Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset ovat niin piikikkäitä ja ilkeitä?

Vierailija
12.08.2020 |

Ovatkohan luonnostaan vai onko elämä tehnyt heistä sellaisia? Vai onko niin paha olo että täytyy kuittailla toisille koko ajan?

Olen ihmetellyt yhden ystävän käytöstä jo vuosien ajan, nyt alkaa mennä kuppi nurin. Melkein kaikesta mitä sanon, hänen täytyy piikitellä, jos ei suoraan ilkeile, niin piilo***tuilee jotenkin. Jos mulla on vaikka uusi takki tyyliin Marimekko (no otin vain esimerkiksi, ei mulla oo), niin "Oho, miksi noin kalliin takin ostit?" tai "Miten sulla on rahaa tuohon?" tai "Sulle ei kelpaa kuin ainoastaan merkkituotteet." Kerran ostin kirpparilta, en muista mitä, niin tämä ystävä: "Mä luulin että sulle kelpaa vain merkkituotteet."

No nämä nyt vain esimerkkejä, mutta tuohon tyyliin, ihan kaikesta.

Sanokaa nyt jotain, varsinkin ilkeät - miksi ilkeilette ihmisille? On kuulkaa raskasta.

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on sellainen tuttu/kaveri jonka täytyy vittuilla ja myös vängätä kaikesta. Esimerkki: puhuttiin hajuvesistä, ja sanoin että luin jostain että ne parhaimmat paikat laittaa hajuvettä on juuri kaula ja ranteet.

Kaveri alkoi jotain vängätä että miten niin muka parhaimmat paikat, miksi sinä tommosia uskot. Sitten kysyin että mihin itse laittaa hajuvettä niin kuulemma kaulaan ja ranteisiin, muttei ole sitä mistään lukenut. ???? Okei, mahtava vänkäyksen ja kuittalun aihe taas. Aikuisia ollaan molemmat.

Vierailija
42/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on sellainen tuttu/kaveri jonka täytyy vittuilla ja myös vängätä kaikesta. Esimerkki: puhuttiin hajuvesistä, ja sanoin että luin jostain että ne parhaimmat paikat laittaa hajuvettä on juuri kaula ja ranteet.

Kaveri alkoi jotain vängätä että miten niin muka parhaimmat paikat, miksi sinä tommosia uskot. Sitten kysyin että mihin itse laittaa hajuvettä niin kuulemma kaulaan ja ranteisiin, muttei ole sitä mistään lukenut. ???? Okei, mahtava vänkäyksen ja kuittalun aihe taas. Aikuisia ollaan molemmat.

Kylläpä niin tutulta kuulostaa tämäkin. Kun sanon vaikka että käytiin paikassa X syömässä ja siellä ei kyllä ollut oikein hyvä ruoka, niin hän: "Miksi menitte paikkaan X? Miksi ette menneet paikkaan C?" No koska emme tienneet että paikan X ruoka ei ole hyvää, mutta nyt tiedämme kun kävimme siellä.

Ja joo, vänkäystä harrastaa hänkin piikittelyn lisäksi. Ei ehkä ihme että nyt alkaa riittämään?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto, jota koittaa pönkittää muita nälvimällä ja näpäyttämällä. Hänellä voi olla myös jotain kaunaa/kateutta sinua kohtaan ja siksi käyttäytyy noin lähes koko ajan. Ei siis ole ymmärtänyt ettei toisten onni ja menestyminen ole itseltä pois.

On oikeasti mahdollista ettei tiedosta olevansa jatkuvasti ilkeä, eli ei tajua että hänen kateutensa on niin näkyvää toisille. Kannattaa kysyä, miksi mollaa sinua jatkuvasti?

Jos mitään muutosta käytöksessä ei tapahdu, hän vain yksiselitteisesti on ilkeä, etkä semmoisella kaverilla tee mitään.

Vierailija
44/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ds- kirjoitti:

Heikko itsetunto, jota koittaa pönkittää muita nälvimällä ja näpäyttämällä. Hänellä voi olla myös jotain kaunaa/kateutta sinua kohtaan ja siksi käyttäytyy noin lähes koko ajan. Ei siis ole ymmärtänyt ettei toisten onni ja menestyminen ole itseltä pois.

On oikeasti mahdollista ettei tiedosta olevansa jatkuvasti ilkeä, eli ei tajua että hänen kateutensa on niin näkyvää toisille. Kannattaa kysyä, miksi mollaa sinua jatkuvasti?

Jos mitään muutosta käytöksessä ei tapahdu, hän vain yksiselitteisesti on ilkeä, etkä semmoisella kaverilla tee mitään.

Kiitos, juuri näin. Olipa asiallinen kommentti.

ap

Vierailija
45/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä niin tutulta kuulostaa tämäkin. Kun sanon vaikka että käytiin paikassa X syömässä ja siellä ei kyllä ollut oikein hyvä ruoka, niin hän: "Miksi menitte paikkaan X? Miksi ette menneet paikkaan C?" No koska emme tienneet että paikan X ruoka ei ole hyvää, mutta nyt tiedämme kun kävimme siellä.

Ja joo, vänkäystä harrastaa hänkin piikittelyn lisäksi. Ei ehkä ihme että nyt alkaa riittämään?

ap

Apua miten rasittava ihmistyyppi!!! Aaaaargh! Onko hänellä muita ystäviä? Veikkaan että ei.

Vierailija
46/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tuo ilkeily on silloin kun se on täysin tietoista.

Ei ihan niin pahaa silloin kun se tapahtuu jotenkin spontaanisti ja huomaamatta.

Tällaisia aste-eroja näen tässä asiassa.

Vierailija
47/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vttuiltiin lapsena koko ajan, opin sen tyylin itsekin. Sitä en tiennyt että minua yritettiin tuhota jotta lakkaisin olemasta. Sorry, en oppinut käyttäytymään ja kommunikoimaan normaalin lempeästi. Nykyään jo osaan koska elämä opettaa, love you!

Vierailija
48/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Apua miten rasittava ihmistyyppi!!! Aaaaargh! Onko hänellä muita ystäviä? Veikkaan että ei.

Ei ainakaan mitenkään kovin hyviä ystäviä. Olen ollut huomaavinani, että lähes kaikki ovat vuosien saatossa kaikonneet. Lähinnä pikkusisarensa kanssa viettää aikaa, shoppailee ja reissaa, ei muiden. Muuten nököttää kotona puolison ja lasten kanssa +  jotenkin olen saanut sellaisen vaikutelman että avioliittokin vetää viimeisiään, onhan siinä miehellä kestämistä. Ehkä hän sitten on kuittaillut muillekin? En tiedä.

ap

Vierailija
49/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elämäni aikana sortunut tuohon, nuorempana eniten. Minulla oli todella huono itsetunto. Luulin olevani hauska ja vitsikäs piikikkäine kommentteinani.. vanhemmiten tajusin asian kunnolla vasta kun oma mieheni sanoi ettei jaksa enää tuota jatkuvaa sarkasmia!! Vasta silloin ymmärsin kunnolla että ”vitsini” satuttivat häntä. Onneksi onnistuin muuttamaan tapani. Mietin että tuo ”sarkasmi” voi olla opittu puhetapa, aikuisena tajusin että minun isäni on ihan samanlainen, kertoo ”totuuksia” vitsailun varjolla, ja äitini joutuu kestämään tuota käytöstä edelleen :(

Vierailija
50/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tuo ilkeily on silloin kun se on täysin tietoista.

Ei ihan niin pahaa silloin kun se tapahtuu jotenkin spontaanisti ja huomaamatta.

Tällaisia aste-eroja näen tässä asiassa.

Kyllä tämän ko. tyypin toiminta on täysin tietoista. Kunpa olisikin tahatonta, mutta ei.

ap

Vierailija
51/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen möläyttelijä kirjoitti:

Itse olen elämäni aikana sortunut tuohon, nuorempana eniten. Minulla oli todella huono itsetunto. Luulin olevani hauska ja vitsikäs piikikkäine kommentteinani.. vanhemmiten tajusin asian kunnolla vasta kun oma mieheni sanoi ettei jaksa enää tuota jatkuvaa sarkasmia!! Vasta silloin ymmärsin kunnolla että ”vitsini” satuttivat häntä. Onneksi onnistuin muuttamaan tapani. Mietin että tuo ”sarkasmi” voi olla opittu puhetapa, aikuisena tajusin että minun isäni on ihan samanlainen, kertoo ”totuuksia” vitsailun varjolla, ja äitini joutuu kestämään tuota käytöstä edelleen :(

Huono itsetunto kyllä selittää, ehkä tuolla käytöksellä sitä yritetään peittää. Vaikutus vain on monesti päinvastainen. Hyvä että miehesi "herätteli" sua.

ap

Vierailija
52/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ap:n mainitsemat lauseet ei välttämättä ole tahallista ilkeyttä, vaan voivat olla myös ajattelemattomuutta ja tyhmyyttä.

Onko kaverilla asperger? Hän ei ehkä ymmärrä, että hänen puheensa voi tulkita ilkeilyksi, jos hän omassa päässään on esim. päätellyt, että olet rikas ja muotitietoinen. Ehkä kykenemätön muuttamaan käsityksiään, vaikka kuinka selittäisi.

Sosiaalisesti tyhmiä on paljonkin.

Ei hänellä ole Aspergeria. Ja tuossa aloituksessa tosiaan mainitsin vain joitakin esimerkkejä joita saattaa sanoa. En tiedä ilkeileekö hän muille kuin minulle, mutta ehkä jotain katkeraa sappea hänellä on sisällään ihan selvästi. Enkä tiedä onko jonkinlaista kateutta, näin olen asian itselleni selittänyt, koska en oikeastaan näe muuta tarvetta ilkeillä lähinnä ostoksistani. En aivan kaikkia pahimpia viitsi tänne kirjoitella, että ei tunnistaisi itseään jos sattuisi lukemaan. Ei mullakaan mitään luxusmerkkejä ole, ihan omasta mielestäni tavallisia, kuten vaikka Pentikiä ja Marimekkoa, Korsia ja sen sellaisia. Mutta jos nyt vaikka olen ostanut vuosi sitten Korsin kengät ja ostan vaikka uudet jostain alesta, niin "TAAS!!! VOI EI!" Huonoja esimerkkejä, tiedän....Ja jos katselen uutta autoa, niin "tottakai uutta, kun käytetty ei kelpaa!" Siis ihan vain katselen ja vertailen ennen isoa ostopäätöstä.....kuten varmaan moni muukin.

ap

Ahaa, teillä taitaa olla eroa ostovoimassa... ei ihme jos ärsyttää varsinkin jos mietit ääneen päivät pitkät ostoksiasi.

Vierailija
53/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vttuiltiin lapsena koko ajan, opin sen tyylin itsekin. Sitä en tiennyt että minua yritettiin tuhota jotta lakkaisin olemasta. Sorry, en oppinut käyttäytymään ja kommunikoimaan normaalin lempeästi. Nykyään jo osaan koska elämä opettaa, love you!

Voi apua! Sulla kumpusi se noin syvältä! Hei nyt kun mietin, niin aika moottoriturpa on myös ystäväni isä....tuli mieleen että ehkä siinä perheessä tuollainen puhetapa on ollut normaalia. Jos vaikka ystävän isä on koko ajan kuittaillut hänelle, niin hän on oppinut myös sellaisen tavan puhua toisille. Mene ja tiedä.

ap

Vierailija
54/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ds- kirjoitti:

Tätä olen miettinyt. Kuinka monta vuotta voi olla "tahattomasti" ilkeä, nälvivä ja lyttäävä, kunnes ihmisestä voi todeta, että se on vain ilkeä luonne eikä mitenkään sarkastinen älykkö?

Vierailija
55/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan miksu jotkut ihmiset tulkitsevat kaiken ilkeilyksi. On kuules raskasta.

Tässä hyvä esimerkki, miksi jotkut ovat ilkeitä. Yleensä tämän tyyppiset ovat juuri niitä jotka aukovat päätään ja kun heittää takaisin, saavat kauhean raivokohtauksen. Tällaisilla ihmisillä on vääristynyt omakuva ja erittäin huono omanarvontunto, jos vain katsot asiaa hiukankin oikealta kantilta, niin huomaat olevasi tällaisesta ihmisestä parempi kaikin puolin ennen, kuin hän edes avaa suutaan.

Vierailija
56/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ap:n mainitsemat lauseet ei välttämättä ole tahallista ilkeyttä, vaan voivat olla myös ajattelemattomuutta ja tyhmyyttä.

Onko kaverilla asperger? Hän ei ehkä ymmärrä, että hänen puheensa voi tulkita ilkeilyksi, jos hän omassa päässään on esim. päätellyt, että olet rikas ja muotitietoinen. Ehkä kykenemätön muuttamaan käsityksiään, vaikka kuinka selittäisi.

Sosiaalisesti tyhmiä on paljonkin.

Ei hänellä ole Aspergeria. Ja tuossa aloituksessa tosiaan mainitsin vain joitakin esimerkkejä joita saattaa sanoa. En tiedä ilkeileekö hän muille kuin minulle, mutta ehkä jotain katkeraa sappea hänellä on sisällään ihan selvästi. Enkä tiedä onko jonkinlaista kateutta, näin olen asian itselleni selittänyt, koska en oikeastaan näe muuta tarvetta ilkeillä lähinnä ostoksistani. En aivan kaikkia pahimpia viitsi tänne kirjoitella, että ei tunnistaisi itseään jos sattuisi lukemaan. Ei mullakaan mitään luxusmerkkejä ole, ihan omasta mielestäni tavallisia, kuten vaikka Pentikiä ja Marimekkoa, Korsia ja sen sellaisia. Mutta jos nyt vaikka olen ostanut vuosi sitten Korsin kengät ja ostan vaikka uudet jostain alesta, niin "TAAS!!! VOI EI!" Huonoja esimerkkejä, tiedän....Ja jos katselen uutta autoa, niin "tottakai uutta, kun käytetty ei kelpaa!" Siis ihan vain katselen ja vertailen ennen isoa ostopäätöstä.....kuten varmaan moni muukin.

ap

Ahaa, teillä taitaa olla eroa ostovoimassa... ei ihme jos ärsyttää varsinkin jos mietit ääneen päivät pitkät ostoksiasi.

En tosiaan mieti. Auton ostaminen nyt on niin suuri asia, että olen saattanut tuumia siitä jotain ääneen. Muista ostoistani en enää puhu hänelle mitään, mutta jos hän bongaa jotain uutta joko ylläni tai meillä kotona, kuittailu on valmis. Niin tyhmä en sentään ole, että ääneen mitään sanoisin kun omaan nilkkaan se kuitenkin käy.

ap

Vierailija
57/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuntuu, että ihmiset eivät voi uskoa yhteenkään hyvään ominaisuuteen henkilössä, josta eivät pidä. Kateellinen ihminen ilkeilee ihan jokaisesta kateuden kohteen tekosesta jne. Kaikki mitä hän tekee tai edustaa on p*skaa.

Toisaalta, vaikka tässä keskustelussa on paljon hyviäkin viestejä, tuntuu ylemmän koskevan myös näitä "kilttejä". Piikittelijät ovat ilmeisesti siis persoonattomia, epämiellyttäviä, tyhmiä ja epäonnistujia. En tiedä onko teistä osalle jäänyt jotain hampaankoloon, mutta juuri nyt käyttäydytte itse hieman samoin kuin kuvailemanne henkilöt.

Yrittäkää tarkastella asiaa objektiivisesti.

Vierailija
58/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan miksu jotkut ihmiset tulkitsevat kaiken ilkeilyksi. On kuules raskasta.

No kyllä nuo ap:n kertomat jutut ovat selkeää kettuilua, en kuuntelisi hetkeäkään. Luultavasti sanoisin, että ikävää kun olet noin köyhä ja kateellinen.

Katkaise välit.

Ystävä-Tuttava ihmetteli kun meidän koiralla on ”väärät sääret”.

Eikö edes koirat saa olla rauhassa😂

Kierrän kaukaa tuon tyypin - tai seuraavalla kerralla arvostelen hänen ulkomuotoaan ... tai hänen koiran😎

Toinen naisnaapuri ”sun miehelläsi on iso pää”, ”onkos sun miehes laihtunut” ...

Kummatkin eukot muuten akateemisia, joten akateemisuus ei todellakaan takaa, että ihminen olisi fiksu!

Vierailija
59/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ds- kirjoitti:

Tätä olen miettinyt. Kuinka monta vuotta voi olla "tahattomasti" ilkeä, nälvivä ja lyttäävä, kunnes ihmisestä voi todeta, että se on vain ilkeä luonne eikä mitenkään sarkastinen älykkö?

Sarkastisen älykön erotta siitä, että hän heittää yleensä filosofisia havaintoja loukkaamatta ketään. Tällainen henkilö osaa myös heittää niitä itsestään, lisäksi hän saa muut nauramaan vapautuneesti.

Vierailija
60/200 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuntuu, että ihmiset eivät voi uskoa yhteenkään hyvään ominaisuuteen henkilössä, josta eivät pidä. Kateellinen ihminen ilkeilee ihan jokaisesta kateuden kohteen tekosesta jne. Kaikki mitä hän tekee tai edustaa on p*skaa.

Toisaalta, vaikka tässä keskustelussa on paljon hyviäkin viestejä, tuntuu ylemmän koskevan myös näitä "kilttejä". Piikittelijät ovat ilmeisesti siis persoonattomia, epämiellyttäviä, tyhmiä ja epäonnistujia. En tiedä onko teistä osalle jäänyt jotain hampaankoloon, mutta juuri nyt käyttäydytte itse hieman samoin kuin kuvailemanne henkilöt.

Yrittäkää tarkastella asiaa objektiivisesti.

On vaikea uskoa hyvää sellaisesta henkilöstä, joka jatkuvasti piikittelee, mitätöi ja lyttää sinua. Ehkä tällainen henkilö saattaa olla mukava jollekulle toiselle, mene ja tiedä. Mutta siinä vaiheessa, kun oma itsetunto alkaa olla palasina toisen ihmisen jatkuvan nälvinnän takia, niin ainoa pitkällä tähtäimellä hyvä vaihtoehto on katkaista välit tällaiseen ihmiseen. Ei siinä pidä jäädä miettimään, että jospa hänessä on sittenkin hyviä puolia ja olenkohan nyt tarpeeksi objektiivinen. Hän olisi jo näyttänyt ne hyvät puolensa, jos olisi halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi