Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini itki äsken puhelimessa

Vierailija
05.08.2013 |

rikki mennyttä pesukonettaan. Hänellä ei ole varaa ostaa uutta, mutta ei hän oikein ilmankaan pärjää (en ole eri mieltä). Talossa jossa hän asuu on kyllä maksullinen pesutupa, mutta hänen selkänsä ei kestä liinavaatteiden yms. edes takaisin kantamista.

Pitäisikö minun nyt ostaa hänelle uusi pesukone? Raha ei ole este (vaikka en rikas olekaan), voisin vaikka heti soittaa palvelevaan liikkeeseen ja viettää hänelle uuden koneen, sekä hoidattaa vanhan pois.

Kyse on siitä, että kyseessä on ihminen, joka on ollut minulle ilkeä koko 41 vuoden ajan jonka olen elänyt. Koskaan en ole ollut tarpeeksi sitä, tai sitten olen ollut liian tätä, eikä hän ole ikinä ujostellut kertoa negatiivista mielipidettään minusta minulle.

Parin viime vuoden aikana olen alkanut ottamaan häneen etäisyyttä, kukapa jaksaisi kuunnella jatkuvaa moitetta ja haukkumista. Puhumme puhelimessa harvakseltaan, äsken sain soitetuksi hänelle. Kaikesta huolimatta minä kuitenkin jotenkin säälin häntä, ja nyt mietinkin, pitäisikö minun hoitaa hänelle uusi pesukone?

Minulla on myös kaksi sisarusta, jotka eivät halua kuullakaan äidistämme mitään, saati auttaa.

Mitä teen? :[

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se pesukone, jos sinulle tulee siitä hyvä mieli. Mitä merkitystä sillä loppujen lopuksi on, millainen äitisi on ihmisenä, jos haluat auttaa häntä, eikä ostos tee isoa lovia kukkaroosi. Sinä voit tehdä hyvää ihmiselle, joka on tehnyt sinulle pahaa. Jos et osta konetta, asia saattaa jäädä painamaan mieltäsi pitkäksi aikaa ja alan kelata kenties vanhoja asioita ikään kuin vahvistukseksi sille, että olet tehnty oiken päätöksen.

Vierailija
42/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska tilanne.

Vastaava tilanne lähimenneisyydessä: Mä ostin äidillleni pesukoneen. Tilasin Hobby Hallin kautta ja maksoin pätkissä.

Hän on ollut todella hankala äitinä, mutta lapsenlapsille toistaiseksi kiva mummo. Käy hoitelemassa ja ottaa yökylään, touhuaa paljonkin mukuloiden kanssa. Sen takia häntä sitten autoin. En olisi muuten vaivautunut.

Mulla kaksi veljeä, jotka nippanappa väleissä äitimme kanssa. He pitävät uhraustani silkkana hulluutena. "se akka ei ole ansainnut mitään!"

Veljillä ei ole lapsia ja mun lapset ovat heidän silmänteriään. Heille ovat aina ihania enoja ja kun itsellä tuli tiukka paikka tuon ostetun koneen kanssa, niin kyllä ne sitten mua ja lapsia jelppas ruokakassi muodossa, ettei multa maine mene laskunmaksun muodossa. Eivätkä puhuneet äidin pesukoneesta pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ostaisin pesukoneen. Vaikea tietysti sanoa varmuudella mitä tekisin, kun oma äitisuhde on hyvä. Mutta aina taitaa olla parempi tehdä hyvä kuin paha teko, vaikka sitten äitisi olisi ilkeillyt sinulle vuosikausia. Saat kuitenkin paremman mielen itsellesi, jos autat häntä.

Vierailija
44/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta miten mieleltään sairaita naiset on.

Se taas nähdään tässäkin ketjussa, vaikkei ole edes tämän pidemmäksi vielä ehtinyt.

En voi uskoa todeksi, millaisia ihmishirviöitä!

Itse olen omalle pienituloiselle äidilleni hankkinut telkkarin, uuden uunin, kerran autoonsa nastarenkaat ja muuta sellaista pientä. Sanomattakin on selvää, että poiketessani saatan ajaa nurmikon tai tehdä lumityöt jos on tarvis.

Toki pientä verrattuna siihen, miten äiti on sen ensimmäiset 20 vuotta jaksanut ruokkia ja pyyhkiä perseeni.

Mutta olenkin mies.

Toivottavasti omat lapsenne kohtelevat aikanaan teitä kuten te nyt omia äitejänne. 

Vierailija
45/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vittumainen, käytät äitisi hädänalaa hyväksesi. Mikä oiva tilaisuus kostaa kaikki ilkeydet.

Jos taat olet laupias samarialainen, teet hyvän teon ja autat äitiäsi hädässä. Saat hyvän omantunnon ja äitisi voi palkita sinut myöhemmin elämässä.

Elämä on täynnä valintoja...

Vierailija
46/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sillä että on kusipäälle kiltti hankkii vain huonoa oloa. 2

Vierailija
47/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilkeys voi kuitenkin olla myös sairaus. Mulla on vähän sama kokemus, ja diagnooseja nyt jo edesmenneellä äidilläni olikin. Mutta jos mä olisin pystynyt jossain asiassa jotain tekemään, tuskin se auttamatta jättäminen kostoksi olisi mua helpottanut.

Vierailija
48/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa. Itse olen hyvissä väleissä äitini kanssa enkä miettisi hetkeäkään. Ostaisin vaikka osamaksulla.

Sinun tilanteeseen on hankala samastua ilman omakohtaista kokemusta. Kuten joku edellä sanoikin, osta pesukone jos siitä tulee sinulle hyvä mieli. Itse jotenkin ajattelen, että oman vanhemmat ja oma lapseni on elämässäni sellaisia ihmisiä, että tekivit he mitä tahansa niin anteeksi saa aina vaikka ei pyytäisikään. Voisin kuvitella että viimeistään kuolinvuoteella antaisin anteeksi kaiken. Kamalia tekoja ei tarvitse hyväksyä mutta ehkä niiden kanssa voi yrittää elää. Osta äidillesi pesukone jos kerran taloudellisesti pystyt. Ainakaan ei tarvitse myöhemmin katua.

Vierailija
49/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se on vain pahuutta.

Vierailija
50/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Yritä sisaruksiesi kanssa jakaa kustannus.

Lapsena kohdattu paha vituttaa, mutta sen muisteleminen vuosikymmeniä ei auta kuitenkaan. Mutta kukaan ei osaa kuvitella myöskään mitä toinen on kohdannut esim . äitinsä kanssa... se voi olla todella kurjaa joten muut eivät voi sinua neuvoa miten suhtaudut nyt tähän.

Minä ostaisin koneen yhdessä sisaruksien kanssa, puhu heille järkeä.

t. mies

Vierailija
51/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin koneen. Kipeän selän kanssa on vaikea elää.

Vierailija
52/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:04"]

Se taas nähdään tässäkin ketjussa, vaikkei ole edes tämän pidemmäksi vielä ehtinyt.

Itse olen omalle pienituloiselle äidilleni hankkinut telkkarin, uuden uunin, kerran autoonsa nastarenkaat ja muuta sellaista pientä. Sanomattakin on selvää, että poiketessani saatan ajaa nurmikon tai tehdä lumityöt jos on tarvis.

Toki pientä verrattuna siihen, miten äiti on sen ensimmäiset 20 vuotta jaksanut ruokkia ja pyyhkiä perseeni.

Mutta olenkin mies.

Toivottavasti omat lapsenne kohtelevat aikanaan teitä kuten te nyt omia äitejänne. 

[/quote]

No, minä en ainakaan ole kohdellut omia lapsiani niin kuin äitini on kohdellut minua...

Itse tosin varmaan sen pesukoneen ostaisin, ihan vain sen takia, että pääsisin kuulemasta äidistäni. Maksaisin asennuksenkin ja pyytäisin heitä opettamaan käytön, ettei minun tarvitse tavata äitiäni.

Se, että synnyttää jonkun, ei vielä tee ihmisestä oikeasti äitiä, ja on sellaisia äitejä, jotka eivät sitä nimitystä ansaitse. Minun äitini on yksi heistä.

Turhaan arvostelet meitä ihmishirviöksi, kun et tiedä, mitä kaikkea asiaan liittyy.

Vierailija
53/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se kone!

Vierailija
54/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin itselleni kunnon pesutornin. Lähettäisin äidille kuvan ja hintatiedon ja ilnoiitaisin, että mm tätä ei saa kusipäisyytensä tähden. Ja nauraisin puheliessa kitinälle.

Just revin roskiin kortinräpäleet jotka oli lähettänyt lapsilleni. Lapsille olen kertonut että ns isoäiti on kuollut.

Vierailija
55/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on kans pesukone ollut keväästä asti rikki, antoi alkuun ymmärtää, että mun pitäis hänelle etsiä ja noutaa käytetty pesukone jostain tori.fistä tms.. mutta ei enää. Muutamia kertoja pari koneellista olen pessyt hänen pyykkiään mun koneella, mutta en mä aio ostaa kun itsekin joudun kymppejä venyttämään kuukauden mittaan, kyllä saa itse vaikka säästää rahat. Ihan ovat pärjänneet, käsin pesee tärkeimmät ja lakanat yms tuo sit mulle, heillä ok-talo, ei siis mitään pesutupaa käytössä.

Vierailija
56/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kierrätyskeskukseen ja osta sieltä käytetty pesukone. Ne on testattu toimiviksi, ja tällä tulee hoidettua äidin pesukonetarve. Hintakin on sen verran halpa, että äitisi saa maksettua velan sinulle takaisin järkevällä aikataululla.

Voit jopa antaa lainan äidillesi ilman korkoa, jos haluat osoittaa hyväntahtoisuutta.

Vierailija
57/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hankkikoon itse koneensa.

Vierailija
58/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:52"]

rikki mennyttä pesukonettaan. Hänellä ei ole varaa ostaa uutta, mutta ei hän oikein ilmankaan pärjää (en ole eri mieltä). Talossa jossa hän asuu on kyllä maksullinen pesutupa, mutta hänen selkänsä ei kestä liinavaatteiden yms. edes takaisin kantamista.

Pitäisikö minun nyt ostaa hänelle uusi pesukone? Raha ei ole este (vaikka en rikas olekaan), voisin vaikka heti soittaa palvelevaan liikkeeseen ja viettää hänelle uuden koneen, sekä hoidattaa vanhan pois.

Kyse on siitä, että kyseessä on ihminen, joka on ollut minulle ilkeä koko 41 vuoden ajan jonka olen elänyt. Koskaan en ole ollut tarpeeksi sitä, tai sitten olen ollut liian tätä, eikä hän ole ikinä ujostellut kertoa negatiivista mielipidettään minusta minulle.

Parin viime vuoden aikana olen alkanut ottamaan häneen etäisyyttä, kukapa jaksaisi kuunnella jatkuvaa moitetta ja haukkumista. Puhumme puhelimessa harvakseltaan, äsken sain soitetuksi hänelle. Kaikesta huolimatta minä kuitenkin jotenkin säälin häntä, ja nyt mietinkin, pitäisikö minun hoitaa hänelle uusi pesukone?

Minulla on myös kaksi sisarusta, jotka eivät halua kuullakaan äidistämme mitään, saati auttaa.

Mitä teen? :[

[/quote]

Minä toimittaisin hänelle uuden koneen. Mitä itsellesi sillä voittaisit, että kostaisit ilkeyttä takaisin äidillesi ? Voihan sitä joskus olla itse ystävällinen, vaikkei toinen olisikaan.

Vierailija
59/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten ilkeä tahansa,on sinut synnyttänyt,hoitanut,ruokkinut,vaatettanut ja hommannut katon pään päälle. Hän tarvitsee sinulta apua nyt Yhteen asiaan. Minä auttaisin jos olisin sinä.

Myös ilkeälle ihmiselle voi olla ystävällinen. Siitä tulee hyvä olo. Usko pois.

Vierailija
60/95 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:04"]

Mutta olenkin mies.

[/quote]

Mä olen samaa mieltä. Huh huh mitä vastauksia ja kyse on näiden mammojen äideistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi