Nespresso oikeasti hyvä kapselikone vai blogisponsorituote?
Onko teillä kokemusta Nespresso-kapselikoneesta, ja miel. sellaisesta vähän paremmasta versiosta (Lattissima?) johon saa maidon mukaan siihen erilliseen osaan?
Olen nähnyt konetta joissakin blogeissa ja mietin vaan että onko se oikeasti hyvä vai mainostetaanko sitä vain jos sellaisen on saanut ilmaisena sponsorilahjana tms? Siksi on parempi kysellä ensin mm täältä kuin että menee mahdollisesti ostamaan sikaa säkissä.
Kiitos etukäteen.
Kommentit (71)
On hyvä! Itselläni on Nespresso Citiz maidonvaahdottimella. Tosi helppi puhdistaa ja voi valmistaa kuumaa tai kylmää maitovaahtoa. Kapseleiden tilaus kätevää netistä ja kun vaikka su illalla tilaa, niin tiistaina haettavissa postista. Sanoisin, että se on arjen ylellisyyttä.
Minä ostin Nespresso Lattissima Plussan ja Dolce-Gusto jäi syrjään. Teen sillä kaikki cappuccinot ja lattet.
Teen Dolcella joskus edelleen chai-lattet, jääteet ja marokkolaisen minttuteen koska Nespressolla ei ole teevalikoimaa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:17"]
Voisiko joku Lattissiman omistaja kertoa/kokeilla, voiko Cupsolon Tazza kapselia käyttää Lattissimassa? Vaikka ei varmasti virallisesti voi käyttää, niin mahtuuko tai toimiiko Tazza siinä?
[/quote]
Ei käy. Nespressolla on omat alumiiniset kapselit, eri kokoiset kuin muilla.
Tuolle laitteella saa maidon vaahdotettua. Melkein joka kodissa se jo onkin.
Kuuma maito (70c)kannuun ja sitten ylösalas vatkausta muutama kerta.
Miksette käytä noita uudelleen täytettäviä filttereitä?
Näitä on maailma pullollaan, saa valita ihan sen maun kun haluaa.
Vanha ketju, mutta turhaan kai tuota alottaa uutta ku voi tässä kysyä.. Onko kellään kokemusta nespresson lattissima touch koneesta tai nespresson citiz & milk?
Onko kellään kokemusta zinzin kahvikoneesta? Kaveri tarjoaisi kuulemma tosi hyvä.
Minulla on ollut Nespresso-kone vuodesta 1990 enkä pois vaihda. Malli on vuosien mittaan vaihtunut, mutta Nespressosta en luovu. Edelleen minulla on täysin toimintakuntoinen Siemensin Porsche-malli, varmaan 15 v. vanha. Tällä hetkellä käytän kuitenkin Nespresso Prodiggiota. Tykkään sen erillisestä maidonvaahdottimesta, koska se on niin helppo puhdistaa, Porschessa integroitu vaahdotin on aika työläs.
Loma-asunnolle erehdyin ostamaan Tassimon, mutta se sai nopeasti lähdön ja tilalle tuli tietysti Nespresso. Aivan hullu idea on myös se, että samalla keittimellä tehdään kaakaota, teetä ja kahvia, silloin mikään niistä ei ole ”puhtaan” makuista, koska samasta suuttimesta tulee milloin mitäkin.
Perinteisten espressokoneiden, joissa pavut jauhetaan ennen käyttöä, ongelma on myös se, että kahvi härskiintyy nopeasti. Samoin kahvilaatua vaihtaessa vanhat jämät ovat pohjalla, ellei joka kerta puhdista perusteellisesti. Tuskin sitä kovin moni tekee...
Ihan kauheen makuista "kahvia", ja kaikki ne "erimakuiset" kapselit maistuu samalta eli siltä kapselin pakkaukselta!... Mä en käsitä miten tuota "kahvia" joku juo päivittäin. Meillä oli sellainen hieno nespresson kone kun saimme sen ilmaiseksi miehen työn kautta, mutta myytiin pois kun se litku oli niin pahaa. Ihan sama minkä hienon kapselin sinne tunki niin kuraa tuli ulos.
Minulla on ollut 7 vuotta, enkä enää vaihtaisi. Ne kapselitkin säilyttävät sen kahvin todella tuoreena pitkään.
En ymmärrä miksi kukaan joka haluaa panostaa kunnon kahvikoneeseen päätyy ostamaan sitten sellaisen, jossa itse kahvi on aikoja sitten paahdettua ja pieneen metalliastiaan puristettua suht heikkolaatuista purua. Miksei samantien panosta koneeseen, jossa on myös kahvimylly ja kuppiin saa tuoretta ja laadukasta kahvia vielä ilman turhaa jätettä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan joka haluaa panostaa kunnon kahvikoneeseen päätyy ostamaan sitten sellaisen, jossa itse kahvi on aikoja sitten paahdettua ja pieneen metalliastiaan puristettua suht heikkolaatuista purua. Miksei samantien panosta koneeseen, jossa on myös kahvimylly ja kuppiin saa tuoretta ja laadukasta kahvia vielä ilman turhaa jätettä?
Ennjaksa uskoa, että putsaat perusteellisesti joka käytön jälkeen sen kahvimyllyn. Niinpä et saa tuoretta hyvää kahvia.
Mikä Näistä nespresson koneista olisi hyvä, niissä on liikaa vaihtoehtoja ja jotkut tosi kalliita? Lähinnä tekisin niitä makeita makukahveja sillä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:15"]
Meinasin ostaa mutta sitten tajusin että Nespressokin on Nestlén merkkejä ja kauppaan jäi. Nyt on oikea automaattikeitin ja paljon parempaa tulee kuin yhdelläkään kapselikoneella (joista muuten tulee myös turhaa roskaa).
[/quote]
Kylläpäs olitkin nokkela kun ihan jo heti kohta tajusit, että NESpresso viittaa NEScafehen ja Nestleen... Jos kerran et keitintä omista, niin mitä jaksat kommentoida. Aloittajahan kysyi koemuksia ja itse et ole edes konetta saanut raahattua kaupasta kotiin.