Miksi suurin osa ei käytä maskia?
Suurin osa ei käytä. Minä teen aina niin kuin massa, ja nyt massa ei käytä maskeja. En voi käyttää maskia!
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en tajua, miten tuolla köyhemmissä/köyhissä maissa näyttää olevan lähes kaikilla maski. Mistä he niitä saavat ja millä rahalla pystyvät ostamaan? Jos täällä maksaa kertakäyttöinen maski 7 e/kpl, mitä maskeja nuo köyhät käyttävät, kun ei varmaan ole juuri kenelläkään varaa moisia ostaa tai edes pestä. Käyttävätkö kaiken aikaa samaa maskia? Mikä hyöty siitä sitten on?
Arvaus, että käyttävät samaa kertismaskia moneen kertaan tai omatekoisia riepuja. Tärkeintä monelle lienee joukkopaineen alla näyttää, että toimii "oikein".
Oli hauska tässä yhtenä iltana, kun uutisissa näytettiin kuvaa olisiko ollut Espanjasta tai Italiasta, en muista. Ensimmäisellä maskipäällä maski valui puhuessa koko ajan alemmas ja alemmas, kunnes lopulta paljasti koko nenän. Seuraava maskipää oli vetänyt maskin leualle ja jutteli jollain pikku kojulla myyjän kanssa. Kolmannella tyypillä oli sellainen takaraivolta solmittava maski. Hän oli vetänyt molemmat nauhat korvan alta niskalle. Varmaan pysyy tosi hyvin paikoillaan sillä tavalla joo... Tässä vaiheessa alkoi jo vähän naurattaa. 100 % maskipäistä käytti sitä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on täysin turha. Suurin osa ei sitä osaa oikein käyttää.
Saksalaisen yliopiston tutkijoiden mukaan julkinen maskipakko vähensi epidemian kasvua Saksassa n. 40%.
Verkkouutiset 6.7.2020Jos he osaavat sitä käyttää koronan hillitsemiseksi, miksi me emme osaisi?
Maskipakon teho voi perustua siihen, että ne, jotka voivat, eivät mene yleisille paikoille, jotteivät joudu käyttämään maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en tajua, miten tuolla köyhemmissä/köyhissä maissa näyttää olevan lähes kaikilla maski. Mistä he niitä saavat ja millä rahalla pystyvät ostamaan? Jos täällä maksaa kertakäyttöinen maski 7 e/kpl, mitä maskeja nuo köyhät käyttävät, kun ei varmaan ole juuri kenelläkään varaa moisia ostaa tai edes pestä. Käyttävätkö kaiken aikaa samaa maskia? Mikä hyöty siitä sitten on?
Niin, siis eilen apteekissa maksoi 7 e/kpl kertakäyttöinen maski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oho! Ostin viikko sitten 50kpl/ltk.n hinta 29.90. Melko kalliina pidin sitäkin. Missä apteekissa kävit?
Mä en käytä koska en kulje julkisella liikenteellä. Mä kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin hankala sisäistää, että ensisijainen keino on välttää lähikontakteja tuntemattomiin. Jos se ei kertakaikkiaan onnistu, sitten voi amatöörimaskeista olla hieman suojaa. Mutta se ei ole missään nimessä ensisijaisen keinon korvike.
mä käytän maskia kaupassa, koska vaikka itse pitäisin turvaväliä, tuntemattomat tulevat liian lähelle ja jopa yskivät ja aivastavat aivan huoletta minua päin. maskin kanssa ihmiset pysyvät edes hieman kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Ostin viikko sitten 50kpl/ltk.n hinta 29.90. Melko kalliina pidin sitäkin. Missä apteekissa kävit?
Mä tilasin netistä 50kpl/pkt 15€ +toim.kulut.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska minulle on aivan sama saanko koronan vai en.
Ei maski suojaa koronalta, vaan estää sinun levittämästä koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaus, että käyttävät samaa kertismaskia moneen kertaan tai omatekoisia riepuja. Tärkeintä monelle lienee joukkopaineen alla näyttää, että toimii "oikein".
Suomessanin jotkut toimivat noin. Laumakäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis eilen apteekissa maksoi 7 e/kpl kertakäyttöinen maski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tokmannilla oli 50 kpl 39,90 ja Lidlissä 39,50. Toisaalta maksan helppoudesta, ja paketti tarttui mukaan...
Tilasin 2 viikkoa sitten jenkeistä hienoja design-maskeja, eivät ole vieläkään tulleet. En aio ostaa muita.
Kelan ensimmäinen koronatuki tullee vasta 30.9. Että siihen tähtäin. Siihen on puolitoista kuukautta.
Siitä ylen hintalaskurista puuttui ostopaikat.... Osasi kertoa että x maskia päivässä 0,6€ kappalehintaan maksaa niin ja niin paljon vuodessa. Kyllä mäkin sen kertolaskun osaan, mutta en ole löytänyt paikkaa josta maskeja saa ostaa noin puoli euroa kappale.
Itse en tarvitse, en kulje julkisilla, töissä pieni porukka, ruuat saa verkkokaupasta, etätyöt mahdollisia...mutta lapsen pitää mennä fölillä kouluun (fölissä maskisuositus, mutta samat tyypit siellä koulussa on ...)
Jos tekisi maskitatuoinnin namaan Eli helpompi hengittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeja ei käytetä itseä suojellakseen, vaan muita - kun kaikki käyttävät maskia, kukaan ei voi tartuttaa muita.
Kaikki ikään ja sairauteen katsomatta käyttävät maskia kaikkiallako ja kaiketi vielä oikeinkin? Mitä muita utopioita listalla?
Se, että ihmiset ajattelisivat ja suojelisivat toisiaan käyttämällä maskia ois se ideaali, jos se on utopiaa, surullinen on maailman tila.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on keskivertoa älykkäämpiä
Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä tilastomatematiikkaa.
En käytä maskeja koska asun pikkukylässä missä ei ole kokoaikana ollut yhtään todettuja tartuntoja. Lähimmät 100km päässä.
Koska ihmistä ei ole tarkoitettu maski naamalla hengittämiseen. Meidän, kuten kaikkien muidenkin hengittävien olentojen, on tarkoitettu hengittää ilmaa vapaasti, siten, ettei hengityksemme väliin laiteta mitään ylimääräisiä esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on keskivertoa älykkäämpiä
No nyt on hassu lausahdus tässä... "Suurin osa on keskivertoa älykkäämpiä."
Mistä se keskiverto lasketaan, jos suurin osa on sen keskiverron yläpuolella, täh?
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä, koska se pahentaa astmaani.
Mutta sinulla on kuitenkin suurempi oikeus siksi tartuttaa muita?
On myös ihan faktaa, ettei maskin käytöstä ole haittaa astmaatikolle, jonka astma on hoitotasapainossa.
Saksalaisen yliopiston tutkijoiden mukaan julkinen maskipakko vähensi epidemian kasvua Saksassa n. 40%.
Verkkouutiset 6.7.2020
Jos he osaavat sitä käyttää koronan hillitsemiseksi, miksi me emme osaisi?