Miksi ateistit katsovat, että heidän pitää loukata uskovaisia?
Kiihkoateismi on jopa vieläkin ärsyttävämpää kuin kiihkouskovaisuus?
-keskitienkulkija
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 06:27"]
Toisen vakaumusta voi kunnioittaa, vaikkei sitä jakaisikaan.
[/quote]
Vakaumusta voi kunnioittaa, harhaisia ja naurettavia uskomuksia ei.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:49"]
Itse jouduin sietämään peruskoulun uskontotunnit ja rippikoulun. Kastettu vauvana... Minulla on paha olo, koska itse en olisi halunnut moista. Sitten olen vielä loukannut uskovia. Minusta asia on päinvastoin.
[/quote]
No rippikoulu ei ainakaan ole pakollinen. Kyllä kai nyt 15-vuotias osaa itse sen jo päättää ja sen vanhemmilleen perustella.
[/quote]
Kerropa millä tapaa rippikoulu on vapaaehtoinen, jos vanhemmilta tulee vaihtoehto, että joko rippikoulu tai vuosi arestia, viikkorahat pois jne. Näin tehdään monelle teinille. Jos on tapakristittyä uskovaisemmat vanhemmat, ei välttämättä mikään määrä argumentteja maailmassa käännä heidän päätään. Lapsi riparille, tahtoi tai ei.
Ei se kovin vapaaehtoiselta tunnu, kun laitetaan sanktioita, jos ei mene rippikouluun. Sitäkin ihmettelen, että jos 15-vuotias on tarpeeksi kypsä menemään "vahvistamaan uskonsa" ja "vahvistamaan jäsenyytensä ev.lut-kirkkoon", niin miksei 15-vuotias ole tarpeeksi kypsä ilmaisemaan tahtonsa varsinaisesta uskontokunnasta ja eroamaan kirkosta? Vasta 18-vuotiaana voi yksinään erota kirkosta, sitä ennen tarvitaan vanhempien lupa ja jos on edellä mainitun kaltaiset vanhemmat, voitte arvata, tuleeko sitä allekirjoitusta papereihin...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:47"]
Kiihkoateismi on jopa vieläkin ärsyttävämpää kuin kiihkouskovaisuus?
-keskitienkulkija
[/quote]
Missä ateisti on loukannut uskovaista? Valtio pitää erottaa täysin uskonnosta eikä missään valtiollisissa laitoksissa saa tehdä mitään yskonnollisia juttuja. Se on oikein.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:06"]
Kiihkoateismi on sitä, että yritetään tuhota kaikki PERINTEET ja KULTTUURI sen varjolla, että niissä on uskonnollissävytteisiä vivahteita. Joulujuhlasta yritetään vääntää tonttujuhlaa, kevätjuhlassa laulattaa väkisin jotain pliisua paskaa, ettei kenenkään suusta vaan karkaa sana "jumala".
Meidän kulttuuriperimässämme on uskonnollisia piirteitä. Mitä helvetin väliä?????
T: ei-uskovainen, joka haluaa pitää PERINTEISTÄ kiinni
[/quote]
Uskonto Ei kuulu valtiolle. Johan ihmisoikeudet kieltää uskonnon pakottamisen. Valtio ja uskonto pitää olla erillään.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:10"]
Minä olen lähempänä ateistia kuin uskovaista, ja kyllä minua ärsyttävät ihan sikana niiden yksisilmäisten ateistien huutelut joulupukista ja hammaskeijusta. Minusta uskonto on mielenkiintoinen asia, jossa on paljon hyvää ja paljon pahaa, ja sen lyttääminen suoralta kädeltä antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.
[/quote]
Mitä hyvää on uskomisessa näkymättömään ukkoon?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:21"]
Kiihkoateistit kuvittelevat hyvin usein olevansa paljon muita ihmisiä älykkäämpiä, näin antaen itse itselleen oikeutuksen olla "oikeassa" (ja kaikkien muiden täysin väärässä).
Heidän mielestään usko on suora osoitus vähä-älyisyydestä, eivätkä he siis käytännössä ymmärrä uskon ja uskomisen konseptia ollenkaan.
[/quote]
Tottahan se on. Jos joku uskoo Jumalaan niin ei sillä kaikki oli kohdillaan.
Vihainen on aina oikeassa. Ja mitä isompi vihan kohde on, sitä oikeammassa on.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:22"]
Mittikääpä ateistit tätä: miten esimerkiksi sudenkorento opii lentämään. Kehitti "itse" itselleen siivet, ensin ehkä nahasta kuten lepakko, ei toiminut eikä oikein meinannut siirtyä uusiin sukupolviin. Entäs jos kokeilis sulkia. Eipä meinaa siirtyä tuleville sukupolville sekään. Nytpä keksi, tehdään kitiinistä läpinäkyvät ja auringossa kimaltelevat, ensin vain 1 pari. Ei mennyt kuin miljardi sukupolvea niin johan syntyi kärpänen, Piti vaan aika pitkään vain kävellä. Lopulta eräs veijari keksi tuplata siipien määrän, synkronoinnin kanssa meni pari sataa miljoonaa vuotta. Oltiin siinä välillä siivet solmussa ennenkuin lennettin ensimmäiset 20 senttiä. Näitä epäonnistuneita yksilöitä pitäisi olla miljardeja, ennenkuin se täydellinen sukupolvi osasi lenttä ja vaikka pysyä paikallaan ilmassa. KAIKKI IHAN ITSE, ILMAN ÄLYKÄSTÄ LUOJAA?
[/quote]
Älykös luoja?!!!? Kaikkea roskaa sitä kuuleekin. Näytä meille se sinun älykäs luojasi?
Kaikkien ihmisten usko on yhtä tärkeää. Uskoitpa sitten Jumalaan tai et. Kaikki me olemme samassa veneessä: Elämä ja koko olevainen on yhtä suuri mysteeri meille jokaiselle ja sen vuoksi meillä näyttää olevan tarve uskoa johonkin "selitykseen" olemassaolollemme. Kunnioittakaamme toistemme uskoa.
T: Jumalaan uskova
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:41"]
Onneksi olen oppinut olemaan ärsyyntymättä tuollaisista naurettavista älykkyttämme arvioivista ärsytysyrityksistä :D
Mitä muka sinä sitten olet lukenut?
Darwinin satujako?
[/quote]
Darwinin sadut on todistettu oikeiksi. Kukaan ei ole tuhansien vuosien aikana todistanut mitään mistään uskonnosta. Näytä meille se jumalasi!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:32"]
Mä sanosin että kiihkoateistin erottaa siitä että Se halua tehdä kaikista ateisteja ja katsoo ettei uskonnosta ole mitään hyötyä kenellekään. Kyllä mä ateistina pystyn näkemään uskonnon hyötyjä siinä missä haittojakin.
[/quote]
Mitäköhän ne on? Onko Joulupukkiin uskomisesta hyötyä?
No, uskonnosta on hyötyä esim erittäin paskoina aikoina kun elämä on sairaan kovaa, tyyliin sota tai nälänhätä tai katovuodet tai yt-neuvottelut, silloin ihmiset kestää haaveilemalla taivaasta. Itse asiassa olen omasta kokemuksesta pitkälti sitä mieltä, että suuret ikäluokat rakensi tämän maan tekemällä aamusta iltaan töitä, all work ja no play. Taustalla se ajatus että taivaassa sitten palkitaan ja hyötyjänä meidän sukupolvi. Ja onhan uskonnosta tietynlaista "hyötyä" sikäli että massoja on sen avulla helppo ohjailla sekä hyvässä että pahassa.
en ole koskaan loukannut ketään. olen vain vastannut samaan sävyyn kun nämä uskovat tulevat minulle hurskastelemaan. oma lääke ei taidakaan maistua arvon herrasväelle.
kunnoitan ihmisen vakaumusta jos he kunnioittavat vastaavasti minun vakaumustani. jotenkin tämä ei vain tunnu sopivan näille jeesuksen seuraajille.
Jeesus tulee, nähty Riihimäellä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:14"]
Itse jouduin sietämään peruskoulun uskontotunnit ja rippikoulun. Kastettu vauvana... Minulla on paha olo, koska itse en olisi halunnut moista. Sitten olen vielä loukannut uskovia. Minusta asia on päinvastoin.
[/quote]
No rippikoulu ei ainakaan ole pakollinen. Kyllä kai nyt 15-vuotias osaa itse sen jo päättää ja sen vanhemmilleen perustella.
[/quote]
Kerropa millä tapaa rippikoulu on vapaaehtoinen, jos vanhemmilta tulee vaihtoehto, että joko rippikoulu tai vuosi arestia, viikkorahat pois jne. Näin tehdään monelle teinille. Jos on tapakristittyä uskovaisemmat vanhemmat, ei välttämättä mikään määrä argumentteja maailmassa käännä heidän päätään. Lapsi riparille, tahtoi tai ei.
Ei se kovin vapaaehtoiselta tunnu, kun laitetaan sanktioita, jos ei mene rippikouluun. Sitäkin ihmettelen, että jos 15-vuotias on tarpeeksi kypsä menemään "vahvistamaan uskonsa" ja "vahvistamaan jäsenyytensä ev.lut-kirkkoon", niin miksei 15-vuotias ole tarpeeksi kypsä ilmaisemaan tahtonsa varsinaisesta uskontokunnasta ja eroamaan kirkosta? Vasta 18-vuotiaana voi yksinään erota kirkosta, sitä ennen tarvitaan vanhempien lupa ja jos on edellä mainitun kaltaiset vanhemmat, voitte arvata, tuleeko sitä allekirjoitusta papereihin...
[/quote]
Edelleenkin se on perheen sisäinen asia. Turha siitä on kirkkoa syyttää. Ketään mun kaveria ei pakotettu riparille, en muista, kävivätkö kaikki sen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Edelleenkin se on perheen sisäinen asia. Turha siitä on kirkkoa syyttää. Ketään mun kaveria ei pakotettu riparille, en muista, kävivätkö kaikki sen.
[/quote]
Kirkon syyttäminen ei ole turhaa, sehän niin kovasti ylpeilee rippikoulun käyneiden/ikäluokka prosenttiluvulla.
Ja edelleen, jos sinun kavereitasi ei ole pakotettu niin ei se muuta muuksi sitä että todella monia painostetaan rippikouluun.
Aito vapaaehtoisuus on siitä touhusta kaukana.
Meillä kotona ei koskaan otettu puheeksi että en olisi mennyt rippikouluun tai että mokomasta paskasta pääsisi eroon eroamalla kirkosta, ehei!
Maailmassa on jumalia seitsemän miljardia ja risat. Toisilla on kasvot, nimi ja persoona, toiset ovat abstraktimpia moraaleja ja etiikoita. Mutta joka tapauksessa ne edustavat sitä, mitä kukin meistä pitävät tärkeänä ja arvokkaana. Olkaa hyvät älkääkä halventako jumalianne käyttämällä niitä lyömäaseina.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:15"]
Meillä kotona ei koskaan otettu puheeksi että en olisi mennyt rippikouluun tai että mokomasta paskasta pääsisi eroon eroamalla kirkosta, ehei!
[/quote]
Eli olet katkera vanhemmillesi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:06"]
[/quote]
Aika monta painostetaan, tai lahjotaan, käymään rippikoulu. Kuinkahan moni mopo, skootteri tms. on luvattu rippilahjaksi?
Kunnioitatteko te uskovat? Kunnioittiko esim tuo joka tuli syvästä tietämättömyydestä käsin meuhkaamaan että evoluutio sitä ja tätä ja kylläpä on naurettavaa "uskoa" evoluutioon?