Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon tienaatte netti- ja itsepalvelukirppiksillä?

Vierailija
10.08.2013 |

Hei te ketkä myytte tavaraa netissä tai itsepalvelukirppiksillä,olisi mielenkiintoista tietää mitä myytte,millaisia hintoja pidätte ja paljonko saatte esim kuukaudessa tai yhden itsepalvelukirppiksen myyntikerta?Myös se myyttekö että saatte pieniin tuloihin jatketta vai ns.harrastuksena?

Kiitos ;)

Itse myin huudossa jonkun verran mutta enimmäkseen torissa ja itsepalvelukirppiksellä noin 3 krt vuodess siellä.Myyntipöydän jälkeen tulee voittoja n.25-140e riippuen miten paljon on ollut tavaraa ja onko sattunut ostaja juuri esim mun ikäisten lasten vaatteille.Vien vain hyväkuntoista ja halvalla menee..Tilaan myös ebaysta muutamia tavaroita kuukaudessa ja myyn netissä ja saan niin jonkun parisen kymmppiä kuussa voittoja,siihen kyllä lasken netissä myymäni käytetytytkin jutut.Haluan lisärahaa,tulot on pienet,lapsille extraa,tai lomamatkaa varten,kaverilahjoihin tai vaikka vain ruokaan,riippuen mikä on milloinkin tilanne.Auttaa tiukkiin tilanteisiin.Joskus löydän jotain käytettyäkin tosi halvalla ja myyn sitten muutamien eurojen voitoilla eteenpäin,halvat hinnat siksi että saan myytyä äkkiä ja siten saan mainetta reiluna myyjänä :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparimyyntiä on vaikeaa vertailla. Mielestäni kyse ei ole vain siitä summasta paljonko jää käteen, vaan sen suhteesta mihin hintaan on itse ostanut tavarat ja paljonko niistä saa kun myy kirpparilla. Joku myy 1000€ tavara 100 eurolla, toinen myy hankintahinnaltaan 100€ tavarat ja saa niistä 80€, kumpi teki paremman voiton?

Vierailija
2/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tarkoitin enemmän kun myytte ne omat käytetyt tavaranne,en mä tehtaile mitään supervoittoja,ei olisi varaa edes aloittaa sellaista ja riskaabelia jos ostetut tavarat ei myy niin tulee vaan lisäroinaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ebaysta jonkun tavaran posteineen 0,74e niin myyn sen korkeintaan 3e:lla joten voittoja jää kyllä pienestä tuotteesta ihan hyvin,varsinkin jos myy netissä jolloin ei tule itselle mitään kuluja sillä ostaja joko noutaa tai maksaa postimaksut ;)

Vierailija
4/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin: ja myykö joku ns. amatööri ompelija luomuksiaan ja miten ne menee?Ideoita etsiskelen myös mitä voisi myydä vielä erilaista ja saada vähän ylimääräisiä tuloja.Menot on kyllä karsittu minimiin..

Vierailija
5/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan halvalla käytettyä ja myyn vähän kalliimmalla. Keskimäärin varmaan 100-300 euroa kuukaudessa tulee voittoa. Toimin sekä netissä, että kirppareilla.

Vierailija
6/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut toihan on tosi hyvin!!!! Pitää itekin varmaan laajentaa toimintaa,mutta tuskin pystyn tollaisiin voittoihin kun pitäs olla rahaa millä ostaa kerralla kaikkea mitä sitten myydä.Omat on myyty lähes kaikki mitä ei itse tarvita ja ebaystä ei voi nyky tullimääräysten takia tilta kerralla paljoa tai maksuttavat :S

Vierailija
7/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokarit pilaavat koko kirppismyynnin idean.

Vierailija
8/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt pöydän kahdeksi viikoksi. Arvioisin että voittoa tulee noin 300 euroa. Paikka on karsinut trokarit pois. Kahden lapsen vaatteita, kenkiä ja leluja myyn omista nurkista.

Vierailija
9/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä n. 500-700e per vuosi, jo useamman vuoden myynti tota tahtia. Myyn harvakseltaan parempia lastenvaatteita kun jäävät pieneksi sekä satunnaisesti muuta kodin rompetta. Ihan harrastuspohjalta, voisin olla aktiivisempikin.

Vierailija
10/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 16:25"]

Jos saan ebaysta jonkun tavaran posteineen 0,74e niin myyn sen korkeintaan 3e:lla joten voittoja jää kyllä pienestä tuotteesta ihan hyvin,varsinkin jos myy netissä jolloin ei tule itselle mitään kuluja sillä ostaja joko noutaa tai maksaa postimaksut ;)

[/quote]

Mitä tavaraa tilaat ebaystä? Eli mikä tavara on sellaista, mikä menee kauaksi täällä? Sitten vielä kiinnostaa, mikä tavara on alle euron hintainen postikuluineen. Kysyn ihan uteliaisuuttani, koska myyn itse kaiken ylimääräisen kirppiksillä ja torissa, mutta vielä en ole ostanut mitään myytäväksi.

Vierailija
11/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Base fact: kirpparimyynnillä ei ansaitse muut kuin korkeintaan kirpputorien omistajat.

Jos myyntitulosta vähentää alkuperäisen ostohinnan, myyntikulut (pöytävuokran yms) JA LASKEE YHTÄÄN ARVOA ajalleen, niin persneton puolelle menee niin että roikaa.

Yleensä vielä käytetyn tavaran jälleenmyynti on melko heikkoa, asiakkaat tuppaavat olemaan aika laatutietoisia, eivätkä ainakaan vaatteiden osalta maksa tuollaisista rytkyistä. Joten jos ostat uutena jotain vaatetta ja myyt sen käytettynä, saat "myyntituloa" ehkä about 1-3% alkuperäishinnasta...

Kehottaisin siten vaikkapa mieluummin keräämään pulloja tai jakamaan mainoksia. Paremmin ansaitsisit niinkin, eikä menisi sen enempää aikaa.

Vierailija
12/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Base fact: en saa näistä muuten, jos lahjoitan eteenpäin. Meillä kirppis on kesämökin lähellä, joten tää on vain kiva harrastus lomailun ohessa. Lapsetkin oppii rahankäyttöä, kun seuraievat myyntiä. 9

Vierailija
13/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut tosi huonosti itsepalvelu kirppiksiltä voittoa, viikossa ehkä joku 150. vaikka myynnissä tosi nättejä ja uusiakin hyväkuntoisia vaatteita. kaikki laukut ja muu krääsä on kyllä mennyt paremmin.

Vierailija
14/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:31"]

Base fact: en saa näistä muuten, jos lahjoitan eteenpäin. Meillä kirppis on kesämökin lähellä, joten tää on vain kiva harrastus lomailun ohessa. Lapsetkin oppii rahankäyttöä, kun seuraievat myyntiä. 9

[/quote]

Opettele lukemaan. Tässä oli puhe ANSAITSEMISESTA.

Sinähän et ansaitse, siis tuloa - jos ensin ostat kalliilla ja sitten myyt vaivaa nähden halvalla.

Ap puhui siis tienaamisesta, jatkeesta perheensä elannolle, ei siitä, että kannattaako vanhat rytkyt myydä mieluummin kuin heittää pois. Kannattaa toki, muttei se ole sitten kyllä sun taloudellesi ansaitsemista, ainoastaan kulujen pienentämistä.

Vierailija
15/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn itse kirppareilta ostamat vanhat vaatteet jotka hyväkuntoisia,saan siis takaisin rahaa niistä hyvin,joskus jopa saman hinnan kuin mitä itse maksoin,uusilla ostan ruokaa tai lapsille vaatetta.Mielestäni se ei ole trokausta.Vien vain hyvää kamaa myyntiin ja myyn edullisesti juuri siksi ettei kirpparin idea katoa,se on varmaan harrastamistakin.

Vierailija
16/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä rahaa saan sen sijaan että antaisin ilmaiseksi...

Vierailija
17/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräämällä ja mainoksia jakamalla ei kyllä tienaa,ei ees euron tunti,sama vaikka mustikoita keräämällä tuntihinnaksi voi tulla euro minkä saat.Kyllä se kantsii netissä myydä,voi saada 5e voittoa jostain minkä itse saanut vaikka ilmaiseksi tai vanhan tavaran mitä ei enää tarvitse,ei ole iso vaiva viedä kauppareissulla postiin,ostaja maksaa kerta postitkin,siinä tienaat sen 5e reilusti alle tunnin.Siivoojana tienasin verojen jälkeen noin 5e tunti miinus työmatkat ja eväät,joten ymmärrän euronkin arvon ehkä erilailla kuin moni muu..

Vierailija
18/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:48"]

Myyn itse kirppareilta ostamat vanhat vaatteet jotka hyväkuntoisia,saan siis takaisin rahaa niistä hyvin,joskus jopa saman hinnan kuin mitä itse maksoin,uusilla ostan ruokaa tai lapsille vaatetta.Mielestäni se ei ole trokausta.Vien vain hyvää kamaa myyntiin ja myyn edullisesti juuri siksi ettei kirpparin idea katoa,se on varmaan harrastamistakin.

[/quote]

No eihän se tietenkään ole trokaamista jos myy omassa käytössä olleet pois.

Vierailija
19/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:49"]

No kyllä minä rahaa saan sen sijaan että antaisin ilmaiseksi...

[/quote]

Ap kysyi mahdollisuudesta saada elantoon lisää rahaa. Jos ostelet kalliilla ja myyt halvalla, et rikastu.

Vierailija
20/47 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:53"]

Pulloja keräämällä ja mainoksia jakamalla ei kyllä tienaa,ei ees euron tunti,sama vaikka mustikoita keräämällä tuntihinnaksi voi tulla euro minkä saat.Kyllä se kantsii netissä myydä,voi saada 5e voittoa jostain minkä itse saanut vaikka ilmaiseksi tai vanhan tavaran mitä ei enää tarvitse,ei ole iso vaiva viedä kauppareissulla postiin,ostaja maksaa kerta postitkin,siinä tienaat sen 5e reilusti alle tunnin.Siivoojana tienasin verojen jälkeen noin 5e tunti miinus työmatkat ja eväät,joten ymmärrän euronkin arvon ehkä erilailla kuin moni muu..

[/quote]

Ja sä meinaat, että kotinsa irtaimistoa realisoimalla sitten lyö tuntipalkoille...? ;-)

Mainitsin pullot ja mainokset konkretisoidakseni, miten onneton "bisnes" kirpparimyynti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi