Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ihmetteli "Miten ne muut sitten selviävät?", kun

Vierailija
12.08.2013 |

kerroin arjen olevan raskasta erityislapsen ja vauvan kanssa miehen tehdessä arkena 11 h työpäiviä, useasti ylitöitä viikolla kuitenkin, eli työpäivät voivat olla jopa 19 h!!!! Lisäksi viikonlopputöitä. Harrastaa monta kertaa viikossa useamman tunnin kerraallaan silloin kun ei ole ylitöissä. MInä vastaan kotona kaikesta. Silti mies valittelee, kun en käytä enempää rahaa perheen talouden hyväksi. Olen siis hoitovapaalla ja saan sen 300 eur noin. Kaikki menee ja vanhat säästöt työssäolon ajalta on menneet. Mies ei tajua, että minun kotona olni mahdolistaa hänen työnsä ja harrastuksena. Kun tässä valittelin jaksamisen kohta loppuvan miesihmettelimiten muut selviävät jaminäen. En tajua tai halua tajuta, että muilla tuttavillamme  on apuja lastenhoidossa, meillä ei ketään. Muut miehet tekevät normaalia työpäivää jaovat vähentäneet harrastuksiaan pikkulapsivaiheessa. Voiko miesoikeasti olla noin nuijaettei tajua vai vaan itsekäs ja siksi vähättelee osuuttani?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS KERRAN: MISTÄ TE NOITA KUSIPÄÄUKKOJA OIKEIN ONNISTUTTE NAARAAMAAN JA MENETTE VIELÄ VAPAAEHTOISESTI IHMISSUHTEESEEN NIIDEN KANSSA JA VÄSÄÄTTE LAPSIAKIN!!!

Ei hyvää päivää....

Vierailija
2/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pienten lasten isä tekee pitkää päivää töissä eikä ole karsinut harrastuksiaan? Vai lupasiko tehdä niin ennen kuin päätitte hankkia lapsia, ja petti lupauksensa?

Kyllä molemmat vanhemmat ovat lapsista vastuussa. Jos mies ei sitä itse tajua, niin tee hänelle selväksi, ettei nykyinen meininki ole sallittua pienten lasten vanhemmalle. Jos ei suostu muuttumaan, niin sitten ei voi kuin ihmetellä, että miksi edes halusi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne oikeasti olla nuin nuijia. Ja kakkoselle ei kaikki naiset halua sellaisia munattomia tossun alla olevia miehiä kuin sinulla on! Vaihtakaa joskus viikoksi osia ap niin miehesi saattaisi tajuta sinua paremmin.

Vierailija
4/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-19 h työpäiviä? Herää pahvi, sil on hoito :(

Vierailija
5/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:45"]

Miksi ihmeessä pienten lasten isä tekee pitkää päivää töissä eikä ole karsinut harrastuksiaan? Vai lupasiko tehdä niin ennen kuin päätitte hankkia lapsia, ja petti lupauksensa?

Kyllä molemmat vanhemmat ovat lapsista vastuussa. Jos mies ei sitä itse tajua, niin tee hänelle selväksi, ettei nykyinen meininki ole sallittua pienten lasten vanhemmalle. Jos ei suostu muuttumaan, niin sitten ei voi kuin ihmetellä, että miksi edes halusi lapsia.

[/quote]

Kaikki oli puheiden mukaan takoitus hoitaa yhdessä:koti ja perhe. Mies jopa syyllisti ja painosti minua, kun mietin lasten hankkimista. Nyt minä hoidan lapset ja kaiken, mies on vapaamatkustajana. Kun tästä vapaamatkustajuudesta hänelle sanoin, niin hänen mielestään minä olen se vapaamatkustaja hänen tehdessä kaiken. Ap

Vierailija
6/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä ole ikinä kovin hyviä vinkkejä ollut siihen, miten miehen saisi tajuamaan tilanteen. Parisuhdeterapiaa voisin suositella, esim. perheasiainneuvottelukeskuksessa. Tai sitten vain heität pyyhkeen kehään ja lopetat odottamasta mieheltä yhtään mitään. Alat selvittämään olisiko teillä mahdollisuutta saada tukiperhettä.

Yksi tavallisin neuvo on heittää pyyhe vielä syvemmälle kehään ja ottaa ero. Kun mies hoitaa lapsia oman vuoroviikkonsa niin alkaa tajuamaan. Silloin tosin on jo myöhäistä tajuta. Mutta sulle avautuisi uusi elämä. Yrittäisit etsiä töitä, joissa on todella joustavat työajat. Ala esim. toiminimellä siivoamaan yksityiskoteja, etsit asiakkaat, joilla siivoat joka toinen viikko. Teet silloin pitkiä päiviä ja töitä 6 päivää viikossa. Joka toinen viikko sitten olet lasten kanssa. Miehen annat järjestää oman elämänsä miten parhaaksi näkee.

Mutta kysymykseesi: Kyllä miehesi vaikuttaa niin itsekkäältä, ettei voi myöntää tosiasioita. Ja muutenkin elämänkokemus on niin vähäistä, että kuvitelmat elämästä ei ole ihan realistisia.

Vierailija
7/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turha sun täällä meidän kanssa on jankata tästä asiasta nyt kun teillä on löysät jo housuissa. Sun pitää keskustella miehen kanssa ja jos ette muuten saa otettua asiaa esille, niin sitten perheneuvolassa. Eihän tuossa muusta ole kyse kuin siitä, että ette puheistasi huolimatta ole todella keskustelleet asiasta ennenkuin menitte kimppaan ja teitte lapsia. Vaikutatte molemmat lapsellisilta jankuttajilta, jotka itsepäisesti pitävät kiinni omista näkökulmistaan. Vakka on kantensa valinnut eli tosiaan ansaitsette toisenne!

Vierailija
8/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:48"]

Voi ne oikeasti olla nuin nuijia. Ja kakkoselle ei kaikki naiset halua sellaisia munattomia tossun alla olevia miehiä kuin sinulla on! Vaihtakaa joskus viikoksi osia ap niin miehesi saattaisi tajuta sinua paremmin.

[/quote]

Kusipäisyys ja tossun alla oleva munaton eivät ole ainoita vaihtoehtoja, vaikka toki suurimmalle osalle tämän palstan naisista ne tuntuvat sitä olevan. ÄLKÄÄ SISKOT HYVÄT TAKERTUKO ENSIMMÄISEEN VASTAANTULEVAAN ÄIJÄÄN JOKA TEIDÄT HUOLII! Olkaa nirsoja, valkatkaa ja tutustukaa siihen puolisoehdokkaaseen sen sijaan että ryntäätte heti naimisiin ja lastentekoon.

t. eräs, jolla on mainio miehinen mies, mutta ei munaton lapanen eikä myöskään itsekäs kusipää

Vierailija
9/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:51"]

Nyt minä hoidan lapset ja kaiken, mies on vapaamatkustajana. Kun tästä vapaamatkustajuudesta hänelle sanoin, niin hänen mielestään minä olen se vapaamatkustaja hänen tehdessä kaiken. Ap

[/quote]

Teillä on kommunikointiongelma. Kumpikaan ei kuuntele toista. Ja kumpikin tietää, ettei toinen kuitenkaan kuuntele, joten oma näkemys tulee julki valmiiksi riidanhaluisesti.

Jos ette osaa itse korjata kommunikointianne, niin pariterapiaan mars!

Vierailija
10/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä miehesi lasten tai edes toisen kanssa päiväksi, niin huomaa.

niin no ei ne kuitenkaan tajua, kotona oleminen on naisille halppoa mutta itse kun joutuvat lapsenvahdiksi se käy työstä ja silloin ei kotitöitä edes tehdä!

Vierailija
11/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:48"]

11-19 h työpäiviä? Herää pahvi, sil on hoito :(

[/quote]

Tämä ei tässä nyt ollut poinnti jota hain, vaan halusin jakaa mieltäni painavan asian täällä, kun muualla en voi sekä hakea perspektiiviä asiaan, mies kun väittää minun valittavan turhasta. 

P.s. toivoisinkin sen löytävän jonkun muun ilmaiseksi piiakseen, jotta minäkin saisin jotain omaa elämää. Ap

Vierailija
12/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap.n kannattaa mennä töihin.

Ei siinä olekaan mitään outoa että HARRASTAA työpäivän jälkeen.

Ihan ei auennut että miksi ap.n mies sanoo että pitäisi törsätä. Siis onko tuo ote jostain lauseesta että tuhlaat väärään kohteeseen?

Kannattaa mennä tekemään itse työtä ja joskus 19 h päiviä niin osaa ehkä käsittää mitä sitä ukkoa paremmin.

Kotiäitinä sinun kannattaa poistua kotoa, harrasta sinä jotain!

