Syntyvyys laskee mutta silti vain negataan jos joku hankkii suurperheen
Kyllä lapsilisiä voisi mielestäni maksaa enemmän isoille perheille. Jos joku kokee että menee väärille ihmisille, hankkikoon sitten useamman lapsen itse.
Kommentit (16)
Joo, ei muuta kuin lisää tukia ja rahansiirtoja, että yhä harveneva työssäkävijöiden joukko voi maksaa lisää veroja, jotta avokätinen rahanjako voi jatkua.
Se perhe nykyään tuskin tuottaa mitään työtä tekevää väestöä, on vaan käsi ojossa yhteiskunnan almuja kohti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei muuta kuin lisää tukia ja rahansiirtoja, että yhä harveneva työssäkävijöiden joukko voi maksaa lisää veroja, jotta avokätinen rahanjako voi jatkua.
Jutun vanhemmat ovat työssäkäyviä. On ongelma jos ison perheen hankkiminen on niin vaikeaa ja kaikki maksaa niin ettei työssäkäyväkään voi sitä tehdä.
Parempi ratkaisu mun mielestä lapsiperheiden tukemiseen olisi palauttaa perheverotus sekä verotuksen lapsivähennys ja yksinhuoltajavähennys.
Juu, ihan vapaasti voi hankkia vaikka suurperheen, mutta sitten elättää sen kanssa ITSE.
Ei yhteiskunnan rahoilla vaan IHAN ITSE TIENAAMILLAAN RAHOILLA.
Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus omasta palkastaan löytää ylimääräistä kuvetta sekä itselleen että näille pentutehtailijoille.
Järkevämpi olisi ajaa rekan alle kuin ottaa lapsitukia.
Ei tarvita tähän maahan enempää elättejä kiitos. 1-3 lasta riittää per perhe, olettaen että pystyvät itse elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan vapaasti voi hankkia vaikka suurperheen, mutta sitten elättää sen kanssa ITSE.
Ei yhteiskunnan rahoilla vaan IHAN ITSE TIENAAMILLAAN RAHOILLA.Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus omasta palkastaan löytää ylimääräistä kuvetta sekä itselleen että näille pentutehtailijoille.
Susta tulisi hyvä presidentti tai päämisnisteri nykyisten huijareiden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita tähän maahan enempää elättejä kiitos. 1-3 lasta riittää per perhe, olettaen että pystyvät itse elättämään.
Tarvitaanhan!
Kantasuomalainen lapsi on virhe!
suomeen tarvitaan lisää mustia miehiä koska ovat niin ihquja.
Vierailija kirjoitti:
Se perhe nykyään tuskin tuottaa mitään työtä tekevää väestöä, on vaan käsi ojossa yhteiskunnan almuja kohti.
No ehkä niitä lisiä voisi maksaa enemmän vain työssäkäyville vanhemmille? Ei kai siihenkään ole estettä?
Oli kyseessä ihan mikä tahansa asia, en voi sietää sitä, että itse tietoisesti tehtyjen päätösten seurauksista valitetaan.
Jos ihmisellä on jo vaikkapa kolme lasta, osaa hän jo päätellä paljonko rahaa seitsemään lapseen menee. Vaikka miten olisi lapsirakas ja vaikka ne vauvat olisi miten ihania, pitää vaan ottaa laskin käteen ja olla realisti.
Me ollaan keskituloisia ja kaksi lasta pystyttiin kunnialla aikuisiksi kasvattamaan. Kolmas lapsi olisi tarkoittanut meille mm isompaa taloa ja isompaa autoa. Laskimme, että ei ole järkevää.
Ei suurperheen hankkiminen ole mikään ongelma, kunhan on riittävästi henkisiä, ajallisia ja rahallisia resursseja hoitaa perhe asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun vanhemmat ovat työssäkäyviä. On ongelma jos ison perheen hankkiminen on niin vaikeaa ja kaikki maksaa niin ettei työssäkäyväkään voi sitä tehdä.
Jutun vanhemmista molemmat olivat pienipalkkaisissa töissä. Toinen vielä osa-aikaisesti, alle 20h viikossa. Menot tulee sopeuttaa tuloihin, vaikka sitten lapsilukua rajoittamalla.
Ei voida ajatella että kaikki tekevät sen kaksi lasta, joten pitäisi enemmän tukea niitä jotka päättävät hankkia vaikka seitsemän.