Haluaisin syödä vegaanisia jäätelöitä mutta tuoteluettelon näkeminen VIE RUOKAHALUN!
Sitruunasorbetti (vesi, sokeri, sitruunapyree (10%), täyteaine (polydekstroosi), glukoosisiirappi, stabilointiaine (tarakumi, guarkumi), emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit)), sitruunajäätelö (vesi, sitruunatäyte (sokeri, vesi, glukoosi-fruktoosisiirappi, sitruunamehutiiviste (9%), sakeutusaine (pektiini), luontainen aromi, väri (kurkumiini)), glukoosisiirappi, sokeri, rypsiöljy, täyteaine (polydekstroosi), kaakaovoi, härkäpapujauho (Suomi), stabilointiaine (tarakumi, guarkumi), emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), väri (kurkumaöljyuute), aromi), valkosuklaan makuinen kuorrute (kasviöljyt (kookos, rypsi), sokeri, riisijauhe (kuivattu riisisiirappi, riisitärkkelys, riisijauho, emulgointiaine (lesitiini), luontainen aromi)).
Kommentit (33)
Tuotteessa ei olekaan kuin kuusi E-koodia, näillä mennään. Ihanaa olla vegaani.
Tee itse, mun mies on vegaani ja tekee itse jäätelön.
Helppo tehdä vegaanista jäätelöä itse.
K-Marketissa myydään vegaanista banaanikarkkia, sellaisia nauhoja, ei kirpeitä. Mietin voisiko ne toimia varalla jos Ven. hyökkää. :D Ensijärkytykseen. Ei taida kestää kovin kauaa kaapissa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai jostain ällöstä kauraKERMASTA? No tänks.
Syön oikeaa jäätelöä, maistuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
. Ihanaa olla vegaani.
Sama kuin nauttisi joukkoliikenteestä tai peräpukamista! :D
Vierailija kirjoitti:
Syön oikeaa jäätelöä, maistuu paremmalta.
Tiedän että se myrhä mäistyy hyvältä myrhäjäätelössä.
Múrhajäätelö on kaikkein parasta jälkiruokaa eläinlapsen ja äitinsä grillatun fileen jälkeen!
Magnum Chill jäätelöpuikko. Ei minusta erityisen paha sisältö, oli vielä ihan hyvääkin.
Ainesosat: Vesi, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, glukoosisiirappi, mustikkasose (5%), kookosrasva, tiivisteestä valmistettu mustikkamehu (2,5%), hedelmäsokeri, glukoosi-fruktoosisiirappi, riisijauho, tapiokajauho, spirulinatiiviste, rapsiöljy, herneproteiini, emulgointiaineet (lesitiinit), vähärasvainen kaakaojauhe, aromit, stabilointiaineet (johanneksenleipäpuujauhe, guarkumi, karrageeni), suola, nostatusaine (E500), omenamehutiiviste, porkkanamehutiiviste, happamuudensäätöaine (sitruunahappo).
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo tavallisetkaan jäätelöt mitään lisäaineettomia ole. Tässä ihan perus vanilja, jonka pystyisi tekemään paljon vähemmilläkin raaka-aineilla..
Ainekset: Rasvaton MAITO jauheesta (Suomi), KERMA (Suomi), glukoosisiirappi, vesi, sokeri, herajauhe (MAITO), stabilointiaineet (johanneksenleipäpuujauhe, guarkumi), emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), jauhettu vaniljatanko, luontainen vanilja-aromi, dekstroosi.
Jäätelöön tarvitaan vain maitoa, kermaa, keltuaisia, sokeria ja vaniljaa.
Ainut ongelma on että jos tekee ilman jäätelökonetta, massa jää vaille kuohkeutta ja jäätyy kivikovaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo tavallisetkaan jäätelöt mitään lisäaineettomia ole.
tulit todenneeksi juuri yhden oleellisen asian viestissäsi: on olemassa tavallista jäätelöä joka on tehty oikeista perinteisistä raaka-aineista ja sitten on näitä omituisia kemikaali-lisäainesotkuja joita valmistetaan jotta myös ei-tavalliset kuluttajat olisi tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt jonkin resptin jossa vatkataan kikhernepurkin säilöntälientä vaahdoksi 🤮, sitäkö tarkoitat?
Kotitekoisen jäätelön kerma/kondensoitu sokerimaito/korvike kannattaa vispata kunnolla, niin saa edes vähän sitä ilmavuutta, jos sitä konetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jostain ällöstä kauraKERMASTA? No tänks.
Ei sitä kaurakermasta tehdä. Hupaisa ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt jonkin resptin jossa vatkataan kikhernepurkin säilöntälientä vaahdoksi 🤮, sitäkö tarkoitat?
En todellakaan. Yök! Esim. Banaaneista saa todella hyvää jäätelöä. Pilkkoo ja pakastaa ja sitten ajaa lihamyllyllä hienoksi. Hyvää!
Pakko tehdä nekin aina itse. :(