Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat uupuneita näistä viidestä kuukaudesta?

Vierailija
13.08.2020 |

?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa kotona työskentely jo riittää. En ole liikkunut lainkaan niin aktiivisesti eikä kotityöpöydän äärellä voi seistä kuten töissä, joten takareidet huutavat useamman kuukauden jäljiltä hoosiannaa. Normaalisti pyöräilisin töihin. Nyt otan vain pari askelta ja aloitan työn. Ja iltapäivisin niin järkyttävän väsynyt ettei yleensäkään jaksa ajatella liikuntaa. Pää tyynyyn ja päiväunet. Ulkoilu ja liikkuminen on jäänyt pääasiassa viikonlopuille ja niille harvoille arkipäiville jolloin voimia on riittänyt.

Tarvitsisin ehdottomasti muutaman kuukauden tavallista toimistolle menoa. 

Sulla on todennäköisesti korona, jos olet noin väsynyt. Korona aiheuttaa käsittömän väsymyksen viikoiksi. Se voi olla ainut oire. Älä missään nimessä mene töihin noin sairaana.

Vierailija
42/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkytys oli se miten Suomessa ei kukaan näyttänyt tietävän koko koronasta enää yhtään mitään.

Höpönpöpön. Mistään muusta ei juuri puhutakaan kuin koronasta. 

Miten se puhuminen auttaa mitenkään, kun kukaan ei noudata mitään turvavälejä,  kukaan ei käytä maskia jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin! En ole koskaan voinut näin hyvin. Etätyöt sujuu hyvin, on enemmän vapaa-aikaa kun ei tarvitse kulkea työmatkoja, olen onnellisempi kuin vuosiin! Ei näin hyvin voi työskennellä siellä avokonttorin melussa ja jatkuvassa keskeyttämisessä. Ihanaa aikaa!

Sama täällä. Olen jopa ajatellut alanvaihtoa, jossa voisi tehdä työt aina itsenäisesti etänä. Koettuani tämän etätyöajan minun on hyvin vaikea palata enää edes osittain toimistoympäristöön. Elämänlaatuni on parantunut niin paljon ja saan olla oma itseni kokoajan, ilman mitään ”toimistominää”. Onneksi työsopimus on enää vuoden voimassa niin sitten en varmaan enää jatka. Avokonttorissa vapaaehtoisesti oleskelu tuntuu ihan hullujen hommalta nyt, kun tietää miten ihanaa työelämä ja sen mukana oma elämä voisi olla.

Vierailija
44/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asutaan, ja juuri tässä koronan suvantovaiheessa päästiin käymään Suomessa. Tietenkin kontaktit minimissä, eikä vanhempia halattu jne.  

Nyt jo takaisin kotona, ja lähtökohtana on se että tuskin talven aikana voi Suomeen tulla. Kesällä voi viettää aikaa ja tavata ihmisiä ulkona, mutta talvella se ei ole mahdollista. 

Katsotaan josko kesällä 2021 olisi jo eri tilanne. 

Sinänsä en ole uupunut. Mihin tässä pitäisi uupua?

Ei käynyt mielessäkään, että olisin tässä tilanteessa lähtenyt Suomeen lomailemaan. Nyt ei ole enää suvantovaihe, kun matkailijat ovat matkailleet oman halunsa mukaan.

Täällä missä asutaan on ollut koko ajan huomattavasti tarkemmat koronatoimet kuin Suomessa. Keväällä oli pitkään maskipakko julkisilla paikoilla jne. Muutenkin ollaan vältelty kaikkia mahdollisia kontakteja erittäin tarkasti. Järkytys oli se miten Suomessa ei kukaan näyttänyt tietävän koko koronasta enää yhtään mitään. Me oltiin käytännössä ainoat jotka oli laivalla ja kaupassa maskit naamalla, laivalla mentiin heti kannelle kauaksi muista ihmisistä. Aivan uskomatonta miten Suomessa ei enää kiinosta koko asia yhtään. 

Ei me käydä Suomessa lomalla, vaan käytännössä koko aika menee aina auttaessa vanhempia/appivanhempia. Tällä kertaa tosin hyvin suurella varovaisuudella, mökillä oltiin koko aika majoituksessa.

Ettekö yhtään pelänneet, että viette taudin mennessänne vanhemmillenne ja appivanhemmillenne? Tautihan voi tarttua vaikka kuinka olisi omasta mielestään varovainen. Jotenkin hölmöä ajatella, että kun minä olen varovainen, niin tauti ei tartu. Ihminen voi saada tartunnan ja tietämättään levittää tautia joka paikassa missä liikkuu.

Viedään tauti? Juuri kerroin että täällä on ollut koko ajan paljon Suomea tarkemmat rajoitukset, joita me on vieläpä ihan tarkoituksella noudatettu keskimääräistä tarkemmin. 

Huomattavasti suurempi riski oli meillä saada korona sieltä Suomesta. Siellä kun ei kirjaimellisesti kukaan enää noudattanut mitään turvavälejä. Vaikka me tietenkin vastuullisina ihmisinä rajoitettiin kohtaamiset teidän kanssa minimiin. 

Vierailija
45/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa kotona työskentely jo riittää. En ole liikkunut lainkaan niin aktiivisesti eikä kotityöpöydän äärellä voi seistä kuten töissä, joten takareidet huutavat useamman kuukauden jäljiltä hoosiannaa. Normaalisti pyöräilisin töihin. Nyt otan vain pari askelta ja aloitan työn. Ja iltapäivisin niin järkyttävän väsynyt ettei yleensäkään jaksa ajatella liikuntaa. Pää tyynyyn ja päiväunet. Ulkoilu ja liikkuminen on jäänyt pääasiassa viikonlopuille ja niille harvoille arkipäiville jolloin voimia on riittänyt.

Erikoista! Mä taas olen paremmassa kunnossa kuin 10 vuoteen, kiitos Koronan. Aloitin koti - hatha joogan ja painon noston maaliskuussa. On niin paljon enemmän energiaa huoltaa kehoa kun on etätyö!

Vierailija
46/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista! Mä taas olen paremmassa kunnossa kuin 10 vuoteen, kiitos Koronan. Aloitin koti - hatha joogan ja painon noston maaliskuussa. On niin paljon enemmän energiaa huoltaa kehoa kun on etätyö!

Erikoista on ainoastaan se, ettet ymmärrä ihmisten olevan erilaisia.

Vierailija
47/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin on jotain syytä olla kroonisesti uupunut. Ei edes huomaa mitään eroa. 😀

Vierailija
48/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asutaan, ja juuri tässä koronan suvantovaiheessa päästiin käymään Suomessa. Tietenkin kontaktit minimissä, eikä vanhempia halattu jne.  

Nyt jo takaisin kotona, ja lähtökohtana on se että tuskin talven aikana voi Suomeen tulla. Kesällä voi viettää aikaa ja tavata ihmisiä ulkona, mutta talvella se ei ole mahdollista. 

Katsotaan josko kesällä 2021 olisi jo eri tilanne. 

Sinänsä en ole uupunut. Mihin tässä pitäisi uupua?

Ei käynyt mielessäkään, että olisin tässä tilanteessa lähtenyt Suomeen lomailemaan. Nyt ei ole enää suvantovaihe, kun matkailijat ovat matkailleet oman halunsa mukaan.

Täällä missä asutaan on ollut koko ajan huomattavasti tarkemmat koronatoimet kuin Suomessa. Keväällä oli pitkään maskipakko julkisilla paikoilla jne. Muutenkin ollaan vältelty kaikkia mahdollisia kontakteja erittäin tarkasti. Järkytys oli se miten Suomessa ei kukaan näyttänyt tietävän koko koronasta enää yhtään mitään. Me oltiin käytännössä ainoat jotka oli laivalla ja kaupassa maskit naamalla, laivalla mentiin heti kannelle kauaksi muista ihmisistä. Aivan uskomatonta miten Suomessa ei enää kiinosta koko asia yhtään. 

Ei me käydä Suomessa lomalla, vaan käytännössä koko aika menee aina auttaessa vanhempia/appivanhempia. Tällä kertaa tosin hyvin suurella varovaisuudella, mökillä oltiin koko aika majoituksessa.

Ettekö yhtään pelänneet, että viette taudin mennessänne vanhemmillenne ja appivanhemmillenne? Tautihan voi tarttua vaikka kuinka olisi omasta mielestään varovainen. Jotenkin hölmöä ajatella, että kun minä olen varovainen, niin tauti ei tartu. Ihminen voi saada tartunnan ja tietämättään levittää tautia joka paikassa missä liikkuu.

Viedään tauti? Juuri kerroin että täällä on ollut koko ajan paljon Suomea tarkemmat rajoitukset, joita me on vieläpä ihan tarkoituksella noudatettu keskimääräistä tarkemmin. 

Huomattavasti suurempi riski oli meillä saada korona sieltä Suomesta. Siellä kun ei kirjaimellisesti kukaan enää noudattanut mitään turvavälejä. Vaikka me tietenkin vastuullisina ihmisinä rajoitettiin kohtaamiset teidän kanssa minimiin. 

Niin, mutta etkö tajua, että olisitte voineet saada taudin matkalla tai Suomessa, koska siellä ei rajoituksia ole ollut. Olisitte levittäneet sitten tauti ympäriinsä. Teidän oli siis ihan "pakko" päästä Suomeen.

Vierailija
49/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos ei: 2 etätyöläistä aamusta iltaan palavereissa luurit korvilla, 4 etäkoululaista ja 1 etätarhalainen. Työn ohella aamupala, lounas, välipala ja päivällinen lapsille, auttelua läksyissä siinä sivussa. Ja vielä sen etätarhalaisen perään katsominen.

Vierailija
50/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä ollut erilaista kuin ennen mutta en kehtaa valittaa. Isovanhemmat kestivät vuosia sodan kauhuja ja pärjäsivät. Miehet rintamalla, naiset hoitivat kodin ja lapset sekä peltotyöt. Ei ollut tällaista holtitonta rahan jakoa kuin nyt eikä nettiä ja somea. Niin että koeta sinä ap.kin nyt vielä vähän aikaa kestää.

Miten niin "vielä vähän aikaa"? Onko sinulla joku kristallipallo, mistä näet tilanteen kehityksen? WHO:han varoitteli, ettei tilanne välttämättä muutu radikaalisti edes mahdollisen rokotteen kehittämisestä. Tämä voi kestää pidempään kuin sota-aika.

Vierailija
51/62 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että saisin valittaa siinä mielessä, että olen työtönkin eli aika "turvassa" siinä mielessä koronalta ja tarvitse pakollisesti käydä missään. Toisaalta työllistymiseen liittyvät asiat pelottavat ja mietin todella miten enää pääsen minnekään, kun olen nuori jolla ei paljon kokemusta mistään ja monia ihmisiä jää työttömäksi näinä aikoina. Muuten tämä kevät on ollut rankin ikinä. Muutto oli todella raskas ja nopea sekä talvi vaikea keliltään täällä missä asun. Samalla koirani vielä kuoli talvella. Oikeastaan tämä vuosi on ollut pahin mahdollinen siinäkin mielessä ja korona vielä siihen päälle. Toisaalta oma elämä on ollut aika ahdistavaa jo pitkään ja en saa siinä mielessä sekoitaa omia ajatuksiani kaikkeen liittyväksi.

Vierailija
52/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään uupunut, päinvastoin. Hyvä kun on luvan kanssa saanut vältellä ihmisiä. En ole käynyt ravintoloissa enkä baareissakaan moneen kuukauteen kun ei vaan ole kiinnostanut mennä. Ja asenne ratkaisee.

Vierailija
53/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä ollut erilaista kuin ennen mutta en kehtaa valittaa. Isovanhemmat kestivät vuosia sodan kauhuja ja pärjäsivät. Miehet rintamalla, naiset hoitivat kodin ja lapset sekä peltotyöt. Ei ollut tällaista holtitonta rahan jakoa kuin nyt eikä nettiä ja somea. Niin että koeta sinä ap.kin nyt vielä vähän aikaa kestää.

Miten niin "vielä vähän aikaa"? Onko sinulla joku kristallipallo, mistä näet tilanteen kehityksen? WHO:han varoitteli, ettei tilanne välttämättä muutu radikaalisti edes mahdollisen rokotteen kehittämisestä. Tämä voi kestää pidempään kuin sota-aika.

Kestää varman pari vuotta tämä koronahomma. Eipä se surkuttelemalla tästä muutu, aikuisen ihmisen täytyy kestää.

Vierailija
54/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkytys oli se miten Suomessa ei kukaan näyttänyt tietävän koko koronasta enää yhtään mitään.

Höpönpöpön. Mistään muusta ei juuri puhutakaan kuin koronasta. 

Se on ollut vain puhetta, eikä rajoituksista tietoakaan. Tai no, alussa oli, mutta sitten niistä luovuttiin ja kansa lähti vauhkona liikkeelle. Muualla on maskipakot ja muut rajoitukset yhä voimassa, ja rajoituksia noudatetaan. Suomalaiset ovat matkailleet, käyneet viihteellä, käyneet töissä, käyneet ravintoloissa syömässä, käyneet ostoksilla ja ruokakaupoissa ilman rajoituksia. Eli siis eläneet normaalia elämää.

Liioittelet suuresti väittämällä suomalaisten käytöstä 'vauhkoksi'. Täällä oli koko kesän todella hyvä tilanne, vaikka täysin nollatilanteeseen ei päästy. Jotkut suomalaiset ovat tosiaan tehneet mainitsemiasi asioita, eivät läheskään kaikki. Mitään normaalia ei ole ollut keväässä eikä kesässä, jossa ylioppilasjuhlat, häät ym. tilaisuudet peruttiin ja yrityksillä menee huonosti.

Sellainen väite, että muualla maailmassa kaikki noudattavat sääntöjä on ihan puppua. 

Sitä paitsi olisithan sinä voinut seurata, miten täällä eletään ennen kuin tulit itse paikan päälle. Ai niin, anteeksi, tietysti sinä tulit jostain sellaisesta maasta, jossa ei mitään Suomeen viittaavaa uutisointia voinut seurata.  'Suvantovaiheen' jostain syystä tiesit, mutta voih, kylläpä teille kävikin huono tuuri, että se loppui juuri silloin, kun astuitte laivaan. Siellä kaikki (ihan kaikki!) suomalaiset käyttäytyivät huonosti, jonka huomasitte ollessanne kannella muista eristyksissä. 

Ei sinulla ollut mikään pakko tulla. Ne teidän vanhemmat ja appivanhemmat olisivat pärjänneet ilman teitäkin, jos kerran pärjäävät muutenkin suurimman osan vuodesta. 

Mutta trolli sinä olet, et mitään muuta. Alkuperäisen kommenttisi tarkoitus oli vain saada muut kommentoimaan negatiivisesti sinun "elintärkeää" matkaasi Suomeen. 

Vierailija
55/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ja etäkoulu. Koronan tuhat ja yksi vaikeutta.

Olen nyt lomautettuna ollut pari viikkoa ja jatkuu jonkin aikaa, mies tekee etätöitä edelleen.

Eilen ja tänään. VAPAUS JA RAUHA. Lapset koulussa.

Rankkaa on ollut korona-aika. Jospa tässä nyt saisi itseään ja perhettä kasaan.

Vierailija
56/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kiitos ei: 2 etätyöläistä aamusta iltaan palavereissa luurit korvilla, 4 etäkoululaista ja 1 etätarhalainen. Työn ohella aamupala, lounas, välipala ja päivällinen lapsille, auttelua läksyissä siinä sivussa. Ja vielä sen etätarhalaisen perään katsominen.

Muttta hei, palstan superäidithän hoitavat lapset ja työn hymyssä suin, välipaloista puhumattakaan! Kotona oli keväällä Upeaa Aikaa.

Vierailija
57/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään etäkoulua. Käytin viimeksi kesälomani siinä rytäkässä, mikä teki siitä ylipäänsä mahdollista, mutta seuraavalla kierroksella lomia ei ole. Työsuhde loppuu pian enkä saa töitäni valmiiksi ennen sitä. Lisäaikaa on anottu, mutta ei se auta jos tilanne jatkuu näin.

Vierailija
58/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lopussa olen. Keväällä omien töiden päälle erityisen tuen ekaluokkalaisen etäkoulu, ja 3-vuotias lisäksi kotona. Siihen en pysty palaamaan, jos lapset eivät saa olla koulussa ja päiväkodissa, niin sitten on pakko lyhentää omaa työaikaa. Etätyö sinänsä olisi ihan ok, mutta työnkuvani on sellainen, että se ei toimi ihan optimaalisella tavalla.

Kaikesta huolimatta pahinta on kuitenkin kaiken epävarmuus, se, että mitään ei voi suunnitella, ei huomiselle, ei viikon päähän, ei kuukausien päähän. Luulin, että lomien jälkeen alkaisi vihdoin arki, mutta sekin peruttiin heti, kun päiväkotilaisen nuhan ja koronatestin kanssa meni viikko taas niin, että lapsi oli kotona. Pelkään tulevaa syksyä. Jonkin verran itse koronaakin, mutta eniten sitä, että mitään ei voi ennustaa, mihinkään ei voi luottaa.

Vierailija
59/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. ulkoillut olen paljon, kun ei muutakaan voi. huoli läheisistä, arjen sujumisesta rassaa. mikään ei toimi : terveyskeskus ei toimi, vaikka muuta väitetään. hammaslääkäriin ei pääse, vaikka muuta väitetään.

varmaan jotkut oikeasti tekevät etätyötä, mutta paljon on niitäkin jotka vaan ryyppää rannoilla - ehkä ovat lomautettuja. lomamatkoille ei voi mennä.

naamarit, käsidesi, desifiointi jatkuvaa, käsineet - on tämä hankalaa aikaa ... kuin kauhuelokuvaa

Vierailija
60/62 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on mulla sellainen kristallipallo josta näen että alle viiden vuoden on rokote kehitetty.

No nythän on niin ettei meistä kukaan, ei edes WHO, tiedä miten tämä tästä muuttuu. Siksi ei kannata maalata uhkakuvia eikä heittäytyä hysteeriseksi. Saati että pelottelisi niitä herkempiä. Itse ainakin luotan siihen että tämä on tilapäistä ja elän päivän kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän