Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys laskee mutta silti vain negataan jos joku hankkii suurperheen

Vierailija
26.12.2022 |

Kyllä lapsilisiä voisi mielestäni maksaa enemmän isoille perheille. Jos joku kokee että menee väärille ihmisille, hankkikoon sitten useamman lapsen itse.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida ajatella että kaikki tekevät sen kaksi lasta, joten pitäisi enemmän tukea niitä jotka päättävät hankkia vaikka seitsemän.

Vierailija
2/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei muuta kuin lisää tukia ja rahansiirtoja, että yhä harveneva työssäkävijöiden joukko voi maksaa lisää veroja, jotta avokätinen rahanjako voi jatkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perhe nykyään tuskin tuottaa mitään työtä tekevää väestöä, on vaan käsi ojossa yhteiskunnan almuja kohti.

Vierailija
4/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei muuta kuin lisää tukia ja rahansiirtoja, että yhä harveneva työssäkävijöiden joukko voi maksaa lisää veroja, jotta avokätinen rahanjako voi jatkua.

Jutun vanhemmat ovat työssäkäyviä. On ongelma jos ison perheen hankkiminen on niin vaikeaa ja kaikki maksaa niin ettei työssäkäyväkään voi sitä tehdä.

5/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ratkaisu mun mielestä lapsiperheiden tukemiseen olisi palauttaa perheverotus sekä verotuksen lapsivähennys ja yksinhuoltajavähennys. 

Vierailija
6/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet pois noilta huijareitalta

Vierailija
7/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan vapaasti voi hankkia vaikka suurperheen, mutta sitten elättää sen kanssa ITSE.

Ei yhteiskunnan rahoilla vaan IHAN ITSE TIENAAMILLAAN RAHOILLA.

Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus omasta palkastaan löytää ylimääräistä kuvetta sekä itselleen että näille pentutehtailijoille.

Vierailija
8/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpi olisi ajaa rekan alle kuin ottaa lapsitukia.

Vierailija
9/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita tähän maahan enempää elättejä kiitos. 1-3 lasta riittää per perhe, olettaen että pystyvät itse elättämään.

Vierailija
10/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihan vapaasti voi hankkia vaikka suurperheen, mutta sitten elättää sen kanssa ITSE.

Ei yhteiskunnan rahoilla vaan IHAN ITSE TIENAAMILLAAN RAHOILLA.

Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus omasta palkastaan löytää ylimääräistä kuvetta sekä itselleen että näille pentutehtailijoille.

Susta tulisi hyvä presidentti tai päämisnisteri nykyisten huijareiden tilalle.

Vierailija
11/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita tähän maahan enempää elättejä kiitos. 1-3 lasta riittää per perhe, olettaen että pystyvät itse elättämään.

Tarvitaanhan! 

Kantasuomalainen lapsi on virhe!

Vierailija
12/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeen tarvitaan lisää mustia miehiä koska ovat niin ihquja.

Vierailija
13/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perhe nykyään tuskin tuottaa mitään työtä tekevää väestöä, on vaan käsi ojossa yhteiskunnan almuja kohti.

No ehkä niitä lisiä voisi maksaa enemmän vain työssäkäyville vanhemmille? Ei kai siihenkään ole estettä?

Vierailija
14/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyseessä ihan mikä tahansa asia, en voi sietää sitä, että itse tietoisesti tehtyjen päätösten seurauksista valitetaan.

Jos ihmisellä on jo vaikkapa kolme lasta, osaa hän jo päätellä paljonko rahaa seitsemään lapseen menee. Vaikka miten olisi lapsirakas ja vaikka ne vauvat olisi miten ihania, pitää vaan ottaa laskin käteen ja olla realisti.

Me ollaan keskituloisia ja kaksi lasta pystyttiin kunnialla aikuisiksi kasvattamaan. Kolmas lapsi olisi tarkoittanut meille mm isompaa taloa ja isompaa autoa. Laskimme, että ei ole järkevää.

Vierailija
15/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurperheen hankkiminen ole mikään ongelma, kunhan on riittävästi henkisiä, ajallisia ja rahallisia resursseja hoitaa perhe asiallisesti.

Vierailija
16/16 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun vanhemmat ovat työssäkäyviä. On ongelma jos ison perheen hankkiminen on niin vaikeaa ja kaikki maksaa niin ettei työssäkäyväkään voi sitä tehdä.

Jutun vanhemmista molemmat olivat pienipalkkaisissa töissä. Toinen vielä osa-aikaisesti, alle 20h viikossa. Menot tulee sopeuttaa tuloihin, vaikka sitten lapsilukua rajoittamalla.