Miten paljon tienaatte netti- ja itsepalvelukirppiksillä?
Hei te ketkä myytte tavaraa netissä tai itsepalvelukirppiksillä,olisi mielenkiintoista tietää mitä myytte,millaisia hintoja pidätte ja paljonko saatte esim kuukaudessa tai yhden itsepalvelukirppiksen myyntikerta?Myös se myyttekö että saatte pieniin tuloihin jatketta vai ns.harrastuksena?
Kiitos ;)
Itse myin huudossa jonkun verran mutta enimmäkseen torissa ja itsepalvelukirppiksellä noin 3 krt vuodess siellä.Myyntipöydän jälkeen tulee voittoja n.25-140e riippuen miten paljon on ollut tavaraa ja onko sattunut ostaja juuri esim mun ikäisten lasten vaatteille.Vien vain hyväkuntoista ja halvalla menee..Tilaan myös ebaysta muutamia tavaroita kuukaudessa ja myyn netissä ja saan niin jonkun parisen kymmppiä kuussa voittoja,siihen kyllä lasken netissä myymäni käytetytytkin jutut.Haluan lisärahaa,tulot on pienet,lapsille extraa,tai lomamatkaa varten,kaverilahjoihin tai vaikka vain ruokaan,riippuen mikä on milloinkin tilanne.Auttaa tiukkiin tilanteisiin.Joskus löydän jotain käytettyäkin tosi halvalla ja myyn sitten muutamien eurojen voitoilla eteenpäin,halvat hinnat siksi että saan myytyä äkkiä ja siten saan mainetta reiluna myyjänä :)
Kommentit (47)
Yritin jo eilen vastailla muttei se tainnut onnistua...Harrastan ompelua ja enimmäkseen tulee ommeltua lapsille trikoovaatteita. Saumuri on ehdoton ja tavallinen kone sen lisäksi, toki ammattimaisemmassa toiminnassa tarvittaisiin myös peitetikkikone... Eli alku tulee kalliiksi kun koneet maksaa eikä halvinta kannata ostaa. Kaikki kankaat on oltava laadukkaita ja miellyttää silmää, muuten ei kannata nähdä vaivaa... Itse käytän lähinnä kotimaista designia, mutta jonkun verran ulkomaistakin. Trikoo- ja joustofroteekankaat maksaa 15-25e/m, jotain yksivärisiä tai alennettuja voi saada halvemmallakin.
Eli kankaatkin on kalliita, ehkä yrittäjä voi saada halvemmalla mutta silloin pitää tilata suurempia määriä.
Jos haluaa lisätienestejä ompelemalla, kannattaa varmaan ommella pipoja tai pienten lasten vaatteita, joihin ei mene paljoa kangasta. Pipot on tosi helppoja ommella saumurilla.
Itse olen myynyt lähinnä vaan käytettyjä ompelemiani vaatteita kirpparilla ja ne on menneet sieltä hyvin kaupaksi, ehkä koska ne on niin kivoja kuoseja, siististi ommeltuja ja olen ollut tarkka pyykkihuollon suhteen. Käytetyn trikoopuseron hinnaksi olen laittanut 4-8e, pipon 4-6e. Pipot eivät juuri edes kulu kun niitä ei tarvitse pestä niin usein.
Trokaamista en harrasta, mutta joskus olen tehnyt löytöjä kirppareilta tosi halvalla ja kun emme niitä enää itse enää tarvitse niin toki myymme ne sillä hinnalla mitä niistä maksetaan siinä kunnossa. kierrätyskeskuksesta ja Fidalta olen tehnyt pari huippulöytöä. Rakastan vanhoja vintagevaatteita ja muita tavaroita, raha ei ole se tärkein juttu vaan kiinnostus tavaroihin, tuunaaminen ja uuden luominen.
Vauvanvaateita ja tarvikkeita myin. 3vk tuloa 270€.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 20:46"]
Mä sain just hiukan yli 1800 euroa, kun myin perheen tarpeettomia tavaroita ja lapsen pieneksi jääneitä vaatteita.
Pk-seudulla tuoomoiset myynnit onnistuu tosin monilta, mikäli vaan on hyväkuntoista ja "haluttua" tavaraa. :)
Oli ihan kivaa näpertelyä. :)
[/quote]
Missä myit? Itselläkin paljon lapselta pieneksi jääneitä vaatteita, jotka vois panna kiertoon.
Jälleenmyyntiarvo riippuu todella paljon siitä millaisia vaatteita tms. olette lapsillenne hankkineet. Itse yritän löytää merkkivaatteita ja muuten kivoja vaatteita edullisesti alesta tai käytettynä ja saan usein käytettynä ostamastani ja lapseni käyttämästä sen hinnan takaisin, jonka olen itsekin maksanut.
Markettivaatteista ei ole kukaan valmis kummoisia summia, eikä niitä saa välttämättä myytyä ollenkaan. Esim. nyt kun laitoin pöydän niin ensin siitä myytiin kalleimmat vaatteet toppahousut 30 €, kengät 20 € jne. Ne euron kamat eivät vedä samalla tavalla.
Trokaaminen tarkoittaa varastetun tavaran myymistä, ihan tiedoksi niille jotka ei tienneet. Ja mitä itseeni tulee, välillä saan satasen sieltä, muutaman tuolta. Kyllä se mieltä lämmittää ja on ihan puhtaasti lisäansiota meidän perheeseen.. Nytkin on rahat lopussa, niin päätimpä laittaa myyntiin kaikenlaista hyvää tavaraa ja useamman satasen olen jo tienannut. Mitä helvettiä joku täällä jyystää pilkkua?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 23:43"]
Trokaaminen tarkoittaa varastetun tavaran myymistä, ihan tiedoksi niille jotka ei tienneet. Ja mitä itseeni tulee, välillä saan satasen sieltä, muutaman tuolta. Kyllä se mieltä lämmittää ja on ihan puhtaasti lisäansiota meidän perheeseen.. Nytkin on rahat lopussa, niin päätimpä laittaa myyntiin kaikenlaista hyvää tavaraa ja useamman satasen olen jo tienannut. Mitä helvettiä joku täällä jyystää pilkkua?
[/quote]
Olet väärässä
http://urbaanisanakirja.com/word/trokari/
Mä sain just hiukan yli 1800 euroa, kun myin perheen tarpeettomia tavaroita ja lapsen pieneksi jääneitä vaatteita.
Pk-seudulla tuoomoiset myynnit onnistuu tosin monilta, mikäli vaan on hyväkuntoista ja "haluttua" tavaraa. :)
Oli ihan kivaa näpertelyä. :)