Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua kanssani mökille?

Vierailija
12.08.2020 |

Mökki ei ole oma vaan appivanhempien, mutta ovat useasti esittäneet avoimen kutsun. "Ilmoittakaa milloin haluaisitte tulla mökille, olemme olleet itse siellä niin paljon että voisimme välillä olla viikonlopun kaupungissakin." Miehen sisarukset puolisoineen ovat useastikin olleet appivanhempien mökillä yötä, sekä appivanhempien läsnä ollessa että keskenäänkin. Minun puolisoni ei korvaansa lotkauta. "Juujuu ok kiitos kutsusta, katsellaan syksymmällä." Kun otan asian puheeksi, miehellä nousee niskakarvat pystyyn ja sanoo, että minähän en tykkää mökkeillä. Olen siis aikoinaan seurustelun alkupuolella kertonut, etten ole tottunut mökkeilijä vaan olen enemmän telttaillut.

Seurustelumme aikana (yli viisi vuotta) olen käynyt appivanhempien mökillä kolme neljä kertaa. Ovat järjestäneet juhlia siellä. Mutta kyseessä on ollut vain parin tunnin vierailu, kakkukahvit ja mies halunnut kiireellä lähteä kotiin. Tuntuu olevan jotenkin vihamielinen, kun on mökillä? Mies on kuitenkin 5 v sisällä ollut pari kertaa omien ystäviensä kanssa mökillä, saunomassa ja kaljoittelemassa. En ole mennyt poikien reissuille mukaan. Muistelee myös, että hänellä on lapsuudesta hyviä muistoja mökistä.

Onko jolla kulla samanlaisia kokemuksia? Miksi mies ei suostu/halua mökkeillä kanssani? Onko miehellä luurankoja kaapissa tai mökin pihalle koira haudattuna...

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama ongelma, kun miehellä ei saa olla mitään mielipidettä. Ja jos sattuu olemaan, se pitää sieltä saada ulos vaikka ruuvipenkissä.

Mitä hiton väliä on, käyttekö juuri sillä mökillä vai ette.

Vuokraa mökki jostain itelles.

Ole onnellinen, kun sulla on tuon tason ongelma. Voi luoja.

Vierailija
142/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi perheessä taitaa olla narsisti vanhemmat/vanhempi. Kuulostaa niin tutulta nämä suosikki lapset jne. Itse en olisi mennyt yhdellekään mökille, jossa on vanhempani tai suosikki sisarus. Mitä kauempana heistä voi elää tai mitä vähemmän on tekemisissä, sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna odottaisin, että mies ilmoittaisi menevänsä yksin mökille, kun sinulla on töitä tai jotain menoa. Sanot tulevasi käymään myöhemmin mökillä, kuten aiemminkin miehellesi olisi sopinut, että käyt siellä töiden jälkeen. Pakkaa itsellesi tavarat mukaan, äläkä tee elettäkään lähteäksesi. Kun mies alkaa kysellä lähdöstä, sano jääväsi yöksi. Silloin varmasti saat tietää syyn miehen käytökselle, kun asiasta repeää valtava riita. Minusta kuulostaa siltä, että mies ehkä salaa jotakin.

Vierailija
144/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pystyy hyvin käymään kavereiden kanssa mökillä, hän pystyy hyvin siellä oleilemaan yksin. Eli ongelma on aloittaja-mökki - akselilla.  

Minä luulen, että mies sisäistää mökin hänen omaksi reviirikseen. HÄN siellä oleilee yksin tai remuaa kavereidensa kanssa.  Vaimo ei kuulu siihen elämänalueeseen. 

Ihan shaipaa nuo "huonommuus"- jutut ym. 

Vierailija
145/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti pidä mökkeilystä. Olen yksi näistä henkilöistä. En lähde mökille hyttysten syötäväksi, ellei ole aivan pakko. Mökkeilyssä ei ole mielestäni mitään rentouttavaa ja inhoan sitä.

Vierailija
146/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on miehellä ongelma, mutta kuulostaa tutulle. Samanlaista ollut meilläkin. Syynä meidän tapauksessa on ko henkilön epävakaa persoonallisuushäiriö. Hän tulkitsee aivan kaiken niin, että häntä ei rakasteta eikä hän ole tervetullut ja että on vähemmän arvoinen kuin muut.

Tää kuulostaa tutulta. Herne menee nenään hyvin herkästi. Asiat koetaan helposti vittuiluna ja piikittelynä, pyynnöt ja huomautukset koetaan hyökkäyksenä häntä kohtaan jne. Mies ei siis kestä kritiikkiä tai kommentointia itseään kohtaan. Näkyy siis muutenkin kuin mökkiasiassa.

AP

Vierailija
147/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos kysyisit anopilta voisitteko joskus viettää naisten päivän mökillä kaksin? Mitähän mies tuumaisi sellaisesta?

Tämä voisi olla ihan kiva idea, kun tulen anopin kanssa ihan hyvin toimeen. Tosin en tiedä, onko anoppi koskaan mökillä yksin vai kuuluuko appi automaattisesti kalustoon.

AP

Vierailija
148/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun kirjoitustyyli on jotenkin kolho ja epäorgaaninen. Joo, mikroeleet ei näy ja tää on vauvapalsta juu, mutta mulle välittyy aika itseriittoinen kuva susta. Ehkäpä jopa itsekäs, vaikutat kokevan että sulla on lähtökohtaisesti oikeus miehen vanhempien mökillä oloon. Mutta en usko et oot itsekäs, vaan mietin et mitä sä tolla teflonilla yrität suojata?

Jos tää ei oo provo, niin mietin kyllä mikset pysty hyväksymään sitä, että tämä mökkeilyhomma on selvästi miehelle epämiellyttävää? Noi kilarit viittaa siihen et miehen sisällä kuplii paljon ahdistusta ja jotain lapsuuden traumoja. Mökki toimii näyttämönä jollekin miehen mieleen syöpyneelle epäoikeudenmukaisuuden kokemukselle tms. Sun mökillehinkuminen vaan vahvistaa miehen kokemusta siitä, että tekee aina väärin, vaikka yrittäis vaan suojella itseään kuormittavilta asioilta.

Ja mä uskon, että ongelma on oikeasti siinä, että sä et pysty itsekään puhumaan niistä peloista joita miehen sisällä oleva möykky ruokkii, siks sä kirjoittelet tänne. Mä semiprovoilin itse tänne viime vuonna mieheni ruoanlaitosta koska olin ihan lopussa siihen, et meidän kommunikaatioyhteys oli katki: mä halusin kolmannen lapsen mutta mies väisteli aihetta. Pahan kriisin myötä aukesi, että mieheni kärsi unettomuudesta jonka oli salannut hävetessään sitä (syytti itseään pelaamisesta vaikka oikeasti pelasi jottei joutuisi pyörimään sängyssä tuntikausia) ja oli tosi uupunut töissä. Pelkäsi ettei enää kestä yövalvomista. Oli vaikeaa mutta tärkeää mulle kohdata se totuus, että mä en voi kävellä omien toiveidenin kanssa toisen yli, jos haluan pitää parisuhteeni ja perheeni.

Joten: älä tee sitä virhettä että alat tonkimaan asiaa anopin kautta. Sun pitää antaa tilaa ja aikaa miehellesi puhua noista epäreiluuden tunteista, turvallisesti ilman taka-ajatusta että penäät kuitenkin sinne mökille. Antaa sen kokea että sä olet sen puolella, ettet sä ole myös ”niitä” jotka vaatii sitä olemaan ”parempi”. Ette te voi perustaa tasapainoista perhettä, jos ette oikeasti luota toisiinne ja halua ensisijaisesti toisillenne vain hyvää.

Sori, mutta tykkään käyttää "kirjakieltä" netin pskapalstoilla kirjoittaessani. Ei tule väärinkäsityksiä puhekielisyyden/murteen takia tms.

"Vaikutat kokevan että sulla on lähtökohtaisesti oikeus miehen vanhempien mökillä oloon" – ei minulla _oikeutta_ mökkiin ole, mutta olisi kiva käydä kun useasti on kutsuttu sinne ja muut miehen sisarukset KUMPPANEINEEN saavat käydä siellä. Viettää vaikka koko viikonlopun, jos on vain appivanhempien kanssa sovittu että se onnistuu ja saavat olla rauhassa. Kyllähän se hieman harmittaa, että muut miniät ja vävyt (sisarukset myös) postailevat someen "Mökillä saunomassa ja rentoutumassa ❤️" -juttuja ja minä pääsen pyörähtämään tuvassa parin tunnin ajan. Kateuttahan se taitaa osin olla.

Katselin Lomarenkaasta, että saman tasoisen mökin vuokraaminen samasta maakunnasta maksaisi monta sataa euroa viikonlopulta. Rahaahan se vain on ja kyllä minulla on mökin vuokraamiseenkin varaa, mutta olisihan se bonusta jos ilmaiseksi pääsisi.

Varmasti miehellä on jotain patoumia taustalla, olen koittanut kysellä mutta sulkeutuu kuoreensa ja vastailee ihan aiheeseen kuulumatonta.

Perheen perustaminen ei ole pitkään aikaan kiikarissa.

AP

Vierailija
149/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, halloween tulossa ja ap tahtoo mökille jonne mies ”ei suin surmin tahdo”. Eipä vähän läpinäkyvä provo 🎃

Tein tämän ketjun jo elokuussa. Mutta onpahan ajankohtainen aihe taas.

AP

Vierailija
150/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus, vuokratkaa oma mökki / hotellihuone. Toisaalta hyvä jos saattelet miehesi turvallisesti oman perheensä joukkoon, pois ns. ulkokehältä. Monet miehet sosiaalistuu sukuun / perheeseen vain vaimojensa avustuksella, jos tulee ero jäävät taas yksin alkoholisoitumaan. No monet naisetkin on kyllä siellä ulkokehällä..

En usko että mies haluaisi vuokramökillekään. Ei ole myöskään kiinnostunut kylpylöistä tai kotimaanmatkailusta. Kaverilla suostuu yöpymään ja jomman kumman lapsuudenkodissa mutta ei liian usein niissäkään.

AP

Vierailija
151/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kokee mökkielämän raskaana, jos siellä on isä ja äiti pistämässä heti kunnon työleirin pystyyn, että sinä Matti voisitkin nyt aloittaa tuosta ja tehdä sitä ja tätä ja kun se sinun siskosi Maijan mies on tehnyt jo niin ja näin ja sinä et ole mitään tehnyt.

Eihän ne vanhemmat siellä mökillä ole.

Aika outo on miehen asenne kun on hyviä muistoja mökistä ja kavereiden kans käy. En kyllä keksi syytä.

Mies kavereineen muistelee, kuinka hauskaa oli teininä siellä kaljoitella ja saunoa omassa rauhassa. Ilmeisesti minun kanssani ei kuitenkaan näitä halua. Onko aihetta loukkaantua?

AP

Tulee ensimmäisen mieleen, että miten sinä käyttäydyt siellä mökillä?

En ole käynyt mökillä kuin muutaman kerran päiväkahvilla tai vastaavalla, mutta ihan sisäsiisti mielestäni olen. Autan kattamaan pöytää, korjaan astiat jne. Jos kutsutaan vieraaksi, en koe että minun pitäisi ihan kauheasti järjestelyjä tehdä mutta peruskohteliaasti tarjota apua hieman. Saunat ja takat osaan kyllä lämmittää jos ylipäätään niitä pääsisin mökillä käyttämään.

AP

Vierailija
152/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tää sama ongelma, kun miehellä ei saa olla mitään mielipidettä. Ja jos sattuu olemaan, se pitää sieltä saada ulos vaikka ruuvipenkissä.

Mitä hiton väliä on, käyttekö juuri sillä mökillä vai ette.

Vuokraa mökki jostain itelles.

Ole onnellinen, kun sulla on tuon tason ongelma. Voi luoja.

Saa olla mielipiteitä, kunhan kertoisi niistä minulle (sikäli mikäli että mielipide koskee myös minua). Olisi kiva käydä juuri tällä mökillä, koska mies on kertonut hänellä olevan hyviä muistoja mökistä ja että on ollut hauskoja mökkireissuja kaveriporukalla. Se hiertää, ettei halua mökille kanssani. Kaverit ja perhe kelpaa seuraksi, minä en. En yksin enkä muussa seurassa. Voisin vuokrata mökin.

AP

Vierailija
153/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi perheessä taitaa olla narsisti vanhemmat/vanhempi. Kuulostaa niin tutulta nämä suosikki lapset jne. Itse en olisi mennyt yhdellekään mökille, jossa on vanhempani tai suosikki sisarus. Mitä kauempana heistä voi elää tai mitä vähemmän on tekemisissä, sen parempi.

En usko, että oikeasti olisi suosikkisisaruksia. Mies kokee alemmuudentunnetta sisaruksiinsa verrattuna, ja kun häntä verrataan tai "verrataan" sisaruksiin, suuttuu ja alkaa mököttää.

AP

Vierailija
154/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna odottaisin, että mies ilmoittaisi menevänsä yksin mökille, kun sinulla on töitä tai jotain menoa. Sanot tulevasi käymään myöhemmin mökillä, kuten aiemminkin miehellesi olisi sopinut, että käyt siellä töiden jälkeen. Pakkaa itsellesi tavarat mukaan, äläkä tee elettäkään lähteäksesi. Kun mies alkaa kysellä lähdöstä, sano jääväsi yöksi. Silloin varmasti saat tietää syyn miehen käytökselle, kun asiasta repeää valtava riita. Minusta kuulostaa siltä, että mies ehkä salaa jotakin.

Mies puhui lomansa aikana menevänsä mökille, itse olin lomani jo pitänyt. Kysyin silloin, etteikö hän ota minua mukaan, ja sen jälkeen mies torppasi mökille menon kokonaan. Tuskin on hetkeen suunnittelemassakaan uutta reissua.

AP

Vierailija
155/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pystyy hyvin käymään kavereiden kanssa mökillä, hän pystyy hyvin siellä oleilemaan yksin. Eli ongelma on aloittaja-mökki - akselilla.  

Minä luulen, että mies sisäistää mökin hänen omaksi reviirikseen. HÄN siellä oleilee yksin tai remuaa kavereidensa kanssa.  Vaimo ei kuulu siihen elämänalueeseen. 

Ihan shaipaa nuo "huonommuus"- jutut ym. 

Jotain tämän suuntaista itsekin pelkään. Että minä en kuulu hänen remmiinsä, olen vain joku kodinhoitaja ja petikaveri.

AP

Vierailija
156/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti pidä mökkeilystä. Olen yksi näistä henkilöistä. En lähde mökille hyttysten syötäväksi, ellei ole aivan pakko. Mökkeilyssä ei ole mielestäni mitään rentouttavaa ja inhoan sitä.

Loka-marraskuussa harvemmin on hyttysiä.

AP

Vierailija
157/162 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan mökkeilyä. Voin käydä max 3 krt kesässä, kerran per kk.

Pe ollaan menty, ehkä saunomaan , sitten syötiin ja nukkumaan.

Aamulla saunaan, uimaan, grillaamaan, soutelemaan, sitten taas alusta saunaan, uimaan, grillaamaan jne.

Su aamulla aamiaisen jälkeen kotiin.

Ei oo mun juttu. Onneksi ei ole muidenkaan tässä perheessä. Jos joutuisi nukkumaan teltassa, kauhistus.

Vierailija
158/162 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies puhui lomansa aikana menevänsä mökille, itse olin lomani jo pitänyt. Kysyin silloin, etteikö hän ota minua mukaan, ja sen jälkeen mies torppasi mökille menon kokonaan. Tuskin on hetkeen suunnittelemassakaan uutta reissua.

AP

Sinuna odottaisin kärsivällisesti enkä ottaisi asiaa puheeksi. Vaikka siinä kestäisi ensi kesään asti. Luulen, että se on ainoa keino saada tieto ulos miehestä.

Vierailija
159/162 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluat sinne mökille ihan hemmetisti, niin laita viesti anopille että alkaa koronaväsymys painaa, kaipaat maisemanvaihdosta, olisko mahdollista tulla joskus viettämään viikonloppua ilman ”Veetiä”, kun hän ei tykkää mökkeillä. Sit jos anopille passaa niin sovitte viikonlopun ja sit kysyt mieheltäsi, haluaako mukaan vai ei. Simple as that. Jos siis kyse on siitä että haluat mökkeillä, ei siitä että haluat miehesi kanssa mökille.

Vierailija
160/162 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on jotakin, mitä sinä et saa nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme