Voi ei, lapsen luokkakaverin äiti soitti synttärikutsuista
Olen lukenut näistä av-palstalta, mutta en uskonut että näin tapahtuu tosielämässäkin. Lapsen kaverin äiti siis soitti, ettei hänen lastaan ole kutsuttu synttäreille. Olin ihan öönä aapisen laidassa, minulla ei oikeasti ole tietoa ketä lapsi on kutsunut. Kuusi vierasta sai luvan kutsua ja valitsi sitten itse parhaat kaverinsa. Osa ilmeisesti koulusta, osa harrastuksesta. Nyt eräs luokkakaverin mamma on sitten repinyt tästä herneen nenään.
miten tätä asiaa lähtisi purkamaan? Vinkkejä?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:42"]
Kai edes valvot että lapsi kutsuu ne jotka ovat kutsuneet hänet. Alkeeelliset käytöstavat...
[/quote] No ei se ihan noinkaan toimi. Toisille synttäreille on voitu kutsua kaikki mahdolliset tutut, vaikka 30 henkeä ja toisille kutsutaan vain 6, joten kutsua ei tule silloin kaikille minne on itse saanut kutsun.
Hyvä tapa on vastata kutsuun kutsulla.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:09"]
Hyvä tapa on vastata kutsuun kutsulla.
[/quote]
Totta toisaalta mutta tosiaan, jos joku maalaistalon lapsi voikin kutsua 120 läheisintä ystäväänsä pihalle mellestämään, ei kaupunkikodeissa se niin vain onnistu. Onneksi meidän tuttavapiirissä tämä ymmärretään ja voidaan olla ystäviä ja tavata vaikkapa leikkitreffeillä, vaikkei kaikki niille varsinaisille synttäreille mahtuisikaan.
Kaupungissa voi vuokrata leikkipuiston. Niin me aina tehdään, ellei ole Hoplopissa tms.
Meillä on helppoa kun kutsutaan aina koko luokka, ketään pois jättämättä
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:18"]
Meillä on helppoa kun kutsutaan aina koko luokka, ketään pois jättämättä
[/quote]
Lapsilla on myös muita ympyröitä kuin luokka, esimerkiksi joukkueet, partioryhmät ja niin edelleen. Eli se kaikki kutsutaan -periaate tarkoittaa pian sellaista reipasta viittä kymmentä vierasta.
Ja ihan tosissanneko vuokraatte kokonaisen puiston, hoplopin tai mäkkärin sitä varten, että lapsi saa kestitä puolituntemattomia luokkakavereita, joista ei edes pidä?
Meidän lapset tykkää luokkakavereistaan.
Ja meillä on toiset bileet muille kavereille kuin koulukavereille.
Olikos se eilen vai tänä aamuna kun joku äiti valitti, että hänen lastaan ei olla kutsuttu synttäreille ja pohti pitäiskö soittaa sankarin äidille. Taitaa olla samoista näppäimistä nämä provot. Melko ankeita molemmat...
Olisit vastannut kuten työhaastattelun jälkeen. Valinta ei valitettavasti tällä kerralla sattunut teihin.