tytär muuttaa ekaan omaan kotiin, kodin tarvikkeet?
Elikäs tyttäteni muuttaa ensimmäiseen omaan kotiin, koska pääsi opiskelamaan. Onko tässä kaikki tarvittava?
-6 syvää lautasta, 6 matalaa lautasta, 6 pikkulautasta, 6 murokulhoa, 10 mukia
-haarukoita, veitsiä. lusikoita
-paistinlastoja, leikkuulauta, juustohöylä, raastin
-leivontakulhoja
-sähkövatkain
-leivänpaahdin
-vedenketin
-kahvinkeitin
-blenderi
-mikro
-siivousvälineet
-sänky, tuoli, ruokapöytä, kaksi tuolia, kaksi kirjahyllyä, sohva
-pyykinpesukone, kuivausrumpu, asunnossa on jo valmiina tiskikone
-tv, tietokone
-4 lakanasettiä, 12 käsipyyhettä, 12 kylpypyyhettä
kaikki muut ovat jo valmiina paitsi ostamme pyykinpesukoneen, mikron, sähkövatkaimen, sängyn ja sohvan. tyttärenn vanha sänky jää lapsuudenkotiin ja saa mukaansa meidän vanhan kuivausrummun kun ostamme uuden.
Kommentit (183)
Hahhah, toivon tosiaan että ap on provo. Eiköhän lapsesi pärjää puolella noista tavaroista. Meillä ei ole vedenkeitintä koskaan ollutkaan, olemme jo päälle kolmekymppisiä. Kuivausrumpu on tuollaisessa yhden hengen taloudessa aivan turha. Kahvinkeitintäkään ei meiltä löydy, presso ja mutteripannu kylläkin. Blenderi nyt on jo ihan vitsi, ellei tyttösi sattumalta ole kova tekemään smoothieita... Ilmankin kyllä vasta omilleen muuttanut pärjää. Muutenkin kannustaisin sinua lähtemään tyttösi kanssa vaikka kirppareita kiertelemään. Sieltä löytyy takuuvarmasti kaikenlaista tavaraa kotiin. Luulisi myös että tyttösi tahtoisi itse etsiä oman kotinsa jutut, olet aika ylisuojeleva jos et anna tyttösi kokeilla omia siipiään!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:36"]
Saan olla tyytyväinen siitä, että pääsen aloittamaan ihan oman elämän, jonka järkkäämiseen ei mamilla oo ollu juuri osaa eikä arpaa. Vähän käy kateeksi miten helppoo tyttärelläsi on ollut, mutta toisaalta mietin, mistä kaikesta hän jää paitsi. Mahtaakohan tuntee ittensä oikeesti ees aikuseks. Vähän se käy sääliksi. Ootko miettiny, että ootkohan riistäny tyttäreltäs jotain tärkeetä tähän elämänvaiheeseen kuuluvaa kaikella tolla paapomisella ja hösäämisellä. Juttele ny ees tyttös kanssa äläkä täällä kysele herran jestas :D
[/quote]
Tässä on mainittu juuri se pointti, missä ap:lla menee pieleen. Vaikka omasta omaan kotiin muutosta on jo 25 vuotta, muistan yhä sen tunteen, kun sai itse miettiä, mitä tarvitsee ja hankkia ne, vanhempien rahallisella avustuksella kylläkin, mutta heidän muuten puuttumatta. Mutta provohan tää taitaa olla, blendereineen ja kuivausrumpuineen.
Mihinkäs ne tytön omat henkilökohtaiset tavarat(valokuvat, vanhat päväkirjat, koriste-esineet, vaatteet, laukut, meikit, vanhat todistukset yms) mahtuu? Entä se tuleva pino vihkoja, kansioita, paperia, koulukirjoja? Mietin vain, että tuo pari kirjahyllyä ei kyllä riitä...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 00:18"]
Saan olla tyytyväinen siitä, että pääsen aloittamaan ihan oman elämän, jonka järkkäämiseen ei mamilla oo ollu juuri osaa eikä arpaa. Vähän käy kateeksi miten helppoo tyttärelläsi on ollut, mutta toisaalta mietin, mistä kaikesta hän jää paitsi. Mahtaakohan tuntee ittensä oikeesti ees aikuseks. Vähän se käy sääliksi. Ootko miettiny, että ootkohan riistäny tyttäreltäs jotain tärkeetä tähän elämänvaiheeseen kuuluvaa kaikella tolla paapomisella ja hösäämisellä. Juttele ny ees tyttös kanssa äläkä täällä kysele herran jestas :D
[/quote]
Tässä on mainittu juuri se pointti, missä ap:lla menee pieleen. Vaikka omasta omaan kotiin muutosta on jo 25 vuotta, muistan yhä sen tunteen, kun sai itse miettiä, mitä tarvitsee ja hankkia ne, vanhempien rahallisella avustuksella kylläkin, mutta heidän muuten puuttumatta. Mutta provohan tää taitaa olla, blendereineen ja kuivausrumpuineen.
[/quote]
No kaikilla itsenäistyminen ja aikuistuminen ei ole kiinni siitä että tekee kaiken omin päin ja itsekseen. Minä en käytännössä näe siinä mitään eroa maksaako vanhempi ne tavarat yhteisellä ostosreissulla vai antaako koko rahan könttäsummana.
Ja mitä taas tulee blendereihin ja muihin hilavitkuttimiin, niin sehän se ratkaisee ovatko ne tarpeeseen tulevaa käyttötavaraa vai huvikseen hankittuja. Minulla esimerkiksi niinkin turhanpäiväinen tavara kuin leipävuoka oli oikeasti todella tarpeellinen, koska keliaakikkona leivoin myös opiskeluaikana itse leipäni, sen mitä leipää söin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 00:07"]
Hahhah, toivon tosiaan että ap on provo. Eiköhän lapsesi pärjää puolella noista tavaroista. Meillä ei ole vedenkeitintä koskaan ollutkaan, olemme jo päälle kolmekymppisiä. Kuivausrumpu on tuollaisessa yhden hengen taloudessa aivan turha. Kahvinkeitintäkään ei meiltä löydy, presso ja mutteripannu kylläkin. Blenderi nyt on jo ihan vitsi, ellei tyttösi sattumalta ole kova tekemään smoothieita... Ilmankin kyllä vasta omilleen muuttanut pärjää. Muutenkin kannustaisin sinua lähtemään tyttösi kanssa vaikka kirppareita kiertelemään. Sieltä löytyy takuuvarmasti kaikenlaista tavaraa kotiin. Luulisi myös että tyttösi tahtoisi itse etsiä oman kotinsa jutut, olet aika ylisuojeleva jos et anna tyttösi kokeilla omia siipiään!
[/quote]
ei ole turha! monella yksinelävällä on kuivausrumpu. itsekin aion hankkia sellaisen vaikka yksin asun. ei tartte kuivata pyykkiä pitkin poikin asuntoa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 00:18"]
[/quote]
[/quote]
No kaikilla itsenäistyminen ja aikuistuminen ei ole kiinni siitä että tekee kaiken omin päin ja itsekseen. Minä en käytännössä näe siinä mitään eroa maksaako vanhempi ne tavarat yhteisellä ostosreissulla vai antaako koko rahan könttäsummana.
Ja mitä taas tulee blendereihin ja muihin hilavitkuttimiin, niin sehän se ratkaisee ovatko ne tarpeeseen tulevaa käyttötavaraa vai huvikseen hankittuja. Minulla esimerkiksi niinkin turhanpäiväinen tavara kuin leipävuoka oli oikeasti todella tarpeellinen, koska keliaakikkona leivoin myös opiskeluaikana itse leipäni, sen mitä leipää söin.
[/quote]
niinpä! monet nuoret käyttävät päivittäin blenderiä. ja esim juomasekoitukset on myös kiva sillä tehdä.
[/quote]
eivät kaikki tykkää ostaa käytettyä tavaraa. itse olen nuori nainen ja olen ostanut kaiken uutena. mukavampaa niin. ja tuossa listassa ei niin paljoa mielestäni tavaraa ollut. mulla on vielä enemmän ja olen tosiaan sinkku nainen :) kukin tyylillään, toiset ne tykkää viettää nuukaa elämää.
voi tätä suomalaisen kateuden määrää :D
Vedenkeitin on tehokas sähkön säästäjä, jos siis yleensä tekee ruokaa. Kun keitän jotakin, kiehautan ensin veden vedenkeittimellä. Sillä aikaa kattilan pohjalla kuumenee tilkka vettä, sinne kiehuva vesi -on hetkessä kattilallinen kiehuvaa vettä valmiina. Ei ole turha kapine!
Minäkun muutin omaan kämppään, niin en ottanut kotoonta mitään paitsi omat tavarat (tietokoneet, kirjat ym perus teinihömpötykset). Ostin sängyn, pienen ruokailupöydän, kaksi tuolia ja muutamat valaisimet. Kaikki pyyhkeet ym ostin toki ja ruokailuvälineitäkin neljälle hengelle. En oikein kotona muuta tehnyt kuin nukkunut :) Päivät meni yliopistolla tai sitten kirjastossa, illat ja vapaa-ajat sitten uuden kaupungin ja kavereiden kanssa tutustuen. Omaa kämppää aloin sisustamaan vasta paljon myöhemmin kun rahaa alkoi kertymään epäsäännöllisistä töistä.
Että tämmöinen tarina minulla. Oli vain pakko kertoa kun täällä ap:n lapsi saa ilmeisesti ilmaisesti kaikki astiat yms :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 01:11"]
Minäkun muutin omaan kämppään, niin en ottanut kotoonta mitään paitsi omat tavarat (tietokoneet, kirjat ym perus teinihömpötykset). Ostin sängyn, pienen ruokailupöydän, kaksi tuolia ja muutamat valaisimet. Kaikki pyyhkeet ym ostin toki ja ruokailuvälineitäkin neljälle hengelle. En oikein kotona muuta tehnyt kuin nukkunut :) Päivät meni yliopistolla tai sitten kirjastossa, illat ja vapaa-ajat sitten uuden kaupungin ja kavereiden kanssa tutustuen. Omaa kämppää aloin sisustamaan vasta paljon myöhemmin kun rahaa alkoi kertymään epäsäännöllisistä töistä.
Että tämmöinen tarina minulla. Oli vain pakko kertoa kun täällä ap:n lapsi saa ilmeisesti ilmaisesti kaikki astiat yms :D
[/quote]
mulla taas on vähä erilainen tarina. muutin uuteen kaupunkiin niin mieluiten kutsuin kavereita esim kylään ja vietin muutenkin aikaa kotona. en juo paljoa eikä bileet kiinnosta. on kivaa kokkailla ystävien kanssa kun on kunnon keittiövehkeet ja tilaa ympärillä. kaikki opiskelijat eivät ole bilehileitä yms.
Hauska! Pitkästä aikaa uusi aihe tapeltavaksi. Ap on koppavuudessaan lähes nero.
[/quote]
Miksi pitää kiertää kirppareilla, kun voi ostaa uutena kaupasta? Jätetään kirppikset niille, joilla ei oikeasti ole ymmärrystä siitä, että kirppiksellä 15e maksavan tuotteen saa kaupasta 12 eurolla.
Unohdit ostaa sille auton, miehen ja opiskelupaikan...
En jaksa lukea kaikkea, mutta tuli ainakin mieleen:
- kauha
- pyykkikori
- perussetti ruokakaappiin; makaroni, jauhot, kahvi, suodatinpussit, tee, suola, sokeri, kaurahiutaleet
En jaksa lukea kaikkea, mutta tuli ainakin mieleen:
- kauha
- pyykkikori
- perussetti ruokakaappiin; makaroni, jauhot, kahvi, suodatinpussit, tee, suola, sokeri, kaurahiutaleet
Korkkiruuvi, ellei ap:n lapsi ole sitten raitis tai juo vain hanaviinejä/tölkkikaljaa. Viinilasit on jo mainittu.