Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tytär muuttaa ekaan omaan kotiin, kodin tarvikkeet?

Vierailija
04.08.2013 |

Elikäs tyttäteni muuttaa ensimmäiseen omaan kotiin, koska pääsi opiskelamaan. Onko tässä kaikki tarvittava?

-6 syvää lautasta, 6 matalaa lautasta, 6 pikkulautasta, 6 murokulhoa, 10 mukia

-haarukoita, veitsiä. lusikoita

-paistinlastoja, leikkuulauta, juustohöylä, raastin

-leivontakulhoja

-sähkövatkain

-leivänpaahdin

-vedenketin

-kahvinkeitin

-blenderi

-mikro

-siivousvälineet

-sänky, tuoli, ruokapöytä, kaksi tuolia, kaksi kirjahyllyä, sohva

-pyykinpesukone, kuivausrumpu, asunnossa on jo valmiina tiskikone

-tv, tietokone

-4 lakanasettiä, 12 käsipyyhettä, 12 kylpypyyhettä

kaikki muut ovat jo valmiina paitsi ostamme pyykinpesukoneen, mikron, sähkövatkaimen, sängyn ja sohvan. tyttärenn vanha sänky jää lapsuudenkotiin ja saa mukaansa meidän vanhan kuivausrummun kun ostamme uuden.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tuoli tai jakkara, pöytä tietokoneelle

Matot, verhot, päiväpeitto, tyynyt, peitot

Siivilä, sakset, veitsiä, uunivuokia, kattiloita, paistinpannu, kaulin, pullasuti, keittiöpyyhkeitä, patalappuja

Henkareita, ompelutarvikkeet, vasara, meisselit, ruuveja, nauloja, palovaroitin

Valaisimia, peili

Vierailija
122/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinkulle pitää olla 12 pyyhettä, niin meidän 5-henkiselle perheelle siten 60. Joo. 

Ap, olet unohtanut aromipesän!! Mun tyttärellä on niitä 2, toinen käytössä ja toinen pesussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär muutti lauantaina eikä hänellä kyllä ole murto-osaakaan tuosta määrästä. Ei tulisi mielenkään hankkia pesukonetta saati kuivuria yhden ihmisen talouteen:-O

On sovittu, että tyttö kirjaa pikkuhiljaa ylös mitä tarvitsee, eikä niin että yritetään ennakoida ja hankitaan mahdollisesti tarpeetonta.

Vierailija
124/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:37"]

Mun tytär muutti lauantaina eikä hänellä kyllä ole murto-osaakaan tuosta määrästä. Ei tulisi mielenkään hankkia pesukonetta saati kuivuria yhden ihmisen talouteen:-O

On sovittu, että tyttö kirjaa pikkuhiljaa ylös mitä tarvitsee, eikä niin että yritetään ennakoida ja hankitaan mahdollisesti tarpeetonta.

[/quote]

peuskone on kyllä ihan normaali varuste nykyaikana. kyllä yhdeltäkin ihmiseltä pyykkiä tulee. itse asun yksin ja pesen pyykkiä lähes joka päivä.

Vierailija
125/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:40"]

[/quote]

peuskone on kyllä ihan normaali varuste nykyaikana. kyllä yhdeltäkin ihmiseltä pyykkiä tulee. itse asun yksin ja pesen pyykkiä lähes joka päivä.

[/quote]

Nykyaikana kyllä kyllä :D Suurin osa opiskelijoista kuitenkin muuttaa opiskelija-asuntoon, jolloin pyykinpesukoneet sijaitsevat pesutuvassa ja tulevat ihan opiskelija-asuntosäätiön puolesta! Aika harva muuttaa vanhempien omistamaan kämppään tai vuokraa yksityiseltä, milloin toki se pesukonekin täytyy hankkia.

Vierailija
126/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä väitän, että ei ole mitenkään harva edes joka vuokraa yksityiseltä! Mun luokalla ammattikorkeassa muutama vuosi sitten 26:sta yksi asui solussa. Hänkin vain ensimmäisen vuoden, oli kuulemma aivan perseestä koko touhu ja vaihtoikin asuntoa heti, kun se oli mahdollista. loput 25 siis asuivat tavallisissa vuokra-asunnoissa tai omistusasunnoissa.

On myös paljon sellaisia opiskelija-asuntoja, joissa ei ole mitään pesukoneita taloyhtiössä.

Vierailija
127/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jo nämä joku sanonut..wc-paperi, lamppu kattoon, matto lattialle, henkilökohtaiset hygieniatuotteet, pakastuspusseja, leivinpaperi, tiskirättejä ja fairypullo (vaikka onkin tiskikone : ) ) ja etenkin HETKESSÄ ELÄMISTÄ !!

Vierailija
128/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso tiskikone, niin lautasia ja juomalaseja pitää olla tosi paljon, muuten ne on pian kaikki koneessa ja kaappi tyhjä, varsinkaan jos ei vajaita koneita halua käyttää. Itse en kyllä opiskeluaikana kämpillä kokkaillut. Opiskelijaruokalassa tuli syötyä edullisesti ja muuten sit vaan jotain voileipää ja hedelmiä.

Vierailija
129/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:53"]

[/quote]

[/quote]

Nykyaikana kyllä kyllä :D Suurin osa opiskelijoista kuitenkin muuttaa opiskelija-asuntoon, jolloin pyykinpesukoneet sijaitsevat pesutuvassa ja tulevat ihan opiskelija-asuntosäätiön puolesta! Aika harva muuttaa vanhempien omistamaan kämppään tai vuokraa yksityiseltä, milloin toki se pesukonekin täytyy hankkia.

[/quote]

Tilastojen mukaan uudet opiskelijat eivät läheskään aina muuta opiskelija-asuntosäätiön asuntoihin. On kaupunkeja, joissa sellaisia ei edes ole! Helsinki ei ole koko Suomi.

Ja ne yhteiset pesukoneet on useammin hajalla kuin ehjinä.

Vierailija
130/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö ei ikimaailmassa suostuisi ottamaan täyttä kaapillista liinavaatteita johonkin opiskelijaboxiin.

Vierailija
131/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyttösi menee opiskelemaan?

Vierailija
132/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja ainakin 100 kpl

Vierailija
133/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkitupa onkin vain rahvaille.

Vierailija
134/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tilastojen mukaan uudet opiskelijat eivät läheskään aina muuta opiskelija-asuntosäätiön asuntoihin. On kaupunkeja, joissa sellaisia ei edes ole! Helsinki ei ole koko Suomi.

Ja ne yhteiset pesukoneet on useammin hajalla kuin ehjinä.

[/quote]

Tilastojen mukaan hehe. Tilastoihin mahtuu kuule sekin, että 80 % asuu opiskelija-asunnossa ja 20 % tavallisessa vuokrakämpässä. En minä yrittänytkään väittää, että KAIKKI asuisivat opiskelija-asunnossa, kuten varmaan huomasit, mikäli ollenkaan ymmärsit mitä kirjoitin. Suurin osa opiskelijoista kuitenkin valitsee opiskelija-asunnon ihan jo siksikin, että se on halvempi vaihtoehto ja aika harvalla opiskelijalla kovasti ylimääräistä rahaa on.

Itse sain juuri opiskelijakämpän pikkupikku Joensuusta, joten aika monesta kaupungista, mistä ylipäätään opinahjoja löytyy, löytyy myös opiskelija-asuntoja. Opiskelija-asuntobisneskin hakeutuu sinne, missä sille on kysyntää... Joten niimpä, Helsinginkin ulkopuolelta löytyy vaikka mitä, älä unohda sitä itsekään!

Vierailija
135/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa kaupungeissa ei saa opiskelija asuntoa, ellei ole ulkopaikkakuntalainen. Esimerkiksi täällä Tampereella kaveri jonotti kaksiota melkein 2vuotta miehensä kanssa, yksiön olisi voinut saada n.vuodessa.

Ei se opiskelija-asunnon saanti takaa sitä, että taloyhtiössä olisi pesukone, tai sitä ei muuten sitten tarvitsisi. Niissä tosiaan on koneet enemmän rikki kuin ehjinä, ja niihin tulee myös huoltomiehet viimeisenä jos tulee. Samalla otat aina sen riskin, että pyykit varastetaan tai niille tehdään ilkivaltaa, kuten eräässä toasin asunnossa tutulle paljon kävi.

Vierailija
136/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:14"]

Mun tyttö ei ikimaailmassa suostuisi ottamaan täyttä kaapillista liinavaatteita johonkin opiskelijaboxiin.

[/quote]

Onneksi ap:n tyttären liinavaatteet eivät ole sinun tyttäresi murhe.

Vierailija
137/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:32"]

Ja sanokaas nyt joku miksi on niin väärin että ap hankkii tai on jo hankkinut tuon kaiken tyttärelleen? Okei, jotkut eivät saa kotoaan kuin kymmenen metriä etumatkaa ja hankkivat kaiken itse sitä mukaa kun tarvitsevat, mutta mikä perkele siinä on ettei saisi toimia toisin? Jos on varaa ja halua hankkia kerralla kunnollista ja jos ap:n tyttärellä ei ole mitään sitä vastaan, niin mikä siinä on väärin?

[/quote]

Ei siinä mikään väärin olekaan, mutta tuollaiset ap:n kaltaiset vanhemmat luovat tänne uuden sukupolven, joka on tottunut ilmaiseksi saamaan kaiken, eikä täten ole tulevaisuudessa mihinkään tyytyväinen. Voin kuvitella, että nämä ovat juuri niitä ihmisiä, joiden ei tulevaisuudessa "kannata" mennä töihin, kun siitä saa niin vähän palkkaa (esim. kympin tunti).

Lapset tulisi opettaa pärjäämään omillaan ja tulemaan osaksi yhteiskuntaa. Muutenkin ihmettelen sitä, että opiskelijoilla ja työttömillä on tätä nykyä paremmat pelit ja vehkeet kuin vaikkapa minulla, joka käyn töissä. Ja vielä tuokin, että ap:n lapsi nostaa täydet tuet lainan mukaan lukien, ja vielä lisäksi vanhemmat antavat rahaa. Moni opiskelija tulee toimeen ilman lainaa, alle 500 eurolla per kuukausi. Ihme paapomista.

Vierailija
138/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekitin on ehdoton, jotta tytär voi flambeerata esimerkiksi breme bruleeta. Lisäksi ostaisin vielä terriinivuoan ja pastakoneen.

Vierailija
139/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:32"]

Ja sanokaas nyt joku miksi on niin väärin että ap hankkii tai on jo hankkinut tuon kaiken tyttärelleen? Okei, jotkut eivät saa kotoaan kuin kymmenen metriä etumatkaa ja hankkivat kaiken itse sitä mukaa kun tarvitsevat, mutta mikä perkele siinä on ettei saisi toimia toisin? Jos on varaa ja halua hankkia kerralla kunnollista ja jos ap:n tyttärellä ei ole mitään sitä vastaan, niin mikä siinä on väärin?

[/quote]

Ei siinä mikään väärin olekaan, mutta tuollaiset ap:n kaltaiset vanhemmat luovat tänne uuden sukupolven, joka on tottunut ilmaiseksi saamaan kaiken, eikä täten ole tulevaisuudessa mihinkään tyytyväinen. Voin kuvitella, että nämä ovat juuri niitä ihmisiä, joiden ei tulevaisuudessa "kannata" mennä töihin, kun siitä saa niin vähän palkkaa (esim. kympin tunti).

Lapset tulisi opettaa pärjäämään omillaan ja tulemaan osaksi yhteiskuntaa. Muutenkin ihmettelen sitä, että opiskelijoilla ja työttömillä on tätä nykyä paremmat pelit ja vehkeet kuin vaikkapa minulla, joka käyn töissä. Ja vielä tuokin, että ap:n lapsi nostaa täydet tuet lainan mukaan lukien, ja vielä lisäksi vanhemmat antavat rahaa. Moni opiskelija tulee toimeen ilman lainaa, alle 500 eurolla per kuukausi. Ihme paapomista.

[/quote]

Suomessa on ihan riittävästi sossun asiakkaita, jotka saavat kaiken ap:n luetteleman ihan vain ilmoittamalla, että he haluavat ne tavarat ja sillä selvä. Näitä nuoria on jo kolmannessa ellei neljännessä polvessa: yhteiskunta on ihan itse opettanut, että ei tarvitse tehdä mitään, kaiken saa ilmaiseksi.

Miksi siis ei ap, työssäkäyvä ihminen, saisi tarjota lapselleen samaa, minkä sossu tarjoaa tuhansillenuorille? Ei se ole keneltäkään pois, jos vanhemmat antavat rahaa ja tavaraa nyt, kun nuori sitä tarvitsee. Pitääkö odottaa, että itse on 90 v ja kuolee ja se nykynuori on silloin 60v ja saa perinnön.

Vanhemmuus ei lakkaa siihen, kun lapsi menee ekaa kertaa isovanhemmille yökylään!

Vierailija
140/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 6 sivua täysin älyvapaata keskustelua pyykinpesusta, eikä kukaan ole huomannut, että ap:n listasta puuttuu pyykkikori. Horot.

Tavaroiden lisäksi kannattaisi ostaa jonkinlainen aloituspakkaus myös ruokakaapin puolelle. Jauhoja, kuivahiivaa, sokeria, suolaa, mausteita, etikkaa, öljyä, hiutaleita, leseitä, ryynejä, riisiä, pastaa... Jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä