Miksi mies ei halua kanssani mökille?
Mökki ei ole oma vaan appivanhempien, mutta ovat useasti esittäneet avoimen kutsun. "Ilmoittakaa milloin haluaisitte tulla mökille, olemme olleet itse siellä niin paljon että voisimme välillä olla viikonlopun kaupungissakin." Miehen sisarukset puolisoineen ovat useastikin olleet appivanhempien mökillä yötä, sekä appivanhempien läsnä ollessa että keskenäänkin. Minun puolisoni ei korvaansa lotkauta. "Juujuu ok kiitos kutsusta, katsellaan syksymmällä." Kun otan asian puheeksi, miehellä nousee niskakarvat pystyyn ja sanoo, että minähän en tykkää mökkeillä. Olen siis aikoinaan seurustelun alkupuolella kertonut, etten ole tottunut mökkeilijä vaan olen enemmän telttaillut.
Seurustelumme aikana (yli viisi vuotta) olen käynyt appivanhempien mökillä kolme neljä kertaa. Ovat järjestäneet juhlia siellä. Mutta kyseessä on ollut vain parin tunnin vierailu, kakkukahvit ja mies halunnut kiireellä lähteä kotiin. Tuntuu olevan jotenkin vihamielinen, kun on mökillä? Mies on kuitenkin 5 v sisällä ollut pari kertaa omien ystäviensä kanssa mökillä, saunomassa ja kaljoittelemassa. En ole mennyt poikien reissuille mukaan. Muistelee myös, että hänellä on lapsuudesta hyviä muistoja mökistä.
Onko jolla kulla samanlaisia kokemuksia? Miksi mies ei suostu/halua mökkeillä kanssani? Onko miehellä luurankoja kaapissa tai mökin pihalle koira haudattuna...
Kommentit (162)
Ketjun ap täällä, muistinpa joskus tehneeni tällaisen ketjun ja halusin virkistää muistiani mitä tänne onkaan tullut kirjoiteltua. Päivitystä mökkiasiaan:
Olen päässyt appisten mökille yhdeksi yöksi heinäkuun lopussa 2021 ja heti perään elokuussa 2022. Mökki oli varattuna meille viime vappuna, mutta mies perui sen vappuaattona koska oli kylmä. Kesällä käytiin siellä päiväseltään lounaalla.
Olen kysynyt mahdollisuutta päästä mökkeilemään juhannuksina 2020, 2021 ja 2022. Vuonna 2020 ei päästy, koska appikset olivat itse siellä miehen siskon kanssa. Vuonna 2021 miehen veli oli ehtinyt mökkivuoron varata jo aiemmin. Vuonna 2022 kysyin hyvissä ajoin, mies vastasi taas että katsellaan. Jopa miehen veli kysyi silloin, että haluaisimmeko me vuorostaan sinne mutta mies vastasi hänelle (minun tietämättäni) että eei mene sinä vaan. Kovistellessa vastasi, ettei halua puhua aiheesta kun on jo valmiiksi paha olo ja mieli.
Enää ei edes huvittaisi mennä sinne vaikka pyydettäisiin, kun on aina niin pirun vaikeaa (varmaan itseaiheutettua).
Arvauksia:
- suhde naapurin tai jonkun muun paikkakunnalla asuvan naisen kanssa
- mökki niin rähjäisessä kunnossa että ei kehtaa kutsua naisvieraita
- ei jaksa olla mökillä selvin päin ja sinä paheksuisit
- miehesi on joskus nuoruudessaan jäänyt kiinni jostain rikollisesta puuhasta mökkipaikkakunnalla ja siitä juoruillaan vielä