaa kalliimpi kuin tavallisempi vuohennahkainen.
Koko varmaan 30 tai 35, sillä 40 näyttää liian suurelta ja siitä tulee painava kun sen täyttää, ja metallina ehkä mieluummin hopeansävyinen palladium koska se näyttää jotenkin nuorekkaammalta kuin kultainen. Käytännössä en siis halua näyttää "Demi-lehden pissikseltä" mutta en myöskään "Gloria-lehden keski-ikäiseltä tädiltä" laukkuni kanssa, vaan ehkä jotain siltä väliltä ;)
Onko teillä malli- ja väriehdotuksia?
Täytyy sanoa että onneksi näitä ei Suomessa paljon näe, eikä ole mikään "blogilaukku", enkä usko että moni tunnistaa sitä arvokkaaksi laukuksi mikä on tietysti pelkästään hyvä asia.
Kommentit (159)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:39"]
^ Niitä mustia ja ruskeita menee eniten, nimenomaan siksi niitä tehdään liikkeiden hyllyihin seisomaan, esittelylaukuiksi muunmuassa.
[/quote]
Eniten myytyjä ovat musta, taupe (vaalea harmaanruskea) ja gold (konjakki), ainakin purse forumin mukaan.
No aika moni seuraa varmaan purse forumia?
Ap, mitä muita palstoja tarkoitit? (Että on hiljaista)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:42"]
ohhoh miten kaikki netin hermestietäjät osuivat tänne? sana levinnyt eri puolille maailmaa?
[/quote]
Kiitos vastauksista, aloittaja täällä jälleen, eli värikkäistä olen miettinyt oranssia koska oranssi on juuri se Hermesin (eli Hermès:n) tunnusväri ja oranssi ja palladium, koska oranssi ja kulta näyttävät jotenkin tunkkaiselta yhdistelmältä kun molemmat lämpimiä sävyjä. Vai näyttäisikö tuo oranssi liian hurjalta talvella? Muina vuodenaikoina olisi ainakin edukseen, etenkin syksyllä.
Musta on synkkä väri minulle ja omistan paljon beigen ja ruskeahkon sävyisiä laukkuja ennestään, en käytä paljon sinistä, punainen on vähän liian agressiivinen, tuo aiemman kuvan Vert anis voisi olla aika miellyttävä sävynä, mutta pitäisi nähdä se nahka luonnossa jossain ensin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:39"]
^ Niitä mustia ja ruskeita menee eniten, nimenomaan siksi niitä tehdään liikkeiden hyllyihin seisomaan, esittelylaukuiksi muunmuassa.
[/quote]
Eniten myytyjä ovat musta, taupe (vaalea harmaanruskea) ja gold (konjakki), ainakin purse forumin mukaan.
[/quote]
Jättäisin Purseforumin kaikkitietäväiset ja sisäpiiriset jenkit omaan arvoonsa.....
En ottaisi ainakaan kakanruskeaa koska siitä tulee mieleen Vuittonit =D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:56"]
Kiitos vastauksista, aloittaja täällä jälleen, eli värikkäistä olen miettinyt oranssia koska oranssi on juuri se Hermesin (eli Hermès:n) tunnusväri ja oranssi ja palladium, koska oranssi ja kulta näyttävät jotenkin tunkkaiselta yhdistelmältä kun molemmat lämpimiä sävyjä. Vai näyttäisikö tuo oranssi liian hurjalta talvella? Muina vuodenaikoina olisi ainakin edukseen, etenkin syksyllä.
Musta on synkkä väri minulle ja omistan paljon beigen ja ruskeahkon sävyisiä laukkuja ennestään, en käytä paljon sinistä, punainen on vähän liian agressiivinen, tuo aiemman kuvan Vert anis voisi olla aika miellyttävä sävynä, mutta pitäisi nähdä se nahka luonnossa jossain ensin.
[/quote]
kyllä noi värikkäät on aika huutomerkkejä Suomen talvessa, varsinkin jos oikeasti ei halua herättää huomiota! Parhaimmillaan ne värit kyllä on eri hiekka/beige-ruskea (niitäkin moooonta eri sävyä) JA punainen-sininen akselilla.
ha ha, jos ei purse forumia kannata katsoa, niin mitä sitten? Bag miss-blogia ja av-palstaako? LMFAO
Varmaan sitä toista engl.kielistä luksuslaukkuforumia, se jonne monet lähti PurseForumista, siellä on avuliasta porukkaa ja sieltä saa totuudenmukaiset hintatiedot. Aika paljon aasialaisia jotka tietää näistä laukuista jotain eikä vaan lässytä itsestään kuten amerikkalaiset tekee.
Mulla on musta togo Birkin jonka mies osti mulle hääpäivälahjaksi viitisen vuotta sitten Pariisin St Honoren liikkeestä ilman mitään odotuslistoja.
Haluaisin sen oranssinakin ja sitten vielä croco Kellyn.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:11"]
Mulla on musta togo Birkin jonka mies osti mulle hääpäivälahjaksi viitisen vuotta sitten Pariisin St Honoren liikkeestä ilman mitään odotuslistoja.
Haluaisin sen oranssinakin ja sitten vielä croco Kellyn.
[/quote]
Minulla on croco Birkin ja croco Kelly. Croco Birkiniin saa lukon jossa aitoja timantteja, harmittaa kun ei tullut ostettua mutta ehkä kahden viikon päästä kun menemme Ranskaan pikaiselle lomalle koska minullakin on syntymäpäivä silloin. Mieheni aikoo ostaa minulle liskonnahkaisen mini-Kellyn joululahjaksi. Voi olla että ostan tuollaisen tavallisenkin nahkaisen jossain välissä, jos jaksan.
Minusta Bolide on paremman mallinen arkilaukuksi kuin nämä laatikot (Birkin ja Kelly) :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 18:23"]
Kannattaa muuten huomioida, että oikea kirjoitusasu on "Hermes'n".
[/quote]
Sinä osaat siis kirjoittaa sen oikein, mutta joku toinen pystyy oikeasti ostamaan sen :D joten mitä väliä sillä on? Pelkkää kateellisten panettelua tuollainen!
[/quote]
eikä tuo edes ollut oikein, koska siitä puuttui accent grave toisen e:n päältä
[/quote]
En voi olla lisäämättä omaa lusikkaa tähän nonsense-jauhamiseen vaan totean, että ap:hän ei ollut itse ansaitsemillaan rahoilla väskyä ostamassa, vaan
oli "motivoinut" mieskultansa asialle.
Tätibirkin kannattaa ottaa iloisen värisenä.
Ai te ootte ihania, melkein kuin katsoisi Hyacinth Bukeeta : )
Eikö avioliitto ole yhteinen yritys, joten rahatkin lienevät yhteisiä?
Montako grocotiilia sellaisen Birkinin tekemiseen menee? Kestääkö se materiaali sadetta ja pakkasta?
Olen nähnyt kivasti kiedottuja huiveja Hermesin laukkujen kahvoissa naisilla, sekä New Yorkissa, Pariisissa, Monte Carlossa, Zürichissä että Tukholmassa, tekee niistä vähän persoonallisemman ja vähemmän tätimäisen näköisiä.
Tyylialkemisti taitaa itse asiassa olla ainoa blogipiireissä tai pääkaupunkiseudulla jolla on aito Hermesin laukku? Ellei noita julkimoita ota huomioon. Blogissaan oli sellainen todella nätti ja kätevä pikkulaukku jossa pitkä hihna. Mukavaa vaihtelua Vuittoneihin ja muihin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:19"]
Montako grocotiilia sellaisen Birkinin tekemiseen menee? Kestääkö se materiaali sadetta ja pakkasta?
[/quote]
voihan se olla allikaattoriakin, mistä niitä erottaa ?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 20:29"]
Olen nähnyt kivasti kiedottuja huiveja Hermesin laukkujen kahvoissa naisilla, sekä New Yorkissa, Pariisissa, Monte Carlossa, Zürichissä että Tukholmassa, tekee niistä vähän persoonallisemman ja vähemmän tätimäisen näköisiä.
Tyylialkemisti taitaa itse asiassa olla ainoa blogipiireissä tai pääkaupunkiseudulla jolla on aito Hermesin laukku? Ellei noita julkimoita ota huomioon. Blogissaan oli sellainen todella nätti ja kätevä pikkulaukku jossa pitkä hihna. Mukavaa vaihtelua Vuittoneihin ja muihin.
[/quote]
onhan mikollakin! :D
noniin, nyt vaan kaikki crocseja tilaamaan - tod näk nimittäin se on lähin crocotiiliin viittaava, johon av-mammat pääsee.
Onko Tukholman liikkeessä niitä laukkuja ollenkaan? Kävin alkuvuodesta NK:lla niin siellä näytti vain olevan jotain huiveja, solmioita, rannekkeita ja tuoksuja.
Save the alligators and crocodiles, ostan vaan halpoja alle 10 euron kopioita.
Isoin Kelly jossakin suht neutraalissa värissä. Haluat saada hienosta veskastasi paljon käyttöarvoa irti.