Minä en vaan käsitä sinun juttua ap, valitat että ukko tekee 19 h työpäiviä ja samaan hengenvetoon sitä että teillä on eletty yli varojen. Kannattais varmaan vähän miettiä tosiaan mihin ne perheen rahat kuluu. :(

Vierailija
13/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kaikkea mies tekee? Sen 19 h työpäivän lisäksi?

Vai ehkä se tahtoisi että lähdet töihin?

Opettele puhumaan miehesi kanssa. Vai arvostatko rakkaasi mielipiteitä?

Vierailija
14/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko yhtyä kakkosen mielipiteeseen. Pikkulapsivaihe on raskas ihan normaalilla empatialla varustetun kumppaninkin kanssa, niin miksi lisääntyä työnarkomaani-minä-minä-mun harrastus-miehen kanssa (jolla luultavasti toinen nainen myös...)

Naiset luulee ihmeen usein muuttavansa miehen. Että se oman egon perässä juokseva "tosi mies" muuttuu pehmoisäksi, joka kuuntelee lasten uhmaitkuja, vie puistoihin ja hieroo naisen hartioita, juoksee suoraan töistä 16.15 kotiin ja pitää 10 viikon isyysvapaan... no ei muutu! Ja pahinta näissä urakiitäjä-triathlon-miesten saunailta miehissä on se, että sitten kun ne ovat uuvuttaneet sen oman vaimon henkihieveriin (vaimo yksin pyörittää 3 lapsista perhearkea semmoset 10-15 vuotta, masentuu, lihoaa ja kadottaa elämänilon), niin sitten ne jättävät sen ihmisraunio vaimon yksin ja puille paljaille ja aloittavat uuden iloisen elämän nuoremman naisen rinnalla. siihen nuorempaan sitten tuhlataan aikaa ja rahaa yltäkylläisesti eikä se urakaan ole enää niin tärkeä...

älkää naiset olko tyhmiä!

Vierailija
15/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies oli hoitovapaalla 3 kk ja hoiti sinä aikana suht helppoa 1,5 vuotiasta. Miehen kommentti oli, ettei koskaan olisi voinnut ymmärtää miten raskasta lapsen hoito voi olla. Tietty mies joutui opettelemaan arjen pyörityksen melko alusta, mutta niin se vaan on että siperia opettaa. Ehkäpä ap pitäisi jättää mies hoitamaan lapsiaan viikonlopuksi tai edes yhdeksi päiväksi.

Vierailija
16/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:01"]

No mitä kaikkea mies tekee? Sen 19 h työpäivän lisäksi?

Vai ehkä se tahtoisi että lähdet töihin?

Opettele puhumaan miehesi kanssa. Vai arvostatko rakkaasi mielipiteitä?

[/quote]

Ei halua minun menevän töihin. MIes ei ole näin jälkeenpäin ajateltuani arvostanut mielipiteitäni oikeastaan koskaan. Siksi minäkään en enää nykyään arvosta hänen jankkauksiaan ja kummia perustelujaan asioille. Ap

Vierailija
17/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn mies tarkoitti että naisenkin pitäisi käyttää rahaa.

sun tarvii ap sopia milloin mies voisi olla lasten kanssa että pääset johonkin.

Vierailija
18/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius valtaa alaa juuri noissa olosuhteissa. Kun tehdään niinkuin meillä on tehty niin menee hyvin, niin perheessä kuin parisuhteessakin. Molemmat käy suht ormaalisti töissä, molemmat on lasten kanssa kotona arjessa, molemmat tekee kotitöitä. Itsestään selvää on että suurin osa vapaa-ajasta käytetään perheen kera.

Vierailija
19/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:08"]

apn mies tarkoitti että naisenkin pitäisi käyttää rahaa.

sun tarvii ap sopia milloin mies voisi olla lasten kanssa että pääset johonkin.

[/quote]

Ap vastaa, että kaikki rahani ovat menneet kotiin ja perheeseen, eli en ole törsännyt niitä turhaan. En tainnut sitä rahanmenon kohdetta aloituksessa kertoa. Ja kyllä, ihmettelen mihin rahamme ovat muutenkin menneet, kun aina mies valittaa rahan puutetta. Sanoo kaiken menevän laskuihin ja ruokaan. 

Vierailija
20/64 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero tulossa parin vuoden sisään.

Katkeruus kasvaa, toinen ei tajua toisen elämästä mitään. Toki se mies on pihalla, mutta sitä ei kiinnosta.

Ap taidat sinnitellä vielä vauva-ajan, sitten nousee kytkin, kun saat vuokrarahat kokoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi