Miksi mies ei halua kanssani mökille?
Mökki ei ole oma vaan appivanhempien, mutta ovat useasti esittäneet avoimen kutsun. "Ilmoittakaa milloin haluaisitte tulla mökille, olemme olleet itse siellä niin paljon että voisimme välillä olla viikonlopun kaupungissakin." Miehen sisarukset puolisoineen ovat useastikin olleet appivanhempien mökillä yötä, sekä appivanhempien läsnä ollessa että keskenäänkin. Minun puolisoni ei korvaansa lotkauta. "Juujuu ok kiitos kutsusta, katsellaan syksymmällä." Kun otan asian puheeksi, miehellä nousee niskakarvat pystyyn ja sanoo, että minähän en tykkää mökkeillä. Olen siis aikoinaan seurustelun alkupuolella kertonut, etten ole tottunut mökkeilijä vaan olen enemmän telttaillut.
Seurustelumme aikana (yli viisi vuotta) olen käynyt appivanhempien mökillä kolme neljä kertaa. Ovat järjestäneet juhlia siellä. Mutta kyseessä on ollut vain parin tunnin vierailu, kakkukahvit ja mies halunnut kiireellä lähteä kotiin. Tuntuu olevan jotenkin vihamielinen, kun on mökillä? Mies on kuitenkin 5 v sisällä ollut pari kertaa omien ystäviensä kanssa mökillä, saunomassa ja kaljoittelemassa. En ole mennyt poikien reissuille mukaan. Muistelee myös, että hänellä on lapsuudesta hyviä muistoja mökistä.
Onko jolla kulla samanlaisia kokemuksia? Miksi mies ei suostu/halua mökkeillä kanssani? Onko miehellä luurankoja kaapissa tai mökin pihalle koira haudattuna...
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ap nyt ottaa asia miehen kanssa kunnolla puheeksi seuraavasti:
- Et tunnu haluavan mökille minun kanssani, ja se on niin ilmiselvää, että alkaa oikeasti tuntua pahalta. Voisitko kertoa suoraan ja rehellisesti, mistä tämä johtuu?
Jos alkaa selitellä jotain ihmeellistä (eihän mulla mitään sitä vastaan ole) niin annat esimerkkeinä kaikki asiat, jotka olet tässä ketjussa kertonut. Ei todellakaan ole normaalia käytöstä, olisin itse niin loukkaantunut moisesta touhusta, että ero olisi lähellä ilman todella hyvää selitystä ja täydellistä asennemuutosta.
P.S. Kerro ihmeessä sitten meillekin, mitä selviää. Terv. Utelias.
Kiitos tästä viestistä, sinulla taitaa olla "sydämen sivistystä", kun olit hienosti muotoillut tuon keskustelunavauksen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
Miehelläni on loma alkamassa pian, itse olen lomani jo pitänyt. Mies puheli, että aikoo mennä mökille pariksi päiväksi vaikka halkoja hakkaamaan. Kysyin suoraan, että yksinkö meinasit mennä. Kuulemma aikoo mennä yksin. Esitin jatkokysymyksen, että eikö hän voisi ottaa minua mukaan. "Mutta sullahan on töitä." Koitin vastata, että voisinhan mökiltäkin ajaa työpaikalleni (ei olisi mikään mahdoton matka, poikkeustilanteessa voisin hyvin ajaa). Mutta ei käynyt, kun mulla on ne työt. Sitten mies alkoi taipua, että ehkä sä voisit tulla töiden jälkeen nopeasti käymään siellä...
Siinä kohta alkoi suoraan sanottuna vtuttaa ja poistuin paikalta. Pitää myöhemmin ottaa uudestaan puheeksi, että mikä hänen mielestään estäisi kulkemisen mökiltä töihin ja takaisin parin päivän ajan. Mutta tuli taas selväksi, että mökillä yöpyminen ei kävisi (missään nimessä).
AP
Ai sua alkoi vituttamaan vasta siinä vaiheessa, kun mies alkoi taipumaan? Keksi parempia provoja.
Ei miehen taipuminen itsessään vituttanut, vaan tapa jolla ilmaisi sen että voisi ehkä antaa luvan minulle tulla piipahtamaan nopeasti työpäivän jälkeen.
AP
Mitä tapaa mies käytti? ASCII-koodia binäärinumeroilla?
Ei kun savumerkeillä. Oletko autisti vai miksi et ymmärrä, että puhutussa kielessä on erilaisia sävyjä, nyansseja jne. jotka yhdessä kehonkielen ja mikroilmeiden kanssa paljastavat puhujan tunnetiloja? Esimerkiksi sen, että mieheni vastahakoisesti kierrellen ja kaarrellen vastasi että "no joo ehkä sä voisit sitten töitten jälkeen nopeasti piipahtaa tai jotain". Näitä sävyjä sun muita on tosin hankala kopioida vauvapalstan tekstiin. Mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää sen ärsyttävän, jos ensin ollaan sinun toiveitasi vastaan ja sitten alentavasti annetaan hieman myönnytystä, kuin mikäkin hyväntekijä.
AP
Mikset tuossa kohtaa jo ärähtänyt, että mikä h*lvetti siinä on ongelmana ja miksi et minua sinne mökille halua. Turhaan sitä vaan itsekin kiertelee ja anelee ja ihmettelee vauvapalstalla, kun sen voisi kysyä hyvinkin jämptisti ja suoraan.
Olin eksäni kanssa vajaa 10 vuotta yhdessä. Vietimme usein aikaa hänen vanhempiensa mökillä ja myös hänen vanhempiensa talolla. Nyt kun hän asuu itse vanhempiensa vanhassa talossa vaimonsa kanssa ja käy samalla mökillä, niin kieltämättä se tuntuu aika oudolta kun olemme molemmissa paikoissa viettäneet paljon kivoja hetkiä ja tietysti myös harrastaneet seksiä. Tuntuu todella oudolta, että nyt hän puuhailee samoja juttuja uuden naisensa kanssa samoissa sängyissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
Miehelläni on loma alkamassa pian, itse olen lomani jo pitänyt. Mies puheli, että aikoo mennä mökille pariksi päiväksi vaikka halkoja hakkaamaan. Kysyin suoraan, että yksinkö meinasit mennä. Kuulemma aikoo mennä yksin. Esitin jatkokysymyksen, että eikö hän voisi ottaa minua mukaan. "Mutta sullahan on töitä." Koitin vastata, että voisinhan mökiltäkin ajaa työpaikalleni (ei olisi mikään mahdoton matka, poikkeustilanteessa voisin hyvin ajaa). Mutta ei käynyt, kun mulla on ne työt. Sitten mies alkoi taipua, että ehkä sä voisit tulla töiden jälkeen nopeasti käymään siellä...
Siinä kohta alkoi suoraan sanottuna vtuttaa ja poistuin paikalta. Pitää myöhemmin ottaa uudestaan puheeksi, että mikä hänen mielestään estäisi kulkemisen mökiltä töihin ja takaisin parin päivän ajan. Mutta tuli taas selväksi, että mökillä yöpyminen ei kävisi (missään nimessä).
AP
Ai sua alkoi vituttamaan vasta siinä vaiheessa, kun mies alkoi taipumaan? Keksi parempia provoja.
Ei miehen taipuminen itsessään vituttanut, vaan tapa jolla ilmaisi sen että voisi ehkä antaa luvan minulle tulla piipahtamaan nopeasti työpäivän jälkeen.
AP
Mitä tapaa mies käytti? ASCII-koodia binäärinumeroilla?
Ei kun savumerkeillä. Oletko autisti vai miksi et ymmärrä, että puhutussa kielessä on erilaisia sävyjä, nyansseja jne. jotka yhdessä kehonkielen ja mikroilmeiden kanssa paljastavat puhujan tunnetiloja? Esimerkiksi sen, että mieheni vastahakoisesti kierrellen ja kaarrellen vastasi että "no joo ehkä sä voisit sitten töitten jälkeen nopeasti piipahtaa tai jotain". Näitä sävyjä sun muita on tosin hankala kopioida vauvapalstan tekstiin. Mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää sen ärsyttävän, jos ensin ollaan sinun toiveitasi vastaan ja sitten alentavasti annetaan hieman myönnytystä, kuin mikäkin hyväntekijä.
AP
Hankalahan niitä on kopioda, kun mahtoiko niitä siellä olla alunperinkään. Miten me siis voimme kirjoittamalla välitetyn ja subjektiivisesti väritetyn viestisi perusteella päätellä, mitä nyansseja miehesi alkuperäinen artikulaatio sisälsi?
-se sama autisti
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
AP
En nyt kyllä yhtään ymmärrä mikset tuossakaan vaiheessa kysynyt miksei hän halua sinua sinne yöksi?
Arvaus: Liian pitkä matka, monta tuntia autossa istumista ja pahimmassa tapauksessa viikonlopun "tapporuuhkat".
Vierailija kirjoitti:
No miten kävi?
Mies ei ole sanallakaan maininnut mökkiä enää. Taisi luopua ajatuksesta, että menee lomallaan puuhommiin mökille. Tai sitten häipyy sinne sanaakaan sanomatta. En tiedä.
AP
Mökillä hyttysten siipienväli on pari metriä ja kaikki hyttyset pitävät minusta.
En mökkeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
AP
En nyt kyllä yhtään ymmärrä mikset tuossakaan vaiheessa kysynyt miksei hän halua sinua sinne yöksi?
En kysynyt, miksei mies yleisellä tasolla halua minua yöpymään mökille. Kysyin, miksen sillä kertaa voisi olla yötä. Mies perusteli asiaa työssäkäynnilläni.
AP
Vierailija kirjoitti:
Arvaus: Liian pitkä matka, monta tuntia autossa istumista ja pahimmassa tapauksessa viikonlopun "tapporuuhkat".
Matka mökille on n. tunti.
AP
Miksi kyselet miehen lupia? Ajelet työpäivän jälkeen mökille ja teet täydellisen tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen.
Sitten vielä tarkistat maistuuko miehesi vehkeessä vieras toosa.
Siitähän tässä kuitenkin on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyselet miehen lupia? Ajelet työpäivän jälkeen mökille ja teet täydellisen tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen.
Sitten vielä tarkistat maistuuko miehesi vehkeessä vieras toosa.
Siitähän tässä kuitenkin on kysymys?
Paras idea hetkeen.
AP
Eipä tainnut olla ap:n miehellä mökkiä? Oliko edes miestä?
Tämä juttu jäi kyllä vaivaamaan. Miten tässä oikein kävi?
AP hohoi! Joko keksit loppuratkaisun?
AP