Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaloreita laskemalla laihduttaminen?

Vierailija
07.08.2013 |

viime keväänä aloitin laihduttamaan. Olisiko huhtikuussa ja paino pudoonnut tosi hitaasti eli nyt vasta lähtöpainosta 6kg. Alussa en laskenut kaloreita mutta kun olin 2kg pudottanut hitaasti niin rupesin kesällä laskemaan kaloreita. Nyt syön 1000kaloria/pvä. Kulutus on noin 1700kaloria. Paino vaan laskee todella hitaasti. Suurin ongelmani on syöpöttely ja napostelu. Koko ajan tekisi mieli mennä jääkaapilta hakemaan jotain. Terveellistä tietysti mutta tuleehan niistäkin kaloreita. Tänään olen syönyt kasvissosekeittoa,lasi maitoa ja ruisleivän ja lisäksi 28g pähkinöitä. Onko paljon? Illalla pitäisi olla vielä tortilloja kana-kasvis täytteellä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:07"]

liikun kyllä kävelemällä 45min-1h lenkin päivittäin. En ota sitä syömisinä takaisin vaan ne on ylimääräisinä kulutettuja kaloreita.

ap

[/quote]

Eli syöt liian vähän, kyllä sun pitää huomioida liikunnan kulutus syömisessä. Liian rankalla dietillä vain varmistat epäonnistumisen.

Vierailija
22/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok no kuinka paljon liikut ja mitä arvioit kuluttavasi liikkumalla? Johan sun keho syö sulta lihaksetkin jos 1000kcal energiasaannilla ylläpidät vielä liikuntaakin. Nyt lisää ravintoa koneeseen nainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:11"]

Ok no kuinka paljon liikut ja mitä arvioit kuluttavasi liikkumalla? Johan sun keho syö sulta lihaksetkin jos 1000kcal energiasaannilla ylläpidät vielä liikuntaakin. Nyt lisää ravintoa koneeseen nainen!

[/quote]

lenkillä kulutan noin vajaa 300-500kaloria

ap

Vierailija
24/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt noin vähän, sinun tulee jo käyttää jotain vitamiinilisiäkin. En todellakaan usko että saat ruoasta kaiken tarvitsemasi. Oma ravintoterapeuttinikin sanoi että jos laihduttaa minimikaloreilla, tulee mukana olla vitamiinit, ettei elimistö ala kärsimään puutostiloja. 

Kuulostaa vähän siltä että laihdutat oman pääsi mukaan. Ehkä kannattaisi hakea ammattilaisen apua noihin syömistottumuksiisi.. En minäkään syönyt oikein kun ensimmäisiä kertoja laihdutin. Sitten kun sain kunnolliset neuvot ravintoterapeutilta, parantui elämänlaatuni reippaasti ja kiloja lähti tippumaan.

Ot: Minua ärsyttää suunnattoman paljon ihmisten asenne laihduttamisen suhteen. "Kaikkimullehetitännenyt" on näköjään sinunkin asenteesi. Hitaalla tahdilla laihduttaessa, kroppa pysyy mukana ja kiinteytyy samalla. Hidas laihduttaminen myös takaa sen, että kilot pysyvät poissa. Mentaalipuoli laihduttamisessa on tärkeää. Jos jatkat tuolla "kaikkimullehetitännenyt" asenteella, repsahdat takuuvarmasti, koska koet koko ajan epäonnistumisen tunnetta. Etenkin silloin kun tarvitaan kokonaisvaltainen elämäntapamuutos, ei sen laihduttamisen kanssa saa olla kiire. Mieli tarvitsee aika paljon aikaa sopeutua kaikkeen mitä tapahtuu.

Vierailija
25/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikit terveydelläsi, ja keho tosiaan ottaa energiaa liikkumiseen lihaksista sitten jossain vaiheessa. Ihme pelleilyä....  Katsopas vaikka fitnessmimmejä, ne syö kuin isot miehet parhaimmillaan ja liikkuvat, mutta ovat myös rasvattomia ja timmissä kunnossa. Aineenvaihduntasi laskee tuollatavoin ja kulutus vähenee.

Vierailija
26/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:11"]

[/quote]

lenkillä kulutan noin vajaa 300-500kaloria

ap

[/quote]

Käyt siis vain lenkillä? Lihaskuntoa pitää pitää myös yllä. Kotijumppa toimii hyvin. Laihdut muutoin vain lihaksistasi.

Vierailija
27/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kotijumpata täällä kun lasten kavereita on talo aina täynnä. Ei siinä kehtaa ruveta lattialla jumppaamaan. Tilaa on ainoastaan olohuoneessa. Enkä tiedä hyviä jumppavideoitakaan.

eli minun pitää nostaa kaloreita. Loppuuko laihtuminen. Millä voin nostaa kaloreita? Täysjyvällä, rahkalla ja mehukeitolla?

ap

Vierailija
28/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://toobigtobeme.fitfashion.fi/

Ota ap vaikka tuolta mallia ja vinkkejä, blogisti pudotti vuodessa ylimääräiset kilonsa (paljon enemmän tietty kuin sinulla) ja nyt treenaa kisoihin. Lähde lukemaan blogia alusta jos nuo fitnesstouhut ei nappaa. 

Ks. nainen on myös opiskellut ravitsemustieteitä(?), eli osaa siinäkin mielessä asiansa, plus tietty tuo ihan silminnähtävä tulos ja muutos.

Vierailija
29/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutus on 1700 ja syöt 1000 niin pitäisi laihtua 700g viikossa. Jos ei niin joko syöt huomaamatta, lasket väärin, et punnitse tai kulutuksesi on pienempi.

Vierailija
30/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:22"]

http://toobigtobeme.fitfashion.fi/

Ota ap vaikka tuolta mallia ja vinkkejä, blogisti pudotti vuodessa ylimääräiset kilonsa (paljon enemmän tietty kuin sinulla) ja nyt treenaa kisoihin. Lähde lukemaan blogia alusta jos nuo fitnesstouhut ei nappaa. 

Ks. nainen on myös opiskellut ravitsemustieteitä(?), eli osaa siinäkin mielessä asiansa, plus tietty tuo ihan silminnähtävä tulos ja muutos.

[/quote]

Oon lukenut blogia nyt pari viikkoa jo. =) Kiitos suosituksesta. Hyvä blogi on kyllä ja paljon vinkkejä saanut. Tosin kuntosalia en harrasta tällä hetkellä. Käsitin että blogisti ihan alussa vaan lenkkeili ja käveli ja juttaili. Itse en juttailusta niin perusta. Pidän hedelmistä,smoothiesta,lihasta ja kasviksista ja täysjyvästäkin kohtuudella. 

Meillä tosiaan nyt melkein sama paino ja pituus blogistin kanssa. Jännä nähdä miten hänen kunnioitettava projektinsa etenee. Itse koen olevani lihavampi mahasta vielä kuin blogin kirjoittaja.

ap

Vierailija
31/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että  tuossa blogistissa on paljon lihasta järjestelmällisen treenaamisen ansiosta, painonnne eivät siis aivan suoraan vastaa toisiaan. Hänelläkin painon pudotus tällä hetkellä hankalaa, kun painoa tulee helposti takaisin. Olisko nyt niin, että pitkäjänteisyys ja maltti on nyt sitä mitä tarvitset eniten?

Vierailija
32/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:40"]

Minä laihdun 1400-1500 kalorilla. Kun opin ymmärtämään, että kuituja pitää saada tarpeeksi, niin suoli toimii. Samoin pitää muistaa juoda vettä ja liikunta on tärkeää - liikunnalle en itse asiassa pyri pudottamaan kaloreita, vaan vilkastamaan aineenvaihduntaa. Puolesta kilosta kiloon lähtee viikossa. PEruskulutukseni ei sitä paitsi ole sen enempää kuin reilu 1500 kaloria. Olen ns. normaalipainoinen laihduttaja, yritän saada löllöt vatsan seudulta pois. 

[/quote]

mitkä on mittasi. Itsellä sama urakka. Eli normaalipainon ylärajoilla roikutaan ja löllöt haluan pois. Olen ns. omenavartaloinen. Itse olen nyt 170cm/69kg

miten lisäät kuituja?

Itsellä tuppaa leipä ja herkut turvottamaan ja lisäämään nestettä.

ap

[/quote]

Näkkääriä, hapankorppua tai mahdollisimman rukiista leipää.  ja vihanneksia  Hedelmiä syön max 200 grammaa päivässä, pyrin aina  ylittämään puoli kiloa hedelmiä/kasviksia kuitenkin. Tänään olen syönyt mm. 100 grammaa viinirypäleitä, reilun annoksen vihreää salaattia, satsuman ja kolme palaa jälkiuunileipää. Noista tulee kuituja yli 25 grammaa, mikä on suositus. Lasken näitä eräällä ohjelmalla, mutta en viitsi mainostaa kun siitä on joku jo saanu täällä lokaa niskaan.  Joskus syön rahkaa ja siihen laitan vähän mysliä sekaan. Kalkkunaa ja juustoa on ollut ruokavaliosas myös. Tuhat kaloria näkyy olevan täynnä, vielä pitäisi löytää jotain iltapalaa, että tulee tarpeeksi. 

Vierailija
33/33 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, olen tämmäinen pätkä, 155/57,7 tänä aamuna punnittu. 50 kilossa mulla ei ole löllöä vatsaa ja siihen pyrin. Kesälomakiloja muutama tuossa. Minä herkuttelen silloin tällöin ja saatan syödä jätskin, suklaapatukan tai pullan mutta koetan olla mättämättä yletöntä määrää koskaan, vaan koetan pitää kalorit tasaisena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä