Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten facebook-käyttäytyminen on noloa

Vierailija
10.08.2020 |

En ole facebookissa koskaan ollut omalla nimelläni, mutta joskus jos olen halunnut tietää jostakusta tutustani mitä hänelle kuuluu ja ainoa mahdollisuus on ollut katsoa se facebookista, olen joutunut tekemään kuvattoman profiiliin nähdäkseni edes jotain.

Tämä ajoi minut sitten hakemaan muutamaa muutakin vanhaa tuttua ja asia johon kiinnitin huomiota oli tuo todella pinnallinen ja teennäinen, ilmeisesti Amerikasta jäljitelty tapa kehua vuolaasti kaikkia sukulaisia. Ymmärrän hyvin että teini-ikäiset tekevät tuota kavereidensa kanssa, mutta oikeasti aikuiset ihmiset. Äidit kehuu siellä tyttäriään, aviomiestään, hehkuttaa parisuhdettaan ja ovat kuin jotain teinejä itse. Eikö noita kehuja voisi jaella heille ihan kasvokkain? Miksi pitää hehkuttaa julkisesti? En vaan käsitä. Minua suorastaan etoo tällainen jenkkien apinointi.

On varmaan sanomattakin selvää että arvostan potenssiin sata ihmisiä, jotka eivät ole facebookissa ollenkaan.

Tiedän että tämä voi herättää vihaa joissain ihmisissä, mutta kiinnostaisi kuulla teiltä, että miksi teette näin, että kehutte läheisiänne tai tuttujanne julkisella alustalla? Miksi ette kehu heitä yksityisesti? Miksi tuo kaikki pitää tehdä julkisesti?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuttava pariskunta tappelee aika paljon. Huudetaan ja haukutaan, on poliisitkin käynyt.

Silti sosiaalisessa mediassa laitetaan halihalipusi kuvia ja rakastan sua kommentteja.

Koen tämän oudoksi, onko mulla tunnelukkoja?

Voi olla ylikompensointia. Toisaalta voihan sitä rakastaa tulisesti ja silti riidellä. Mutta jos halit ja pusut on vain somessa tai suomea varten, ihmettelisin.

Vierailija
42/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä ihmiset tekee somessa? Itse en edes jaksaisi alkaa väsätä jotain feikkiprofiilia.

Valtaosan julkaisut menee samoihin kategorioihin:

1. Lomakuvat ja hehkutus. Sekä "vain x päivää lomaan, olisinpa lomalla". Jne.

2. Selfiet ja itsensäpaljastelut. Voimaantuminen. Ennen ja jälkeen kuvat. Kävin kampaajalla -kuvat.

3. Lapset ja lemmikit.

4. Harrasteet, ajoneuvot, koti. Käytettävissä oleva rahan määrä määrittää mitä näissä kuvissa esitellään.

5. Valituspostaukset. Aihe voi olla melkein mikä vaan "sain väärän pitsan" "parisuhde päättyi" "olen korvatulehduksessa" jne.

6. Huumoripostaukset, meemit, huonot kuvamanipulaatiot, motivaatioteksit "live,laugh, love".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuttava pariskunta tappelee aika paljon. Huudetaan ja haukutaan, on poliisitkin käynyt.

Silti sosiaalisessa mediassa laitetaan halihalipusi kuvia ja rakastan sua kommentteja.

Jos kukaan ei halua tutustua sinuun, se johtuu tuosta. Olet utelias pahantahtoinen kyttä-juoruilija.

Eihän tossa sun kommentissa ole mitään järkeä.

Vierailija
44/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mitä ihmiset tekee somessa? Itse en edes jaksaisi alkaa väsätä jotain feikkiprofiilia.

2. Selfiet ja itsensäpaljastelut. Voimaantuminen. Ennen ja jälkeen kuvat. Kävin kampaajalla -kuvat.

3. Lapset ja lemmikit.

4. Harrasteet, ajoneuvot, koti. Käytettävissä oleva rahan määrä määrittää mitä näissä kuvissa esitellään.

5. Valituspostaukset. Aihe voi olla melkein mikä vaan "sain väärän pitsan" "parisuhde päättyi" "olen korvatulehduksessa" jne.

6. Huumoripostaukset, meemit, huonot kuvamanipulaatiot, motivaatioteksit "live,laugh, love".

Ja tietysti vielä

7. Parisuhdepostaukset. Pusukuvat, kultamussukat, sänkykuvat, vihjailut, sormuskuvat ja after sex.

Vierailija
45/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika yleistä. Monilla on varmaan tarve esittää että kaikki on hyvin. Tai sitten suhde on sellainen, ylä- ja alamäkeä, ja niissä ylämäissä sitten pitää hehkuttaa kaikille, alamäissä taas riidellään niin et kaikki kuulee (vaikka yritetään peitellä tilannetta)

Vierailija
46/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sulla lukkoja on. Olet pahantahtoinen ihminen. Haluat pahaa muille.

Mistä tämä päätelmä? Siitä kun ihmettelen joidenkin ihmisten toimintamalleja?

Vierailija
47/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Lapset ja lemmikit.

Tuosta kaikesta tulee mieleen, että ehkä nuo ihmiset eivät ole lapsuudessaan saaneet tarpeeksi huomiota. Jatkuva riittämättömyyden tunne, ehkä ajatellaan ettei kukaan mua hyväksy. Miten surullista. Itse sain huomiota varhaislapsuudessa ylen määrin. En tajua miten ihmiset voivat esitellä itseään netissä. Arvostakaa toisianne, antakaa hyvää palautetta jo livenä. Sekin on täysin järkyttävää kun ihmisiä kehutaan vasta hautajaisissa :(

Vierailija
48/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intuitio kertoi heti. Paljastui jo eka viestistä. Hänhän on kuin avoin kirja.

Vierailija
49/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen susta samaa. Kyttäät naapureitasi irl ja somessa. Sitten juoruilet heistä täällä. Kyseessä ei ole ainakaan hyvä tahto.

Vierailija
50/50 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen susta samaa. Kyttäät naapureitasi irl ja somessa. Sitten juoruilet heistä täällä. Kyseessä ei ole ainakaan hyvä tahto.

Ei muuten hajuakaan onko mun naapurit somessa, tuskin keski-ikä näillä nurkilla on varmaan +60. Tervehdin kyllä jos nähdään.

Minähän en ole ap jos häneen sekoitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä