Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaloreita laskemalla laihduttaminen?

Vierailija
07.08.2013 |

viime keväänä aloitin laihduttamaan. Olisiko huhtikuussa ja paino pudoonnut tosi hitaasti eli nyt vasta lähtöpainosta 6kg. Alussa en laskenut kaloreita mutta kun olin 2kg pudottanut hitaasti niin rupesin kesällä laskemaan kaloreita. Nyt syön 1000kaloria/pvä. Kulutus on noin 1700kaloria. Paino vaan laskee todella hitaasti. Suurin ongelmani on syöpöttely ja napostelu. Koko ajan tekisi mieli mennä jääkaapilta hakemaan jotain. Terveellistä tietysti mutta tuleehan niistäkin kaloreita. Tänään olen syönyt kasvissosekeittoa,lasi maitoa ja ruisleivän ja lisäksi 28g pähkinöitä. Onko paljon? Illalla pitäisi olla vielä tortilloja kana-kasvis täytteellä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tosta tulee yli 1000kcal tälle päivälle... Mä syön yleensä 800-1000kcal kuutena päivänä viikossa ja yhtenä päivänä n. 1600kcal, paino on tippunu 2kk:ssa 8kg.

Vierailija
2/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 1200 kcal ole ihan ehdoton minimi, sen alle ei saisi laihduttaessa mennä. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä. Tee järkevät ruoat 3-5 krt vuorokaudessa oman rytmisi mukaisesti, ei napostelua. Niistä tulee helposti ylimääräisiä tosi nopsaan. Itse käytin raskauskilojen pudottamiseen yhtä kaupallista kalorilaskuria. Se oli jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorilaskurin mukaan 374kaloria tälle päivälle mennyt. Mistä saat yli 1000kaloria? Tortilloja syön yhden eli ehkä noin 300kaloria tulee siitä. Pitääkin kokeilla tuota systeemiäsi. Mutta eikö yhden päivän 1600kalorit tavallaan nollaa niitä muita päiviä?

ap

Vierailija
4/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nollaa, pitää aineenvaihdunnan kunnossa.

Vierailija
5/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:35"]

kalorilaskurin mukaan 374kaloria tälle päivälle mennyt. Mistä saat yli 1000kaloria? Tortilloja syön yhden eli ehkä noin 300kaloria tulee siitä. Pitääkin kokeilla tuota systeemiäsi. Mutta eikö yhden päivän 1600kalorit tavallaan nollaa niitä muita päiviä?

ap

[/quote]

Yleensä suositellaan yhtä "herkkupäivää" viikossa, jotta aineenvaihdunta vilkastuisi, ja kitupäivillä sen seurauksena paino putoaisi tehokkaammin.

Vierailija
6/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomminvarmasti tulevat kilot takaisin tuollaisella ruokasuhteella.

Vierailija
7/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:33"]

Eikös 1200 kcal ole ihan ehdoton minimi, sen alle ei saisi laihduttaessa mennä. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä. Tee järkevät ruoat 3-5 krt vuorokaudessa oman rytmisi mukaisesti, ei napostelua. Niistä tulee helposti ylimääräisiä tosi nopsaan. Itse käytin raskauskilojen pudottamiseen yhtä kaupallista kalorilaskuria. Se oli jees.

[/quote]

kalorit laskettu 1kg viikko pudotus tahtiin. Eli jos kulutus on 1700kaloria niin ei 1200kalorilla kovinkaan nopsaan laihdu. Olen malttamaton. Elämäntapaa tässä muutan mutta silti haluan päästä kuitenkin tavoitteeseeni nopeaan. Nyt yritän tehdä terveellisiä ruokia itse ja korvata kaupan valmisruokia ja mäkkäreitä ym. subeja. Kun saan ruuat muutettua terveellisiksi niin hion vielä ruoka-aikoja. Vielä epäsäännöllisyyttä. Itsellä kalorilaskurina iphonessa sovellus. 

ap

Vierailija
8/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdun 1400-1500 kalorilla. Kun opin ymmärtämään, että kuituja pitää saada tarpeeksi, niin suoli toimii. Samoin pitää muistaa juoda vettä ja liikunta on tärkeää - liikunnalle en itse asiassa pyri pudottamaan kaloreita, vaan vilkastamaan aineenvaihduntaa. Puolesta kilosta kiloon lähtee viikossa. PEruskulutukseni ei sitä paitsi ole sen enempää kuin reilu 1500 kaloria. Olen ns. normaalipainoinen laihduttaja, yritän saada löllöt vatsan seudulta pois. 

Vierailija
9/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:39"]

Pomminvarmasti tulevat kilot takaisin tuollaisella ruokasuhteella.

[/quote]

kerro miten niin? Ja tuli tosiaan viime viikonloppuna herkuteltuakin. Olin juhlissa ja sama toistuu tänä vk-loppunakin. Silloin en kaloreita laske vaan syön muuten maltilisesti. 

Kerro miten itse laihduttaisit?

ap

Vierailija
10/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:40"]

Minä laihdun 1400-1500 kalorilla. Kun opin ymmärtämään, että kuituja pitää saada tarpeeksi, niin suoli toimii. Samoin pitää muistaa juoda vettä ja liikunta on tärkeää - liikunnalle en itse asiassa pyri pudottamaan kaloreita, vaan vilkastamaan aineenvaihduntaa. Puolesta kilosta kiloon lähtee viikossa. PEruskulutukseni ei sitä paitsi ole sen enempää kuin reilu 1500 kaloria. Olen ns. normaalipainoinen laihduttaja, yritän saada löllöt vatsan seudulta pois. 

[/quote]

mitkä on mittasi. Itsellä sama urakka. Eli normaalipainon ylärajoilla roikutaan ja löllöt haluan pois. Olen ns. omenavartaloinen. Itse olen nyt 170cm/69kg

miten lisäät kuituja?

Itsellä tuppaa leipä ja herkut turvottamaan ja lisäämään nestettä.

ap

Vierailija
11/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väliä, jos juon pienen oluen versus leipää sen 132 kalorin edestä?  =)

Vierailija
12/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen tavoitteesi on liian vähän, mutta lasket kalorit väärin ja syöt enemmän kuin lasket syöväsi.

Itse söin -600..-800 kcal vajausta (noin 2000kcal päivässa) ja paino laski just sen 700g viikossa mitä pitikin, mutta pidinkin tarkkaa kirjaa ja punnitsin kaiken syömäni.

Vierailija
13/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä vain. Kiloklubissa alaraja on 1500kcal vuorokaudessa. Tätä pienemmällä kalorimäärällä on suuri vaara että ei saa ruuasta kaikkea mitä elimistö tarvitsee pysyäkseen terveenä.

Vierailija
14/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:58"]

Syömisen tavoitteesi on liian vähän, mutta lasket kalorit väärin ja syöt enemmän kuin lasket syöväsi.

Itse söin -600..-800 kcal vajausta (noin 2000kcal päivässa) ja paino laski just sen 700g viikossa mitä pitikin, mutta pidinkin tarkkaa kirjaa ja punnitsin kaiken syömäni.

[/quote]

pidän tarkkaa kirjaa ja punnitsen syömiseni. Ehkä tämä aloitus olikin turha. Välillä vaan turhautuu urakkaan jonka pitää kestää loppuelämä. Olen nyt kuitenkin viime viikosta laihtunut vajaan kilon. 

ap

Vierailija
15/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:35"]

ap

[/quote]

Mitä se nollaa kun jää kuitenkin alle päivän kulutuksen?!?

Vierailija
16/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:40"]

[/quote]

kalorit laskettu 1kg viikko pudotus tahtiin. Eli jos kulutus on 1700kaloria niin ei 1200kalorilla kovinkaan nopsaan laihdu. Olen malttamaton. Elämäntapaa tässä muutan mutta silti haluan päästä kuitenkin tavoitteeseeni nopeaan. Nyt yritän tehdä terveellisiä ruokia itse ja korvata kaupan valmisruokia ja mäkkäreitä ym. subeja. Kun saan ruuat muutettua terveellisiksi niin hion vielä ruoka-aikoja. Vielä epäsäännöllisyyttä. Itsellä kalorilaskurina iphonessa sovellus. 

ap

[/quote]

Lisää liikuntaa niin voit syödä samalla kalorivajeella enemmän.

Vierailija
17/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kilot tulee takaisin kun lopetat tuon tavoitteeseen päästyäsi ja alan syömään normaalisti. Vai kuvitteletko syöväsi noin vähän lopun ikääsi ja hivenaineet sitten purkista tms? 

Liikutko lainkaan? Aineenvaihduntaa olisi hyvä pitää käynnissä liikunnan avulla ja samalla saisit lisää liikkumavaraa syömiseen. Itse ainakin huomasin että stressaavassa elämänvaiheessa laihduttaminen oli mahdotonta, sillä en ehtinyt liikkua lainkaan. Ajoin pitkää työmatkaa ja tein toimistotyötä, kulutukseni vuorokaudessa oli surkea siis.

Vierailija
18/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikun kyllä kävelemällä 45min-1h lenkin päivittäin. En ota sitä syömisinä takaisin vaan ne on ylimääräisinä kulutettuja kaloreita.

ap

Vierailija
19/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:58"]

[/quote]

pidän tarkkaa kirjaa ja punnitsen syömiseni. Ehkä tämä aloitus olikin turha. Välillä vaan turhautuu urakkaan jonka pitää kestää loppuelämä. Olen nyt kuitenkin viime viikosta laihtunut vajaan kilon. 

ap

[/quote]

Laihtumista on turha kytätä viikkotasolla. Nestetasapainot heilahtelee ja vaikka syömiset menisi tasan suunnitellusti, niin paino voi nousta tai pysyä paikoillaan useitakin viikkoja, mutta sen jälkeen voi lähteä ihan yks kakas kolmekin kiloa. Auttaa paljon kun kijaa painoaan muistiin ja katsoo pidemmän jakson trendiä.

Vierailija
20/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:06"]

Ne kilot tulee takaisin kun lopetat tuon tavoitteeseen päästyäsi ja alan syömään normaalisti. Vai kuvitteletko syöväsi noin vähän lopun ikääsi ja hivenaineet sitten purkista tms? 

Liikutko lainkaan? Aineenvaihduntaa olisi hyvä pitää käynnissä liikunnan avulla ja samalla saisit lisää liikkumavaraa syömiseen. Itse ainakin huomasin että stressaavassa elämänvaiheessa laihduttaminen oli mahdotonta, sillä en ehtinyt liikkua lainkaan. Ajoin pitkää työmatkaa ja tein toimistotyötä, kulutukseni vuorokaudessa oli surkea siis.

[/quote]

siis nyt laihdutan. Kun olen tyytyväinen painooni niin nostan kaloreita vastaamaan kulutustani etten liho/tai laihdu. Liikun jo päivittäin.

ap