Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisesta suhteesta irtaantuminen. Tämä on ristiriitaisten tunteiden kanssa kamppailua. Mies lupaa muuttuvansa.

Vierailija
12.08.2020 |

Elän nyt jossain henkilökohtaisessa helvetissä hyvin monenlaisten tunteiden kanssa.
Yritän vahvasti pitää järjen päässä, etten sortuisi uudestaan miehen luokse. Yritän muistella kaikkea niitä kokemuksia, joiden takia päädyin nyt turvakotiin.
Todella pitkään olen ollut ahdsitunut ja masentunut, epämääräisesti tuntenut olevani loukussa omassa kodissani. Kliseisesti kerrottuna olen tosiaan enää varjo itsestäni.

Henkinen väkivalta on saanut irsetunnon heikoksi, olen alistuvainen ja pelokas. Pidän itseäni tyhmänä ja järjenvastaisena ihmisenä monesta syystä. Sen takia, että mies on syöttänyt näitä sanoja ja halveksinut.
Myöskin sen takia, että olen ylipäätänsä suostunut moiseen käytökseen enkä ole pystynyt pitämään rajoistani kiinni.
Fyysinen väkivalta on ollut aika rajua myöskin kun vertaa kuinka lyhyessä ajassa sitä on ollut aika usein ja se alkoi kuristamisella.
Viimeinen niitti oli kun päähän kohdistui sen verran kova lyönti, että vaatii useita lääkärikäyntejä. Pahemminkin olisi voinut sattua joten toisaalta siinä iskussa oli myös onnea ja sain voimaa turvautua viimein konkreettisesti ammattiauttajien puoleen.

Tunteet vaihtelee surusta vihaan, ahdistukseen, pelkoon selviytymisestä, sekä minun että miehen. Mitä jos ylireagoin, mitä jos hän muuttuisikin. Totuus kuitenkin on, että hän ei ole muuttunut vaikka on ennenkin luvannut.
Nyt kuitenkin itkee, hokee rakastavansa, on niin pahoillaan, on vihainen itselleen, haluaa muutoksen, tahtoo vaikka kosia, ihan mitä vaan, antaa ihan kaikkensa, että palaisin. Sanoo, että sai nyt opetuksen ja pyytää minua vain palaamaan kotiin.
Tätä olen kuunnellut eilisestä saakka, hän anelee ja on tuskissaan. Vetoaa hänen lapsiinsa, ettei kestä jos me eroamme kun lapsetkin kärsivät kun olen ollut niin hyvä heitäkin kohtaan. Uhkailee heittävänsä tavarani pihalle jos joutuu lapsilleen kertomaan minun päätöksestäni lähteä. Sitten taas anelee ja pyytelee anteeksi.

Yritän olla kylmä ja olla päättäväinen. Silti välillä tulee vierotusoireita ja tahtoisin uskoa,
Kaikkeen tähän liittyy myös vahvasti alkoholi, ilman sitä ei ole fyysistä väkivaltaa. Mitä jos hän ei enää juokaan ja päättää laittaa korkin kiinni? Alamme urheilemaan ja vietämme normaalia elämää. En halua päihteitä elämääni näin vahvasti, olen itsekin sortunut juomaan enemmän ja siitäkin poden syyllisyyttä.

Kuitenkin henkinen väkivalta varmaan jatkuisi vaikka iskuja ei enää tulisi eikä viinaa käyttäisi.
Pää on täynnä ajatuksia laidasta laitaan.

Onneksi täällä saa olla ja saan tukea tilanteeseen, olen vasta alkumetreillä kuitenkin ja vasta rauhoitun yksikseni.

Kertokaa kokemuksia, neuvoja yms. Monilla on varmasti samankaltainen tilanne, jos ketjuun eksyy niin kuuntelen mielelläni myös elämästänne väkivaltaisessa suhteessa.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieläkin hän uhkailee, että heittää tavarasi pihalle ennen kuin ehdit itse ne hommata pois? Ja seuraavassa hetkessä pyytelee anteeksi? Eikö tuo jo todista, että hän on täysin epävakaa ja käyttää mitä tahansa keinoja kontrolloidakseen sinua? Ei tuollainen käytös aidosta muuttumishalusta kieli millään tavalla. Päinvastoin. Ei näemmä paljon yhtään tarvitse lepertelyjen pinnalta sokerikuorrutusta raaputtaa, kun se sama vanha manipuloija ja alistaja nousee pinnalle.

Älä nyt hyvänen aika palaa hänen luokseen. Jos hän oikeasti haluaa muuttua, hän tekee sen muutoksen ilman sinuakin. Ja jos hän haluaa sinut takaisin, hänen pitää ymmärtää, että hänen on ansaittava sinut. Pelkkä sanahelinä ei siis voi riittää, vaan hän hakee itselleen apua sekä alkoholiongelmaan että väkivaltaisuuteen. Sitten vasta hänellä on varaa alkaa haluta sinua takaisin. Ja yhtään mitään uhkailuja sun muita ei siihen muutosprosessiin kuulu. Ne ovat päivänselvä merkki siitä, että huulet heiluu, mutta todellista halua muuttaa mitään ei ole.

Vierailija
22/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se, joka olet nuori ja työura menetettynä vanhemman miehen kodissa ja miettinyt sitä, että elät ihan vierasta elämää itsellesi? 

Onnittelut, jos pääsit pois. Älä nyt vaan mene takaisin vaan muistele itseäsi ENNEN koko suhdetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Ikinä!!!!! mene takaisin. Äläkä mieti miten ex nyt pärjää. Pärjää miten pärjää. Sinä et ole aikuisesta miehestä vastuussa. Piste.

Vierailija
24/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on todella hyviä kommentteja. On upeaa, että tiedostat tuon, että mies vetoaa lapsiin ja hyviin hetkiin vain saadakseen sinut takaisin. Kyse ei siis ole siitä, että nuo hyvät hetket tulevaisuudessa lisääntyisivät.

Mutta se on kieltämättä todella inhottavaa, että ihminen automaattisesti haluaa muistella sitä kaikkea hyvää, jota on ollut. Ja ihminen myös automaattisesti haluaa uskotella itselleen, että sitä hyvää voisi olla enemmänkin. On todella vaikeaa pitää ajatukset realistisina ja muistaa myös, että ne huonotkin hetket ovat olleet totta.

Huonot hetket eivät ole lähdössä minnekään pelkillä lupauksilla. Haluan uskoa, että ihminen voi muuttua. Mutta se on hyvin harvinaista. Ja mikä tärkeintä, niin muuttumisen todisteeksi ei riitä alkuunkaan se, että toinen lupaa muuttua. Siihen tarvitaan selkeitä, radikaaleja tekoja. Ja kaikkihan me tiedetään, että niitä tekoja ei ikinä tule. Vain lupauksia, että kyllä minä muutun. Kyllä minä liityyn AA:han ja kyllä minä lopetan juomisen ilman AA:takin. Ja ikinä en enää lyö. Ja että parisuhteessa pitää luottaa toiseen ja lupauksiin, sillä eihän parisuhde voi muuten toimia... Ja sitten ei mitään enää tarvitsekaan näyttää tekoina, kun lupauksiin pitää luottaa.

Vierailija
25/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa saa kaupasta. Mutta sinun elämä on harvinainen. Todennäköisemmin voitat 10 kertaa lotossa päävoiton kuin synnyt tähän maailmaan. Että sitäkö varten sinä olit elämän kilpailussa kaikkein nopein ja kestävin, että sinut olisi lupa hakata hengiltä jonkun runkun toimesta, mikä olisi joutanut tulla äitinsä nielemäksi? Ei todellakaan. Mitä ikinä teet. Mene aina eteenpäin. Älä katso taakse vaan mene eteenpäin. Mitä pitemmälle menet sitä vähemmän sattuu ja lopulta ei satu enää lainkaan. Ei ole kuin yksi sääntö. Älä ikinä palaa takaisin sinne mistä lähdit.

Vierailija
26/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele tai lue hänen lässytyksiään enää. Lopeta yhteydenpito.

Vierailija
27/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin näytöt, siitten vasta paluu takaisin.

Ja sellaiset näytöthän eivät synny hetkessä. Mies yrittää tyhjillä lupauksilla saada aikaan pikaratkaisua. Mutta eivät sellaiset poppakonstit riitä, vaan tarvitaan oikeita näyttöjä. Ja niiden osoittamiseen menee vuosia.

Vierailija
28/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä olette oikeassa jokainen siitä mitä tässä tapahtuu ja tapahtuisi jos palaisin. 

Mies nyt lupaa, mitään konkreettista ei itse tee. Nämä ihan oikeasti ovat sanoja vain ja manipulointi yrityksiä. 

Olen onnellinen päätöksestä, että tulin tänne ja pistän nyt elämäni järjestykseen. 

Ei hän ole mies eikä mikään oikeastaan, kuka edes kohtelee ketään niin huonosti? 

Onneksi minulla on läheisiä ja tukijoita muutenkin, se on nyt voimavarani. 

Ap

Vierailija
29/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullehan kerrotaan, että ihminen ei voi muuttua. Kerran hakkaaja on aina hakkaaja. Mutta aivan niin mustavalkoinen ei ole elämä. Mulla suhteen alkuvaiheessa mies oli väkivaltainen. Ei nyt nyrkillä lyönyt, mutta töni ja läpsi kasvoille. Kerran sitten asiasta käytiin hyvä keskustelu ihan selvin päin. Sanoin, että tilanne on nyt niin vakava ja seuraavasta väkivaltaisuudesta minä ihan oikeasti lähden. Että sen jos yhdenkin kerran vielä teet. No ei ole tehnyt. On kyllä lyönyt nyrkkiä seinästä ja ovestakin läpi, mutta minuun ei ole kertaakaan sen jälkeen koskenut. Tästä on nyt 12 vuotta aikaa, joten uskon linjan pitävän. Nyt kun hänellekin on tullut ikää, niin nuo raivokohtaukset ovat muutenkin jääneet hyvin harvinaisiksi. Yleensä jos riitaa nyt tulee, niin se lompsii omaan mancaveen ja juo siellä lisää sekä nukkuu siellä. Mutta nyt kun se on pari kertaa seinän korjannut ja maksanut yhden uuden sisäoven, niin ilmeisesti on tajunnut sen järjettömyyden.

Ihminen VOI muuttua.

Vierailija
30/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta, että joku hakee tavarasi ja sitten lopetat yhteydenpidon kokonaan. 

Vierailija
31/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen ihminen tarvinnee käyttäytymisterapiaa muuttaakseen tapojaan. Onko mies jo ilmoittautunut?

Ehkä se on miehelle tarpeen joo, mutta ap:n ei kannata jäädä odottelemaan tuloksia.

Rakas ap, älä mene takaisin. Rakenna uusi ikioma elämäsi.

Vierailija
32/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sullehan kerrotaan, että ihminen ei voi muuttua. Kerran hakkaaja on aina hakkaaja. Mutta aivan niin mustavalkoinen ei ole elämä. Mulla suhteen alkuvaiheessa mies oli väkivaltainen. Ei nyt nyrkillä lyönyt, mutta töni ja läpsi kasvoille. Kerran sitten asiasta käytiin hyvä keskustelu ihan selvin päin. Sanoin, että tilanne on nyt niin vakava ja seuraavasta väkivaltaisuudesta minä ihan oikeasti lähden. Että sen jos yhdenkin kerran vielä teet. No ei ole tehnyt. On kyllä lyönyt nyrkkiä seinästä ja ovestakin läpi, mutta minuun ei ole kertaakaan sen jälkeen koskenut. Tästä on nyt 12 vuotta aikaa, joten uskon linjan pitävän. Nyt kun hänellekin on tullut ikää, niin nuo raivokohtaukset ovat muutenkin jääneet hyvin harvinaisiksi. Yleensä jos riitaa nyt tulee, niin se lompsii omaan mancaveen ja juo siellä lisää sekä nukkuu siellä. Mutta nyt kun se on pari kertaa seinän korjannut ja maksanut yhden uuden sisäoven, niin ilmeisesti on tajunnut sen järjettömyyden.

Ihminen VOI muuttua.

Hei ihan tosi, onko nyt oikea paikka tulla kertomaan tuollaista, kun ap on TURVAKODISSA, mies ALKOHOLISTI ja pahoinpidellyt ap:ta niin, että se on vaatinut LÄÄKÄRIKÄYNTEJÄ. 

Vierailija
33/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen VOI muuttua.

No tämä ei muutu, on niin kieroutunut päästään kun oikeasti uskallan kohdata kaiken ja epäkohdat puheisssaan, ristiriidat teoissaan ja ylipäätänsä kun häntä katsoo kauempaa niin oikestaan näen paljon paremmin. Hävettää mihin tosiaan olen alistunut. Typerää mutta tästä selviän. 

Ap 

Vierailija
34/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen VOI muuttua.

No tämä ei muutu, on niin kieroutunut päästään kun oikeasti uskallan kohdata kaiken ja epäkohdat puheisssaan, ristiriidat teoissaan ja ylipäätänsä kun häntä katsoo kauempaa niin oikestaan näen paljon paremmin. Hävettää mihin tosiaan olen alistunut. Typerää mutta tästä selviän. 

Ap 

Eksäni oli pääasiassa henkisesti väkivaltainen, mutta en koskaan, ikinä, missään olosuhteissa pystyisi luottamaan häneen enää. Hienoa hänelle, jos olisi pystynyt muuttumaan ja kiva hänen puolisolleen, joka minä en missään olosuhteissa halua olla. Olen mielummin yksin. Yksinolossa ei ole mitään vikaa. Väkivaltaisessa suhteessa on paljon vikaa. 

Vierailija
35/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntävä vastaus kosintaan aloittaisi sen todellisen helvetin, joka saattaisi päättyä kohtalokkaasti.

Katkaise KAIKKI yhteydet, vaihda ota uusi numero ja salaa se, ja tähän päälle hankit maistraatista turvakiellon.

Älä suostu tapaamaan enää koskaan, älä edes julkisella paikalla kahvikupin ääressä.

Annoin nämä samat ohjeet ystävälleni, joka ei uskonut. Oli kolme viikkoa tehohoidossa ennen kuin uskoi.

Vierailija
36/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen VOI muuttua.

Hei ihan tosi, onko nyt oikea paikka tulla kertomaan tuollaista, kun ap on TURVAKODISSA, mies ALKOHOLISTI ja pahoinpidellyt ap:ta niin, että se on vaatinut LÄÄKÄRIKÄYNTEJÄ. 

No onneksi en lähtenyt puolustuslinjalle oman miesystävän, tai no exän kohdalla. 

Hän ei muutu, ei oikeasti muutu. Olen hokenut tätä nyt sata kertaa itselleni ja haen vahvistusta. Saan voimaa ja itsearvostusta kun ymmärrän miten säälittävää käyttäytymistä mies harjoittaa. 

Tuon kaiken lisäksi on kutsuttu poliisit ja tehty rikosilmoitus, oikeus odottaa. 

Ei kuulu milläänlailla terveeseen suhteeseen. Ihan naurettavaa mutta ei hauskalla tavalla. 

Ap

Vierailija
37/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöntävä vastaus kosintaan aloittaisi sen todellisen helvetin, joka saattaisi päättyä kohtalokkaasti.

Katkaise KAIKKI yhteydet, vaihda ota uusi numero ja salaa se, ja tähän päälle hankit maistraatista turvakiellon.

Älä suostu tapaamaan enää koskaan, älä edes julkisella paikalla kahvikupin ääressä.

Annoin nämä samat ohjeet ystävälleni, joka ei uskonut. Oli kolme viikkoa tehohoidossa ennen kuin uskoi.

Joo näin täytyy tehdä, ihan varmuuden vuoksi. Aikaisemmin en minäkään uskonut, en koskaan olisi uskonut fyysistä väkivaltaa. Se kuitenkin tuli ja paheni. Syy oli minun tietysti. 

Nyt uskon kaikkia jotka tunnistavat ihmistyypin ja riskit ja järjestän asiat varman päälle mielummin. 

Ap 

Vierailija
38/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en toivo, että alat elää pelossa, toivon, että muodostat terveen pelon ja ennakkoluulon miestä kohtaan. Se suojelee sinua tekemästä mitään typerää  ja olemasta hellämielinen ja lankeamatta hänen pyydyksiinsä. Pieni inho tai vihakaan ei olisi pahitteeksi. 

Vierailija
39/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen VOI muuttua.

Oi vau, kylläpäs hänestä tuli oikea unelma, kun lyö enää nyrkkiä ovista läpi. ❤️

Vierailija
40/136 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko suhteessa voisi tehdä hyvää. Älä suostu asumaan miehen kanssa, ette kestäisi toisianne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi