Ystäväpariskunnan omituinen käytös
Tilanne on tämä:
Olimme lauantaina miesystäväni kanssa juhlissa, joissa oli myös tämä ystäväpariskunta. Törmäsimme siis sattumalta, ja juttelimme ja porisimme niitä näitä. Päädyimme sitten viettämään koko illan nelistään, ja meillä oli todella mukavaa ainakin minun mielestäni.
Pariskunnan nainen hukkasi korvakorunsa illan aikana. Löysin korvakorun lähtiessämme, ja otin sen mukaani.
Eilen aloin Facebookissa katsomaan olisiko nainen paikalla palauttaakseni korvakorun. Ei ollut, ja kun aikani katselin huomasin että naista ei löytynyt kaverilistaltani lainkaan. Katsoin sitten josko mies olisi, eikä häntäkään löytynyt. Tarkistin molempien profiilit, ja mieheni kyllä löytyi kavereista. Muistan katsoneeni n. viikko sitten että minulla oli tasan 130 kaveria, niin oli nytkin. He olivat siis poistaneet minut jo hyvän aikaa sitten ilman mitään syytä. Silti käyttäytyivät normaalisti minua kun tapasimme.
Eihän tämä varsinaisesti mitään tarkoita, mutta tulee ikävä olo. He ovat ikään kuin sulkeneet minut ympyränsä ulkopuolelle. Pariskunnan miehen kanssa en ole oikeastaan koskaan ollut mikään ylin ystävä, mutta he ovat miesystäväni kanssa hyvin läheisiä. Pariskunnan nainen on välillä ilkkunut minua milloin mistäkin, lähinnä siitä että olen häntä muutaman vuoden nuorempi. En ole ottanut sitä vakavasti, sillä tulemme muuten todella hyvin toimeen. Olen hieman hämilläni, ja niin oli miesystävänikin - nähtävästi he eivät vain pidä minusta. Ja rehellisesti, kyllä se hieman harmittaa.
Kehtaanko kysyä miksi näin vai annanko asian vain olla?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:56"]
No kyllä minäkin olisin loukkaantunut, jos joku sellainen jonka kanssa olen usein tekemisissä olisi poistanut fb-kavereistaan (ja siellä kuitenkin komeilisi 500 kaveria listalla). Kyllähän se viestii siitä että jotakin on haluttu ilmaista tuolla "poistolla" itselle.
Mutta älä välitä ja anna ole. Et ole tasan menettänyt mitään noissa. Käske miehesi antaa se korvakoru tälle kaverilleen. Älkääkä turhaan ainakaan itse pitäkö yhteyttä sinne suuntaan (tai siis miehesi tekee mitä tekee, mutta yleensäkin pariskuntana tai sinä itse). Onhan tuo aivan naurettavaa jos heidän lastakin hoidat sillon tällöin, niin noin systemaattisesti kuitenkin ulkoistetaan fb kavereista. Joillekkin tuo facebook on puhdas vallankäytön väline; halutaan osoittaa kuka on kaveri ja kuka ei, kenestä tykätään ja ei tykätä. Eri asia tietysti se että poistetaan kavereista kaikki puolitutut, tai sitten joku jonka kanssa ei ole pidetty yhteyttä useampaan vuoteen. No, siitä tässä ei kuitenkaan ollut kyse. Todennäköisesti tuo pariskunta ei jostain syystä ole tykännyt sinusta, ja nyt yhdessä keksineet poistaa sinut kavereista. Anna olla, et tee heillä yhtään mitään siellä kaverilistalla. Tuli muuten mieleen että oma tätini on aikoinaan poistanut minut kavereistaan, ja säilyttänyt kaikki muut sukulaiset siellä, mukaanlukien siskoni. Hän ei ole koskaan tykännyt minusta, ei edes kun olin lapsi, mutta silti yllätti ikäihmisen lapsellisuus.
[/quote]
Kyllä itseasiassa menetän ja paljon. Miesystäväni sai tänään kutsun juurikin tämän pariskunnan järjestämään tilaisuuteen. Kutsussa ei mainittu avecia, mies soitti ja kysyi. Ei saa tuoda. Kyseessä on miehen työhön liittyvä tilaisuus - jossa on enemmän kuitenkin minun kuin miesystäväni tuttuja. Aivan naurettavaa.. Suurin osa näistä ihmisistä ovat todella kiireisiä enkä ole nähnyt heitä aikoihin, mutta nyt minua kielletään tulemasta jo sinnekin.
[/quote]
jos muilla tosiaan saa olla avecit, niin silloin miehesi olisi todellakin asiallista nostaa kissa pöydälle, ja kysyä millä perusteella tuollainen jako on tehty.
Ja jos siihen ei ole mitään selkeää syytä, todeta, että joko sinä saat tulla mukaan, tai hänkään ei mene.
Jos miehesi on aikuinen ihminen, hän ei lähde tuollaisiin naurettavuuksiin mukaan. Voi sitäpaitsi aivan hyvin olla, että tuo nainen on esim. sairaalloisen mustasukkainen miehestään, ja olet joskus tehnyt hänen silmissään väärän eleen.
[/quote]
Tänä iltana tää asia nyt kärjistyi. Soitin tämän pariskunnan naiselle että minulla on hänen korvakorunsa, löysin sen. Nainen sanoi että voin heittää pois. Sen jälkeen kysyin että olenko loukannut sinua tai xsää jotenkin kun en saanut kutsua juhliinne. Hän vastasi vain että nyt on vähän huono hetki, mutta kutsut on nyt tosiaan lähetetty, rajallinen osallistujamäärä, on jo tilauksetkin jne. No, eipä siinä. Piakkoin tämän jälkeen pariskunnan mies soitti, miehelleni ettei tahtoisi ottaa naisten juttuihin osaan mut hänen vaimonsa on loukkaantunut siitä mitä hänelle sanoin ja minun tulisi pyytää anteeksi käytöstäni. Miesystäväni sanoi että hän istui koko puhelun ajan samassa huoneessa kanssani, enkä sanonut mitään loukkaavaa naiselle. Miehellä meni hieman luu kurkkuun ja hän kysyi mieheltäni että mitä tarkalleen ottaen sanoin. Ja mies selitti, sen jälkeen puhelu loppui.
Hetken päästä puhelin soi taas ja pariskunnan mies kertoi että hänen vaimonsa on pahoittanut mielensä sillä olemme viettäneet kolmestaan (minä ja miehet) niin paljon aikaa ettei minulla voi olla puhtaat jauhot pussissa. Tämä on ollut heidän riidanaiheensa heti heidän suhteensa alusta lähtien, ja nyt on tultu siihen pisteeseen että mies ei saa olla minun kanssani tekemisissä, eikä nainenkaan minusta halua kuulla enää. Vaimo oli myös sanonut että olen haukkunut heidät koska kutsua ei tullut.
Mitäpä tässä enää sanomaan. Olen tosiaan naista 3 vuotta nuorempi ja molempia miehiä n. 10v nuorempi. En ole ikinä törmännyt tällaiseen käytökseen.
ap
Minä olen ainakin poistanut jossain vaiheessa facebook-profiilini kokonaan, ja n. vuoden jälkeen tehnyt uuden samalla nimellä, luonnollisesti :) Monet tyypit sitten luulivat että olen poistanut heidät kavereista vaikka juttu ei niin ollutkaan. Ehkä tässä on kyse samankaltaisesta tilanteesta? Kysy ihmeessä, korkeintaan hän nolostuu, mutta eihän sinulla ole mitään hävettävää :)
Ehkä vaan luulet että te olette olleet kavereita Face:ssa. Ehkä ette vaan ole koskaan lisänneet toisianne kavereiksi? Jos ovat ehkä enemän tekemisissä miehesi kanssa.
Mikset vaan reippaasti lisää niitä kaveriksi?
Huhuh, mitä sekoilua "ystävillä". Tsemppiä sulle ap. Nyt lopetat lapsenvahtipalvelut ja jätät vaimon omaan katkeruuteensa muhimaan,
Ap, olet tainnut törmätä klassiseen hullun lehmän tautiin. Naisparka kaataa oman riittämättömyytensä sinun syyksesi. Eteenpäin elämässä, ei kai siinä muu auta. Ei ole sun häpeä tuo kuvi, älä anna sen vaikuttaa itseesi sen kummemmin. Aika vähän tuossa on tehtävissä sinun kannaltasi.
Samoja kokemuksia parista työkaverista. Harmi, että sinulla on kyseessä sukulainen. Paras olisi ottaa etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:22"]
Mä ymmärrän, että FB.stä poistaminen loukkaa. Minulle kävi niin, että eräs sukulainen aivan yhtäkkiä sulki minut niin, etten enää näe hänen viestejään. Tämä voi kuulostaa ihan tyhmälle, mutta tilanne, jossa hän sen teki oli sellainen, että sitä ei voi olla ottamatta henkilökohtaisesti. Ja siksi se tuntuu, jos ei nyt suorastaan kurjalle, niin oudolle.
Kun sitten näimme, olin todella hämmentynyt. Olisin halunnut kysyä, mutta eihän se kuulu hyviin tapohin. Hän on muutenkin ihminen, jonka kanssa olen aina varuillani. Välillä ei edes tervehdi kunnolla, tai tervehtii niin kuin ihmistä, jota ei ole koskaan ennen nähnyt eikä välitä enää nähdäkään. sitten hän saattaa olla todella ystävällinen, halata, kertoa jotain henkilökohtaisia asioita jne.
Silloin, kun näin hänen päivityksensä, saattoi olla niin, että joka päivä listasi, kenet oli tavannut ja mitä ihanaa tekivät. Paitsi tavattuaan minut, päivitys olikin, ei mitään mainittavaa tänään, tylsä päivä. Tosiaan, ei olisi minun murhe, jos tilanne ei olisi sellainen, että halusimme tai emme, näemme toisiamme aika usein ja pakostakin joudumme yhteisiin kanssakäymisiin.
[/quote]
En osaa sanoa mitään ihmeempää mut pakko sanoa että tsemppiä sulle. Mulla on itelläki kokemusta tommosesta ulkopuolelle sulkemisesta ja se tuntuu äärettömän kurjalta :( ihme touhua.... Huoh.
Voi mikä leikkikenttä tuosta Facebookista on tullut! Ihmiset pitävät siellä erilaisia määriä ystäviä, toiset kutsuvat mukaan KAIKKI; toiset vain sellaiset joiden kanssa on paljon yhteistä ja juttu luistaa tosieläämässä ja verkossa.
Itse ainakin poistan reippaalla kädellä kaikki, joiden kanssa ei ole kontaktia sen kummemmin.
Unohda koko juttu.
Anna asian olla. Älkää enää väkisin tavatko. Pistä koru kirjekuoressa postiin ja perille. Turha kuluttaa omia voimavaroja ihmisten kanssa, jotka eivät sun kanssa halua olla tekemisissä.
En ole itse FB:ssa, mutta jotkut kaverini poistavat aina säännöllisin väliajoin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa eivät ole esimerkiksi vuoteen puhuneet mitään. Tai ehkä haluavat pitää kavereinaan vain sellaisia, jotka ovat tosielämässäkin hyviä ystäviä, eivät vain tuttavia?
Kostoksi et sitten palauta sitä korvakorua:)
No minä juuri poistin fb:n kaverilistaltani kymmenkunta "kaveria", koska en ole heidän kanssaa missään tekemisissä. He eivät kommentoi tekemisiäni eikä heidän profiilinsa jutut näy minulle. Ja itse ovat pyytäneet minua listoilleen.
Mutta ei siinä poistossa ole sen suurempaa draamaa, jos tiemme taas kohtaavat niin sitten kohtaavat, hyvä niin :)
Itseasiassa olen molempien kanssa pitänyt suhteellisen tiivistä yhteyttä - pariskunnan mies on lähinnä kysellyt miesystäväni perään ja ehdotellut tapaamisia, nainen taasen on jutellut lapsestaan ja olenkin monesti hoitanut tätä lasta. Miehet ovat kuitenkin keskenään todella läheisiä ja tämä mies on varsinkin kysynyt minulta vinkkiä lahjaideoista ym. Vaikka emme tosiaan mitään sydänystäviä ole olleet niin mielestäni olemme olleet enempi kuin ihan pelkkiä tuttavia. Nyt tuntuu etten voi puhua heille enää ollenkaan.. Mutta ehkä tosiaan vain parempi antaa olla.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:33"]
Suomalaisia?
[/quote]
Ovat juu suomalaisia.
ap
No laitapa viesti facebookin kautta siitä korvakorusta. Huomaavat asian ehkä itsekin. Itse laitoin kerran viestiä kaverille muuten vaan joka oli minut poistanut listaltaan. Kohta jo lisäsi sinne takaisin häpeissään.
Laita marttyyrinä inbox viestii sille mimmille että olin tulossa kertomaan että löysin korvakorusi mutta huomasinkin ettemme ole enään ystäviä niin vein korun löytötavaratoimistoon niin kuin kenen tahansa tuntemattoman korun olisin vienyt<<3<3<3<33<3<
Mut ihan vakavissaan, ei ole sun häviö, älä lannistu, sä et tarvii tollasia ihmisiä sun elämään. Oot vaa ku et oliskaa ens kerralla ku näätte, aivan ku mitää ei ois tapahtunu, sehän niitä vasta nolottaa!!!
Ehkä heillä on FB-kavereina vain sukulaisia?
Ap, palaathan kertomaan, kuinka asia etenee? Kai sinä tai miehesi kysytte, mistä on kyse, jos et todellakaan ole kutsuttu juhliin joissa muilla on avecit?
Muista, että he ovat moukkia ja käyttäytyvät huonosti - et sinä. Ja niin kuin joku jo aiemmin kirjoitti, kyse voi olla mustasukkaisuudesta tai jostain muusta sellaisesta, josta et itse ole lainkaan tietoinen.