Tilasin näytökseen lipun, jotta joskus poistuisin kotoa tekemään jotain mutta nyt ahdistaa niin paljon etten uskalla mennä?
Ajattelin kun sen ostin että tuleepa kiva perjantai-ilta, että rohkeasti lähden kaupungille katsomaan viihdettä.
Yleensä olen yksin ja kotona. Käyn vain kaupoilla, joskus kahvilla jossain. Lipun oston jälkeen olen stressannut todella paljon sitä menoa sinne ja sitä ihmismäärää ja miten hauskaa kaikilla on mutta itse kuitenkin mietin vain miten pääsen kotiin ja että miten vältän kaikki kontaktit puhua edes kenenkään kanssa. Mitä edes laitan päälleni. Ihan kuin pieni lapsi minussa estelisi menoa.
Ennen tällaista ongelmaa ei olisi ollut. Menin ihan mielelläni ja olin muutenkin kaupungilla. Nyt en oikein uskalla enää mihinkään. Pelkään kaikkea.
Kommentit (12)
Olisiko sinulla joku kaveri joka voisi lähteä mukaan?
Tiedän tunteen. Sitten puntaroin, että kumpi harmittaa enemmän, se, että en mene ja jään kokemuksesta paitsi, vai se, että menen vaikka epäröin yksin lähtemistä. Ja sitten kun olen lähtenyt, on ollut kuitenkin mukavaa ja olen ollut iloinen siitä, että uskalsin lähteä ja saada uuden kokemuksen. Pärjäät hienosti, pidä hauskaa! <3
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt vaan mennä, varmasti ihan hauska ilta tulisi. Eihän siellä ole pakko puhua kenenkään kanssa, kai? Onko kyse teatterista?
No oikeastaan katsoin nyt uudestaan näytöksen sisällön ja kertomuksen. Se kiinnostaa minua. Tekisi oikeasti hyvää mennä. Joten nyt sain taas palautettua sen pienen innon mennä rohkeasti vain. On tosi typerää tällainen mieli ja ahdistus. Tiedän että oikeasti minä vain viihdyn ja tunnen edes hetken kuuluvuutta kun olen ihmisten keskellä vaikka olisinkin yksin. Minä menen. Käyn suihkussa ja laitan mukavat siistit vaatteet, kevyen meikin ja kiharran hiukset, se siitä ja menoksi. Helpotti kun kirjoitti. Kiitos. Ap
Opettelet nyt vaan menemään säännöllisesti
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Sitten puntaroin, että kumpi harmittaa enemmän, se, että en mene ja jään kokemuksesta paitsi, vai se, että menen vaikka epäröin yksin lähtemistä. Ja sitten kun olen lähtenyt, on ollut kuitenkin mukavaa ja olen ollut iloinen siitä, että uskalsin lähteä ja saada uuden kokemuksen. Pärjäät hienosti, pidä hauskaa! <3
Pieni rohkaisu viini ???
Pyydä lääkäriltä rauhoittavaa. Sosiaalisten tilanteiden pelko kun ei poistu välttely la.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä. Näin aloin miettimään ja myin itselleni uudelleen idean ja muutenkin tiedän että tekee hyvää lähteä. Masentaisi entisestään jos en sitten menisi kun mitään oikeaa syytä ei edes ole ja kun oikeasti voi olla kiva kokemus. Ehkä käyn syömässä jossain myös niin sekin ihan mukava juttu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni rohkaisu viini ???
Olen raitistunut alkoholisti joten en minä käytä alkoholia enkä mitään muuta keskushermostoon vaikuttavaa. Enkä tarvitsekaan mutta jotenkin tämä on kai itsetuntoon liittyvä. Tulen ihmisten kanssa oikeasti juttuun yleensä mutta silti jännittää kovasti tilanteet joissa heitä on. Aika tavallista se tietty on ihmisillä mut välillä pahempia kausia. Ap
Yritä nyt vaan mennä, varmasti ihan hauska ilta tulisi. Eihän siellä ole pakko puhua kenenkään kanssa, kai? Onko kyse teatterista?