Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan pätevyys

Vierailija
06.08.2013 |

Kysyttekö te onko opettajat valmistunut ja pätevä-viime vuonna saimme wilmaan viestin tulevista opettajista.

Kysyin koko koulun vanhempainillassa ovatko kaikki opettajat päteviä-rehtori takelteli ja lopulta myönsi että eivät. yksi toinen huoltaja kysyi onko miellä huoltajilla oikeus tietää asiaa-on vastasi rehtori ja lopulta selvisi yksi opettaja on juuri yo lakin saanut, toinen lähihoitaja koulutukseltaa ja yksi sihteeri että näin. Kiwa tietää miten

ammattitaitoista väkeä lapsiamme opettajaa.-pitäisikö hakea sijaisuutta....merkonomin koulutuksella

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen opettaja ja epäpätevä. Olen tehnyt opettajan töitä seitsemän vuotta ja saanut monesti kiitosta didaktiikastani ja selkeästä opetustyylistäni. Ryhmieni oppimistulokset ovat täysin verrattavissa pätevien opettajien tuloksiin. Opettajan pätevyyden saa vuoden auskultoinnilla, johon sisältyy lähinnä opetustuntien tarkkailua ja muutama hassu oma tunti. Luuletko, että seitsemän vuotta opettajana ei ole opettanut minua opettamaan?

Miksi sitten et ole pätevöitynyt? Eikö rahkeet kuitenkaan riitä? Nää on niitä rasittavimpia besserwissereit, jotka luule tietävänsä kaiken ja näin kompensoivat epäpätevyyttään ja huonoa itsetuntoaan.

T. Pätevä ope

Vierailija
82/82 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi yhtenä syksynä niin, että haussa oli sijaisuus muistaakseni marraskuusta lukuvuoden loppuun. Palkaton kesä. Kaikenmaailman hakijoita oli ja kutsuin haastatteluun kaikki pätevät hakijat, joita oli muutama, ja lisäksi pari muuta joilla oli runsaasti kokemusta, mutta ei muodollista pätevyyttä. Yksi ei ollut opiskellut päivääkään kasvatustieteitä, mutta tehnyt opettajan töitä 15 vuotta. Hänellä oli parhaimmat suositukset paperilla ja puhelimessa. Kaikki pätevät olivat suht hiljattain valmistuneita, entiset työnantajat (jos niitä oli) eivät puhuneet heistä kovin mairittelevaan sävyyn. Jos minua ei olisi sitonut pätevyyssääntö en, olisi palkannut heistä ketään. Silloin kyllä harmitti sanoa ei kiitos niille muodollisesti epäpäteville ihmisille, joista huokui lämpö ja rakkaus opettamiseen. Nämä on joskus tosi hankalia juttuja, kun ihmistuntemus ja intuitio käskee tekemään aivan toisin ja sitten on vaan hammasta purren otettava se, jonka tietää olevan huono rekry. 

Siinä teille vähän tilitystä :) 

Jos oot reksi, niin oot paska sellainen! Hyvä reksi etsii hyvän työntekijän, hyvän johtajan kouluun halutaan. Epäilen kuitenkin johtajuuttasi, sillä kukaan reksi ei kirjoita tai ajattele noin pätevistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä