Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraille erikseen omat ruuat?!

Vierailija
06.08.2013 |

Meille on tulossa yövieraita, jotka ovat olleet monesti ennenkin. Nyt ovat aloittaneet jonkun superdieetin ja lähettivät listan ruuista joita syövät. Paha vaan että olen jo käynyt kaupassa, eikä kyllä suoraan sanoen kiinnosta lähteä vielä erikseen ostamaan jotain rahkoja. En tiennyt että ovat alkaneet dieetille kun kävin kaupassa, joten varauduin ihan normieväillä. Onko törkeää sanoa että käykää itse ostamassa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:53"]

Miten hassuja ihmiset ovatkaan joskus. Itse olisin vähän nolona siitä, etten syö emännän ruokia, mutta että vielä laittaisin tekstarit jossa selostaisin mitä minun dieettiruuaksi on hankittava, ei ei eiiii! Varmaan luopuisin koko dieetistä viikonlopun ajaksi ja jos en, olisin hyvissä ajoin kertonut olevani dieetillä ja tuovani omat sapuskani mukanani, enkä todellakaan alkaisi vääntää jostain kanamunista. Noloa.

[/quote]

Sama täällä, kuolisin häpeästä jos alkaisin luettelemaan mitä ruokia minulle pitää kyläpaikkaan ostaa.

Vierailija
22/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:49"]

Minusta kutsuja ottaa huomioon kaikki vieraiden ruokavaliot, oli ne sitten eettiset kasvisruuat tai epäeettiset laihdutukset. Vai oletatko, että kun teille tulee kasvissyöjä, niin voit hänelle todeta, että kävin jo kaupassa, makkaraa löytyy.

[/quote]

Ja minusta kutsuttu ilmoittaisi edes ajoissa jos jotain erikoista on häntä varten pakko hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:00"]

Mistä maanalaisesta luolasta käsin he teille tulevat, ettei yhtään kauppaa satu matkan varrelle, että SINUN pitäisi lähteä kaupasta ostelemaan heille ruokia uudestaan? Kävit jo kaupassa, teit jo valmistelut, he ostavat mitä tarvitsevat tulllessaan. Pysähtyvät jonnekin marketin pihaan matkalla.

[/quote]

Eivät kuulemma jaksa pysähtyä vain ruokaostosten takia. Tällekin oli siis selitys valmiina :) ja tänä iltana ovat siis tulossa, huomiseen viipyvät.

Vierailija
24/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus käynyt vieraiden kanssa kaupassa (lapsiperhe josta en oikein tiennyt mistä ne lapset tykkäävät) ja minä tietysti maksoin ruuat mutta suunniteltiin perheen äidin kanssa että mitä ruokia laitetaan.

Jos erityisruokavalion syynä on tiukka laihdutus josta ei voi edes yhden yön kyläreissun takia joustaa tippaakaan, niin sittenhän vieraat tuovat mukanaan jos jotain erityistä tarvitsevat. Ihme nipottajia. Kyllä minä ainakin olen karistanut puolessa vuodessa 25 kiloa ilman että olen vaatinut yövierailuilla isäntäväeltä erityisjärjestelyjä ruokien suhteen tai ottanut omia eväitä.

Taitaa olla vieraidesi dieetti tuhoontuomittu muutenkin, ei noin tiukat dieetit yleensä toimi pidemmän päälle.

Vierailija
25/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:06"]

Mistä maanalaisesta luolasta käsin he teille tulevat, ettei yhtään kauppaa satu matkan varrelle, että SINUN pitäisi lähteä kaupasta ostelemaan heille ruokia uudestaan? Kävit jo kaupassa, teit jo valmistelut, he ostavat mitä tarvitsevat tulllessaan. Pysähtyvät jonnekin marketin pihaan matkalla.

[/quote]

Eivät kuulemma jaksa pysähtyä vain ruokaostosten takia. Tällekin oli siis selitys valmiina :) ja tänä iltana ovat siis tulossa, huomiseen viipyvät.

[/quote]

Kerro heille että laiskuus ja laihdutus eivät sovi yhteen: hehän saavat hyvää hyötyliikuntaa kauppakasseja kantaessaan. Jos olisin sinä, ilmoittaisin että kutsu on peruttu, teille tuli nyt muuta ohjelmaa :)

Vierailija
26/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt viestin että pysähtyä vaikkapa vessatauolla johonkin sellaiseen paikkaan mistä saa heidän tarvitsemiaan juttuja, koska kävin jo kaupassa. Mielestäni ihan ok pyyntö, ei kai siitä tule vieraille ylimääräistä vaivaa. Jos ei kelpaa niin kaikkeni koen tehneeni heidän viihtyvyydekseen, kohtuuden rajoissa :)

Vierailija
27/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa tätä todeksi.

Jos noudattaisin jotain diettiä veisin automaattisesti omat eväät mukanani. Kohtuutonta isäntäväelle lähettää ostoslistaa. Väitän että tämä jää hiertämään välejänne pitkäksi aikaa.

Miten olisi vastaviesti, "Emme jaksa/voi lähteä enää uudelleen kauppaan jos varaamamme ruoka ei sovi (kerrot mitä varattu) voitte poiketa kaupan kautta. Pahoittelen tilannetta mutta toiveenne tuli aikatauluumme liian myöhään. Jos järjestely ei sovi teille sovitaan uusi vierailuaika myöhemmin."

Vierailija
28/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:06"]

[/quote]

[/quote]

Vastaa, että sinä et jaksa käydä uudestaan kaupassa kun kävit jo. Eli vieraiden on joko ostettava ruoat itse tai sitten saa sinun laittamat sapuskat kelvata.

Vierailija
29/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:55"]

Minusta kutsuja ottaa huomioon kaikki vieraiden ruokavaliot, oli ne sitten eettiset kasvisruuat tai epäeettiset laihdutukset. Vai oletatko, että kun teille tulee kasvissyöjä, niin voit hänelle todeta, että kävin jo kaupassa, makkaraa löytyy.

[/quote]

On minusta hieman eri asia olla kasvissyöjä kuin laihduttaja. Jos yhden päivän ajan poikkeaa dieetistään tai syö pelkkää kurkkua ja maustamatonta jugurttia jos ei halua poiketa, onko se niin kamalaa? Kasvissyöjiä ja ruoka-allergikkoja ymmärrän, siinä tapauksessa olisin palannut kauppaan. Mutta tuo dieettihomma on minusta vähän sellainen, että kustantakoot itse omat laihdutuksensa.

Niin ja kananmunia kyllä löytyy, mutta vajaa kenno, koska leivoin tänään... se ei taida riittää. Joo ja he ovat aika pihejä tietyissä asioissa.

-ap

[/quote]

Kyllä se on ihan sama asia! Kasvissyöjä ja täsmäruokalaihduttaja tekevät molemmat valintansa täysin itsekkäistä syistä eikä esim. terveyden vuoksi. Kasvissyötä ei kuole, vaikka saisi lihapullan.

Vierailija
30/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:19"]

Kyllä se on ihan sama asia! Kasvissyöjä ja täsmäruokalaihduttaja tekevät molemmat valintansa täysin itsekkäistä syistä eikä esim. terveyden vuoksi. Kasvissyötä ei kuole, vaikka saisi lihapullan.

[/quote]

Ensinnäkin kasvissyönti on todennäköisesti useimmissa tapauksissa eettinen valinta, eli ei todellakaan itsekkäistä syistä. Toisekseen jos on välttänyt lihaa vuosikausia, niin lihapulla ei tapa, mutta siitä voi tulla melkoiset vatsakivut. Itse olen sekasyöjä, mutta minulla ei ole mitään ongelmia tarjota kasvisruokaa niille, jotka sellaisen ruokavalion ovat valinneet.

Vierailija
31/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta on aika ero iso siinä, sanooko allergikko, kasvissyöjä tai muu vastaava välttävänsä ruoka-aineita a, b ja c vai sanooko laihduttaja syövänsä ainoastaan ruoka-aineita x, y ja z.

Vierailija
32/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran yövieraat ovat olleet monesti ennenkin, ovat todennäköisesti niin läheisiä, että varmaan voit asiasta heidän kanssaan jutella?

Vierailija
33/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää koko perhe ex tempore viikonloppureissulle NYT, ennkuin tuo pariskunta ehtii kääntää autonsa pihaanne! Äkkiä kamat kassiin ja menoksi. PAKOON!

Vierailija
34/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo en minäkään kuole, vaikka salaatissa pienen palan omenaa söisin, mutta olo ei sen jälkeen todellakaan ole hyvä, eikä musta sen jälkeen ainakaan ole seuraksi iltaa istumaan. 

Vierailija
35/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:23"]

[/quote]

Ensinnäkin kasvissyönti on todennäköisesti useimmissa tapauksissa eettinen valinta, eli ei todellakaan itsekkäistä syistä. Toisekseen jos on välttänyt lihaa vuosikausia, niin lihapulla ei tapa, mutta siitä voi tulla melkoiset vatsakivut. Itse olen sekasyöjä, mutta minulla ei ole mitään ongelmia tarjota kasvisruokaa niille, jotka sellaisen ruokavalion ovat valinneet.

[/quote]

Mitä eettistä on syödä soijaa, jonka tuotannon maapallo tuhoutuu nopeammin kuin lihankasvatuksen vuoksi?

Vierailija
36/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis, munia myydään myös irtokappaleina.. ei tartte koko pakkaukseen 'tuhlata'.

Vierailija
37/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan ohis, mutta minusta kylässä syödään sitä mitä tarjotaan. Meidänkin tuttavapiiriin on hiipinyt tällainen lasten syöntiä rajoittava perhe. Esim.viimeksi lapseni synttäreillä äitinsä ilmoitti ovelta, että heidän lapsensa eivät sitten saa ottaa pöydästä mitään, koska perheen ruoka on myöhemmin...

Vierailija
38/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:23"]

[/quote]

[/quote]

Mitä eettistä on syödä soijaa, jonka tuotannon maapallo tuhoutuu nopeammin kuin lihankasvatuksen vuoksi?

[/quote]

Ja mistä saa soijaa, joka ei olisi geenimanipuloitua?

Vierailija
39/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:44"]

Kaverini laittoi, ettei viitsi yhden yön takia käydä ostamassa esim koko paketillista munia, koska ei niitä tule syötyä. Ilmeisesti loppujen jättäminen meille ei tule kyseeseen, ovathan he itse ne maksaneet, mutta jos me ostamme ne niin he syövät sen minkä syövät tjsp. Jotenkin noin hän asian selitti. En ole vielä vastannut mitään, mutta taidan laittaa viestin että jospa kävisivät itse hakemassa.

[/quote]

Muniakin myydään esim. 4kpl pakkauksissa.

Vierailija
40/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:55"]

Niin ja kananmunia kyllä löytyy, mutta vajaa kenno, koska leivoin tänään... se ei taida riittää. Joo ja he ovat aika pihejä tietyissä asioissa.

-ap

[/quote]

Sorry, nyt alkaa kuulostaa provolta. Montako vierasta teille on tulossa? Ilmeisesti ainakin kaksi? Kananmunia löytyy 4 kpl pakkauksissa. Jos he eivät voi tuoda näin pientä pakettia, koska siitä jää yli, niin miten voi olla, että sinun vajaa rasiasi ei riittäisi heille? Vajaalla kuitenkin tarkoittanet ainakin kahta munaa tai muuten olisit sanonut, että sinulla on vain yksi enää jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä