Pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen vaaralliset ihmiset
Oletko joutunut väkivaltaiseen tai uhkaavaan tilanteeseen pääkaupunkiseudulla junassa, metrossa, bussissa, asemilla tmv.paikassa
Itse näen tilanteita silloin tällöin ja yhdesti olen kokenut tilanteen kohdalleni uhkaavaksi vaikken sellaisissa ympyröissä pyöri koskaan. Pelkäsin käykö sekavan oloinen mies kimppuuni. Vaihdoin metron vaunua seuraavalla pysäkillä.
Miten sellaisen porukan saisi kokonaan pois häiritsemästä rauhaa rakastavia ihmisiä..
Kommentit (23)
Juuri taman takia olen tehnyt tyomatkat pyoralla, jopa talvisin. Flunssatkaan ei pahemmin vaivaa kun ei kulje joukkokuljetusvalineilla.
Olen joutunut, kyllä. 82 joku huuteli että tappaa kaikki (aamuruuhka), 86 riehui kehari ja huoritteli muita, metrossa kimppuuni meinattiin käydä kun pyysin nätisti että poika tulisi pois ovien välistä koska mulla oli kiire ja metro ei päässyt lähtemään hänen takiaan. Metrossa näkee lähes joka kerta laitapuolenkulkijoita, nuoria narkkeja tms. ja metroasemilla on kaikenlaista värikästä tapahtumaa, myös.
Ihmettelen miksei HKL arvosta matkustajiaan enempää eikä edes panosta näiden turvallisuuteen. Joissakin muissa maissa esim. jokaisella juna/metro-asemalla on vartijat, sisään ei ole menemistä ilman lippuportteja...
Kerran metrossa oli denan oloinen mies, joka söi maksalaatikkoa sormin ja samalla herjasi edessään istuvia kahta naista. "Läski ruma lehmä, taidat olla munan tarpeessa, nyrkkiä pilluun tuollaiselle lehmälle" jäi elävästi mieleen. Kukaan ei uskaltanut puuttua tilanteeseen, ja äijä jäi Sörkassa pois. Myöhemmin on harmittanut, ettei tullut sanottua mitään - toisaalta olisi voinut olla nyrkki naamassa sen jälkeen.