Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin perheineni äskettäin Kontulaan ja kauhistelua on riittänyt

Vierailija
04.08.2013 |

Mielestäni ihan normaali paikka tämä Kontula. Hyvät palvelut ja kulkuyhteydet ja myös ulkoilumahdollisuudet. Silti, kun kertoo asuvansa Kontulassa, niin saa yleensä vain ihmettelyä ja kommentteja, että miten siellä voi asua.

Onkohan moni kauhistelija edes käynyt täällä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt asunut Kontulassa muutaman vuoden, mutta ihan täällä toisella reunalla, eli hyvin lähellä Vantaan rajaa. Täällä ei ole kaupungin vuokrataloja vaan pari vanhustaloa ja tämä pieni suomenruotsalaisalue missä itsekin asutaan. Olen yllätyksekseni viihtynyt hyvin, täällä on rauhallista ja kivat ulkoilumaastot lähellä. Metrollekin kuitenkin kävelee kohtuullisessa ajassa joten kulkuyhteydet on hyvät, mieheni käy keskustassa töissä. Kehälle ajaa autolla hetkessä, mikä on hyvä koska itse työskentelen myös lähikunnissa. 

Me asumme tässä suomenruotsalaissäätiön poskettoman edullisten vuokrien takia, ja siksi että tähän ei oteta mitä tahansa porukkaa asumaan joten naapurit ovat tarkoin valikoituja, ja sen takia nyt toistaiseksi vielä kun Helsingissä pitää asua (omat opinnot kesken) niin tässä on juuri paras paikka. Ostari on inhottavaa seutua ja sinne ei kovin myöhään mennä, eikä muutenkaan kun pakosta. Lapsia en täällä kasvattaisi, ainakaan niin että menisivät näihin päiväkoteihin ja kouluihin mitä tässä on. Toisaalta suomenruotsalaisuus ehkä suojelisi lapsiamme joutumastakaan niihin, vaan pääsisivät suomenruotsalaisiin päiväkoteihin ja kouluihin. 

Vierailija
62/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt asunut Kontulassa muutaman vuoden, mutta ihan täällä toisella reunalla, eli hyvin lähellä Vantaan rajaa. Täällä ei ole kaupungin vuokrataloja vaan pari vanhustaloa ja tämä pieni suomenruotsalaisalue missä itsekin asutaan. Olen yllätyksekseni viihtynyt hyvin, täällä on rauhallista ja kivat ulkoilumaastot lähellä. Metrollekin kuitenkin kävelee kohtuullisessa ajassa joten kulkuyhteydet on hyvät, mieheni käy keskustassa töissä. Kehälle ajaa autolla hetkessä, mikä on hyvä koska itse työskentelen myös lähikunnissa. 

Me asumme tässä suomenruotsalaissäätiön poskettoman edullisten vuokrien takia, ja siksi että tähän ei oteta mitä tahansa porukkaa asumaan joten naapurit ovat tarkoin valikoituja, ja sen takia nyt toistaiseksi vielä kun Helsingissä pitää asua (omat opinnot kesken) niin tässä on juuri paras paikka. Ostari on inhottavaa seutua ja sinne ei kovin myöhään mennä, eikä muutenkaan kun pakosta. Lapsia en täällä kasvattaisi, ainakaan niin että menisivät näihin päiväkoteihin ja kouluihin mitä tässä on. Toisaalta suomenruotsalaisuus ehkä suojelisi lapsiamme joutumastakaan niihin, vaan pääsisivät suomenruotsalaisiin päiväkoteihin ja kouluihin. 

montako kertaa se suomenruotsalaisuus pitää toistaa yhdessä kommentissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan kontula perheelliselle aika karu paikka. Äkkiä kasvaa pennuista elämämkoululaisia niillä vaikutuksilla.

Vierailija
64/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan perheen lauantailta. Lastenvaunujen verkkokassi täynnä rutistettuja kaljatölkkejä ja kassahihnalla kaksi salkkua Karjalaa. Näin eilenillalla Kontulan S marketissa.

Vierailija
65/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin Kontulan läpi niin eiköhän keskellä tietä tule joku mielenterveyspotilas tai huumehörhö kädet selän takana  piilotettuna ja yrittää pysäyttää minua. No onnistuin ajamana nurmikon kautta karkuun. Viereisellä bussipysäkillä joku nainen sanoo että tuo on aivan hullu tyyppi. Oli se tosi pelottavaa

Vierailija
66/66 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siellä asu, mutta lähinnä ostari on paha. Itse en sitä jaksaisi, varsinkin kun olen kurvissa asunut, siellä sain örvellyksestä tarpeekseni. Toki Kontulassa on hieman monimuotoisempaa väkeä. 😅

Ihan ok siellä asua varmasti on, pari kaveria aiemmin siellä asunut.