Mun on pakko kysyä, mutta kysynpähän kuitenkin, kuolemasta
Ihminen on saattohoidossa, syöpä levinnyt maksaan. Ihminen on kauttaaltaan keltainen, pääasiassa nukkuu, syödä jaksaa itse enää juuri ja juuri. Mieli on kuitenkin säilynyt hyvänä, jaksaa vitsailla.
Kauanko tässä vaiheessa saattaa elämää vielä olla edessä? Kuinka jäljellä olevia elinpäiviä osaa osataan arvioida?
Kommentit (6)
Mitä hyvänsä muutamasta tunnista kuukauteen tai puoleentoista. Kun mummoni kuili syöpään, hän oli noin kuukauden saattohoidossa. Ilman kunnon kipulääkitystä olisi varmaan kullut jo sen kuukauden ekoina päivinä ja näyttikin silloin siltä. Kipulääkitys antoi sitten vielä kolme hyvää viikkoa. Viimeisellä viikolla ei käytännössä enää ollut hereillä eikä missään kontaktissa ulkomaailmaan, silloin näki joka päivä, miten kuolema tulI lähemmäs ja lähemmäs.
juuri enne tuon viikon alkua mummo sanoi, että pelottaa, millaisia ne viimeajat ovat. Kun huonekaveri kävi sitä vaihetta paraikaa läpi. Jälkenepäin mietin, että kumpa olisin osannut sanoa, ettei se huonekaveri todennäköisesti itse tiennyt tilastaan enää mitään, ja tuskinpa mummmokaan viime päivinä enää mitään ajatteli.
Täällä saatoohoitoa tehneenä....
Muutamassa viikossa lähti tästä maailmasta diagnoosin jälkeen..
Viimeisen päivän tietää siitä, että kuume nousi.
Ei viimeisinä oäivinä / viikkona ollut enää läsnä.
Voimaa!
Viikko, ehkä kaksi.
Voimia sinulle.
Siinä vaiheessa jos/kun virtsaa lakkaa erittymästä niin max. viikko.
Voi kulua tunteja tai päiviä, jopa viikkoja. Kukaan ei voi tietää.