Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, lapsen luokkakaverin äiti soitti synttärikutsuista

Vierailija
14.08.2013 |

Olen lukenut näistä av-palstalta, mutta en uskonut että näin tapahtuu tosielämässäkin. Lapsen kaverin äiti siis soitti, ettei hänen lastaan ole kutsuttu synttäreille. Olin ihan öönä aapisen laidassa, minulla ei oikeasti ole tietoa ketä lapsi on kutsunut. Kuusi vierasta sai luvan kutsua ja valitsi sitten itse parhaat kaverinsa. Osa ilmeisesti koulusta, osa harrastuksesta. Nyt eräs luokkakaverin mamma on sitten repinyt tästä herneen nenään.

miten tätä asiaa lähtisi purkamaan? Vinkkejä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoit sitten hänelle? Sanoisin suoraan, että meillä kutsuttiin esim. tilanpuutteen vuoksi vain kuusi henkeä, osa on lapsen harrastuksesta. Ajattelimme pitää pienemmät synttärit, mutta lastasi ei ole tarkoituksella jätetty kutsumatta.

Vierailija
22/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanoinkin:D Olen nyt varmaan sitten vuosisadan huonoin äiti... Lapsi täyttää siis 9 vuotta ja on koko kouluajan saanut itse päättää, ketä juhliinsa kutsuu. Rajoitteena on aina ollut joku tietty henkilömäärä. Tiedättekö te tasan tarkkaan, ketä alakouluikäisenne kutsuvat synttäreilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan aina koko ryhmä tai ainakin kaikki tytöt. 

Vierailija
24/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kutsui syntymäpäivilleen kuusi kaveriaan. Selitys on siinä.

Vierailija
25/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että synttärit ovat pienelle porukalle eikä mitkään koko kylän pirskeet. 

Vierailija
26/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 5 siis ap, joka sanoi kaverin äidille ettei ole missään määrin tietoinen, ketä lapsi on kutsunut.

Vierailija
27/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. 

Vierailija
28/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän, keitä meidän lasten synttäreille kutsutaan. Tuota sinulle soittanutta äitiä varmaan rauhoittaa tieto, että kutsuttuja on ollut vain kuusi.

Vierailija
29/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:39"]

Niin sanoinkin:D Olen nyt varmaan sitten vuosisadan huonoin äiti... Lapsi täyttää siis 9 vuotta ja on koko kouluajan saanut itse päättää, ketä juhliinsa kutsuu. Rajoitteena on aina ollut joku tietty henkilömäärä. Tiedättekö te tasan tarkkaan, ketä alakouluikäisenne kutsuvat synttäreilleen?

[/quote]

Joo, tiedän keitä on kutsuttu. Luulin, että se on normaalia :)

Vierailija
30/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai edes valvot että lapsi kutsuu ne jotka ovat kutsuneet hänet. Alkeeelliset käytöstavat...

Vierailija
31/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia meidän  10 vuotias ei halua edes pitää synttäreitä menee kuulemma  liian "säätämiseksi"

Vierailija
32/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laimea provo..

Vierailija
33/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:42"]

Kai edes valvot että lapsi kutsuu ne jotka ovat kutsuneet hänet. Alkeeelliset käytöstavat...

[/quote]

Hmmm... No itse asiassa lapsen isä yleensä hoitaa näitä juttuja. Itse teen aika pitkää työpäivää ja vietän lapsen kanssa laatuaikaa enkä säädä mitään synttäreitä. Uskoisin, että lapseni osaa itse päättää ketä kutsuu ja ketä ei. Ja käsittääkseni hänellä on kutsuttuna nyt sellainen oma ydinporukkansa, eli kaipa ne toisiaan ristiin kutsuvat.

Sille sen sijaan ei mahda mitään, jos lapseni on tänä vuonna ollut vaikka 30 eri lapsen synttäreillä, meille kun se tietty vierasmäärä on maksimi ja piste.

Vierailija
34/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Vilman voisi varmaan korvata kokonaan av:lla, kun täällä kerran kuitenkin käsitellään kaikkien perheiden kouluasiat.

Vierailija
35/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:39"]

[/quote]

Joo, tiedän keitä on kutsuttu. Luulin, että se on normaalia :)

[/quote]

Jep, minustakin se on itsestäänselvyys tietää, ketä lapsi kutsuu synttäreilleen. Ei ilmeisesti sitten olekaan.

Vierailija
36/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään purkamista.... juhlan järjestäjä saa valita vieraat ja tämä on kaikkien hyväksyttävä!

Vierailija
37/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joak ei ole kartalla lapsensa asioista ja kavereista on huono äiti.

Vierailija
38/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roska-astiassako te asutte, kun ei enempää mahdu?

Vierailija
39/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:51"]

Roska-astiassako te asutte, kun ei enempää mahdu?

[/quote]

Olipas fiksu kommentti:) Ei asuta roska-astiassa vaan ihan normaalissa kerrostaloasunnossa Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
40/49 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti aiheutti pitkän keskustelun, joten provosit sitten tästä aiheesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän