Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset ovat niin piikikkäitä ja ilkeitä?

Vierailija
12.08.2020 |

Ovatkohan luonnostaan vai onko elämä tehnyt heistä sellaisia? Vai onko niin paha olo että täytyy kuittailla toisille koko ajan?

Olen ihmetellyt yhden ystävän käytöstä jo vuosien ajan, nyt alkaa mennä kuppi nurin. Melkein kaikesta mitä sanon, hänen täytyy piikitellä, jos ei suoraan ilkeile, niin piilo***tuilee jotenkin. Jos mulla on vaikka uusi takki tyyliin Marimekko (no otin vain esimerkiksi, ei mulla oo), niin "Oho, miksi noin kalliin takin ostit?" tai "Miten sulla on rahaa tuohon?" tai "Sulle ei kelpaa kuin ainoastaan merkkituotteet." Kerran ostin kirpparilta, en muista mitä, niin tämä ystävä: "Mä luulin että sulle kelpaa vain merkkituotteet."

No nämä nyt vain esimerkkejä, mutta tuohon tyyliin, ihan kaikesta.

Sanokaa nyt jotain, varsinkin ilkeät - miksi ilkeilette ihmisille? On kuulkaa raskasta.

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan miksu jotkut ihmiset tulkitsevat kaiken ilkeilyksi. On kuules raskasta.

Tässä hyvä esimerkki, miksi jotkut ovat ilkeitä. Yleensä tämän tyyppiset ovat juuri niitä jotka aukovat päätään ja kun heittää takaisin, saavat kauhean raivokohtauksen. Tällaisilla ihmisillä on vääristynyt omakuva ja erittäin huono omanarvontunto, jos vain katsot asiaa hiukankin oikealta kantilta, niin huomaat olevasi tällaisesta ihmisestä parempi kaikin puolin ennen, kuin hän edes avaa suutaan.

Juurikin näin!

Vierailija
62/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijä, älä ilkeile, kertoo enemmän sinusta kuin ilkeilyn kohteesta. Sinuna pitäisin suuni supussa. Ha ha,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo on tuollainen. Jos uskaltaa jotain kysyä, pahimmillaan tiuskimista vastauksena, pitää tyhmänä niitä joista ei tykkää. Muiden jutuille naureskelee. Aloitti pomona parikymppisenä, ilman koulutusta. Kouluttautui työn ohella. Pääsi korkeammaksi esimieheksi, mutta lapsellinen käytös jatkuu vaan.

Only in palveluala...

Vierailija
64/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan miksu jotkut ihmiset tulkitsevat kaiken ilkeilyksi. On kuules raskasta.

No kyllä nuo ap:n kertomat jutut ovat selkeää kettuilua, en kuuntelisi hetkeäkään. Luultavasti sanoisin, että ikävää kun olet noin köyhä ja kateellinen.

Katkaise välit.

Ystävä-Tuttava ihmetteli kun meidän koiralla on ”väärät sääret”.

Eikö edes koirat saa olla rauhassa😂

Kierrän kaukaa tuon tyypin - tai seuraavalla kerralla arvostelen hänen ulkomuotoaan ... tai hänen koiran😎

Toinen naisnaapuri ”sun miehelläsi on iso pää”, ”onkos sun miehes laihtunut” ...

Kummatkin eukot muuten akateemisia, joten akateemisuus ei todellakaan takaa, että ihminen olisi fiksu!

Loukkaannuitko oikeasti kysymyksestä koskien koiraasi? Nyt tulin varovaiseksi, puhun aika ronskisti sekä omastani että muiden koirista ”hullu päässä, vesipää, haisuhönky” etc.

Vierailija
65/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuntuu, että ihmiset eivät voi uskoa yhteenkään hyvään ominaisuuteen henkilössä, josta eivät pidä. Kateellinen ihminen ilkeilee ihan jokaisesta kateuden kohteen tekosesta jne. Kaikki mitä hän tekee tai edustaa on p*skaa.

Toisaalta, vaikka tässä keskustelussa on paljon hyviäkin viestejä, tuntuu ylemmän koskevan myös näitä "kilttejä". Piikittelijät ovat ilmeisesti siis persoonattomia, epämiellyttäviä, tyhmiä ja epäonnistujia. En tiedä onko teistä osalle jäänyt jotain hampaankoloon, mutta juuri nyt käyttäydytte itse hieman samoin kuin kuvailemanne henkilöt.

Yrittäkää tarkastella asiaa objektiivisesti.

Eivätkö he sitten ole?

Vierailija
66/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo on tuollainen. Jos uskaltaa jotain kysyä, pahimmillaan tiuskimista vastauksena, pitää tyhmänä niitä joista ei tykkää. Muiden jutuille naureskelee. Aloitti pomona parikymppisenä, ilman koulutusta. Kouluttautui työn ohella. Pääsi korkeammaksi esimieheksi, mutta lapsellinen käytös jatkuu vaan.

Only in palveluala...

Kuulostaapa hirvittävältä pomolta! Voi yöks.

Vierailija
67/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piikittelen joskus ystävääni kun ostaa kalliita tavaroita tai varailee luksuslomia jonnekin hevonkuuseen. Mutta syy miksi piikittelen on se että itkee joka tapaamisella sitä kun ei ole rahaa. Ja samalla vinguttaa kahta eri luottokorttia *nyyh* saadakseen VAIN KAIKISTA VÄLTTÄMÄTTÖMIMMÄN! 

Vierailija
68/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuntuu, että ihmiset eivät voi uskoa yhteenkään hyvään ominaisuuteen henkilössä, josta eivät pidä. Kateellinen ihminen ilkeilee ihan jokaisesta kateuden kohteen tekosesta jne. Kaikki mitä hän tekee tai edustaa on p*skaa.

Toisaalta, vaikka tässä keskustelussa on paljon hyviäkin viestejä, tuntuu ylemmän koskevan myös näitä "kilttejä". Piikittelijät ovat ilmeisesti siis persoonattomia, epämiellyttäviä, tyhmiä ja epäonnistujia. En tiedä onko teistä osalle jäänyt jotain hampaankoloon, mutta juuri nyt käyttäydytte itse hieman samoin kuin kuvailemanne henkilöt.

On vaikea uskoa hyvää sellaisesta henkilöstä, joka jatkuvasti piikittelee, mitätöi ja lyttää sinua. Ehkä tällainen henkilö saattaa olla mukava jollekulle toiselle, mene ja tiedä. Mutta siinä vaiheessa, kun oma itsetunto alkaa olla palasina toisen ihmisen jatkuvan nälvinnän takia, niin ainoa pitkällä tähtäimellä hyvä vaihtoehto on katkaista välit tällaiseen ihmiseen. Ei siinä pidä jäädä miettimään, että jospa hänessä on sittenkin hyviä puolia ja olenkohan nyt tarpeeksi objektiivinen. Hän olisi jo näyttänyt ne hyvät puolensa, jos olisi halunnut.

Se, että ihmisessä ilkeydestä huolimatta olisi muita hyviä ominaisuuksia, ei tarkoita, että pitää olla hänen ystävänsä. Kuitenkin minusta on itsensä huijaamista yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan vakuuttelemalla kyseisen henkilön olevan nolla ihan kaikessa. Välien katkaisu on ihan hyvä valinta tällaisessa tilanteessa, mutta siitä en puhunutkaan. Osoitin vain, että uskottelemalla itselleen (ja muille), että toinen on huono ja itse parempi, sortuu itseasiassa vähän samaan kuin nämä mollatut piikittelijät.

Vierailija
69/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä piikittelen joskus ystävääni kun ostaa kalliita tavaroita tai varailee luksuslomia jonnekin hevonkuuseen. Mutta syy miksi piikittelen on se että itkee joka tapaamisella sitä kun ei ole rahaa. Ja samalla vinguttaa kahta eri luottokorttia *nyyh* saadakseen VAIN KAIKISTA VÄLTTÄMÄTTÖMIMMÄN! 

No vaikka ostelee luotolla, niin se on hänen asiansa, miksi pitää piikitellä?

70/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostavat omaa rauhaansa. Minä olen "ilkeä" tästä syystä.

En halua pysähtyä jaarittelemaan puolituttujen kanssa kaupassa. En halua, että harrastuspiirieni ihmiset soittelevat ja kertovat murheitaan. En huomaa, onko jollakulla uusi vaate tai kampaus. Uudet silmälasit saatan huomata jos ne muuttaa ulkonäköä aikaisemmasta, mutta en näe syytä puhua silmälaseista, kun en ole kiinnostunut kuulemaan selostuksia entisistä laseista ja uusien hankkimisesta.

Olen tällaisissa tilanteissa tyly, että saisin ne loppumaan mahdollisimman nopeasti. Olen huomannut, että kiireeseen vetoaminen ei auta. On varmaan ilkeää sitten paukauttaa suoraan, että minulla on kotona nyt paljon tärkeämpää tekemistä kuin seisoa tässä sinun kanssasi kaupan käytävän tukkeena.

Vierailija
71/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani ilkeilee usein ja hän on myös myöntänyt sen. Hänen mielestään se on ok käytöstä, koska hän sitten heti perään pyytää anteeksi! Miksi ei voisi vain pitää suutaan kiinni, jos ei ole muuta kuin ilkeää sanottavaa.

Vierailija
72/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö he sitten ole?

Ai että kaikki ilkeät ihmiset ovat täysin samanlaisia? Minusta esimerkiksi jotkut ovat älykkäämpiä ja toiset tyhmempiä, vaikka molemmat olisivatkin yhtälailla ilkeitä.

Vierailija
73/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Arvostavat omaa rauhaansa. Minä olen "ilkeä" tästä syystä.

En halua pysähtyä jaarittelemaan puolituttujen kanssa kaupassa. En halua, että harrastuspiirieni ihmiset soittelevat ja kertovat murheitaan. En huomaa, onko jollakulla uusi vaate tai kampaus. Uudet silmälasit saatan huomata jos ne muuttaa ulkonäköä aikaisemmasta, mutta en näe syytä puhua silmälaseista, kun en ole kiinnostunut kuulemaan selostuksia entisistä laseista ja uusien hankkimisesta.

Olen tällaisissa tilanteissa tyly, että saisin ne loppumaan mahdollisimman nopeasti. Olen huomannut, että kiireeseen vetoaminen ei auta. On varmaan ilkeää sitten paukauttaa suoraan, että minulla on kotona nyt paljon tärkeämpää tekemistä kuin seisoa tässä sinun kanssasi kaupan käytävän tukkeena.

Suorapuheisuus ja rajojen vetäminen tarvittaessa tiukastikin ei ole ilkeilyä. Ilkeilyssä mennään henkilökohtaisuuksiin ja huumorin ym. varjolla lytätään toisen luonteenpiirteet, vahvuudet, heikkoudet, ulkonäkö ja oleminen yleensäkin.

Vierailija
74/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä nuo ap:n kertomat jutut ovat selkeää kettuilua, en kuuntelisi hetkeäkään. Luultavasti sanoisin, että ikävää kun olet noin köyhä ja kateellinen.

Katkaise välit.

Kierrän kaukaa tuon tyypin - tai seuraavalla kerralla arvostelen hänen ulkomuotoaan ... tai hänen koiran😎

Toinen naisnaapuri ”sun miehelläsi on iso pää”, ”onkos sun miehes laihtunut” ...

Kummatkin eukot muuten akateemisia, joten akateemisuus ei todellakaan takaa, että ihminen olisi fiksu!

Loukkaannuitko oikeasti kysymyksestä koskien koiraasi? Nyt tulin varovaiseksi, puhun aika ronskisti sekä omastani että muiden koirista ”hullu päässä, vesipää, haisuhönky” etc.

Ihan fiksua varmaan olla puhumatta ronskisti toisten koirista.

Vierailija
75/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla oli kerran yksi siivooja joka kuittaili minkä ehti! Katsoi ensin kauan aikaa ilkeästi päälle ja sitten laukoi jotain inhottavaa: "Voi että, kylläpä sitä nyt ollaan niin hienosti pukeuduttu, ootko johonkin juhliin menossa? Miksi töissä pitää olla noin hienona?" "Voi että, tuo huulipunan sävy ei sovi sulle sitten alkuunkaan!" "Nuo housut lihottavat sua, miksi olet tuollaiset vetänyt päällesi?" "Vaalea hiusväri ei sovi sulle sitten ollenkaan!"

Ihan kamala ihminen.

Vierailija
76/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen  on omiaan jossain asiakaspalvelussa.. asiakkaita tulee varmaan vimmatusti.

toisaaltamikäli tuollaisellevantaa lessonin ja vastaileesamalla tavallatakaisin ja kyselee sitten tämän asennetta.

voihan  olla myös että jokin byrokraatin kukkanen jollain noijalla  on yrittänyt ryöpyttää kumulatiivisesti ja pitkään ja se alkaa näkya sitten myös vastauksissa.

Vierailija
77/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkaise välit.

Ihmiset yleensä rakastaa koiriaan tai ottavat arvostelun loukkauksena omia hoitotaitojaan kohtaan, eli koiran kautta voi loukata syvästi. Ne on kuin omia lapsia monille. Tykkään kaikista eläimistä enkä voisi sanoa niistä pahaa siitäkään syystä. Viattomat luontokappaleet koittaa vaan pärjätä tässä ihmisten maailmassa.

Vierailija
78/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla oli kerran yksi siivooja joka kuittaili minkä ehti! Katsoi ensin kauan aikaa ilkeästi päälle ja sitten laukoi jotain inhottavaa: "Voi että, kylläpä sitä nyt ollaan niin hienosti pukeuduttu, ootko johonkin juhliin menossa? Miksi töissä pitää olla noin hienona?" "Voi että, tuo huulipunan sävy ei sovi sulle sitten alkuunkaan!" "Nuo housut lihottavat sua, miksi olet tuollaiset vetänyt päällesi?" "Vaalea hiusväri ei sovi sulle sitten ollenkaan!"

Ihan kamala ihminen.

🤢

Vierailija
79/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkaise välit.

Ihmiset yleensä rakastaa koiriaan tai ottavat arvostelun loukkauksena omia hoitotaitojaan kohtaan, eli koiran kautta voi loukata syvästi. Ne on kuin omia lapsia monille. Tykkään kaikista eläimistä enkä voisi sanoa niistä pahaa siitäkään syystä. Viattomat luontokappaleet koittaa vaan pärjätä tässä ihmisten maailmassa.

Ei olisi kyllä kivaa jos joku nimittelisi mun koiria. Kyllähän ne niin rakkaita ovat.

Vierailija
80/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös sellaisia jotka eivät tajua edes jutun juurta,  tulee extempore kiroilu ja ärräpää reaktio jonkin akuutiin asiaan;

näillä on itsellä jo ns. tilanne päällä. eivät kykene sosiaaliseen dialogiin. vaan vaikkapa yleistetään huonoksi naisten "käsitelijäksi" omass lyhytsulussaan ja vastataan yleistäen jotain todella typerää, Sitten seuraa "minä olen pahoillani"muminaa ja purkan venyttelyä leukojen välissä.

tyypilline vastaus on muuten aina "ettei meidän kaverit sellaista tee" kun puututtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi