Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini itki äsken puhelimessa

Vierailija
05.08.2013 |

rikki mennyttä pesukonettaan. Hänellä ei ole varaa ostaa uutta, mutta ei hän oikein ilmankaan pärjää (en ole eri mieltä). Talossa jossa hän asuu on kyllä maksullinen pesutupa, mutta hänen selkänsä ei kestä liinavaatteiden yms. edes takaisin kantamista.

Pitäisikö minun nyt ostaa hänelle uusi pesukone? Raha ei ole este (vaikka en rikas olekaan), voisin vaikka heti soittaa palvelevaan liikkeeseen ja viettää hänelle uuden koneen, sekä hoidattaa vanhan pois.

Kyse on siitä, että kyseessä on ihminen, joka on ollut minulle ilkeä koko 41 vuoden ajan jonka olen elänyt. Koskaan en ole ollut tarpeeksi sitä, tai sitten olen ollut liian tätä, eikä hän ole ikinä ujostellut kertoa negatiivista mielipidettään minusta minulle.

Parin viime vuoden aikana olen alkanut ottamaan häneen etäisyyttä, kukapa jaksaisi kuunnella jatkuvaa moitetta ja haukkumista. Puhumme puhelimessa harvakseltaan, äsken sain soitetuksi hänelle. Kaikesta huolimatta minä kuitenkin jotenkin säälin häntä, ja nyt mietinkin, pitäisikö minun hoitaa hänelle uusi pesukone?

Minulla on myös kaksi sisarusta, jotka eivät halua kuullakaan äidistämme mitään, saati auttaa.

Mitä teen? :[

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kone sille, joka vaihtoi vaippasi ja valvoi yöt. Muita sinun ei tarvitse auttaa.

Vierailija
62/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kone ja muistuta äitiäsi aina kuka on koneen ostanut, jos se ei kerran ole rahasta kiinni, voit myös vittuilla kun on niin köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:19"]

Minä ostaisin itselleni kunnon pesutornin. Lähettäisin äidille kuvan ja hintatiedon ja ilnoiitaisin, että mm tätä ei saa kusipäisyytensä tähden. Ja nauraisin puheliessa kitinälle.

Just revin roskiin kortinräpäleet jotka oli lähettänyt lapsilleni. Lapsille olen kertonut että ns isoäiti on kuollut.

[/quote]

Mitä lie äitisi sinulle tehnyt (?) ei voi tietää, mutta sä kuulostat jo sairaalta. Sun kannattaisi hankkia itsellesi jotain apua.

Vierailija
64/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:04"]

Jumalauta miten mieleltään sairaita naiset on.

Se taas nähdään tässäkin ketjussa, vaikkei ole edes tämän pidemmäksi vielä ehtinyt.

En voi uskoa todeksi, millaisia ihmishirviöitä!

Itse olen omalle pienituloiselle äidilleni hankkinut telkkarin, uuden uunin, kerran autoonsa nastarenkaat ja muuta sellaista pientä. Sanomattakin on selvää, että poiketessani saatan ajaa nurmikon tai tehdä lumityöt jos on tarvis.

Toki pientä verrattuna siihen, miten äiti on sen ensimmäiset 20 vuotta jaksanut ruokkia ja pyyhkiä perseeni.

Mutta olenkin mies.

Toivottavasti omat lapsenne kohtelevat aikanaan teitä kuten te nyt omia äitejänne. 

[/quote]

Äidit pyyhkivät poikalasten perseitä 20 vuotta, mutta tytöt laitetaan 1v iässä päiväkotiin pärjäämään ihan itse.

Vierailija
65/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi tuliterä pesukone ja anna se vanha äidillesi. Molemmat voittavat eivätkä sisaruksetkaan tykkää pahaa.

Vierailija
66/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Ehkä se koneen hankkiminen olisi sittenkin hyvä ratkaisu, esim. käytettynä? Ymmärrän kyllä tilanteen, mutta en kyllä usko että pahaa kannattaa laittaa kiertämään - ja jatkuva kostokierre kyllä myrkyttää sisältä eikä korjaa mitään. 

Ja pitää sitten muuten etäiset välit, ei ikävien ihmisten kanssa tarvitse tekemisissä olla vaikka sukua olisivatkin. 

Uskon kyllä vakaasti, että ihminen osoittaa vahvuutensa juuri näissä tilanteissa. Onko se lopulta vahvuutta, että sivaltaa täydet takaisin heti kun tilaisuus tulee? Joillekin se on, jotkut haluavat nauttia tiedosta etteivät koskaan sitä tilaisuutta käyttäneet. :)

Vierailija
67/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen miettinyt, että kuinka paljon äideiltä pitää sietää. Mä en pyytänyt saada syntyä juuri tämän kusipään lapseksi.

Isoäitiäni jelppaan mielelläni kaikenlaisissa asioissa, niin häntä auttaa omat lapsensakin (paitsi äitini) ja lapsenlapset. Äitini on se mätäomena, joka kulkeutui kauas puusta. Sitä ei siedä omat sisaruksensa ei lapsensa, mutta äitinsä antaa sille anteeksi tuon tuosta kaiken.

Turha on lähtee vikisemään, että ollaan ihmishirviöitä, kun ei tiedä asioista mitään. Etenkään herra, jonka persettä on 20 vuotta pyyhitty. Kyllä mäkin sellaisen äidin asioita mieluusti hoitelisin.

Vierailija
68/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä vaiheessa tulee se raja, kunnes huomaa olevansa juuri samanlainen kuin pahantekijänsä? Eihän tässä jeesuksia tarvitse kenenkään olla, suotavaakin ettei ole tekemisissä sen kanssa joka on ikänsä tehnyt vain pahaa. Eikä minultakaan ihan maailman laupeimpia ajatuksia varmasti olisi. :) 
Mutta ehkä tuo pesutornityyppinen kosto on jo vähän siinä, että kannattaako ryhtyä. On ikävää huomata, että peilistä katsoo se, joksi ei koskaan halunnut tulla. Esim. alkoholistin tai väkivaltaisen vanhemman kasvattamana: entä jos peilistä joskus katsoo juuri se vanhempi?

Juuri näissä pienissä tilanteissa näen, että siinä yhdessä valinnassa voi olla aika iso askel omaan henkiseen kehitykseensä. Parempi tehdä valinta joka tuntuu mukavalta illalla tyynyn alla. 

Vierailija
69/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tietenkin että paneeko sen pahuuden kiertoon omalle lapselle. Kusipäälle kostaminen on vain terpauttista.

Vierailija
70/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ilkeä koska ei pysty parempaan. Koska todennäköisesti hänelle ollaan oltu ilkeitä tms. Kyseessä on todellakin valinta. Pesukoneen ostamatta jättäminen ei paranna mitään tilannetta eikä korjaa haavoja. Jos haluat jatkaa samalla ilkeyden tiellä, on luonnollista olla ostamatta pesukonetta. Jos taas haluat antaa omille lapsillesi paremman elämän, toimi toisin kuin äitisi. Äidiksi ei omalle äidilleen kannata ryhtyä, eikä vähätellä kokemaasi tuskaa, mutta voit valita ovatko tekosi hyviä vai pahoja silloin kun sinulta pyydetään apua. Ihan riippumatta siitä kuka on kyseessä. Jos on varaa auttaa, mä auttaisin. Suojelisin kuitenkin itseäni ilkeydeltä, mutta auttaisin. Ehkä äitisi pystyy jopa hiukan ottamaan vastuuta pahoista teoistaan kun saa kokea hyvää toisen ihmisen taholta.  Kostaminen kertoo siitä että olet ihan samassa veneessä äitisi kanssa.

Vierailija
71/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot kone.

pesukone!

Vierailija
72/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ostaamkoneen kusipäälle on nimenomaan pois lapsilta. Käytä rahasi lapsiisi ja pidä heidät turvassa kuaipäältä.

Vierailija
73/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita naisia täällä ei voi muuta sanoa, tulee jo pahaolo kun lukee vastauksia. 

Vierailija
74/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani kommenttejanne, olen entistäkin neuvottomampi. Tunnistan teksteistänne paljon omia tunteitani, puoleen ja toiseen.

Juuri nyt en osaa sanoa mitään muuta kuin sen, että joka ei ole tuntenut nahoissaan ja sielussaan miltä tuntuu, kun oma vanhempi ivaa, nimittelee ja mitätöi, ei tiedä mistä tässä ketjussa on kyse. :(

ap

Vierailija
75/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiseksi sitä muuttuu kusipään kohtelussa.

Vierailija
76/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki äidillesi käytetty kone, kierrätyskeskuksesta, fb kirpputori ryhmistä, kauppojen ilmoitustauluilta.

Vierailija
77/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koneen ostamalla odotat saavasi kiitosta tai muuta positiivista huomiota, älä osta. Pahoitat vain mielesi.

Jos taas koet koneen ostamalla osoittavasi, että äitisi ilkeily ei ole sinuun tehonnut, osta kone.

Vierailija
78/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi!älä anna sen enää hyväksikäyttää.

Vierailija
79/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta konetta minkään huomion tai lähentymisen toivossa. Kiitosta et kuitenkaan saa, eikä lapsuus siitä muuksi muut.

Älä vajoa koston kierteeseen. Osta kone, jotta voit osoittaa suuruutesi ja ylemmyytesi, sekä ajatella itsestäsi hyvää. Itse tekisin juuri niin.

Vierailija
80/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ehdottomasti!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä