Huomenna sit riskiryhmään kuuluva teini kouluun julkisilla.
Kommentit (26)
No voi hirveää. Olen ns. riskiryhmää ja käynyt normaalisti töissä julkisilla koko kevään ja kesän. Ei pelota.
Turvallista matkaa.
...monta vaaraa ompiii tiellä...
Valveutuneena huoltajana varustat teinin tietysti FPP3 luokan lääketieteellisellä maskilla. Ei tartu taudit.
Missäpäin Suomea? Olisiko mahdollista mennä fillarilla, nyt on vielä niin hyviä ilmojakin.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea? Olisiko mahdollista mennä fillarilla, nyt on vielä niin hyviä ilmojakin.
Helsingissä. Matkaa kouluun noi 15km eli ei kannata lähteä fillarilla. Metro + bussi yhdistelmällä mentävä ja pahimpaan ruuhka-aikaan.
Ap
Meidän kuukki menee tämmöset suojavarusteet päällä kouluun. Matkustaa myös yleisillä kulkuneuvoilla. https://www.swat.fi/image/cache/data/11IMG_0004-500x500.jpg
Kustannat lapselle taksikyydit niin ei tarvitse käyttää julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kuukki menee tämmöset suojavarusteet päällä kouluun. Matkustaa myös yleisillä kulkuneuvoilla. https://www.swat.fi/image/cache/data/11IMG_0004-500x500.jpg
Opettele käyttämään oikeita termejä, jos on pakko trollailla. Kuukki matkustaa LINKILLÄ.
Juuri tuollaista matkaa suhahdin julkisilla koko kevään - ei koronaa. Töissä kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele käyttämään oikeita termejä, jos on pakko trollailla. Kuukki matkustaa LINKILLÄ.
No mut me ollaanki puoliksi kuukkimaalaisia. Ollaan junantuomia.
Riskiryhmä... Olen havainnut tällä palstalla, että täällä on tosi paljon riskiryhmäläisiä, suhteessa tosi paljon enemmän kuin reaalimaailmassa. Ei, siitepölyallerginen ei ole riskiryhmässä, ei astmaatikkojaan, jos oireet on lääkityksellä kurissa eikä varsinkaan se, jolla tuli kesälomalla muutama ylimääräinen ja painoindeksi on nyt 25,2.
En nyt tarkoita epäillä juuri ap:n tarinaa, mutta tähänkin ketjuun ehti jo noita riskiryhmäläisiä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä. Matkaa kouluun noi 15km eli ei kannata lähteä fillarilla. Metro + bussi yhdistelmällä mentävä ja pahimpaan ruuhka-aikaan.
Ap
Kuule. Laittakaa reksille erityisopetushakemus. Niin saatte vapaata.
Mekin laitettiin.
Tuo ylen juttu erityisopetus oikeudesta riskiryhmäläisille ja niille perheille, joissa on perheenjäseninä riskiryhmäläisiä, oli hyvä.
Eli lapsi, nuori, lukiolainen kun saa jatkaa 'etänä', jos kuuluu riskiryhmään tai perheessä on riskiryhmään kuuluvia jäseniä.
Lupaa anotaan reksiltä.
Teimme näin ja heti helpotti. Koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista matkaa suhahdin julkisilla koko kevään - ei koronaa. Töissä kaupassa
Minä taas tilasin ruoat kaupasta kotiin, olin etätöissä ja kävin vain lenkillä. En tavannut yhtään ihmistä, asun yksin omakotitalossa. Menin yhden kerran paikallisbussiin satutettuani jalkaani lenkillä. Matka kesti noin 11 minuuttia. Sain koronan, testi tehtiin sairaalassa ollessani. Olin sairaalassa 3 viikkoa. Turha aina siis kehuskella, tuurista se on kiinni.
Ja siis menin bussilla kotiin kaaduttuani lenkillä, sairaalaan menin koronan takia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmä... Olen havainnut tällä palstalla, että täällä on tosi paljon riskiryhmäläisiä, suhteessa tosi paljon enemmän kuin reaalimaailmassa. Ei, siitepölyallerginen ei ole riskiryhmässä, ei astmaatikkojaan, jos oireet on lääkityksellä kurissa eikä varsinkaan se, jolla tuli kesälomalla muutama ylimääräinen ja painoindeksi on nyt 25,2.
En nyt tarkoita epäillä juuri ap:n tarinaa, mutta tähänkin ketjuun ehti jo noita riskiryhmäläisiä enemmänkin.
News Flash: Sadoilla tuhansilla suomalaisilla on syöpää, vaikeaa astmaa, sydäntauteja jne. Ei siis mikään ihme, että riskiryhmäläisiä on täälläkin useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tilasin ruoat kaupasta kotiin, olin etätöissä ja kävin vain lenkillä. En tavannut yhtään ihmistä, asun yksin omakotitalossa. Menin yhden kerran paikallisbussiin satutettuani jalkaani lenkillä. Matka kesti noin 11 minuuttia. Sain koronan, testi tehtiin sairaalassa ollessani. Olin sairaalassa 3 viikkoa. Turha aina siis kehuskella, tuurista se on kiinni.
Todennäköisyys tuolle noin promillen tuhannesosa. Todennäköisyys sille, että ei saa koronaa tuollaisessa tilanteessa: 99,9999%
Olen kulkenut lähes päivittäin julkisilla koko tämän ajan ja kuulun riskiryhmään. Ei mitään hätää.