Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moraalinen dilemma; puhdistatko maineesi vai pidätkö lupauksen kuolleelle läheisellesi?

Vierailija
13.08.2020 |

Minun läheiseni kuoli muutama kk sitten. Kuolinvuoteellaan hän kertoi minulle rahakuoresta, ja antoi ohjeet miten toimin sen kanssa. Yhtenä ehtona oli, että hänen puolisonsa ei saa tietää asiasta. Kävin hakemassa kuoren läheiseni ohjeiden mukaan ja toimin kuten hän pyysi.
Nyt olen saanut kiertoteitä pitkin selville, että läheiseni puoliso oli käynyt penkomassa läheiseni tavaroita ja oli myös luvatta tutkinut kyseisen kirjekuoren. Kirje oli osoitettu minulle, joten hän rikkoi samalla kirjesalaisuutta. Ja nyt hän ilmeisesti syyttää minua varkaaksi (mitään virallista syytettä ei ole tullut, mutta puhuu minusta pahaa toisille), koska hän ei saanut rahoja.
Minulla on viestissä tallessa läheiseni ohjeet rahakuoren hakemisesta, joten sen puoleen en ole huolissani, voin kyllä todistaa että en varastanut rahoja. Mutta nyt tasapainoilen kahden vaihtoehdon välissä. Tein lupauksen enkä tahdo rikkoa sitä, mutta en myöskään tahdo, että minua pidetään varkaana.
Miten sinä toimisit?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän selittelet sitä pahemmaksi menee. Nollakontakti tohon kuolleen puolisoon, eikä danaakaan kuoresta kenellekään.

Täysin samaa mieltä. Leski ei vaikuta asialliselta tyypiltä ja soppa vaan sakenee hämmentäessä. 

Vierailija
42/43 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin aikoinaan kolme taulua, jotka joko tulee hakemaan, tai sitten nimetyille henkilöille läjänä. Itse valitsivat. Teinkö väärin. Varastoaika umpeutui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pidät lupauksesi. Lupauksia ei tehdä rikottavaksi.