Miksi mies ei halua kanssani mökille?
Mökki ei ole oma vaan appivanhempien, mutta ovat useasti esittäneet avoimen kutsun. "Ilmoittakaa milloin haluaisitte tulla mökille, olemme olleet itse siellä niin paljon että voisimme välillä olla viikonlopun kaupungissakin." Miehen sisarukset puolisoineen ovat useastikin olleet appivanhempien mökillä yötä, sekä appivanhempien läsnä ollessa että keskenäänkin. Minun puolisoni ei korvaansa lotkauta. "Juujuu ok kiitos kutsusta, katsellaan syksymmällä." Kun otan asian puheeksi, miehellä nousee niskakarvat pystyyn ja sanoo, että minähän en tykkää mökkeillä. Olen siis aikoinaan seurustelun alkupuolella kertonut, etten ole tottunut mökkeilijä vaan olen enemmän telttaillut.
Seurustelumme aikana (yli viisi vuotta) olen käynyt appivanhempien mökillä kolme neljä kertaa. Ovat järjestäneet juhlia siellä. Mutta kyseessä on ollut vain parin tunnin vierailu, kakkukahvit ja mies halunnut kiireellä lähteä kotiin. Tuntuu olevan jotenkin vihamielinen, kun on mökillä? Mies on kuitenkin 5 v sisällä ollut pari kertaa omien ystäviensä kanssa mökillä, saunomassa ja kaljoittelemassa. En ole mennyt poikien reissuille mukaan. Muistelee myös, että hänellä on lapsuudesta hyviä muistoja mökistä.
Onko jolla kulla samanlaisia kokemuksia? Miksi mies ei suostu/halua mökkeillä kanssani? Onko miehellä luurankoja kaapissa tai mökin pihalle koira haudattuna...
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Tee joskus niin, että menette mökille vain päiväseltään appivanhempien kutsusta ja sitten siellä ollessa sanot, että hei jäädäänkin yöksi, appivanhempien kuullen tietenkin... ehkä haavat aukeaa sitten? Voisihan tätä kysyä myös hienovaraisesti appivanhemmiltakin, että onko jotain syytä miksi mies ei halua mökkeillä.
Näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä olet sen sortin draamailija ettei se halua lähteä sun kanssa ettei joudu häpeämään perheen edessä.
Miksi joutuisi häpeämään perheen edessä, jos olisimme kaksin mökillä? Saisimme mökin lainaksi myös ilman puolen suvun läsnäoloa.
AP
Mökillä on web-kamera ja live striimi, jonka kautta koko suku (koko maailma) näkee, mitä siellä tapahtuu. Siksi mies ei halua riskeerata, että mökillä tulisi pakottava tarve harrastaa seksiä.
Minusta miehesi on velvollinen kertomaan meille syyn käytökselleen.
Mikset vaan kysy suoraan että mikset halua mökkeillä mun kanssa? Kunnon riidat tulille, siinähän selviää
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehesi on velvollinen kertomaan meille syyn käytökselleen.
Miten niin meille?
Mökki on miehelle vain homostelupaikka, jossa voi poikien iltoina tulla kaapista hetkeksi ulos. Hän saattaisi epähuomiossa panna sinua kakkoseen vanhasta tottumuksesta siellä.
Se minullekin tulee mieleen ettei lopulta kuitenkaan ole kanssasi niin vakavissaan että veisi sinut ”suvun maille” olemaan emäntänä vieraan sijaan. Voihan sitä lapsista ja muusta puhua lämpimikseen ja uskoa itsekin mutta tuo osoittaa tekoina sen mitä alitajunnassa on.
Vierailija kirjoitti:
Mökin takana metsässä asuu mörkö, joka on vienyt mieheltä lapsuudesta lähtien 9 edellistä tyttöystävää. Mies ei halua, että ap:stä tulee kymmenes uhri, joten ei halua tätä mökille.
Kuvioon kuuluu, että kukaan ei ole uskonut miestä, kun hän on kertonut aiemmista kauhukokemuksistaan, joten sen takia mies on yrittänyt sulkea koko asian mielestään ja hermostuu, jos ap edes puhuu haluavansa viettää mökillä yön.
Haluaisin nähdä tuollaisen kauhuelokuvan. Tarinasta saisi myös absurdin, taiteellisen lyhytelokuvan: mies vaikuttaisi ensin mt-ongelmaiselta pelkoineen, mutta lopussa metsästä tuleekin mörkö ja vie naisystävän.
Vaikea sanoa, mikä ap:n miehen käytöksen selittää. Ehkä hän ei halua liittää nykyistä aikuisen elämäänsä parisuhteineen lapsuuden ja nuoruuden ympäristöönsä, johon kuuluvat omanlaisensa muistot ja fiilikset? Tuollainen on varmaan aika pitkälle tiedostamatonta eli suhtautuu vain nihkeästi asiaan ilman, että itsekään tiedostaa siihen syytä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin takana metsässä asuu mörkö, joka on vienyt mieheltä lapsuudesta lähtien 9 edellistä tyttöystävää. Mies ei halua, että ap:stä tulee kymmenes uhri, joten ei halua tätä mökille.
Kuvioon kuuluu, että kukaan ei ole uskonut miestä, kun hän on kertonut aiemmista kauhukokemuksistaan, joten sen takia mies on yrittänyt sulkea koko asian mielestään ja hermostuu, jos ap edes puhuu haluavansa viettää mökillä yön.
Haluaisin nähdä tuollaisen kauhuelokuvan. Tarinasta saisi myös absurdin, taiteellisen lyhytelokuvan: mies vaikuttaisi ensin mt-ongelmaiselta pelkoineen, mutta lopussa metsästä tuleekin mörkö ja vie naisystävän.
Vaikea sanoa, mikä ap:n miehen käytöksen selittää. Ehkä hän ei halua liittää nykyistä aikuisen elämäänsä parisuhteineen lapsuuden ja nuoruuden ympäristöönsä, johon kuuluvat omanlaisensa muistot ja fiilikset? Tuollainen on varmaan aika pitkälle tiedostamatonta eli suhtautuu vain nihkeästi asiaan ilman, että itsekään tiedostaa siihen syytä.
Elokuvaversion loppukohtauksessa miehen äiti, joka ei vieläkään usko mörköön, sättii miestä olemattomien kuvittelemisesta. Tällöin allapäin oleva mies nostaa katseensa surullisena äitiään kohti ja sanoo ääni hieman sortuen:”Äiti. Minä rakastan sinua.”. Äiti tuhahtaa ja kamera leikkaa kuvan metsään, jossa mörkö urahtaen kääntää päänsä terävästi kohti mökkiä kameran zoomatessa kohti pedon silmiä. Lopputekstit...
Päivitystä tilanteeseen:
Miehelläni on loma alkamassa pian, itse olen lomani jo pitänyt. Mies puheli, että aikoo mennä mökille pariksi päiväksi vaikka halkoja hakkaamaan. Kysyin suoraan, että yksinkö meinasit mennä. Kuulemma aikoo mennä yksin. Esitin jatkokysymyksen, että eikö hän voisi ottaa minua mukaan. "Mutta sullahan on töitä." Koitin vastata, että voisinhan mökiltäkin ajaa työpaikalleni (ei olisi mikään mahdoton matka, poikkeustilanteessa voisin hyvin ajaa). Mutta ei käynyt, kun mulla on ne työt. Sitten mies alkoi taipua, että ehkä sä voisit tulla töiden jälkeen nopeasti käymään siellä...
Siinä kohta alkoi suoraan sanottuna vtuttaa ja poistuin paikalta. Pitää myöhemmin ottaa uudestaan puheeksi, että mikä hänen mielestään estäisi kulkemisen mökiltä töihin ja takaisin parin päivän ajan. Mutta tuli taas selväksi, että mökillä yöpyminen ei kävisi (missään nimessä).
AP
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
Miehelläni on loma alkamassa pian, itse olen lomani jo pitänyt. Mies puheli, että aikoo mennä mökille pariksi päiväksi vaikka halkoja hakkaamaan. Kysyin suoraan, että yksinkö meinasit mennä. Kuulemma aikoo mennä yksin. Esitin jatkokysymyksen, että eikö hän voisi ottaa minua mukaan. "Mutta sullahan on töitä." Koitin vastata, että voisinhan mökiltäkin ajaa työpaikalleni (ei olisi mikään mahdoton matka, poikkeustilanteessa voisin hyvin ajaa). Mutta ei käynyt, kun mulla on ne työt. Sitten mies alkoi taipua, että ehkä sä voisit tulla töiden jälkeen nopeasti käymään siellä...
Siinä kohta alkoi suoraan sanottuna vtuttaa ja poistuin paikalta. Pitää myöhemmin ottaa uudestaan puheeksi, että mikä hänen mielestään estäisi kulkemisen mökiltä töihin ja takaisin parin päivän ajan. Mutta tuli taas selväksi, että mökillä yöpyminen ei kävisi (missään nimessä).
AP
Ai sua alkoi vituttamaan vasta siinä vaiheessa, kun mies alkoi taipumaan? Keksi parempia provoja.
Joilleikkin ei vain sovi. Usein otin emännän takaata oljenkorsilla siinä seisoo isännän heinäseiväs ilman mitään kemikaaleja. Siat vinkuvat taustalla sekoittuen suloääniin. Hienoja aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
AP
Ai sua alkoi vituttamaan vasta siinä vaiheessa, kun mies alkoi taipumaan? Keksi parempia provoja.
Ei miehen taipuminen itsessään vituttanut, vaan tapa jolla ilmaisi sen että voisi ehkä antaa luvan minulle tulla piipahtamaan nopeasti työpäivän jälkeen.
AP
Itse pidän mökkeilystä, mutta poikaystäväni ei. Menen siis mökille muiden kaverien kanssa, jotka siitä nauttivat. En kertaakaan ole raahannut poikaystävää mukaani. En ymmärrä miksi tekisin niin. Olen myöskin yksilö, voin tehdä asioita yksinkin.
Olemme olleet yhdessä nyt kuusi vuotta.
Niin ymmärsitkö että mies tykkää mennä mökille kaljoittelemaan ja heittämään huulta kavereiden kanssa? Miestä ei mökkeily muuten suuremmin kiinnista kuin kaljoittelun ja huulenheiton merkeissä.
Jos et vieläkään tajua niin, sinä et ole erityisen hyvää seuraa kaljoittelussa etkä huulenheitossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ymmärsitkö että mies tykkää mennä mökille kaljoittelemaan ja heittämään huulta kavereiden kanssa? Miestä ei mökkeily muuten suuremmin kiinnista kuin kaljoittelun ja huulenheiton merkeissä.
Jos et vieläkään tajua niin, sinä et ole erityisen hyvää seuraa kaljoittelussa etkä huulenheitossa.
Juon bisseä ja mulla on hauskat läpät.
AP
Sun pitää ap nyt ottaa asia miehen kanssa kunnolla puheeksi seuraavasti:
- Et tunnu haluavan mökille minun kanssani, ja se on niin ilmiselvää, että alkaa oikeasti tuntua pahalta. Voisitko kertoa suoraan ja rehellisesti, mistä tämä johtuu?
Jos alkaa selitellä jotain ihmeellistä (eihän mulla mitään sitä vastaan ole) niin annat esimerkkeinä kaikki asiat, jotka olet tässä ketjussa kertonut. Ei todellakaan ole normaalia käytöstä, olisin itse niin loukkaantunut moisesta touhusta, että ero olisi lähellä ilman todella hyvää selitystä ja täydellistä asennemuutosta.
P.S. Kerro ihmeessä sitten meillekin, mitä selviää. Terv. Utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tilanteeseen:
AP
Ei miehen taipuminen itsessään vituttanut, vaan tapa jolla ilmaisi sen että voisi ehkä antaa luvan minulle tulla piipahtamaan nopeasti työpäivän jälkeen.
AP
Mitä tapaa mies käytti? ASCII-koodia binäärinumeroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kokee mökkielämän raskaana, jos siellä on isä ja äiti pistämässä heti kunnon työleirin pystyyn, että sinä Matti voisitkin nyt aloittaa tuosta ja tehdä sitä ja tätä ja kun se sinun siskosi Maijan mies on tehnyt jo niin ja näin ja sinä et ole mitään tehnyt.
Eihän ne vanhemmat siellä mökillä ole.
Aika outo on miehen asenne kun on hyviä muistoja mökistä ja kavereiden kans käy. En kyllä keksi syytä.
Mies kavereineen muistelee, kuinka hauskaa oli teininä siellä kaljoitella ja saunoa omassa rauhassa. Ilmeisesti minun kanssani ei kuitenkaan näitä halua. Onko aihetta loukkaantua?
AP
Koska asia sinua kiusaa ja onhan se aika omituista ettei halua kaksin ilmaista mökkiviikonloppua viettää niin nosta kissa pöydälle. Kysy ihan suoraan miksi ajatus viettää viikonloppu sun kanssa vanhempien mökillä on niin vastenmielinen. Jokin syy siihen on oltava. Älä luovuta ennen kuin saat selvän vastauksen.
Ei olisi pakko mennä kahdestaan, voisin lähteä myös kaveriporukalla mökille.
AP