Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua kanssani mökille?

Vierailija
12.08.2020 |

Mökki ei ole oma vaan appivanhempien, mutta ovat useasti esittäneet avoimen kutsun. "Ilmoittakaa milloin haluaisitte tulla mökille, olemme olleet itse siellä niin paljon että voisimme välillä olla viikonlopun kaupungissakin." Miehen sisarukset puolisoineen ovat useastikin olleet appivanhempien mökillä yötä, sekä appivanhempien läsnä ollessa että keskenäänkin. Minun puolisoni ei korvaansa lotkauta. "Juujuu ok kiitos kutsusta, katsellaan syksymmällä." Kun otan asian puheeksi, miehellä nousee niskakarvat pystyyn ja sanoo, että minähän en tykkää mökkeillä. Olen siis aikoinaan seurustelun alkupuolella kertonut, etten ole tottunut mökkeilijä vaan olen enemmän telttaillut.

Seurustelumme aikana (yli viisi vuotta) olen käynyt appivanhempien mökillä kolme neljä kertaa. Ovat järjestäneet juhlia siellä. Mutta kyseessä on ollut vain parin tunnin vierailu, kakkukahvit ja mies halunnut kiireellä lähteä kotiin. Tuntuu olevan jotenkin vihamielinen, kun on mökillä? Mies on kuitenkin 5 v sisällä ollut pari kertaa omien ystäviensä kanssa mökillä, saunomassa ja kaljoittelemassa. En ole mennyt poikien reissuille mukaan. Muistelee myös, että hänellä on lapsuudesta hyviä muistoja mökistä.

Onko jolla kulla samanlaisia kokemuksia? Miksi mies ei suostu/halua mökkeillä kanssani? Onko miehellä luurankoja kaapissa tai mökin pihalle koira haudattuna...

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä käyneet yhdessä missään yön yli? Asutteko edes yhdessä?

Asumme yhdessä, olemme asuneet jo monta vuotta. Olemme viettäneet öitä myös kodin ulkopuolella. Kerran kaverini mökillä, eikä mies siellä ollut mitenkään outo vaan meni luullakseni ihan mielellään.

AP

Vierailija
42/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on ollut suhde naapurimökin naisen kanssa tai jotain muuta salattavaa ja pelkää, että saat tietää siellä ollessa jotain mitä ei pitäisi. Tai niillä on kaveriporukalla ollessa ollut naapurimökistä naisseuraa. Ethän pahastu kun kirjoitin näin, mutta tää oli eka syy, mikä tuli mieleeni.

En pahastu. Tiedän kyllä, että ovat teineinä kaveriporukalla kisutelleet vastapäisen mökin tytärtä ja hänen kavereitaan mutta kuulemieni juttujen perusteella jäi vain kisuttelun asteelle kun ei ördäävät pojat tehneet vaikutusta...

AP

Mitä on kisuttelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä mysteeri. Palstan mökkeilevät miehet! Missä olette kun kerrankin olisi mielenkiintoista kuulla teidänkin mielipide?

Tuo on niin omituista etten millään keksi syytä. Yksin voisi olla kolkkoa mutta ettei kahdestaankaan halua.

Mies on sinänsä mukavuudenhaluinen, mutta en usko reilun tunnin ajomatkan olevan kynnyskysymys. Varsinkin kun minäkin voin ihan hyvin ajaa sinne, omalla autolla ja bensoilla.

AP

Vierailija
44/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan olette olleet yhdessä? Luulisi että mökkireissu olisi ihan huippu! Miten teillä muuten menee suhteessa? Asutteko yhdessä?

Yli viisi vuotta. Olemme asuneet yhdessä jo neljä vuotta. Suhteessa menee ihan ok, ei ole riitoja tai muita erimielisyyksiä. Miehen työpaikassa on yt:t tulossa ja se stressaa häntä, mikä näkyy ajoittain kireytenä ja tiuskimisena. Mutta tämä "mökkiongelma" on ollut koko suhteemme ajan läsnä. Kahtena ensimmäisenä seurusteluvuonna en ollut edes käynyt mökillä, viimeiset kolme vuotta käyntejä on ollut kerran vuoteen esim. äitienpäivänä tai anopin syntymäpäivänä.

AP

Vierailija
45/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis mikset voi kysyä suoraan puolisolta miksei halua sinne mennä? Kyllä kai suhteessa saa vapaasti kysyä asioita.

Olen kysynyt, tämä tuli ilmi jo aloitusviestissä. Kun kysyn asiasta tai otan mökin puheeksi, mies ärtyy tai jopa suuttuu. Sanoo, ettei tiedä miksemme käy siellä. Tai että puhutaan asiasta myöhemmin. Tai että olen sanonut, etten tykkää mökkeillä ja hän kunnioittaa mielipidettäni. Tai että "katsellaan syksymmällä". Välttelee siis suoraan vastaamista, kiertelee tai syyttää minua. Huom. en siis ole väittänyt etten tykkäisi mökkeillä. Olen kertonut, etten ole tottunut mökkeilemään kun perheelläni tai sukulaisillani ei ole mökkiä kenelläkään.

AP

Vierailija
46/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on ollut suhde naapurimökin naisen kanssa tai jotain muuta salattavaa ja pelkää, että saat tietää siellä ollessa jotain mitä ei pitäisi. Tai niillä on kaveriporukalla ollessa ollut naapurimökistä naisseuraa. Ethän pahastu kun kirjoitin näin, mutta tää oli eka syy, mikä tuli mieleeni.

En pahastu. Tiedän kyllä, että ovat teineinä kaveriporukalla kisutelleet vastapäisen mökin tytärtä ja hänen kavereitaan mutta kuulemieni juttujen perusteella jäi vain kisuttelun asteelle kun ei ördäävät pojat tehneet vaikutusta...

AP

Mitä on kisuttelu?

Iskemistä, flirttailua.

AP

Vierailija
47/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin takana metsässä asuu mörkö, joka on vienyt mieheltä lapsuudesta lähtien 9 edellistä tyttöystävää. Mies ei halua, että ap:stä tulee kymmenes uhri, joten ei halua tätä mökille.

Kuvioon kuuluu, että kukaan ei ole uskonut miestä, kun hän on kertonut aiemmista kauhukokemuksistaan, joten sen takia mies on yrittänyt sulkea koko asian mielestään ja hermostuu, jos ap edes puhuu haluavansa viettää mökillä yön.

Kymmenes uhri viimeistelisi rituaalin, ja seuraavan täysikuun aikaan mörkö saisi voiman possessoida ihmisruumiin ja kutsua Helvetistä epäkuolleen armeijansa. Mies tietää tämän ja ei halua pahan nousevan. Fiksu mies.

Vierailija
48/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökin takana metsässä asuu mörkö, joka on vienyt mieheltä lapsuudesta lähtien 9 edellistä tyttöystävää. Mies ei halua, että ap:stä tulee kymmenes uhri, joten ei halua tätä mökille.

Kuvioon kuuluu, että kukaan ei ole uskonut miestä, kun hän on kertonut aiemmista kauhukokemuksistaan, joten sen takia mies on yrittänyt sulkea koko asian mielestään ja hermostuu, jos ap edes puhuu haluavansa viettää mökillä yön.

Kymmenes uhri viimeistelisi rituaalin, ja seuraavan täysikuun aikaan mörkö saisi voiman possessoida ihmisruumiin ja kutsua Helvetistä epäkuolleen armeijansa. Mies tietää tämän ja ei halua pahan nousevan. Fiksu mies.

Jopas nyt

AP

Vierailija
49/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämä on provo, sillä olen kokenut itse samanlaista.Ikävä kertoa tämä, mutta miehesi vertaa sinua johonkin eksään.

Todennäköisesti hän on kokenut entisen heilan kanssa uskomattoman romanttisen mökkireissun, tai useampia, täynnä seksiä, syvällisiä keskusteluita ja spontaaniuden magiaa. Mökki on ollut edellisen suhteen kaunein kokemus, ja mies tahtoo vaalia tätä muistoa. Jos te menisitte sinne kahden, hän joutuisi ”luopumaan” noista menneisyyden nostalgisista kokemuksista, ja korvaamaan ne nykyisen, vakiintuneen ja arkisen suhteen keski-ikäishenkisellä mökkeilyllä, jossa aikataulutetaan paljun lämmitys ja metsäretket.

Vierailija
50/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pelottaa mökillä oleminen ilman isoa laumaa tai vanhempia. Vaihtoehtoisesti ei osaa käyttää kaasugrilliä/ajaa venettä/jotain muuta, joka on mökillä tehtävä. Ei mitenkään kehtaa kertoa asiaa sulle, miehinen uskottavuus romahtaisi.

Vierailija
51/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tämä on provo, sillä olen kokenut itse samanlaista.Ikävä kertoa tämä, mutta miehesi vertaa sinua johonkin eksään.

Todennäköisesti hän on kokenut entisen heilan kanssa uskomattoman romanttisen mökkireissun, tai useampia, täynnä seksiä, syvällisiä keskusteluita ja spontaaniuden magiaa. Mökki on ollut edellisen suhteen kaunein kokemus, ja mies tahtoo vaalia tätä muistoa. Jos te menisitte sinne kahden, hän joutuisi ”luopumaan” noista menneisyyden nostalgisista kokemuksista, ja korvaamaan ne nykyisen, vakiintuneen ja arkisen suhteen keski-ikäishenkisellä mökkeilyllä, jossa aikataulutetaan paljun lämmitys ja metsäretket.

Tästä tuli mieleen

Vierailija
52/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on aika mysteeri jos mies ei itsekään tiedä miksi ei halua täysvarustellulle mökille tunnin ajomatkan päähän ja kahden.

Tod.näk tietää mutta ei osaa/halua pukea sanoiksi.

Mikään klassinen mökkiklisee ei tähän sovi.

Enkä usko, että vika on sinussa. Mikä siellä tunnin matkan päässä muuttuisi.

Joku ihme trauma ? Ollut joskus jonkun edellisen kanssa ja siitä alkoi alamäki ?

Et taida hänen kanssaan sille mökille päästä.

Vierailija
53/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin OLI mies, joka halusi olla mun kanssa lähinnä kotona. Ohjelmaan kuului ruuan laittaminen ja lenkkeily. Kavereiden kanssa sitten teki kalastusressuja yms. Mä tykkään veneillä ja kalastaa. Ilmeisesti hänen mielestään naiselle sopii vain tietty rooli. Ei ole muuten ainoa mies laatuaan. Muillakin ukoilla ollut samaa ongelmaa. Olenkin nykyään sinkkuna. En halua olla kahlittuna kotiin ja sen välittömään läheisyyteen. N38

Vierailija
54/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikoinani halunnut viedä avomiestä meidän suvun huvilalle. Jotenkin tuntui, ettei se sovi sinne yhtään. Tajusinkin sitten että kyseessä oli tiedostamaton torjunta ajatusta kohtaan, että perustettais perhe. En jotenkin halunnut ”sitouttaa” miestä mun kaikista tärkeimpiin muistoihin.

Vierailija
55/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on hyvin mahdollinen skenaario. Harmittaa, jos asia on tosiaan näin ja mies antaa menneisyyden haamujen vaikuttaa näin paljon.

AP

Vierailija
56/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pelottaa mökillä oleminen ilman isoa laumaa tai vanhempia. Vaihtoehtoisesti ei osaa käyttää kaasugrilliä/ajaa venettä/jotain muuta, joka on mökillä tehtävä. Ei mitenkään kehtaa kertoa asiaa sulle, miehinen uskottavuus romahtaisi.

Mökillä ei ole taida olla grilliä ollenkaan. Soutuvene tietääkseni löytyy, mies on puhunut soutureissuista ja kalastamisesta järvellä.

AP

Vierailija
57/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko mennä yksin mökkeilemään? Olen mieluiten mökillä yksin.

Vierailija
58/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on aika mysteeri jos mies ei itsekään tiedä miksi ei halua täysvarustellulle mökille tunnin ajomatkan päähän ja kahden.

Tod.näk tietää mutta ei osaa/halua pukea sanoiksi.

Mikään klassinen mökkiklisee ei tähän sovi.

Enkä usko, että vika on sinussa. Mikä siellä tunnin matkan päässä muuttuisi.

Joku ihme trauma ? Ollut joskus jonkun edellisen kanssa ja siitä alkoi alamäki ?

Et taida hänen kanssaan sille mökille päästä.

Kyllä mies oikeasti tietää syyn välttelylleen, ei vain suostu kertomaan sitä minulle. Sen sijaan käyttää tekosyytä tai ohittaa asian tyystin. En tiedä onko mies mökkeillyt jonkun exän kanssa ja jäänyt paha maku suuhun. Tai kuten aiempi keskusteluun osallistuja epäili, haluaa vaalia hyviä muistoja ja kokemuksia eikä "pilata" mökkiä viettämällä siellä aikaa kanssani.

AP

Vierailija
59/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin OLI mies, joka halusi olla mun kanssa lähinnä kotona. Ohjelmaan kuului ruuan laittaminen ja lenkkeily. Kavereiden kanssa sitten teki kalastusressuja yms. Mä tykkään veneillä ja kalastaa. Ilmeisesti hänen mielestään naiselle sopii vain tietty rooli. Ei ole muuten ainoa mies laatuaan. Muillakin ukoilla ollut samaa ongelmaa. Olenkin nykyään sinkkuna. En halua olla kahlittuna kotiin ja sen välittömään läheisyyteen. N38

Kuulostaa hieman tutulta. Mies tykkää enimmäkseen kotoilla kanssani. Käy mielellään silloin tällöin ravintolassa, kahvilla, elokuvissa tai kävelyllä kanssani mutta koti on silti mieluisin ajanviettopaikka kanssani. Kavereiden kanssa käy mm. ajeluilla ja keikoilla.

AP

Vierailija
60/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aikoinani halunnut viedä avomiestä meidän suvun huvilalle. Jotenkin tuntui, ettei se sovi sinne yhtään. Tajusinkin sitten että kyseessä oli tiedostamaton torjunta ajatusta kohtaan, että perustettais perhe. En jotenkin halunnut ”sitouttaa” miestä mun kaikista tärkeimpiin muistoihin.

Ehkä mies ei halua sitoutua enempää kanssani. Hän on tosin ollut minua kiinnostuneempi omistusasunnon hankkimisesta, lapsista ja naimisiinmenosta.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi