Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva! Mies pitänyt mykkäkoulua nyt kaksi päivää

Vierailija
03.08.2013 |

Harmittaa, vaikka yritän olla välittämättä. Suhteen alkuaikoina yritin lepytellä, nyt saa olla rauhassa ihan niin pitkään kuin haluaa. Onko loukkaavampaa kuin mököttäminen. Harmittaa lastenkin puolesta kun kotona on kireä tunnelma. Miten mies ei lapsellisuuttaan viitsi edes lapsia ja antamaansa esimerkkiä miettiä? Muita joilla mies välillä pitää mykkäkoulua?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:12"]

Mulla on taipumus mykkäkouluun. Kun raivostun ja suutun riittävästi, olen niin vihainen, etten kykene puhumaan. Jos puhuisin, suusta ei tulisi ainakaan mitään rakentavaa. Ja en halua joutua riitaan, jossa päästeltäisiin suusta harkitsemattomia asioita, sillä en unohda mitään koskaan. Odotan, että lepyn, jotta pääsen keskustelmaan asiasta järkevästi.

[/quote]

Tässä toinen samanlainen! On tilanteita, joissa tiedän, että on parasta olla ihan hiljaa, tai loukkaan toista niin pahasti, että ero tulee heti. Minun on siten valittava joko hiljaisuus tai ero. Rakentava riitely on näissä tilanteissa kaukana, tarvitsen aikaa rauhoittua ja kerätä itseni, jotta pystyn aikuisesti puhumaan enkä huutamaan törkeyksiä, joita valitettavasti ihan oikeasti siinä tilanteessa tarkoitan.

Jos hiljaisuus on henkistä väkivaltaa niin mitä sitten on se, että lasten edessä kerron heidän isälleen erittäin yksityiskohtaisesti, mitä mieltä olen seksielämästämme, miehen aivotoiminnasta, tavastaan elää elämäänsä? MInusta se olisi erittäin julmaa ja erittäin väärin.

Vierailija
22/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Ensimmäinen mieheni piti mykkäkoulua ja pisimmillään se kesti 3 kuukautta. Kyseinen jakso loppui kun mies joutui sairaalaan toki eri syystä.

Mykkäkoulua piti vaihtelevasti, saattoivat kestää päiviä tai viikkoja. Meillä mykkäkoulut eivät johtuneet pihtaamisesta.

Meillä oli erittäin hyvä seksielämä silloin kun miehellä ei ollut mökötys meneillään. Hän olisi halunnut sopia riidat sängyssä sekstaillen, minulle se ei sopinut. Halusin että asiat selvitetään puhumalla.

Oltiin naimisissa yli 10 vuotta. Monenlaista mahtui tuohon taipaleeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut ymmärtämään, että mykkäkoulu on kehittymättömän ihmisen opittu tapa reagoida negatiivisiin tunteisiin. Äitini harjoitti mykkäkouluja koko lapsuuteni ja aikuisiällä olen tehnyt töitä päästäkseni itse tuosta tavasta. Se on oikeasti todella inhottavaa ja väkivaltaista kieltäytyä kommunikoimasta. Esimerkiksi lapsille mykkäkoulu tuottaa huonoja muistoja, epävarmuutta ja kyvyttömyyttä puhua tunteista. Kuka idiootti sellaista lapsilleen haluaa? Vain joku narsistinen marttyyrilehmä, joka ei aidosti halua eiköä osaa ajatella muita kuin itseään. Jokainen mykkäkoulua pitävä "aikuinen" saisi mieluiten tappaa itsensä, olisi vähemmän haittaa tälle maailmalle ja läheisilleen sillä tavalla. Kehittymättömyyttä, tyhmyyttä,pikkusieluisuutta ja ummehtunutta persoona edustaa tuollainen idiotismi. Puhekyvyttömien ei tulisi hakeutua parisuhteisiin eikä ainakaan hankkia lapsia.

Vierailija
24/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:40"]

On kokemusta. Ensimmäinen mieheni piti mykkäkoulua ja pisimmillään se kesti 3 kuukautta. Kyseinen jakso loppui kun mies joutui sairaalaan toki eri syystä.

Mykkäkoulua piti vaihtelevasti, saattoivat kestää päiviä tai viikkoja. Meillä mykkäkoulut eivät johtuneet pihtaamisesta.

Meillä oli erittäin hyvä seksielämä silloin kun miehellä ei ollut mökötys meneillään. Hän olisi halunnut sopia riidat sängyssä sekstaillen, minulle se ei sopinut. Halusin että asiat selvitetään puhumalla.

[/quote]

Sama homma, miehen tapa riidellä oli mykkäkoulu. Viimein se venyi 3 kk:ksi, sen jälkeen tuli ero. Meilläkin oli seksiä paitsi jos mies pihtasi, hänkin halusi sopia riidat seksillä. Oltiin naimisissa yli 10 v. Nyt saa toinen nainen katsella sen mökötystä. Ja mikään ei ole vialla, jos kysyi. 

Olet varmaan kadonnut kaksoissiskoni:)

Vierailija
25/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kivasti sanottu "kaksoissisko". Kukapa tietää?

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:40"]

[/quote]

Sama homma, miehen tapa riidellä oli mykkäkoulu. Viimein se venyi 3 kk:ksi, sen jälkeen tuli ero. Meilläkin oli seksiä paitsi jos mies pihtasi, hänkin halusi sopia riidat seksillä. Oltiin naimisissa yli 10 v. Nyt saa toinen nainen katsella sen mökötystä. Ja mikään ei ole vialla, jos kysyi. 

Olet varmaan kadonnut kaksoissiskoni:)

[/quote]

Vierailija
26/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, kun mies pitää mykkäkoulua, on se suurinta mahdollista henkisen väkivallan käyttöä. Mutta kun nainen tekee samoin, se "antaa parisuhteelle tilaa kasvaa" ja "auttaa miestä tajuamaan vaimon arvon" kuten täällä naiset pohtivat:

http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/nain-pidat-miehelle-mykkakoulua-oikeaoppisesti/2013/01/1699282

Lievää tekopyhyyttä ilmassa arvon naiset...

Vierailija
27/41 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki pitävät mykkäkoulua...

Vierailija
28/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:30"]

Hehheh, kun mies pitää mykkäkoulua, on se suurinta mahdollista henkisen väkivallan käyttöä. Mutta kun nainen tekee samoin, se "antaa parisuhteelle tilaa kasvaa" ja "auttaa miestä tajuamaan vaimon arvon" kuten täällä naiset pohtivat:

http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/nain-pidat-miehelle-mykkakoulua-oikeaoppisesti/2013/01/1699282

Lievää tekopyhyyttä ilmassa arvon naiset...

[/quote]

Rankkaa tekopyhyyttä sanoisin minä. Mykkäkoulu ei todellakaan kuulu osana rakentavaan riitelyyn ja sillä saadaan aikaan vain tilanteen pitkittyminen. Itse (m) en voisi edes kuvitella eläväni parisuhteessa, jossa toinen osapuoli harrastaa riitelyssä mykkäkoulua. 

Vierailija
29/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/1489656/ketju/ollaan_pidetty_eilisesta_asti_mykkakoulua_ja_tulee

http://www.vauva.fi/keskustelu/1577159/ketju/mies_vetaa_mykkakoulua

http://www.terve.fi/vanhemmuus-ja-kasvatus/aiti-ja-isa-alkaa-riidelko-vaan-kommunikoikaa-rakentavasti

http://www.suhdesoppa.fi/riitely/millainen-riitely-tuhoaa-parisuhteen/

ja nämä kaksi:

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/puhumattomuus/

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/mykkakoulu_seis

Mykkäkoulu on passiivis-aggressiivista vallankäyttöä. Jos puoliso sellaista harrastaa niin kannattaa kaivaa hänelle esille netistä ja parisuhdeoppaista asiaa koskevat materiaalit ja pyytää lukemaan läpi. Lue ne itsekin läpi ennenkuin annat mykkäkoulua harrastavalle jotta näkisit mitä asiasta on kirjoitettu ja ymmärtäisit miten voit asiaan vaikuttaa.

Tämä siis siinä vaiheessa, kun juuri käsillä oleva mykkyysvaihe on mennyt ohitse ja silläkin riskillä, että toimenpide aiheuttaa uuden mykkäkoulun. Jos mykkäkoulun harrastamisesta puhuminenkin johtaa heti mykkäkouluun niin passiivis-aggressiivista vallankäyttöä harrastava selvästikin pelkää menettävänsä tehokkaimman aseensa. 

Toiselle pitää kertoa että HUHUU, NÄEN MITÄ OLET TEKEMÄSSÄ ENKÄ HYVÄKSY SITÄ NYT ENKÄ MUUTEN HYVÄKSY TULEVAISUUDESSAKAAN. Muuten riitelette samalla kaavalla suhteenne loppuun asti. Mykkäkouluharrastajien keskuudessa suhteen katkeaminen tuntuu toki helpotukselta mutta jos ei erityisesti pidä riitelystä niin riitojen kaavat pitää yrittää murtaa heti kun tuon kaavan olemassaolon havaitsee.

Vierailija
30/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei kestänyt mykkäkoulujani, joiden aikana keräsin itseni ja rauhoituin. Lopulta riidassa en mennytkään hiljaiseksi vaan kerroin miehelle lasten kuullen, mitä hänestä todella ajattelen, millainen hän minun mielestäni on ja miksi hänen kanssaan elämä on helvettiä. Mies järkyttyi niin, että löi: nenä murtui, kaksi hammasta irtosi.

Mykkäkoulu olisi pelastanut ainakin kasvoni.

Vierailija
31/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 08:12"]

Meillä mies ei kestänyt mykkäkoulujani, joiden aikana keräsin itseni ja rauhoituin. Lopulta riidassa en mennytkään hiljaiseksi vaan kerroin miehelle lasten kuullen, mitä hänestä todella ajattelen, millainen hän minun mielestäni on ja miksi hänen kanssaan elämä on helvettiä. Mies järkyttyi niin, että löi: nenä murtui, kaksi hammasta irtosi.

[/quote]

Lasten kuullen kannattaakin haukkua puoliso pystyyn :) 

Vierailija
32/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et selkeästi ole työstänyt tai edes tiedostanut omaa persoonasi heikkoutta.  Jos et kykene riidellessäsi hillitsemään impulsiivista kieltäsi muuten kuin mykkäilemällä, on sinulla vielä paljon kasvettavaa. Kaikkia eitoivottuja luonteenpiirteitä ei tarvitse sietää, vaan niistä voi oppia eroon. Tarvitsee vain olla rehellinen itselleen ja haluta pysyä suhteessa. Tietysti, jos kuvittelee olevansa oikeassa ja että mykkäily on oikea tapa toimia, voi jokainen mykkäilijä otaa  riskin ja katsoa mihin se henkinen kidutus johtaa. Joskus fyysiseen väkivaltaan. En sääli sinua turpasaunan saanutta yhtään, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
33/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että riidellessä vetää henkeä ja rauhoittuu, ts. vaikenee, on hyvin eri asia kuin monen päivän mykkäkoulu, sen pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää. On ihan täysin ok mennä vaikka toiseen huoneeseen vähäksi aikaa rauhoittumaan, kunhan tilanne selvitetään keskustelemalla sitten vaikka tunnin päästä. Se, että pitää ensin viikon mykkäkoulua ja on sitten kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan on todella kuluttavaa toiselle ja todellakin henkistä väkivaltaa jota kenenkään, miehen tai naisen, ei tarvitse hyväksyä.

Omalla miehellänikin oli hieman tuohon suuntaan taipumusta tavatessamme  (ei niinkään pitkiin mykkäkouluihin, mutta siihen että ensin vaietaan joksikin aikaa ja asia on sitten sillä lakaistu maton alle) mutta olen onneksi saanut hänelle taottua järkeä asian suhteen ja nykyään osaamme ratkaista erimielisyydet rakentavammin. 

Vierailija
34/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies, joka pitää kanssa välillä mykkäkoulua. Meillä se johtuu osittain juurikin siitä syystä, että mä en halua riidellä. Yleensä alan mököttämään silloin kun koen, että vaimo nalkuttaa turhasta pikkuasiasta ja järkevä keskustelu ei ole mahdollista. Eli vaihtoehdot olisi järjetön riita turhasta pikkuasiasta, jonka voisi hyvin sopia normaalisti keskustelemalla tai sitten toisen on parempi pitää suunsa kiinni. Mä osaan kyllä riidellä, mutta varaan oikeuden käyttää sanaista säilääni silloin kun siihen on aihetta. Miksi mun pitäisi riidellä "järkevästi" ihmisen kanssa, joka on kiivastuksissaan "järjetön" ja puhuminen menee turhaksi jankkaamiseksi?

Vierailija
36/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä perätään "rakentavan" riitelyn pelisääntöjä.

Joskun tietysti mykkäkoulu voi mennä liiallisuuksiin, mutta yleenä kysymys on siitä, että miehen pitäisi riidella naisen vahvuusalueilla ja sillä tavalla, että mies häviää "riitelyn" 6-0.

Vallankäyttöä se on, että "keskustellaan"/riidellään rakentavasti asioista ja keskustelun päätteeksi mies on taas kerran lapsellinen ja väärässä ja mies joustaa hävittyään tämän pelin. 

No jos mies riitelee pitämällä mykkäkoulua, niin miksi nainen ei voisi miettiä mikä on mennyt pieleen ja keskustella asiasta siitä näkökulmasta, jopa pyytää anteeksi.

Vierailija
37/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on SAIRASTA. Mykkäkouluja harrastavat ihmiset tarvitsevat terapiaa.

Vierailija
38/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 03:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:00"]

Olen aina ihmetellyt mykkäkouluilijoita, miten ne pystyy siihen? Kuinka suuresta asiasta tuollainen mykkyys alkaa? Jotenkin salaa ihailen tuollaista taitoa, vaikka samalla tiedostan ettei se ole ollenkaan järkevä tapa ratkaista riitoja. Jos mun mies mykkäilisi, se lentäis ku leppäkeihäs ulos töllistä...

[/quote]

No, ei jonkun narsistisen kusipään kanssa kannata puhuakaan, joten miksi vaivautua. Eiköhän se lähinnä mieti, että miksi vitussa se edes vaivautuu enää. Ihan vinkkinä APn miehelle, jätä se akka. Ei se siitä ikinä miksikään muutu.

[/quote]

Mykkäkoulu on oikein hyvä aihe puida ja keskustella, mutta älkää pliis vetäkö tähänkin tuota narsistikorttia. Ei joka ikinen epäkypsästi/väärin/huonosti/vahingollisesti toimiva ole narsisti. Mykkäkoulu on vallankäyttöä, kuluttavaa eikä sitä tarvitse sietää, mutta narsistiksi se ei vielä riitä tekemään. 

Vierailija
39/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:57"]

No jos mies riitelee pitämällä mykkäkoulua, niin miksi nainen ei voisi miettiä mikä on mennyt pieleen ja keskustella asiasta siitä näkökulmasta, jopa pyytää anteeksi.

[/quote]

Milläs keskustelet kun toinen EI PUHU? Monologia peliin vai? Mykkäkouluisen puolisohan monesti päätyy pyytelemään anteeksi sellaisiakin asioita jotka eivät ole hänen syytään, ihan vain jotta saisi piinan loppumaan. 

Vierailija
40/41 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 08:12"]

[/quote]

Rauhoittumistauko keskustelussa ei ole mykkäkoulua. Erityisesti se ei ole mykkäkoulua, jos kerrot että pidät rauhoittumistaukoa esimerkiksi 2 h ja että aiot jatkaa keskustelua sen jälkeen.

Mykkäkoulussa oleellista vallankäytön kannalta on on se, että se jatkuu ja jatkuu ja että toisella osapuolella ei ole tietoa koska hiljaisuus on päättymässä. Rauhottumistauossa ei ole tarvis pitää toista epätietoisena joten täyteen mykkyyteen ei ole syytä.

Jos menee riidan aikana ensimmäistä kertaa kunnolla mitätöimään toisen ja vieläpä yleisön (lapset) kuullen niin ei pidä hämmästyä mahdollista väkivaltaista reaktiota. Riitelyyn ei pitäisi muutenkaan pitäisi kuulua toisen mitätöiminen, etkös edes lukenut niitä riitelyohjelinkkejä? Mitätöiminen ei ole rakentavaa riitelyä.

Jos riidassasi on tavoitteena toisen mitätöinti niin eikö silloin olisi parempi suosiolla erota? Miksi ihmeessä edes olet yhdessä sellaisen henkilön kanssa, joka sinun mielestäsi on haukkumasanojesi mukainen? Ja jos toinen mitätöintiin reagoi väkivallalla niin asia on entistä selvempi. Erotkaa ennen kuin tulee suurempia vahinkoja lapsillenne jos ette vielä ole eronneet. Tai menkää ainakin terapiaan keskustelemaan ongelmistanne.