Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväpariskunnan omituinen käytös

Vierailija
05.08.2013 |

Tilanne on tämä:

Olimme lauantaina miesystäväni kanssa juhlissa, joissa oli myös tämä ystäväpariskunta. Törmäsimme siis sattumalta, ja juttelimme ja porisimme niitä näitä. Päädyimme sitten viettämään koko illan nelistään, ja meillä oli todella mukavaa ainakin minun mielestäni. 

Pariskunnan nainen hukkasi korvakorunsa illan aikana. Löysin korvakorun lähtiessämme, ja otin sen mukaani. 

Eilen aloin Facebookissa katsomaan olisiko nainen paikalla palauttaakseni korvakorun. Ei ollut, ja kun aikani katselin huomasin että naista ei löytynyt kaverilistaltani lainkaan. Katsoin sitten josko mies olisi, eikä häntäkään löytynyt. Tarkistin molempien profiilit, ja mieheni kyllä löytyi kavereista. Muistan katsoneeni n. viikko sitten että minulla oli tasan 130 kaveria, niin oli nytkin. He olivat siis poistaneet minut jo hyvän aikaa sitten ilman mitään syytä. Silti käyttäytyivät normaalisti minua kun tapasimme.

Eihän tämä varsinaisesti mitään tarkoita, mutta tulee ikävä olo. He ovat ikään kuin sulkeneet minut ympyränsä ulkopuolelle. Pariskunnan miehen kanssa en ole oikeastaan koskaan ollut mikään ylin ystävä, mutta he ovat miesystäväni kanssa hyvin läheisiä. Pariskunnan nainen on välillä ilkkunut minua milloin mistäkin, lähinnä siitä että olen häntä muutaman vuoden nuorempi. En ole ottanut sitä vakavasti, sillä tulemme muuten todella hyvin toimeen. Olen hieman hämilläni, ja niin oli miesystävänikin - nähtävästi he eivät vain pidä minusta. Ja rehellisesti, kyllä se hieman harmittaa.

Kehtaanko kysyä miksi näin vai annanko asian vain olla? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä ylireagointia? Ymmärtäisin tämän asenteen, jos kaveri olisi yhdessä vietetyn illan JÄLKEEN poistanut kaverilistaltaan. 

Monet tekevät siivousta kaverilistalla tämän tästä, ei siinä useinkaan ole mitään henkilökohtaista. Toki jos olette säännöllisesti tekemisissä niin sitten ehkä hieman oudompaa, mutta jos tämä nainen on vaan ajatellut pitää ihan ne kaikkein lähimmät kaverit mukana? Jos kerran olette enemmän miesten kautta kavereita, ette niinkään keskenänne. Sitäpaitsi joskus Facebook bugittaa siten, että näyttää että joku ei olisi listalla ja sitten vähän ajan päästä on taas. Eli niinkin on voinut käydä.

Itse laittaisin viestiä miehen kautta korviksesta enkä tekisi asiasta sen suurempaa numeroa. 

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:32"]

Anna asian olla. Älkää enää väkisin tavatko. Pistä koru kirjekuoressa postiin ja perille. Turha kuluttaa omia voimavaroja ihmisten kanssa, jotka eivät sun kanssa halua olla tekemisissä.

[/quote]

Vierailija
42/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä olen poistanut sellaisia kavereita, jotka pelaavat paljon. Vaikka miten laittaisi asetukset niin, ettei pelipäivityksiä näy, niin puhelimellani ne näkyvät ja se on todella rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla yli 500 kaveria. Ap

Vierailija
44/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin olisin loukkaantunut, jos joku sellainen jonka kanssa olen usein tekemisissä olisi poistanut fb-kavereistaan (ja siellä kuitenkin komeilisi 500 kaveria listalla). Kyllähän se viestii siitä että jotakin on haluttu ilmaista tuolla "poistolla" itselle.

Mutta älä välitä ja anna ole. Et ole tasan menettänyt mitään noissa. Käske miehesi antaa se korvakoru tälle kaverilleen. Älkääkä turhaan ainakaan itse pitäkö yhteyttä sinne suuntaan (tai siis miehesi tekee mitä tekee, mutta yleensäkin pariskuntana tai sinä itse). Onhan tuo aivan naurettavaa jos heidän lastakin hoidat sillon tällöin, niin noin systemaattisesti kuitenkin ulkoistetaan fb kavereista. Joillekkin tuo facebook on puhdas vallankäytön väline; halutaan osoittaa kuka on kaveri ja kuka ei, kenestä tykätään ja ei tykätä. Eri asia tietysti se että poistetaan kavereista kaikki puolitutut, tai sitten joku jonka kanssa ei ole pidetty yhteyttä useampaan vuoteen. No, siitä tässä ei kuitenkaan ollut kyse. Todennäköisesti tuo pariskunta ei jostain syystä ole tykännyt sinusta, ja nyt yhdessä keksineet poistaa sinut kavereista. Anna olla, et tee heillä yhtään mitään siellä kaverilistalla. Tuli muuten mieleen että oma tätini on aikoinaan poistanut minut kavereistaan, ja säilyttänyt kaikki muut sukulaiset siellä, mukaanlukien siskoni. Hän ei ole koskaan tykännyt minusta, ei edes kun olin lapsi, mutta silti yllätti ikäihmisen lapsellisuus.

Vierailija
45/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistan läheisiäkin kavereita, jos heiltä ei tule koskaan mitään järkeviä päivityksiä. Ei Facebook ole minulle mikään ystävyyden mitta tai yhteydenpitoväline vaan keino lukea hauskoja kuulumisia kavereilta, jotka vaivautuvat niitä kirjoittamaan 

Vierailija
46/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:34"]

Minä poistan läheisiäkin kavereita, jos heiltä ei tule koskaan mitään järkeviä päivityksiä. Ei Facebook ole minulle mikään ystävyyden mitta tai yhteydenpitoväline vaan keino lukea hauskoja kuulumisia kavereilta, jotka vaivautuvat niitä kirjoittamaan 

[/quote]

Ymmärrän kyllä tuonkin tavallaan, mutta mitä ne kaverit jotka kirjoittaa statuspäivityksiä vähemmän haittaa siellä fb-kavereissa? Sanoit että kuitenkin ovat kavereitasi vaikka poistaisitki, eli ei varmaan kyse ole siitäkään että haittaisi että he näkevät mitä sinulle kuuluu?

Mulla ei ole tapana poistella facebookista kuin sellaisia joiden kanssa on välit todella paljon etääntynyt, niin että en välttämättä halua että he lukevat kaikki asiat mitä kirjoitan. Mutta jos joku ei välitä niin päivitellä tietojaan niin ei mua haittaa, tai en sen takia poistaisi ketään. Kuitenkin se on ilmainen yhteydenpitoväline itselle, ja käyn monien kavereiden kanssa keskuteluja chatissa tai viesteillä (lukee sitten kuin lukee), myös niiden kanssa jotka kirjoittavat sinne julkisen päivityksen kerran vuodessa.

Mutta ymmärrän siis että tapoja on monia, mutta ihmetyttää vain, että mitä väliä sillä oikeasti on että onko siellä kaverilistassa sellaisia kavereita jotka eivät niin usein facebookkia päivitä. Jos kuiten ovat ihan oikeassa elämässäkin kavereita.

Vierailija
47/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pelijutuista muuten (sori ot :D).

Ne pelit voi muuten blokata kokonaan ja kaverien päivitykset voi valita mitä haluu nähä ja mitä ei. Eli ne pelijutut saa piiloon newsfeedistä.

Itselläni ei näy muut kun Pioneer trail postaukset kavereille ja nekin vaan niille, jotka ovat listalla eli siis pelaajille. Muut eivät niitä näe.

Muut pelijutut näkyvät pelkästään itselleni. EI mua kiinnosta näyttää kavereille, että mä oon saannut näin ja noin paljon pisteitä ja ohittanut Marjan pisteillä ym. ym. Hittoaks se kelleen kuuluu, vaikka muutkin pelaisivat kyseistä peliä.

Ja jos joku postaa jonkun pelipostauksen mun sivuille, niin mä poistan sen HETI, kun huomaan sen.

Ja mitä tulee kaverilistalta poistamiseen, niin mä olen viime aikoina poistanut n. 200 pelikaveria, jotka eivät enää pelaa. Ja moni kaveri on laittanut seinälleen, että "poisti juuri 50 kaveria listaltaan tai siivosi kaverilistaansa tms.".

Vierailija
48/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pelijutuista muuten (sori ot :D).

Ne pelit voi muuten blokata kokonaan ja kaverien päivitykset voi valita mitä haluu nähä ja mitä ei. Eli ne pelijutut saa piiloon newsfeedistä.

Itselläni ei näy muut kun Pioneer trail postaukset kavereille ja nekin vaan niille, jotka ovat listalla eli siis pelaajille. Muut eivät niitä näe.

Muut pelijutut näkyvät pelkästään itselleni. EI mua kiinnosta näyttää kavereille, että mä oon saannut näin ja noin paljon pisteitä ja ohittanut Marjan pisteillä ym. ym. Hittoaks se kelleen kuuluu, vaikka muutkin pelaisivat kyseistä peliä.

Ja jos joku postaa jonkun pelipostauksen mun sivuille, niin mä poistan sen HETI, kun huomaan sen.

Ja mitä tulee kaverilistalta poistamiseen, niin mä olen viime aikoina poistanut n. 200 pelikaveria, jotka eivät enää pelaa. Ja moni kaveri on laittanut seinälleen, että "poisti juuri 50 kaveria listaltaan tai siivosi kaverilistaansa tms.".

Vierailija
49/49 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

You block me on  face book, now you are going to die

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi