Nyt oli halpaa possun kassleria ja ostin yli kahden kilon köntsän hintaan 13 euroa ja rapiat
Anna hyvä ohje valmistukseen uunissa ja jatkojalostaen siitä vielä.
Kommentit (20)
Tuo pitää itse lätkiä. Eli tuosta summasta on vähennetty se osuus kun lihamestari työstää sen sinulle piffeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitää itse lätkiä. Eli tuosta summasta on vähennetty se osuus kun lihamestari työstää sen sinulle piffeiksi.
Haluan kypsentää sen köntsän uunissa muhevaksi kokonaisena. Mitkä mausteet?
Miten niin halpa? Suola ja pippuri riittävät, muita sitten sen mukaan, mitä kaapista löytyy ja mistä itse pidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin halpa? Suola ja pippuri riittävät, muita sitten sen mukaan, mitä kaapista löytyy ja mistä itse pidät.
Juu mut haluaisin jatkojalostaa paiston jälkeen, enkä leikata vaan paloja siitä. Joku nyhtöjutska kastikkeeseen tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis hauduttaa sen jotta maut syvenisivät ja lihasta tulisi mureaa? Ei sulla riitä kärsivällisyys.
Vierailija kirjoitti:
Alle 6 euroa kilohinta. Onhan se halpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis hauduttaa sen jotta maut syvenisivät ja lihasta tulisi mureaa? Ei sulla riitä kärsivällisyys.
Kyllä meidän uuni jaksaa ja mun kärsivällisyys. Oon tehnyt jo kaksi lämmintä ruokaa tänään. Kärsivällisyyttä on. On tarkoitus laittaa pakastimeen valmista kahden annoksen pakkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork.
Just tähän vinkkejä kiitos. Ja mahdollinen kastike kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola ja pippuri riittävät. Lisämausteita voi laittaa jatkojalostusvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuni hoitaa, eli ei ole huolta kokin kärsivällisyydestä. Itse laittaisin suolattuna ja pippuroituna 125 astetta viitisen tuntia, jos ei ole vielä sopivan kypsää, satasessa tunti päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork.
Etkö ole älynnyt katsoa netin reseptisivuilta? Kotikokissakin on varmaan monia.
Et sitten huonompaa lihaa löytänyt. Siinä napsaa rustot ja jänteet hampaissa kun mokomaa yrittää syödä. Sitkeääkin on vielä eikä se siitä hauduttamalla miksikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork.
Etkö ole älynnyt katsoa netin reseptisivuilta? Kotikokissakin on varmaan monia.
Katsoin ja ohjeita on monenlaisia. Mut vinkkejä sellaisilta, jotka ovat tehneet ja hyväksi havainneet miten saa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 6 euroa kilohinta. Onhan se halpaa
Mä ostin lapaa noin 7 euron kilohintaan ja tein karjalanpaistia. Uunissa ja odottaa syöjiä, jotka tulee Lapista tänne keskiseen Suomeen. Saa nähdä miltä maistuu poron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten huonompaa lihaa löytänyt. Siinä napsaa rustot ja jänteet hampaissa kun mokomaa yrittää syödä. Sitkeääkin on vielä eikä se siitä hauduttamalla miksikään muutu.
Mjöö ei haittaa. Meidän dogi syö ne jutskat, jotka renssaan pois ennen ja jälkeen kypsennyksen. Että oikeastaan hukkaan ei mene. Tilailen kahden viikon välein dogille lihahöystöä zooplussasta muutenkin ja koira syö puoli kiloa silkkaa lihaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustat sitten olevasi huono kokki. Itselläni tuokaan ei ole ikinä epäonnistunut, tosin harrastan enemmän etuelkää sekä lapaa.
Ohjeissa sanotaan marinoinnista. Minä nyt en oikein usko, että marinointi mitenkään imeytyisi raakaan lihaan vaikka se olisi yön yli marinadissa.
Uunin lämpötila ja paistomittarin lämpötila kun liha on sopivaa?