Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin verenpainemittarin ja lukemat on mitä sattuu

Vierailija
12.04.2024 |

Vai onko normaalia, että lukema on nyt kahden päivän aikana ollut kaikkea väliltä 102/65 ja 124/76? Kaikki otettu oikeasta käsivarresta joko istuen jalkapohjat lattiassa, istuen jalat koholla tai makuuasennossa. Ja ei ole liikunnan tai ruokailun jälkeen. Pulssi ollut alimmillaan 53 ja ylimmillään 66. N39

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se letku olisi puristuksessa.

Vierailija
2/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vertailukelpoisia lukemia, mittaa joka kerta samalla tavalla. Kirjoita paperille kellonaika, milloin mitattu. Aamulla makuuasennossa mitattu on paljon alempi kuin illalla istualtaan mitattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkärissä en osaa rentoutua yhtään, vaan siellä ollut aina valkotakkiverenpaine jotakin 130/85 ja syke 80. Ap

Vierailija
4/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mittausta edeltävässä aktiivisuudessa ollut eroja? Eli oletko joskus touhunnut paljon ja mitannut sen jälkeen ja joskus taas ollut hyvin rauhassa ja mitannut sen jälkeen? Ennen verenpaineen mittaustahan pitäisi olla joku 10-15 min ihan rauhassa.

Vierailija
5/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mun mielestä ole valtavan isoja heittoja, vai. Verenpaine on eri aamulla kuin illalla, kyllä siinä vaihtelua jonkun verran on. Mittaako sun laite kolme kertaa peräkkäin ja laskee keskiarvon? Jos se ei automaattisesti tee niin, niin kokeile itse mitata useampi kerta, ja laske keskiarvo. 

Onko sulla rytmihäiriö? Silloin tuollainen automaattimittari mitä ihmiset yleensä kotona käyttää, se ei toimi. 

Vierailija
6/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
7/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mun mielestä ole valtavan isoja heittoja, vai. Verenpaine on eri aamulla kuin illalla, kyllä siinä vaihtelua jonkun verran on. Mittaako sun laite kolme kertaa peräkkäin ja laskee keskiarvon? Jos se ei automaattisesti tee niin, niin kokeile itse mitata useampi kerta, ja laske keskiarvo. 

Onko sulla rytmihäiriö? Silloin tuollainen automaattimittari mitä ihmiset yleensä kotona käyttää, se ei toimi. 

Ihan kertamittauksen tekee. Itse yleensä mitannut samalla kertaa vähintään kahdesti. Silloinkin saattanut tulla noin 10 yksikön ero siinä muutaman minuutin sisällä. Rytmihäiriötä ei tietääkseni ole. Ap

Vierailija
8/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärissä en osaa rentoutua yhtään, vaan siellä ollut aina valkotakkiverenpaine jotakin 130/85 ja syke 80. Ap

Tämähän on ihanteellinen, paitsi syke paljastaa jännityksen.

Vierailija
9/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mittaillut vähän miten sattuu. Verenpaineessa on vaihtelua päivän mittaan. Mittaa vast'edes aina samoihin kellonaikoihin, istu 20 min rauhassa ja lue vaikka kirjaa ennen mittausta. Lopeta eri asennoissa pyöriminen, ihan normaalisti istuen voit paineet mitata. 

Ei tulos siltikään ole koskaan tismalleen sama, mutta samansuuntainen.

Vierailija
10/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat aina aamulla 10 min heräämisen jälkeen ennen kuin olet nauttinut kofeiinia 

illalla aina samaan aikaan niin että et ole taas nauttinut kofeiinia tuntiin 

Vierailija
11/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla verenpaine korkeammalla kuin illalla. Mittaus niin että ei mitään vauhdikasta toimintaa, syömistä tai kofeiinia puoleen tuntiin ennen ennen ja laittaa mansetin paikalleen ainakin 5min ennen mittausta. Sitten istuu paikallaan ja tekee pari peräkkäistä mittausta 2min välein. Jos on taipumus jännittää niin se eka uleensä antaa liian korkean tuloksen.

Pitäis olla alle 135/85

Vierailija
13/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä mittaustapa, käsivarren pitää levätä pöydällä, odotettava paikoillaan viitisen minuuttia ennen, eikä kahvia tai rasitusta alle, samaan aikaan päivästä.

Vierailija
14/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kertamittauksen tekee. Itse yleensä mitannut samalla kertaa vähintään kahdesti. Silloinkin saattanut tulla noin 10 yksikön ero siinä muutaman minuutin sisällä. Rytmihäiriötä ei tietääkseni ole. Ap

Ihan normaalin rajoissa mennään, että en olisi hirveän huolissaan noista. Arvo ihan ok.

Turha murehtiminenkin nostaa paineita!

Vierailija
15/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mittausta edeltävässä aktiivisuudessa ollut eroja? Eli oletko joskus touhunnut paljon ja mitannut sen jälkeen ja joskus taas ollut hyvin rauhassa ja mitannut sen jälkeen? Ennen verenpaineen mittaustahan pitäisi olla joku 10-15 min ihan rauhassa.

Aktiivisuudessa ollut eroa sen verran, että osassa mittauksista olen kaksi minuuttia ennen mittausta kävellyt noin 5-10 metriä (sohvalta pöydän ääreen), osassa olen istunut ennen mittausta jo noin kaksi tuntia jalat koholla (sängyllä seinään nojaten niin että ylävartalo pystysuorassa, jalat vaakatasossa).

Vierailija
16/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun arvot on ihan hyvät. Tulokset voi muuttua hyvin pienistäkin syistä, esim kahvinjuonti ennen mittausta nostaa mun arvot tosi korkealle. 

Vierailija
17/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mittaillut vähän miten sattuu. Verenpaineessa on vaihtelua päivän mittaan. Mittaa vast'edes aina samoihin kellonaikoihin, istu 20 min rauhassa ja lue vaikka kirjaa ennen mittausta. Lopeta eri asennoissa pyöriminen, ihan normaalisti istuen voit paineet mitata. 

Ei tulos siltikään ole koskaan tismalleen sama, mutta samansuuntainen.

Selvä. No täytyypä kokeilla.

Vierailija
18/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla verenpaine korkeammalla kuin illalla. Mittaus niin että ei mitään vauhdikasta toimintaa, syömistä tai kofeiinia puoleen tuntiin ennen ennen ja laittaa mansetin paikalleen ainakin 5min ennen mittausta. Sitten istuu paikallaan ja tekee pari peräkkäistä mittausta 2min välein. Jos on taipumus jännittää niin se eka uleensä antaa liian korkean tuloksen.

Pitäis olla alle 135/85

Aamulla korkeampi? Tänään aamulla näytti 105/67. Ap

Vierailija
19/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivisuudessa ollut eroa sen verran, että osassa mittauksista olen kaksi minuuttia ennen mittausta kävellyt noin 5-10 metriä (sohvalta pöydän ääreen), osassa olen istunut ennen mittausta jo noin kaksi tuntia jalat koholla (sängyllä seinään nojaten niin että ylävartalo pystysuorassa, jalat vaakatasossa).

Siis anteeksi mitä. Kuka sua on neuvonut tekemään verenpaineen mittaamisesta tollasen shown. Rauhoitu ja ota kolme kertaa peräkkäin muutaman minuutin välein oli aamu tai ilta. Ne tulokset vaihtelee, kyllä sä keskiarvon näet helposti. Sulla ei ole mitään hätää arvojesi kanssa.

Vierailija
20/54 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Omronin mittari hälyttää, jos ei mittaus onnistu. Mittarissa on myös erillinen hälytys flimmeristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä