Miksi ateistit katsovat, että heidän pitää loukata uskovaisia?
Kiihkoateismi on jopa vieläkin ärsyttävämpää kuin kiihkouskovaisuus?
-keskitienkulkija
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:30"]
Vielä lisää kehitysopin kieroudesta ja satumaailmasta. Miten kehittyi sukupuolinen lisääntyminen? Mistä "toinen" osapuoli tiesi millaiset vehkeet hän tarvitsee jotta voitais paritella. Miten lisäännyttiin ennenkuin "vehkeet" olivat yhteensopivat ja siemen sekä munasolu "puhuivat" samaa kieltä ja syntyisi uusi elävä jolla on edellisten ominaisuuksia. Tästäkin "kehityksestä" pitäisi maailman olla täynnä epäonnistuneita, fossilleja. MUTTA EI. Kaikki on TÄYDELLISIÄ! Evoluutio se vasta uskoa kysyy!. ; - )
[/quote]
no, jos olisit lukenut aiheesta, niin tietäsit varmasti vastauksen noihinkin kysymyksiin! minusta kuvaa kyllä hyvin uskovaisten rajoittunutta älykkyyttä se, että argumentit evoluutiota vastaan ovat tasoa "kala hyppäs kalliolle ja ajatteli, että alanpa hengittää!"
Onneksi olen oppinut olemaan ärsyyntymättä tuollaisista naurettavista ärsytysyrityksistä :D
Onneksi olen oppinut olemaan ärsyyntymättä tuollaisista naurettavista älykkyttämme arvioivista ärsytysyrityksistä :D
Mitä muka sinä sitten olet lukenut?
Darwinin satujako?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:10"]
Minä olen lähempänä ateistia kuin uskovaista, ja kyllä minua ärsyttävät ihan sikana niiden yksisilmäisten ateistien huutelut joulupukista ja hammaskeijusta. Minusta uskonto on mielenkiintoinen asia, jossa on paljon hyvää ja paljon pahaa, ja sen lyttääminen suoralta kädeltä antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.
[/quote]
Onhan se mielenkiintoinen ilmiö, en minä sitä kiistä. Mutta eikö se ole kummallista, että yhteen taruolentoon uskominen on naurettavaa mutta toiseen uskomista pitää kunnioittaa ja ymmärtää? Ihan yhtä fiktiota on kumpikin.
[/quote]
Tähän liittyen: Minusta on allut aina todella kummallista, että joistain uskovista on täysin järkeenkäypää uskoa juuri siihen jumalaan, johon he itse uskovat, mutta typerää/pakanallista/naurettavaa/you name it uskoa johonkin toiseen jumalaan.
Jos siis puhumme jumalista, mikä tekee yhdestä jumalasta uskottavamman kuin toisesta?
p.s. Mitä ap tarkoittaa tässä kontekstissa tuolla loukkaamisella? Esim. itse en suinkaan katso, että minun pitäisi millaaän tavoin loukata uskovaisia. Loukkaamisena en kylläkään pidä sitä, että kerron (jos asiasta joskus tulee puhe), että en usko Jumalaan/jumaliin, kuten en muihinkaan henkiolentoihin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:06"]
Kiihkoateismi on sitä, että yritetään tuhota kaikki PERINTEET ja KULTTUURI sen varjolla, että niissä on uskonnollissävytteisiä vivahteita. Joulujuhlasta yritetään vääntää tonttujuhlaa, kevätjuhlassa laulattaa väkisin jotain pliisua paskaa, ettei kenenkään suusta vaan karkaa sana "jumala".
Meidän kulttuuriperimässämme on uskonnollisia piirteitä. Mitä helvetin väliä?????
T: ei-uskovainen, joka haluaa pitää PERINTEISTÄ kiinni
[/quote]
Minä kyllä tykkään enemmän niistä iloisista tonttujuhlista kuin virsien jollottamisesta, vaikka sinänsä arvostankin perinteitä. Ei kai se Suvivirsi niin pyhä ole, että sen jättäminen pois olisi maailmanloppu.
[/quote]
Mitäpä sitten varmaan satojen tuhansien muiden mielipiteistä, joille Suvivirsi on hyvinkin tärkeä? Varmasti joukossa on muutama ateistikin.
Oho, vau, kukaan ei oo koskaan keksinyt kysyä tota eikä kukaan ole koskaan antanut mitään selitystä! Todistit just evoluution vääräksi! Joo. Vaikket sinä rajallisella kapasiteetillasi ymmärrä jotain, se ei tee siitä tarua. Muutenhan aurinko kiertäisi edelleen maata ja ukkonen olisi jumalan siivouspäivä tjsp.
Mikälainen on kiihkouskonnoton? Onko hän äärineutraali?
Mistä ap. on saanut päähänsä että ateistien tavoitteena olisi loukata uskovia? Minun puolesta uskovat saavat uskoa mihin haluavat, ei se minua mitenkään haittaa vaikka en usko että jumalia olisi olemassa.
Kiihkoateismi on sitä, että yritetään tuhota kaikki PERINTEET ja KULTTUURI sen varjolla, että niissä on uskonnollissävytteisiä vivahteita. Joulujuhlasta yritetään vääntää tonttujuhlaa, kevätjuhlassa laulattaa väkisin jotain pliisua paskaa, ettei kenenkään suusta vaan karkaa sana "jumala".
Meidän kulttuuriperimässämme on uskonnollisia piirteitä. Mitä helvetin väliä?????
[/quote]
Kukaan ateisti ei pyri estämään uskovaisia noudattamaan perinteitään. Uskikset voivat kokoontua koulun kevätjuhlan jälkeen yhdessä hoilaamaan suvivirttä ja joulujuhlan jälkeen huutamaan hoosiannaa.
Uskovainen on moraaliton muita vkaumuksia kohtaan, jos vaatii että juhlat vietetään hänen uskontonsa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:41"]
Onneksi olen oppinut olemaan ärsyyntymättä tuollaisista naurettavista älykkyttämme arvioivista ärsytysyrityksistä :D
Darwinin satujako?
[/quote]
Kirjoittiko Darwin satujakin? Ei, ihan perusbiologia ja genetiikka riittää ymmärtämään, miksi evoluutio on ihan väistämätön seuraus, kun ympäristö muuttuu. Vain fundamentalistikreationistien mielestä evoluutiossa on jotain selittämätöntä. Yksityiskohdista voidaan toki kiistellä ja tuottaa uusia näkemyksiä. Darwin teki omana aikanaan hienoja havaintoja, mutt kyllä tietämys ja ymmärrys on siitä lisääntynyt, eli Darwinin tekstit eivöät ole modernin biologian käsitys evoluutiosta
Annoit juuri yhden Luojan tilalle nimetyn, jopa tiedeohjelmissa esiintyvän:
"Äiti luonto ja "Luontoäiti".
Tiedemistenkin käyttämä "älykäs suunnitelma" eli jumalan korvike kun ei parempaa selitystä löydy.
Eipä niin.
Testit peippojen kanssa todisti pikemmin geeniperimän köyhtymisestä kuin vahvemman selviytymisestä. Tässä mielessä voi sanoa, että ainoa hyvä asia nykyisessä globalisoitumisessa ja kansojen sekoittumisessa on geeniperimän rikastuminen. Se siitä ollaan eri mieltä mutta rakentavasti. Älyä ja ymmärrystä on monenlaista. Hyvä olisi kun vaivautuisimme enemmän ajattelemaan eikä ottamaan avstaan "itsestään selvyyksiä". ; -)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:42"]
[/quote]
Minä kyllä tykkään enemmän niistä iloisista tonttujuhlista kuin virsien jollottamisesta, vaikka sinänsä arvostankin perinteitä. Ei kai se Suvivirsi niin pyhä ole, että sen jättäminen pois olisi maailmanloppu.
[/quote]
Mitäpä sitten varmaan satojen tuhansien muiden mielipiteistä, joille Suvivirsi on hyvinkin tärkeä? Varmasti joukossa on muutama ateistikin.
[/quote]
Monessakohan suomalaisessa koulussa kristilliset joululaulut tai esim. tuo Suvivirsi on kielletty? Todella, todella harvassa. Mutta aina vaan noihin vedotaan, kun halutaan pauhata pahoista ateisteista/"vääräuskoisista" maahanmuuttajista, jotka haluavat sabotoida "perinteitä kunnioittavien" suomalaisten joulu- ja kevätjuhlat.
Kerrohan nyt sitten sinä mitä sinä ymmärrät?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:41"]
Darwinin satujako?
[/quote]
Jos tosiasioita kutsut saduiksi niin olkoon vaan niin. Ei se totuutta muuksi muuta eikä jumalaa, joulupukkia tai muita satuolentoja tosiksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:52"]
Annoit juuri yhden Luojan tilalle nimetyn, jopa tiedeohjelmissa esiintyvän:
"Äiti luonto ja "Luontoäiti".
Tiedemistenkin käyttämä "älykäs suunnitelma" eli jumalan korvike kun ei parempaa selitystä löydy.
[/quote]
Höpöhöpö. Ei luontoäidillä tarkoiteta mitään jumalan korviketta. Ei kannata tarttua kaikkeen ihan sanatarkasti - varsinkaan sitä Raamattua (muuta uskonnollista kirjallisuutta) lukiessa.
Moi taas.
Luonto on täynnä kaikenlaista mitä on vaikea selittää evoluutiolla.
Ei "luontoäidillä" varmaankaan tarkoiteta mitään, mutta selitetään jollakin kun ei omalla "opilla" eli evolla kyetä.
Nykytiede on täynnä erilaisia "selityksiä" = nimiä jotka oikeasti eivät sisällä mitään, ei edes heikkoa teoriaa. Esimerkiksi "kvanttihyppäys" jne. Kun kysytään mikä Big Bangissä räjähti niin se oli antimateria eli materiaa miinuksella jne.,
Ja kun tämä hylätään niin keksitään jotain uutta. Maailma on viimeisten viidenkymmen vuoden aikana vanhentunut muutamasta miljoonasta vuodesta jo miljardeihin jotta olisi ollut aikaa "kehittyä".
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Monessakohan suomalaisessa koulussa kristilliset joululaulut tai esim. tuo Suvivirsi on kielletty? Todella, todella harvassa. Mutta aina vaan noihin vedotaan, kun halutaan pauhata pahoista ateisteista/"vääräuskoisista" maahanmuuttajista, jotka haluavat sabotoida "perinteitä kunnioittavien" suomalaisten joulu- ja kevätjuhlat.
[/quote]
Mitä tarkoitat? Juurihan tässä yksi ateisti puhui sen poisjättämisestä. Kyselykin on asiasta tehty. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288587959029.html
Lisäksi olen kyllä ymmärtänyt, että "vääräuskoiset" maahanmuuttajat ovat pikemmin ärtyneitä siitä, että "suvaitsevat" suomalaiset puhuvat heidän puolestaan ja vaativat muita suomalaisia muuttamaan kulttuurisia ja uskonnollisia tapojaan. Olen myös lukenut jonkun kokemuksia kaupanteosta arabimaissa ja kauppakumppani oli arvostanut kristittyä uskoa (onhan Jeesuskin heille pyhä ihminen, kuten kristityille Mooses). Ateismia he ilmeisesti olivat oudoksuneet ja epäilleet.
Minä taas en voi ymmärtää mikset aikuset ihmiset voi kunnioittaa toisen ihmisen näkemyksiä siitä onko jumalaa olemassa vai eikö ja antaa jokaisen uskoa mihin haluaa. Miksi siihen että toinen uskoo tai on uskomatta mihin hyvänsä pitää takertua jos se vaan pysyy lain rajoissa. Annetaan jokaisen elää omaa elämäänsä ja tavatessa keskitytään muihin aiheisiin uskontoon.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:47"]
Minä taas en voi ymmärtää mikset aikuset ihmiset voi kunnioittaa toisen ihmisen näkemyksiä siitä onko jumalaa olemassa vai eikö
[/quote]
Miten voi kunnioittaa ihmistä, jolla on täysin epärationaalisia ja ilmeisen virheellisiä uskomuksia?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:22"]
Mittikääpä ateistit tätä: miten esimerkiksi sudenkorento opii lentämään. Kehitti "itse" itselleen siivet, ensin ehkä nahasta kuten lepakko, ei toiminut eikä oikein meinannut siirtyä uusiin sukupolviin. Entäs jos kokeilis sulkia. Eipä meinaa siirtyä tuleville sukupolville sekään. Nytpä keksi, tehdään kitiinistä läpinäkyvät ja auringossa kimaltelevat, ensin vain 1 pari. Ei mennyt kuin miljardi sukupolvea niin johan syntyi kärpänen, Piti vaan aika pitkään vain kävellä. Lopulta eräs veijari keksi tuplata siipien määrän, synkronoinnin kanssa meni pari sataa miljoonaa vuotta. Oltiin siinä välillä siivet solmussa ennenkuin lennettin ensimmäiset 20 senttiä. Näitä epäonnistuneita yksilöitä pitäisi olla miljardeja, ennenkuin se täydellinen sukupolvi osasi lenttä ja vaikka pysyä paikallaan ilmassa. KAIKKI IHAN ITSE, ILMAN ÄLYKÄSTÄ LUOJAA?
[/quote]
Aika hassunhauska tuo tarinasi :) Mutta vastauksena kysymykseesi: kyllä ilman älykästä luojaa! Tai noh, aika älykäs tuo luontoäitikin on ;)
t. ateisti, jonka mielestä kukin uskokoon mihin tahtoo kunhan vain uskonnolla (mikä se sitten onkin) ei yritetä oikeuttaa ihmisten eriarvoista kohtelua, saati julmuuksia mihin ne sitten kohdistuvatkaan